menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Supersterk onkruidvernietiger

Ga naar meest recente reactie

DaMob

DaMob

In ons kippenhok groeit er in de zomer veel te veel onkruid, we besproeien het met Round-Up, maar na enige weken staat het al terug vol

Nu vraag ik me af of er niets bestaat dat het onkruid voor een langere periode weghoudt?
Uittrekken is natuurlijk een optie, maar daar begin ik niet aan

Alvast bedankt
dinsdag 3 november 2009 - 15:23
Pieter

Pieter

Er bestaan inderdaad sterkere middelen, maar ik weet niet als die ook voor mensen zonder spuitlicentie te verkrijgen zijn. En ook, in een kippenhok spuiten is niet ideaal hoor, niet zo gezond voor je kippen. Ik zou je kippen wat minder eten geven, dan gaan zij wel al je onkruid opeten. Of eventueel enkele kippen meer houden. Of steek er enkele cavia's of zo bij.
Groetjes,
Pieter
dinsdag 3 november 2009 - 15:37
DaMob

DaMob

Er zitten idd maar 2 kippen in en vlug uitgerekend is het toch zo'n 50 vierkante meter
dinsdag 3 november 2009 - 15:45
DaMob

DaMob

Hm mja, ik dacht dat er misschien sterke onkruidverdelgers waren die niet schadelijk zijn voor levende beesten

Meer kippen halen zal de beste oplossing zijn

Bedankt!
dinsdag 3 november 2009 - 15:58
Ellebelle

Ellebelle

dat middel Casoron lijkt mij uitstekend om bramen struiken en buurman's woekerende bamboe te laten verdwijnen. Maar is dit nog wel te koop, en zo ja weet er iemand ook waar.
groetens E.
dinsdag 3 november 2009 - 16:28
Ellebelle

Ellebelle

Dank u vriendelijk E.
dinsdag 3 november 2009 - 16:57
deHaan

DeHaan

Gaseron mag in nederland niet meer verkocht en niet meer gebruikt worden.

Beste oplossing is meer kippen.
dinsdag 3 november 2009 - 21:43
lentemode

Lentemode

jaaaaaaah, méééééééééééér kippen in plaats van dat ellendige gif ...

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 4 november 2009 - 11:47
andreash

Andreash

Zie hier..... Ze liegen allemaal, die makers van herbiciden: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8308903.stm

Meer kippen, minder voeren; m'n buurman heeft nooit last van onkruid met z'n 12 kippen. En de zaden verdwijnen vanzelf wel weer als de kippen honger hebben.

Misschien even bedenken voordat je met Roundup of wat dan ook aan de gang gaat... We hebben de aarde te leen van onze kinderen
woensdag 4 november 2009 - 16:23
cetinel

Cetinel

ik heb stuk of 15 kippen lopen op bijna driehonderd vierkante meter,niks geen onkruid hoor....
beter dan spuiten,en je hebt nog paar eikes extra...
of je kweekt wat extra kippen op om tegen de herfst in de diepvries te steken(sorry voor de tere zieltjes)gezonde,lekkere!!(veel beter dan winkelkip)eigen kippen...
ik heb er vorige week 5 laten slachten(ben dan weer lekker laf en laat het vuile werk door een ander opknappen)
in de winter groeit het onkruid toch zogoed als niet.
en deze kippen hebben dan tenminste een "kipwaardig" leven achter de rug.
woensdag 4 november 2009 - 20:57
Peppody

Peppody

ook hier houden de kippen het stukje grond mooi kaal, het enige wat ze helaas niet eten zijn brandnetels deze moet ik nog steeds zelf uittrekken (mocht er iemand nog een dier weten die brandnetels eet dan hoor ik het graag!) We gaan volgend jaar de ren zelfs nog wat uitbreiden want dat scheelt mij een hoop werk in de tuin
woensdag 4 november 2009 - 21:38
andreash

Andreash

Brandnetels groeien voornamelijk op stikstofrijke bodem. Misschien eens wat cultuur gewassen neerzetten die echt veel stikstof nodig hebben en zo de bodem uitputten. De kippen zorgen ook voor een hoop stikstof in de grond natuurlijk....

Groenbemesters planten en dan uittrekken en op de compost hoop gooien helpt misschien ook nog wel... Ik zeg.... MISSCHIEN! Weet het niet zeker
woensdag 4 november 2009 - 21:43
printemps

Printemps

Brandnetels

Efkes met de grasmachine over rijden
Voor het zaad rijp is natuurlijk

mvg
donderdag 5 november 2009 - 09:54
Boerke

Boerke

Ik heb 6 kippen voor een 20 vierkante meter. Ik zet ze soms op een afgezet stukje wei bij mijn schoonmoeder om ondertussen weer wat groen te laten groeien in ons hok.Enkel de netels laten ze aan mij over.Als ik ze dan terug zet zijn ze content met het nieuwe groen.
Een vroegere collega van mij laat tijdens de winter zijn kippen in zijn tuin vrij rondlopen. Hij doet dat zodanig dat de kippen het onkruid kunnen loskrabben en volgens hem heb je dan tijdens de zomer ook minder last van onkruid. Ik heb het nog niet geprobeerd want ik leg mijn tuin op met winterbedjes.
Een dier dat netels eet? Schapen. Maar de netels moeten eerst afgedaan en een beetje afgestorven zijn. Aan levende netels komen ze niet aan.
donderdag 5 november 2009 - 12:17
Peppody

Peppody

ik zal er niet al te veel op in gaan op de netels anders maak ik straks een topic in een topic, was niet de bedoeling sorry damob.
Het probleem is dat er 10 jaar lang niets aan de tuin is gedaan dus ik heb ruim 500m2 waar meters wortels zitten met allemaal netels eraan. Daar kun je aan blijven trekken maar daar is geen doorkomen aan. Ik heb ze ook al eens gespoten dan gaan de planten kapot maar aan de wortels komen gewoon weer nieuwe en binnen no-time staan ze er weer. Ik had destijds de hoop dat de kippen ze zouden opeten maar helaas die komen er niet aan ze houden wel hun stuk met gekrab redelijk vrij maar brandnetels gaan ze omheen. Het wordt een paar keer jaar met de bosmaaier afgedaan voordat ze bloeien maar komen net zo hard weer op
donderdag 5 november 2009 - 18:52
andreash

Andreash

Ga eens op zoek naar een grenilitte. Daarmee kun je zonder heel veel problemen heel erg goed hele stukken grond mee omspitten zonder je rug te vernielen. Ik heb er sinds kort ook eentje en heb er 30 2m mee omgedaan (en alle wortels eruit gehaald) in 'n half uur.

Trouwens, brandnetels zijn heerlijk om lekker zelf op te eten. Smaakt naar spinazie en zit boordevol kiezelzuur en vitamine C. Heerlijk als thee!
donderdag 5 november 2009 - 19:16
hugo

Hugo

De beste methode om brandnetels niet weg te krijgen is ze jaarlijks te sproeien. Wil je netels wel wegklrijgen, dan is dat mogeljik maar het duurt een paar jaar (4-5). Je moet netels maaien, en maaisel afvoeren. Binnen de kortste keren staan weer netels, weer maaien en afvoeren. Langzamerhand verdwijnen de hoge concentraties aan nitraten en fosfaten (waardoor brandnetels nu net zo snel groeien) ... en de netels zullen langzaam maar zeker wegblijven.

groetjes
donderdag 5 november 2009 - 20:09
DaMob

DaMob

Geen erg hoor Peppody!

Dit is allemaal zeer interessant omdat het ook hier van toepassing is
donderdag 5 november 2009 - 21:00
JovanDreumel

JovanDreumel

@Andreash

Graag foto van dat apparaat!
vrijdag 6 november 2009 - 15:09
hugo
vrijdag 6 november 2009 - 15:31
andreash

Andreash

Funny, ik sta bovenaan bij google search

Bovenstaande link is dus m'n website
vrijdag 6 november 2009 - 16:15
deHaan

DeHaan

Een brandnetel is eenvoudig met een spade en een riek te verwijderen.
De wortels zitten vrij oppervlakkig.
vrijdag 6 november 2009 - 22:14
Boerke

Boerke

Ook al eens horen zeggen en zelf uitgevoerd. Distels afsteken ,gelijk met de grond, voor regenweer. De stengels zouden dan vol lopen met water en stilaan verrotten."Zichzelf versmoren" noemen ze dat hier. Al geprobeerd en het helpt wel. Met netels nog niet geprobeerd al hebben die ook holle stengels.
De netels heb ik vorig jaar één maal gespoten met luoxyl 480 van AVEVE (tegen houtachtige en hardnekkige,doorlevende onkruiden). Niet schadelijk voor gras en men moet twee weken wachten voor te begrazen of te hooien. Nadien geen netels meer gezien. Wel afwachten na de komende winter??
zaterdag 7 november 2009 - 12:44
andreash

Andreash

http://www.personals-republished.com/?p=712

Da's onze grenilette dus. Echt een machtig handig apparaat! En je hoef vervolgens niet meer naar de sportschool!
zondag 8 november 2009 - 12:04
Peppody

Peppody

het ziet er wel handig uit maar werkt dat ook in een vaste kleigrond waar je een alleen met geweld een schep in de aarde krijgt omdat het 1 vaste harde of juist volgezogen dikke massa is? Vooral in droge zomers is dat een ramp krijg je er echt geen schep in...
zondag 8 november 2009 - 17:37
andreash

Andreash

Als je er met een spitvork in komt dan kom je er hier ook mee in de grond. Voordeel is dus dat je gewoon met je hele gewicht erop kunt gaan staan door de brede onderkant. Wij hebben zavel in de tuin, en dat kan behoorlijk dichtslaan, dan kom je er met een spade ook niet meer in maar nu met die grenilette gaat het echt als een speer!

Het ligt er maar net aan hoeveel van die tanden je hebt en hoe dik en spits ze zijn.
zondag 8 november 2009 - 19:59
Ellebelle

Ellebelle

heb je site gezien, wel erg donker en kleine letters
dinsdag 10 november 2009 - 10:40
andreash

Andreash

Kleine letters??

als je op een website bent en je drukt op de CTRL knop en vervolgens draai je aan het muis wieltje dan kun je zelf de grootte van de letters bepalen.
dinsdag 10 november 2009 - 10:46
Victor44

Victor44

Hallo,
Ik had ook veel netels in mijn kippenren staan en heb er kalkoenen bij opgezet,zij eten al de netels op.En dan heb ge met kerstmis nog een flinke hap kalkoen op het menu.
groeten victor
woensdag 11 november 2009 - 18:11
Deef1337

Deef1337

Hallo,

eerst en vooral caseron mag niet meer verkocht worden in belgie,mensen die dit wel nog in huis hebben mogen deze nog gebruiken tot april 2010. Ik zou deze wel niet aanraden omdat caseron een folie leggen over de grond en enkel werkt als de grond niet verstoord wordt. Ik weet nu niet veel over kippen maar kan me wel inbeelden dat deze de grond wel wat omwoelen

Dus ik raad het volgende aan :

Het product zapper werkt 2-3 maand en vernietigd ook het klein vuil ( grote netels dus niet )

Premazor is ook zo een totaal,langdurige onkruidbestrijder. Het goede is dat deze wordt verkocht in samenwerking met het product glyfatex ( een soort round up ) dat onrkuid vernietigd

nog enkele producten :
-Sylvanet is zeer goed tegen hardnekkige onkruiden maar vernietigd geen gras,dit product mag wel in combinatie van eloge gebruikt worden,dit product is zeer krachtig tegen andere grassen!

Voor mij het beste product is tribel forte ( garlon genoemd ) deze is wel vrij prijzig maar geeft een fantastisch resultaat

Chemische onkruid bestrijding is wel goed en wel maar mechanische onrkuid bestrijding is wel beter!Ik neem aan dat u geregeld eitjes gaat rapen,dus waarom niet even snel met de hak erdoor gaan?


Groetjes


Davy
woensdag 11 november 2009 - 20:48
Rita1960

Rita1960

Als ik bovenstaande zo lees....

Zijn wij nu met elkaar al zover van de natuur afgedwaald dat we alles, wat ons niet welgevallig is, met betrekking tot kruiden willen vernietigen?

En dat zonder een beetje gezonde lichamelijke arbeid te willen verrichten?

't ja, volgens mij kunnen we dan beter met elkaar in een flat gaan wonen en dan hoeven we ons ook niet meer te storen aan het ongewenste kruid.

en dan te bedenken dat onder andere brandnetels gezond en lekker zijn..
de sportschool stinkt naar zweet en ook nog eens prijzig is en dat de lucht daar niet al te schoon is. Op dit moment vermoedelijk ook nog eens vergeven van de -overdraagbare- virussen..

Laat mij maar lekker het jaar rond de brandnetelwortels verwijderen, of de brandnetelbladeren drogen en genieten van de schone lucht en de lichaamsbeweging..

groetjes,

Rita
woensdag 18 november 2009 - 19:43
andreash

Andreash

*is het hartgrondig met Rita1960 eens, maar dat was al duidelijk volgens mij*
woensdag 18 november 2009 - 21:07
Polplastron

Polplastron

Niet alleen aan particulieren als het even zou kunnen! Veel van de zogenaamde "experts" spuiten er ook maar duchtig op los hoor! Ik weet het wel "ze hebben een veiligheidscursus gevolgd", maar zo zijn er ook veel mensen die hun rijbewijs ooit gehaald hebben, maar toch ...! Of ben ik weer te idealistisch?
woensdag 18 november 2009 - 22:18
andreash

Andreash

Denk dat die veiligheidscursus bedoeld is om de gebruiker niet het loodje te laten leggen. Zo van: "Niet opdrinken"... Al hoop ik soms dat ze het wel doen. Oh nee, dat mag ik niet zeggen
woensdag 18 november 2009 - 22:39
Peppody

Peppody

Laat mij maar lekker het jaar rond de brandnetelwortels verwijderen, of de brandnetelbladeren drogen en genieten van de schone lucht en de lichaamsbeweging..

je mag bij mij wel even 1000m2 uitdoen? De grond is wel kei en keihard dus neem je pikhouweel mee ik heb het nog nooit geprobeerd om daar iets van te koken. Ik doe ze nu wel drogen en dan eten de kippen ze wel maar ja, misschien nemen we volgend jaar 2 kalkoenen erbij als het echt zo is dat deze dieren brandnetels eten
woensdag 18 november 2009 - 23:19
Peppody

Peppody

de koffie staat klaar hoor! ik wil wel een speciale brandnetelplukdag organiseren
donderdag 19 november 2009 - 07:14
Deef1337

Deef1337

goh kijk ik ben wel tuinaanlegger en ik denk dat geen enkele tuinaanlegger ( toch niet iemand met verstand van spuitproducten ) dubbele dosissen gaat spuiten want deze is ten eerste zeer schadelijk voor zijn eigen portefeuille en hij/zij weet goed genoeg dat deze geen beter resultaat geeft

Ik ben al klanten tegen gekomen dat niet eens wisten dat ze producten moesten verdunnen met water!dus ban alle producten voor de particulieren....

mocht ik kunnen ik zou deze producten ook veel minder gebruiken maar spuitproducten worden niet enkel in de tuin gebruikt eh mensen

laat dan ook al maar je auto staan,koop niks meer want hiervoor zal ook wel het een en ander chemische troep gebruikt zijn. en tot slot maar even stoppen met ademen want wij verbruiken met ons alle enorme hoeveelheden o2 dat we herleiden naar c02 en zo de wereld ook vernielen

groetjes
vrijdag 20 november 2009 - 17:00
JovanDreumel

JovanDreumel

Bannen, omdat een enkeling een fout maakt? Dan kun je ook wel meerdere beroepen bannen, want er worden fatale fouten gemaakt. Niets is menselijker dan af en toe een fout maken. Maak jij ze nu niet Deef?

Voor de rest ben ik het aardig eens met je. En een beroeps kan ook nog heel andere producten gebruiken, zelfs met doodshoofd en daarmee fouten gemaakt zouden heel andere gevolgen kunnen hebben vandaar dat er een licentie voor vereist is. Deze cursussen heb ik ook gegeven en weet, dat er bijna niemand slaagde met een 10. En als je de cursussen geeft, dan wordt je door de cursisten ook wel aan het denken gezet. Niemand weet alles.
vrijdag 20 november 2009 - 17:12
Rita1960

Rita1960

laat dan ook al maar je auto staan,koop niks meer want hiervoor zal ook wel het een en ander chemische troep gebruikt zijn. en tot slot maar even stoppen met ademen want wij verbruiken met ons alle enorme hoeveelheden o2 dat we herleiden naar c02 en zo de wereld ook vernielen


en juist omdat wij met (bijna) alle levende wezens op deze planeet O2 gebruiken planten wij bomen (o.a. door dagelijks te stemmen op de green quiz op tuinbabbel) enz... die leven immers van de CO2 die wij uitademen en zo krijgen we een mooie kringloop

auto laten staan? 'k zou wel willen, maar dan moet ik in een stad gaan wonen en dan kan ik mijn eigen groenten niet meer verbouwen, zonder vergif of zoals je wilt "gewasbeschermingsmiddelen" en dan moeten er nog meer groenten worden verbouwd met behulp van vergif.. .en als ik thuis ben staat die auto maar lekker te staan... dan ga ik op de fiets... die ook energie heeft gekost om hem te maken..

En Peppody, die 1000 m2 brandnetels hoeven er toch niet in een keer uit?

groetjes,

Rita
vrijdag 20 november 2009 - 17:48
JovanDreumel

JovanDreumel

Rita,
Zelfs bomen schijnen CO2 neutraal te groeien.
vrijdag 20 november 2009 - 18:15
pplakke

Pplakke

waarom mag silvanet eigenlijk niet in nl?
ik zou het me niet kunnen voorstelen dat werkt goed tegen bramen en heermoes.
ik heb een keer er mee gespoten had een strook met heermoes staan het kwam maar een beetje terug.
dan met een penseel er aangedaan en nu is er na een keer of 4 niets meer gekomen.
volgend jaar zal ik zien of het dan ook wegblijft.
bramen zijn er ook makelijk mee te doen met een penseel zeker als ze uit struiken groeien anders moet je de struik kaal pluken om bij de bron te kunnen.
zaterdag 21 november 2009 - 09:27
andreash

Andreash

Om even een leuk voorbeeld te geven;

Ik ben imker en heb gelukkig nog geen last gehad van spuitschade. Mocht een middel, wat in Nederland verboden is, aangetroffen worden op een perceel en blijkt dat mijn bijen daar aan zijn doodgegaan dan ben je behoorlijk zuur! Dan mag je gerust een paar honderd euro dokken. En dat voor wat brandnetels in de tuin. Misschien eens minder kunstmest gebruiken. Brandnetels groeien voornamelijk op stikstofrijke grond. Kan ook helpen!
zaterdag 21 november 2009 - 20:53
Peppody

Peppody

in deze tuin is meer als 10 jaar niet gemest geworden en het is 1 worteldeken van brandnetels en dat 1000m2.... Dan zijn echt niet maar een paar brandneteltjes hoor. Gespoten (gericht of met penseel) wordt hier dus ook.

Zou een leuke rechtszaak worden overigens hebben de buren die de brandnetels spuiten om de bijen gevraagd.... wellicht iets minder verhit reageren en iedereen in z'n waarde laten?
zaterdag 21 november 2009 - 21:25
pplakke

Pplakke

op die manier voor de bijen begrijp ik het wel .
maar hier bij mij in belgie groeien netels gewoon zonder enige vorm van mest.
en hier zijn ook imkers die bijen houden dus zo erg gaat het niet zijn.
maar het kan toch niet zijn dat in gans nl nergens geen plek is waar geen netels groeien zonder mestof?
zondag 22 november 2009 - 08:10
Boerke

Boerke

Man,man,man. Wat een soap over brandnetels en sproeistoffen.
Al die tegen sproeistoffen zijn moeten dan ook niet meer eten.Want ALLES wordt gespoten. En....Krijg dat maar eens in je lijf. En kom niet af met BIO-produkten want dat is nu de grootste zwans aller tijden. Gespoten met bio-produkten? Er moet toch vergif inzitten want anders vallen ze niet dood.
Ik zal eens gewoon een voorbeeld geven. Als ik een echte - bio - sla wil dan moeten er ,zoals bij mij thuis, nog slakken en ander ongedierte opkruipen. Dat heb ik nog nooit gezien in een winkel. Als je begrijpt wat ik bedoel.
zondag 22 november 2009 - 08:31
JovanDreumel

JovanDreumel

Zo ziet mijn sla er ook uit Boerke en wij vinden dat niet erg. En over de boerenkool en Broccoli heb ik anti-insectengaas. Dus ik weet wat met mijn groenten gebeurd is. En tegen schimmels gebruik ik, als het nodig is goedgekeurde producten, want ik wil wel mijn aardappels en tomaten overhouden. Ook die producten gebruik ik zo weinig mogelijk en dat kan door bepaalde cultuurmaatregelen. Men is vergeten, dat er ook in deze landen hongersnood geweest is doordat hele aardappeloogsten verloren gingen door de aardappelziekten. Ook zijn er tijden geweest, dat men overdreef met bespuitingen, maar die tijd hebben wel wel gehad geloof ik. Ook is men vergeten, dat onze welvaart begonnen is op de mesthoop en verbeterd is door kunstmest en krachtvoerders. En er zal zeker ook wel weer een kentering optreden.
zondag 22 november 2009 - 10:17
Boerke

Boerke

Volledig met uw reactie eens.
Om nog iets aan toe te voegen. Om geen rupsen op uw kolen te hebben. Hang er bij het planten dadelijk een net over dat de vlinders hun eitjes niet kunnen uitzetten. Bij mijn eerste planting het volgende voorgehad; Koolplanten werden groot ,net eraf en enkele weken later rupsen. Bij mijn tweede planting het net laten hangen en....... .geen rupsen.
Nu spreek ik als lid van een natuurvereniging feitelijk de populatie van vlinders tegen maar voor die enkele kolen zal het er toch niet op aan komen hoop ik.Ergens anders op deze forum zie je namelijk enkele mooie foto's van vlinders, genomen door mij in onze tuin .
Aan hen die met bruin zeep(vb.: mous de lin) nog de vloer kuisen. In plaats van dit in het rioolputteke te laten lopen giet dit is over uw planten als er van die zwarte beestjes,luizen,enz. op zitten.
zondag 22 november 2009 - 10:46
JovanDreumel

JovanDreumel

Het eerste jaar dat ik insectengaas kocht was ik te zuinig (Nederlander hè) en was het te klein. De kool groeide ende zijkanten kwamen omhoog en konden er toch vlinders onderkomen, maar dit jaar is het met een groter net goed gegaan. Het kleine ligt nu over de wortels en uien. Mooie wortels en uien geworden zonder bespuitingen. Kijk dit helpt wel.
zondag 22 november 2009 - 11:42
andreash

Andreash

@Peppody

Mijn voorbeeld was slechts ter illustratie. Vanuit mijn overtuiging dat hobby tuinders geen gif zouden mogen gebruiken probeer ik mensen die dit wel doen te overtuigen met goed onderbouwde argumenten, geen persoonlijke aanval of wat dan ook. Dat jij het blijkbaar wel als een aanval op jou persoon ziet vind ik eerlijk gezegd nogal 'n beetje merkwaardig.

Ik zal ten alle tijden mensen die de gifspuit ter hand nemen proberen te overtuigen van de gevaren hiervan op langere termijn. Dus ook in dit geval.

Daarnaast, mijn laatste post over dit onderwerp: Wij hebben een tuin van 300 2m die helemaal vol stond met brandnetels, braam en kweekgras. Toen we'm net hadden heb ik nog geprobeerd om het er allemaal uit te halen door het om te spitten en zo veel mogelijk zaken eruit te halen. Door ernstige rugklachten is dat helaas niet gelukt. Wat WEL gelukt is, is de stoute schoenen aantrekken en een dagloner erbij halen die voor 'n paar tientjes de boel helemaal heeft afgeschraapt. En DAAR zit volgens mij de crux van het probleem: dat mensen "gemak" tegenwoordig als een eerste levensbehoefte zien. Natuurlijk is het gemakkelijk om met gif te spuiten en vervolgens planten uit het lokale tuincentrum te planten. Maar ik weet, voor mij persoonlijk, dat al die noeste arbeid die ik in onze tuin heb gestoken een extra dimensie aan mijn tuin geeft die alleen IK kan zien. De planten en groenten die er nu staan ruiken een stuk lekkerder, zien er veel mooier uit en smaken ook nog eens fantastisch bij de gedachte dat ik het, ondanks m'n rugklachten, voor elkaar heb gekregen het allemaal op een natuurminnende manier te doen.
zondag 22 november 2009 - 22:02
andreash

Andreash

In Frankrijk is Monsanto onlangs veroordeeld wegens deze misleiding. De boete is een lachwekkende 13.000 euro maar ondertussen meldt Monsanto een afnamen in verkoop van Roundup van maar liefst een paar miljard. Het heeft dus wel degelijk zin.

Mochten er nog mensen zijn die benieuwd zijn naar het verdere reilen en zeilen van Monsanto: Op youtube: The world according to Monsanto. Schrikbarend en ronduit ENG!
maandag 23 november 2009 - 09:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon