menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Overwinteren

Ga naar meest recente reactie

jippen

Jippen

Wegens te weinig plaats verhuis ik veel planten naar de zolder om te overwinteren.
Ik doe dit nu al drie jaar achter elkaar en dit blijkt goed te lukken.
Je mag wel niet vergeten op tijd te gaan kijken dat sommige planten niet uitdrogen.

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 22 oktober 2007 - 19:05
cetinel

Cetinel

amai mijne rug(die naar boven zeulen!!)
denk dat ik de mijne maar in de veranda blijf steken,kost me energie genoeg...


wel een slim idee natuurlijk als je niet genoeg plaats hebt(maar dan moet je wel een zolder hebben )
maandag 22 oktober 2007 - 22:43
Tine

Tine

Jippen, je lijkt mij wel. De zolder staat vol en ook nog eens de garage. Mijn man wordt er helemaal gek van.

Tine
dinsdag 23 oktober 2007 - 00:23
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Ja Jippen jij hebt wel geluk een zolder met raam te hebben. Dat had ik vroeger ook, een zolder met raam en een kelder waar het ook niet echt donker was.
Ik ben vorig jaar verhuisd en heb nu een zolder zonder raam en een pikdonkere kelder!!!!!!! En dan zou ik moeten brugmansia's, fushia's, oleanders, agapanthus, abutillons, pelargoniums.............. kunnen overwinteren!!!!!!!!!!!!!!!???????????
vrijdag 26 oktober 2007 - 23:09
Tine

Tine

Christa, dan zit er niets anders op dan er een raam in te laten maken. Heb ik ook laten doen , net als lichtkoepels op het dak van de garage.

Tine
zaterdag 27 oktober 2007 - 00:41
jp

Jp

Sommige planten kan je ook donker & koel overwinteren. Allerlei bol- of knolgewassen (canna, siergember, kuiflelie,...), planten die drastisch mogen teruggesnoeid worden of bladverliezend kunnen overwinteren (brugmansia, cassia floribunda,...).
Veel succes.
zaterdag 27 oktober 2007 - 09:04
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Christa, dan zit er niets anders op dan er een raam in te laten maken. Heb ik ook laten doen , net als lichtkoepels op het dak van de garage.

Tine