menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe het gazon weer netjes maken

Ga naar meest recente reactie

RobertJan

RobertJan

Wij hebben afgelopen najaar een huis gekocht.
in de achtertuin ligt een oud gazon waar meer plantjes en mos in groeien dan gras. wat is nu de beste oplossing om hier weer een mooi gazon van te maken? tevens ligt de tuin erg laag, na elke flinke regenperiode staat het gras blank.

Ik heb gister, met de hand het gras geverticuteerd, maar er komen gewoon helle plaggen uit, het ligt er nu zo bij:

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 25 maart 2013 - 12:15
Plantadvies

Plantadvies

Beste Robert-jan. U dient te tuin op te hogen. U kunt dus compost laten aanvoeren of beginnen met een composthoop en deze verwerken door de tuin. Als er steeds plassen blijven staan kunt u gaten boren van 60
maandag 25 maart 2013 - 16:19
RobertJan

RobertJan

Beste plantadvies, bedankt voor je reactie. Is het ook een mogelijkheid om het bestaande gras om te spitten, vervolgens aarde/compost erop te gooien, aanrollen en graszoden leggen?

rond het gazon ligt een rij stenen, die het gazon afsluiten van het perk. het perk ligt iets hoger dan het gazon. Kan het hierdoor ook komen dat er water op het gazon blijft staan?
maandag 25 maart 2013 - 18:31
Plantadvies

Plantadvies

Antwoord op je eerste vraag= ja.

Antwoord op je tweede vraag = Kan. Probeer eerst op te hogen met de aarde/compost. Mocht het water er toch nog op blijven liggen, kun je dit oplossen door verticale drainage aan te leggen. Dus gaten maken met de grondboor en opvullen met grind of kleine stenen.

Plantadvies
maandag 25 maart 2013 - 20:26
RobertJan

RobertJan

Ok bedankt dan ga ik dat doen.
maandag 25 maart 2013 - 20:30
Plantadvies

Plantadvies

Succes.
maandag 25 maart 2013 - 21:54
vloeiende

Vloeiende

Indien u bij het gaten boren merkt dat de harde laag bereikbaar is met spitten en u zou beslissen om te spitten is het raadzaam deze helemaal mee om te spitten, dwars door de harde laag heen, zo kan uw grond overal terug ademen, ik keur het gaten boren hiermee niet af maar ik vind het persoonlijk een noodoplossing omdat het nog altijd te plaatselijk is.
dinsdag 26 maart 2013 - 18:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon