menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Overwinteren

Ga naar meest recente reactie

jippen

Jippen

Wegens te weinig plaats verhuis ik veel planten naar de zolder om te overwinteren.
Ik doe dit nu al drie jaar achter elkaar en dit blijkt goed te lukken.
Je mag wel niet vergeten op tijd te gaan kijken dat sommige planten niet uitdrogen.

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 22 oktober 2007 - 19:05
cetinel

Cetinel

amai mijne rug(die naar boven zeulen!!)
denk dat ik de mijne maar in de veranda blijf steken,kost me energie genoeg...


wel een slim idee natuurlijk als je niet genoeg plaats hebt(maar dan moet je wel een zolder hebben )
maandag 22 oktober 2007 - 22:43
Tine

Tine

Jippen, je lijkt mij wel. De zolder staat vol en ook nog eens de garage. Mijn man wordt er helemaal gek van.

Tine
dinsdag 23 oktober 2007 - 00:23
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Ja Jippen jij hebt wel geluk een zolder met raam te hebben. Dat had ik vroeger ook, een zolder met raam en een kelder waar het ook niet echt donker was.
Ik ben vorig jaar verhuisd en heb nu een zolder zonder raam en een pikdonkere kelder!!!!!!! En dan zou ik moeten brugmansia's, fushia's, oleanders, agapanthus, abutillons, pelargoniums.............. kunnen overwinteren!!!!!!!!!!!!!!!???????????
vrijdag 26 oktober 2007 - 23:09
Tine

Tine

Christa, dan zit er niets anders op dan er een raam in te laten maken. Heb ik ook laten doen , net als lichtkoepels op het dak van de garage.

Tine
zaterdag 27 oktober 2007 - 00:41
jp

Jp

Sommige planten kan je ook donker & koel overwinteren. Allerlei bol- of knolgewassen (canna, siergember, kuiflelie,...), planten die drastisch mogen teruggesnoeid worden of bladverliezend kunnen overwinteren (brugmansia, cassia floribunda,...).
Veel succes.
zaterdag 27 oktober 2007 - 09:04
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Christa, dan zit er niets anders op dan er een raam in te laten maken. Heb ik ook laten doen , net als lichtkoepels op het dak van de garage.

Tine

Is wel een huurhuis!!!!!!! dus moeilijk te verwezenlijken. Heb al gevraagd om nieuw terras te krijgen en regenputten te steken............... dat durf ik nu wel niet meer vragen
zaterdag 27 oktober 2007 - 18:50
Tine

Tine

Heb je dat dan al aangevraagd bij de huisbaas? Als het een beloopbare zolder is, zal er waarschijnlijk geen bezwaar tegen gemaakt worden. Het is alleen de vraag of de huisbaas voor de kosten wil opdraaien of dat jij het moet doen.

Tine
zondag 28 oktober 2007 - 00:10
Tortelduifjes

Tortelduifjes

heb dat nog niet gevraagd, maar durf niet meer!
wij kregen al een nieuwe vaatwas, een nieuw electrisch kookfornuis, 2 regenputten, tegels om een nieuw terras aan te leggen, vergoeding omdat we water in de kelder kregen(dit kwam wel van de verzekering voor haar omdat het haar huis is, maar zij gaf het ons omdat wij de last hadden) ............. We kunnen ook niet eindeloos vragen hé.
zondag 28 oktober 2007 - 12:23
Tine

Tine

Ik kan me voorstellen dat je dat dan niet meer durft. Dan maar hopen dat je een leuk prijsje wint zodat je het uit eigen middelen(met toestemming) kunt doen.

Tine
zondag 28 oktober 2007 - 21:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon