menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aanleg moestuin

Dustin

Dustin

Gegroet !

Tot op heden gebruikte ik lekker mee de groenten van de moestuin van grootmoeder lief. Maar nu zij verhuist naar een appartement, besloten we thuis om onze eigen moestuin aan te leggen. Hiervoor moet een stuk van het gazon eraan geloven!
Wat doen we nu best om het gras te verwijderen? Het gewoon allemaal mee onderspitten? Of doodsproeien ??
Is het ook aan te raden om een bodemanalyse uit te voeren? Of is dit overbodig aangezien het gazon er al 20 jaar mooi bijstond?


Met vriendelijke groet !

Yannick
donderdag 19 oktober 2006 - 21:18
JovanDreumel

JovanDreumel

Gewoon 1 steek diep spitten en het gras daarbij afsteken en onderspitten. Als de grond altijd in orde is geweest, dan zou ik er gewoon op beginnen. Je mag het zo duur maken als je wilt. Ik zou in dit geval pas een onderzoek laten uitvoeren als er later blijkt dat er wat mis is. Je inkomen hangt hier toch niet van af en dus kun je ook wel wat riskeren.
zondag 22 oktober 2006 - 19:08
cetinel

Cetinel

toen wij een deel van het gazon weg wilden voor moestuin hebben we eigenlijk de graszoden afgestoken en dan verwijderd: stroken van rond de 30 cm breed en dan de lengte die je nodig hebt( wel af en toe onderbreken)als je eenmaal goed bezig bent kun je het gazon zo oprollen( lukt bij ons toch prima)de zoden afgestoken gras heb ik vanachter omgekeerd op mekaar gezet achteraan waar niks stond en die dan afgedekt met het groenafval...is uiteindelijk helemaal vergaan.....
zaterdag 18 november 2006 - 22:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon