menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gemorst met tuinhoutbeits

Ga naar meest recente reactie

Noel

Noel

Gisteren is bij het beitsen van onze tuinpoort de pot met beits over mijn betonklinkers gelopen.
Is er nog een mogelijkheid om deze te herstellen of zal er niets anders opzitten dan deze op te breken en nieuwe te plaatsen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Greetz
Noël
zaterdag 16 februari 2008 - 09:12
Esem

Esem

Noel,
kan je de klinkers niet uitlichten en ze omdraaien want de beits verwijderen zal niet lukken denk ik ,de beits terkt te diep ik de klinkers om nog te kunnen verwijderen,steeds een stuk karton op je klinkers leggen als je gaat beitsen, bespaart je veel elende?
Wat misschien wel helpt is de hogedrukreiniger.????

Gr Eddy,

zaterdag 16 februari 2008 - 12:31
hildavw

Hildavw

Kijk eens op de pot van de beits.
Daarop staat toch hoe je de borstels na gebruik moet reinigen.
Meestal is dat gewoon met water.
Giet dan veel water over je stenen, herhaal dat regelmatig en misschien verdwijnen de vlekken dan wel.

groetjes

Hilda
zaterdag 16 februari 2008 - 13:18
Noel

Noel

Ja, ik leg ook telkens karton, maar deze keer was de pot met beits halfleeg en hij stond op een groot stuk karton, de wind blaasde onder het karton en tilde de pot om !!!!!!!
Dat is dan grote pech zeker !!!
Wat betreft de pot beits, deze is te verdunnen of te reinigen met white spirit, en hiermee ga ik het alleen maar erger maken. Waarschijnlijk gaan er dan nog meerdere klinkers vuil worden en de kleur zal wel een beetje lichter worden hiermee.
Ik zal er maar voor opteren om de vuile klinkers uit te breken en nieuwe te plaatsen.
Alvast bedankt voor jullie reactie

Greetz
Noël
zaterdag 16 februari 2008 - 13:58
LauraK

LauraK

Hallo Noël,

Over het schoonmaken van de klinkers kan ik weinig zinnigs zeggen, maar misschien kan je de
vies geworden klinkers omwisselen met andere klinkers die op minder opvallende plaatsen liggen,
aan de randen bijvoorbeeld, zodat je de verontreiniging minder ziet. Als je ze goed verdeeld, zie
je er automatisch minder van, lijkt eerder op een schaduwrandje of zo.

Groeten van Laura.
zaterdag 16 februari 2008 - 14:46
Noel

Noel

Allen bedankt voor jullie advies !
Ik heb zopas alle vervuilde klinkers uitgebroken en nieuwe in de plaats gelegd.
Nu zie je wel een verschil in kleur maar dat zullen we er dan maar bij nemen.
In ieder geval alles ziet er nu wel netjes uit

Greetz
Noël
woensdag 20 februari 2008 - 15:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon