menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Offerte verwijderen sparren

Ga naar meest recente reactie

devilrowler

Devilrowler

Ik heb hier een offerte gekregen voor het verwijderen van een 100tal sparren
Wel moeten ze met de hand verwijderd worden, niet mogelijk van met machines naar achteren te gaan.
Prijs die ik gekregen heb 1500 € zonder stortingskosten.
Ik vond dit toch vrij veel.
maandag 12 december 2011 - 19:44
Patattenriek

Patattenriek

Het is natuurlijk te zien hoe hoog en breed die sparren zijn.
maandag 12 december 2011 - 20:06
devilrowler

Devilrowler

zijn ongeveer een 3 3,5 meter hoog
ze zouden eerst alle zijtakken afdoen en dan de rest uithalen
maandag 12 december 2011 - 20:12
Patattenriek

Patattenriek

Heb je slechts bij één iemand een offerte laten maken?
Ik weet uit ervaring dat die gasten doorrekenen.
Geen optie om met een paar vrienden of kennissen zelf aan de slag te gaan?
Wat ga je met de snoei doen?
maandag 12 december 2011 - 20:43
devilrowler

Devilrowler

Wij hebben het vrij druk en geen tijd om het zelf te doen, nadien komt er een houten afsluiting.
Messchien toch nog een andere offerte laten maken
maandag 12 december 2011 - 20:48
Pieter2

Pieter2

1500 Euro lijkt mij een gemiddelde, het zijn dan ook 100 stuks... Maar het is natuurlijk interessanter om na te gaan of er beter koop zijn.

Als ze het volledig met de hand gaan uitdoen (wortel en alles) lijkt mij die prijs zelfs te weinig... Is het zelfs onmogelijk om met een minigraver tot daar te geraken?
maandag 12 december 2011 - 21:17
garfield

Garfield

Misschien wel een hele dom antwoord, maar zijn ze geschikt om als kerstboom te dienen. Dan is een advertentie plaatsen voor goedkope grote bomen misschien wel een optie. Daar is een markt voor.
maandag 12 december 2011 - 21:22
deHaan

DeHaan

Van een afstand en met zeer weinig gegevens kan er geen fatsoenlijk antwoord op gegeven worden.

Vraag gewoon nog een paar offerte,s.
maandag 12 december 2011 - 21:50
jdcoster

Jdcoster

Tussen de regels meen ik hier te lezen dat het hier om een coniferenhaag gaat ... .
Geen kerstbomen dus.
In verband met de wortelstronken is niet de hoogte maar wel de ouderdom van de haag bepalend hoe veel werk dat zal geven.
15€/stuk (rooien, vermalen (?) + afval verwijderen (en egaliseren ?) lijkt mij toch niet zo overdreven duur.
Een goede vuistregel voor de kostprijs van ieder werk: Probeer eens te schatten hoelang u zelf zou werken aan één plant en denk dan aan de echt loonkost die u kost aan uw werkgever ... .
maandag 12 december 2011 - 23:07
Tuinman65

Tuinman65

Sorry hoor, maar ik vind dit een onnozele vraag.
Hoe kunnen wij nu zonder de situatie ter plekke te zien daar een oordeel over geven?
maandag 12 december 2011 - 23:40
Patattenriek

Patattenriek

Eigenlijk is dat de persoonlijke mening van de persoon die dit topic heeft gepost, en werd er geen vraag gesteld, En was het toch de bedoeling om hier iemands mening te horen over die kostprijs is dat -zoals Tuinman65- hierboven al aangaf- niet te beantwoorden omdat we de situatie ter plaatse niet kunnen inschatten.
Het beste is inderdaad nog een paar offertes aanvragen, het is tenslotte die mensen hun stiel.
dinsdag 13 december 2011 - 07:34
pthomass

Pthomass

er zijn graafmachines waarmee je door een deur kan rijden (70cm), waarom zouden die dan niet tot achter in de tuin geraken?


dinsdag 13 december 2011 - 13:23
Patrick

Patrick

Even ter zaken,

ik ben zelf tuinaannemer en weet goed dat de werken die hier boven vermeld worden meer als gewoon even een rekening maken van 'hoe lang ga ik hier aan zitten ' etc ...

Als men toch denkt de rekening te kunnen maken van een aannemer moet men rekening houden met :

-afstand /transport
-plaatselijke situatie/bereikbaarheid/moeilijkheidsgraad
-machine gebruik
-bijkomende risico's /onvoorziene omstandigheden
-belastingen.
-administratie (vrijblijvend )
-Service voor en na verkoop

dit is in mijn ogen een normale zaak en ik wil nog eens pleiten op een bescherming van ons vak.
Kijk naar loodgieters ,elektriciens ,dakwerkers ,plakkers.... deze mensen werken aan vele hogere uurlonen en zullen op voorhand zelden of nooit herzien worden.

Als een tuinaanemer 25 € per uur vraagt is hij al te duur,al eens over nagedacht hoeveel investeringen en kennis wij moeten aanwerven eer de 'titel 'tuinaanemer te mogen gebruiken ,en dit op een winstgevende manier...
Gewoon een herkenning (zoals in Nederland ) zou hier een grote oplossing zijn ,
onder de prijzen werken = de economie de pletter laten vallen .



vrijdag 20 januari 2012 - 14:12
pthomass

Pthomass

kijk hier eens???

http://nl.kapaza.be/limburg/gratis-vellen-van-bomen-ook-dennenbomen-62249542.htm

maandag 23 januari 2012 - 13:46
S296710

S296710

Ik ben momenteel bezig sparren te verwijderen in dezelfde omstandigheden.
Ik vind dit toch weinig voor het harde labeur die er komt bij kijken! Als je echt alles moet doen zonder machines, kun je dit niet voor dergelijk bedrag.
dinsdag 9 april 2013 - 19:57
jdcoster

Jdcoster

We hebben de steller van deze topic niet meer gehoord maar hij zal ook al tot die vaststelling gekomen zijn denk ik.
dinsdag 9 april 2013 - 21:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon