menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lekbak voor bloembakken 80cm TIP gezocht

Ga naar meest recente reactie

renate67

Renate67

Ik heb 3 bloembakken van 80cm lengte (plastic balkonbak).
Hierin staan fucsia´s die ik graag wil overhouden.
Ik heb een zolderkamer met licht waar ik ze op een tafel kan zetten.
Maar wat gebruik ik als lekbak er onder om een waterballet bij watergeven (moet toch af en toe wel wat he) er licht vaste vloerbedekking onder de tafel.
Ik dacht ik koop een lekbak zoals om onder wasmachine te zetten maar die zijn maar 75cm lang en dat past dus niet, wie heeft een goede oplossing/tip?
Voor het watergeven buiten zetten steeds 2 trappen op en af en hele huis door gaat het niet worden.
Renate
maandag 24 januari 2011 - 00:06
jdcoster

Jdcoster

Een snelle tijdelijke oplossing? Het is toch maar drie maanden meer.
Een strook (in één stuk) huishoudfolie rond die plantenbakken plooien en met kleefband omhoog houden.
Spaarzaam water geven hoor nu.
maandag 24 januari 2011 - 00:44
Mandy

Mandy


Die onderzetters kosten maar een paar euro.
Daar heb je jarenlang plezier van.........
maandag 24 januari 2011 - 19:14
renate67

Renate67

Ik ga eens op zoek naar onderzetters in deze maat, bedankt voor de tip ik wist niet dat die in deze maat bestonden (nog nooit gezien).
Hoe ziet trouwens de onderkant van een bevloeiingsmat eruit (geschikt voor op een houten gelakte tafel??
renate
dinsdag 25 januari 2011 - 00:55
cee

Cee

Je zou een metalen legplank van een kast kunnen gebruiken.

In de hoeken zitten daar wel naden aan die zou moeten dichten met silicone, maar die zijn in ieder geval groot genoeg.

Handig als je zelf zo'n kast staan hebt, want nadien kan je ze gewoon terug in je kast steken en volgende winter terug uithalen,...

Ik heb me vorig jaar zo'n kast gekocht (5 legplanken) voor de prijs van 2 euro, goedkoper kan niet, 2e hands welliswaar.

multifunctioneel dus!!
woensdag 26 januari 2011 - 15:35
printemps

Printemps

Rolletje lood halen en op maat knippen en kanten omhoog plooien

mvg
zaterdag 29 januari 2011 - 14:39
renate67

Renate67

Ik heb ze woensdag gehaald in het tuincentrum, nergens anders naar kijken lukte me natuurlijk niet, toch een dahliaknol en een best grote witte helloborus (met paar bruine blaadjes en al paar uitbloeiende groene bloemen van de koopjestafel meegenomen voor 4 euro
Bedankt voor jullie adviezen
Renate
zaterdag 5 februari 2011 - 12:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon