menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Engerlingen in gazon

Ga naar meest recente reactie

michelle6

Michelle6

Hoi,

Heb in mijn gazon heel veel engerlingen.Heb reeds gestrooid tegen deze mormels(zelfs veel meer dan voorgeschreven), maar na 3 weken zijn ze nog steeds springlevend. Heb nu ook mijn gras kapot gespoten, want het was reeds half omgeploegd door de kraaien...Ga normaal binnen een week alles omfreezen om daarna opnieuw gras te zaaien. Nu vraag ik me af of dit wel zin heeft als die beestjes er nog steeds zitten. Ben eigenlijk van plan om nu eerst nog aaltjes uit te gieten over het gazon. Maar heeft dit nut nadat ik 3 weken geleden met poeder(pychlorex) gestrooid heb? Gaan die aaltjes hier niet van dood?
Help deze hopeloze man...
zondag 31 augustus 2014 - 12:11
jantje1987

Jantje1987

hoi

als je de kans moest hebben zou het ideaal zijn om de kippen er een paar weken op te zetten

groetjes
jan
maandag 1 september 2014 - 09:18
baloe

Baloe

Als je net vergif tegen gras en engerlingen gestrooid hebt zou ik daar toch mee oppassen. Kippen zijn gevoelige beestjes voor verschillende producten.
maandag 1 september 2014 - 21:01
Tuinman65

Tuinman65

Ik ben even hopeloos als jij want tegen die kraaien helpt echt niks behalve ze massaal afschieten maar dat mag jammer genoeg ni meer.
En al de rest helpt niks.

Leo
maandag 1 september 2014 - 23:29
vloeiende

Vloeiende

Hopelijk heb je zelf gekozen voor die pychlorex te strooien, heb je dit op advies gekocht ben je belazerd.
Ik vrees echter dat aaltjes niet afdoende gaan zijn als je geen geduld kan oefenen. Lees ook hier EERST de bijsluiter alvorens ze toe te dienen anders geef je dat geld beter aan een goed doel, dan is het tenminste niet weggesmeten.
Vooraf grond goed nat maken, onmiddellijk na de toedien de grond terug goed beregenen en dan voldoende lang de grond vochtig houden is zeer belangrijk.
En volgend jaar komen de kevers en de muggen van bij de buren terug op uw gazon op bezoek en de cyclus herbegint!!
dinsdag 2 september 2014 - 21:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon