menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Gelere vlekken in het gras

Ga naar meest recente reactie

frankmeulenaar

Frankmeulenaar

Hoi,

In mijn achtertuin heb ik een paar gelere vlekken (zie foto). Als ik onlines lees kan het zo ongeveer alles zijn: te veel water, te weinig water, te weinig mest, te veel mest, etc. Een meter verder groeit het gras als een trein, dus ik zal vast wel iets goed doen . Wat kan ik hier aan doen?

Groeten,

Frank

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 28 mei 2017 - 08:46
Patrikc

Patrikc

Bemesting (idealiter compost) beter gelijkmatig verdelen ?
zondag 28 mei 2017 - 08:51
LT

LT

Misschien last van emelten en of engerlingen...
zondag 28 mei 2017 - 09:10
frankmeulenaar

Frankmeulenaar

Ik strooide nu gewoon gazonmeststof (die korreltjes) met de hand, maar kan een keer compost proberen. Het blijven echter wel altijd dezelfde plekken in het gras die gelig zijn en andere plekken die het altijd goed doen.
zondag 28 mei 2017 - 09:34
frankmeulenaar

Frankmeulenaar

Misschien last van emelten en of engerlingen...

Ik zie geen beestjes, het gras wordt ook niet bruin, het blijft geel. Ik zal nog een keer goed gaan kijken
zondag 28 mei 2017 - 09:37
rivofa

Rivofa

Volgens mij is het gewoon droogte.
zondag 28 mei 2017 - 11:54
Polplastron

Polplastron

Het is inderdaad enorm droog en ook hier gaat het gras er stilaan aan kapot.
Op meer beschaduwde plekken of de lagere gedeelten van de tuin zie je nog goede groei, maar op andere plaatsen wordt het echt tijd dat er iets meer dan een buitje valt.
De vorige dagen heb ik al even gesproeid, hoewel dit tegen mijn principes is, om toch te proberen nog wat gras over te houden alvorens de zomer begint.
zondag 28 mei 2017 - 12:41
pplakke

Tekst aangepast

Pplakke

ik heb op 11 maart gras gezaaid.
en van toen af heeft het hier niet meer fatsoenlijk geregend.
vandaag geeft men nog kans op onweer maar dit is plaatselijk.
voor de lange termijn ( tot 11 juni) staat er bij het kmi dat de neerslaghoeveelheden beperkt zijn.
als het weer niet omslaat gaat dit een ramp worden want de zomer begint nog maar.
hier zit ik dan ook nog eens op een bergje niet hoog maar 20m.
maar dan zit het grondwater dieper en veel bomen dus extra droog.

nog een link
https://www.noodweer.be/aanhoudende-droogte-in-de-benelux/
maandag 29 mei 2017 - 03:40
Wannus

Wannus

Niets kan meer afzien dan een gazon , wachten op enkele matige regenbuien en alle gazons herstellen weer . Zelf water geven helpt maar weinig , de natuur moet daar voor zorgen . Een paar jaar terug hebben we een nieuwe voorfacade geplaatst . Mijn gazon was helemaal betrappeld en zwaar beschadigd . Het heeft zich heel snel hersteld . Mits enkele keren een bodemverbeteraar toegevoegd ( koemest korrels ) en compost op gezeefd .
maandag 29 mei 2017 - 12:58
pthomass

Pthomass

Rooddraadziekte?
dinsdag 30 mei 2017 - 18:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon