menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aanleg beukenhaag

Ga naar meest recente reactie

mariodekoker

Mariodekoker

Ik ga een beukenhaag aanleggen. Ik vind op dit forum wel voldoende uitleg over het aantal planten per meter en dergelijke maar kan er mij ook iemand vertellen hoe breed ik mijn gazon moet afsteken voor de aanplanting van de haag? Met andere woorden, hoe ver plant ik de haag van de draad van mijn buurman?
maandag 26 november 2007 - 13:12
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

meestal een halve meter maar dat hangt af van gemeente tot gemeente dan zou je eens moeten informeren in het gemeentehuis

greetz Damy
maandag 26 november 2007 - 17:13
lentemode

Lentemode

Wat je met fagus sylvatica allemaal kan doen, zie je hier in een stukje van de achtertuin.
In elk seizoen schitterend, zo'n beukehaag.
Koester ze tot schoonheden ! Geef ze dus een opperbeste start !

Groetjes,
Mia

[afbeelding verwijderd niet-https]


[afbeelding verwijderd niet-https]

maandag 26 november 2007 - 18:39
Lilian

Lilian

Prachtig!!
Mia de laatste foto van die doorgang is dat fagus sylvatica met nog iets anders erdoor?
Die goorgangetjes zijn toch altijd spanndend in een tuin hé ...

groetjes lilian

dinsdag 27 november 2007 - 09:46
lentemode

Lentemode

Hallo Lilian,

Er groeien enkele struiken fagus sylvatica purpurea tussen de groene beuken.
Jaren geleden hebben we alle weggevallen groene beukeplantjes vervangen door rode, om wat afwisseling te krijgen in lange groene hagen.
Zo ook dus in de beukenberceau. 't Is mooi om zien hoe die allen een verschillend tijdstip hebben om hun bruine bladeren af te stoten en nieuwe botten te openen.
Aan de andere kant groeit er inderdaad een witte klimroos door. Mooi gezicht, hoor!
Maar heel lastig bij het snoeien van de beuk wegens prikgevaar. Losgekomen rozetakken belemmeren soms de doorgang ... VERZINT eer je BEGINT

Groetjes,
Mia
dinsdag 27 november 2007 - 18:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon