menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Siergrassen Hameln en Little Bunny te combineren

Nimue007

Nimue007

Hallo,

ik ben mijn border aan het aanplanten en ik kan niet goed kiezen tussen de siergrassen Hameln en Little Bunny.
Kan ik deze combineren? Heeft er iemand deze samen in zijn border staan? Mooi? enneuh, wat kan ik daar nog bij planten? links van de grassen staan elfenbloemen en daarachter Callicarpa Bod. Profusion en rechts van de grassen staat een vlinderstruik met daaronder van die kleine viooltjes..

dinsdag 7 april 2009 - 08:42
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Little Bunny ken ik niet maar de meeste grassen zijn bij elkaar ook erg mooi. Wat je er bij kunt planten: van alles! Heel mooi vind ik een grote cultivar van Echinacea met grassen. Bijvooebeeld The King. Daarmee creeer je duidelijk vormcontrast.
dinsdag 7 april 2009 - 09:09
Ed50

Ed50

In principe zou je die natuurlijk kunnen combineren maar misschien is het mooier om een gras met een heel andere bloeiwijze erbij te zetten. Hameln en Little Bunny zijn beide cultivars van Pennisetum alopecuroides en verschillen alleen in groeihoogte, de eerste wordt ong. 60 cm en de andere ong. 35 cm. Je zou er een Miscanthus 'Gracillimus' mee kunnen combineren of een Panicum om een andere bloeiwijze te hebben. Je kan deze grassen combineren met Sedum spectabile 'Herbstfreude' of een donkerbladige Sedum of Heleniums die ook een bloemvorm hebben zoals Echinacea.

Groetjes,
Eddy
dinsdag 7 april 2009 - 21:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon