menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mos bestrijden met azijn

Ga naar meest recente reactie

surianpatr6

Surianpatr6

Hallo , beste mensen
Vanmorgen heb ik een tip gekregen van iemand tegen mos in gazon , namelijk het gras besproeien met water gemengd met azijn ,dit zou het mos uitroeien op een biologische manier zonder schade te berokkenen aan het gazon .
Nu alvorens ik dit zelf ga proberen wou ik eens weten of er nog mensen zijn op dit forum die er ervaring mee hebben .
Ben benieuwd naar de reakties

Charlotte
vrijdag 14 maart 2014 - 13:07
cetinel

Cetinel

wat hoor je regelmatig te doen om je gazon mooi gezond te houden,om het verzuren van de grond tegen te gaan?? kalken n,toch?......kalken om de zuurtegraad van de grond te verminderen zodat het gras mooi kan groeien....
weet je hoe zuur azijn is(denk zo ongeveer van wel) en dat ga je dan op je gazon doen......
geen ervaring mee,ik ga het ook niet uittesten...............
vrijdag 14 maart 2014 - 13:50
Polplastron

Polplastron

Bekalken tegen mos helpt niet; er zijn mossen genoeg die op basische gronden groeien; dus daar heb ik zo'n probleem nog niet mee i.v.m. die azijn.

Ik betwijfel echter dat die azijn wel tegen het mos gaat werken en niets aan je gras zou doen .... Probeer het toch alvast eerst maar eens op een klein stukje voor je je hele gazon gaat behandelen!
vrijdag 14 maart 2014 - 18:01
surianpatr6

Surianpatr6

Bedankt voor je antwoord , ik ga wel voorzichtig zijn met die azijn ,heb er ook zo mijn bedenkingen over
Charlotte
vrijdag 14 maart 2014 - 18:22
cetinel

Cetinel

ik heb niet gezegd dat kalk helpt tegen mos,wel om de zuurgraad van de grond naar beneden te halen zodat het gras optimaal zou groeien,en zelf dan zuur toevoegen aan de grond(want da spoelt natuurlijk ook in de grond)is in mijn ogen n
iet zo slim........

ik heb het in ieder geval nog ooit eerder gehoord.
vrijdag 14 maart 2014 - 21:11
Polplastron

Polplastron

ik heb niet gezegd dat kalk helpt tegen mos,wel om de zuurgraad van de grond naar beneden te halen zodat het gras optimaal zou groeien,en zelf dan zuur toevoegen aan de grond(want da spoelt natuurlijk ook in de grond)is in mijn ogen n
iet zo slim........

Je hebt gelijk; snel antwoorden op een forum na een drukke dag geeft zo van die gevolgen ...
zaterdag 15 maart 2014 - 11:36
cetinel

Cetinel

oh well,maakt nie uit....
zaterdag 15 maart 2014 - 11:52
Angelique Soors

Angelique Soors

Ik zou het geloof ik niet op mijn gazon gooien. Maar ik hoorde laatst wel dat azijn prima werkt om groene algen enzo van je stoep te krijgen....
maandag 17 maart 2014 - 12:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon