menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Materiaal Bladblazer of Zuighakselaar

Ga naar meest recente reactie

djdave

Djdave

Bladblazer of Zuighakselaar ?
Voor wat (beter) eigen onderhoud van tuin, intentie om bladblazer te kopen (mooie reclame momenteel van ST...). Bedoeling vooral om allerlei bladeren te verzamelen.
Of is dan een zuighakselaar beter (die meestal ook kan bladblazen, maar meestel tegenhands is van handvat).
Dank voor advies !
DV
zondag 30 september 2012 - 14:06
Esem

Esem

Ikheb nog nooit gehoort van een zuighakeselaar.
Je hebt hakselaars en je hebt bladzuigers/blazers maar een combinatie van de twee is mij onbekent.



Meestal is een bladblazer een cominatie van de twee en kan deze zowel blazen als zuigen.

Bij het opzuigen worden de bladeren wel min of meer verkleind,bij het blazen,blaas je de bladeren op een hoop en kan je ze dan later opkuisen.
Dus aan jou de keuze wat je wil doen,blazen of zuigen.

Gr eddy,
zondag 30 september 2012 - 15:37
Bombycilla

Bombycilla

de combinatie bestaat zeker,of je er veel aan hebt is twijfelachtig.
ga eens googlen op bladzuiger/hakselaar en je komt verschillende merken tegen
maandag 1 oktober 2012 - 10:50
Ginkgo

Ginkgo

De combinatie bestaat zeker,

Ik gebruik zo een zuighakselaar van stihl maar dat is eigenlijk alleen goed voor kleine blaadjes op de zuigen zoals buxus of restjes lonicera. Als je zegt dat het vooral om bladeren te verzamelen is kan je dit beter niet gebruiken aangezien de blaadjes worden verhakselt. Dit wordt gedaan om een maximum aan opvangcapaciteit te hebben. Een bladblazer gebruik ik het meeste, je blaast alles bij elkaar, doet alles in de kruiwagen en voert het af. Het gaat ook sneller want een bladzuiger is redelijk arbeidsintensief en het minste iets bredere takjes dat er tussen komen kan je de boel opvijzen om de pijp terug vrij te maken.
Dit is mijn mening !

groetjes,
Karel
vrijdag 5 oktober 2012 - 11:30
Snuitje

Snuitje

Ik zou kiezen voor bladblazer.

Een bladblazer is zo'n gedoe met de hele tijd de zak leeg te maken. Dan kan je al beter snel even je bladrijf nemen.
maandag 8 oktober 2012 - 15:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon