menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Deel van Ligustrumhaag verwijderen

Ga naar meest recente reactie

ludo1976

Ludo1976

Beste,

Ik ben hier nieuw, en ben blij dat ik de forum gevonden heb.

Ik beschik inderdaad over een haag, en heb hierover 2 vragen. Ik heb een aantal Items gelezen, en de antwoorden zijn steeds volledig maar vooral vriendelijk. Proficiat hiervoor!

Dus, hier komen mijn vragen:

Na wat opzoekeingen op het net, denk ik dat mijn haag een Ligustrumhaag is. Alhoewel... in de omschrijving zie ik dikwijls dat de haag (giftige) zwarte besjes produceert, op mijn haag heb ik geen besjes. zou het misschien over een andere plant kunnen gaan?

Ik moet 2 meter van de haag wegdoen. De eerste 2 meter. Hoe ga ik best te werk om zeker te zijn dat de 'buurboompjes' niet sterven? Eerst de takken en de stam aan de basis wegknippen, rond de moeilijk te bereiken wortels graven, en alles in 1 keer wegdoen, een andere mogelijkheid?

En heeft iemand ervaring met de wortels? Zijn deze diep, of valt dit noch mee. Bij het uittrekken van de te verwijderen haagboompjes wil ik de buurboompjes niet ook weghalen.

Bedankt voor jullie antwoord, en tot binnenkort

Groetjes

Ludo1976
dinsdag 4 maart 2014 - 16:29
Wannus

Wannus

Liguster is een snelle groeier , en mag wel 3 maal per jaar gesnoeid worden.
Misschien snoei je ze regelmatig en daardoor zal ze niet bloeien en dus
ook geen besjes . Maar om zeker te zijn welke haag je hebt , is het beter een
foto te plaatsen .
dinsdag 4 maart 2014 - 16:53
Bombycilla

Bombycilla

Met een scherpe spade de wortels doorsteken,en dan de gehele plant uittrekken,als je ze eerst kortknipt zijn de stobbetjes erg moeilijk te verwijderen
dinsdag 4 maart 2014 - 17:01
ludo1976

Ludo1976

Hello,

In bijlage treft u een foto van de haag zelf. Sorry voor de kwaliteit, maar ik vertrek als het nog donker is, en kom terug thuis als het reeds donker is.

Groetjes

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 5 maart 2014 - 16:47
deHaan

DeHaan

Inderdaad Liguster.
Degene die weg moeten gewoon even met de spa rooien, is goed te doen.
Op ongeveer 20cm van de stam, met de spa, de wortels doorsteken.
Dan trekken en eventueel nog even met de spa na steken.
Beste met 2 man doen.
woensdag 5 maart 2014 - 17:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon