menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Buxus snoeisel

Fons

Fons

Buxus snoeisel schijnt me een goede materie voor mulching.Ik zou dit tussen mijn amerikaanse blauwbessen(bosbessen) willen strooien,maar vermits ph waarde blauwbessen laag is en buxusgrond kalkrijk vraag ik me af of dat buxus snoeisel na verloop van tijd de struktuur van de blauwebessengrond niet zal beinvloeden en de ph waarde meer alcalisch maken?

Groetjes Fons
donderdag 15 juni 2006 - 21:34
Nigella

Nigella

niet zeker, maar alles wat we van hakseling van takken op de bodem leggen maakt toch onze grond zuurder. Dus denk ik dat dat voor buxusafval ook zo zal zijn.
vrijdag 16 juni 2006 - 06:43
Esem

Esem

fons
de buxus bladeren gaan in geen geval efect hebben op je grond,daarmee bedoel ik dat ze je grond niet gaan veranderen van Ph waarde.
Trouwens zelf gemaakte compost volgens de regels is neutraal 6,5 / 7.
Het is niet omdat de buxus kalk vraag je ph waarde van de grond zal gaan stijgen naar een hoogere waarde bij gebruik van de buxus
Alleen vers snoei of haksel materiaal onterk stikstof uit de grond.
Om dat te vermijden laat eerst het nateriaal volledig afsterven en gebruik het dan als mulg.
ik zou zeggen gebruik rustig je buxus snoeisel en voeg desgewenst een beetje turf toe
Esem,
vrijdag 16 juni 2006 - 08:15
ines

Ines

Fons buxusblad is toch giftig en het gif in de bladeren komt met het afsterven en de regen in de
wortels terecht en zo in Uw beskes,ik doe het alvast niet...
dinsdag 20 juni 2006 - 23:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon