menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wanneer de planten beginnen afdekken tegen vorst

Baileysker

Baileysker

Zoals ik hier ergens op het forum al gelezen heb, is het dus best dat ik de plantjes bedek met een laag bladeren.

Maar moet dit nu al gebeuren of is het daar nog te vroeg voor?
Mogen ook rond groenblijvende planten bladeren werden gelegd, of gaan die verstikken?

Sinds vorige week heb ik 2 klimhortensia's, staan dus pas in volle grond, moeten deze volledig afgedekt worden met vliesdoek of iets anders, want ik had ergens gelezen dat ze de bloemknoppen al voor de winter aanmaken, dus zullen deze wel moeten beschermd worden veronderstel ik?

Alle info welkom, bedankt.
maandag 22 oktober 2007 - 22:43
fastmario

Fastmario

een klimhortensia staat meestal beschut
en kunnen er goed tegen
en komt maar zelden meer voor dat het echt winterd
groenblijvende planten zou ik niet afdekken
denk dat je dan wel blad zal verliezen waar het bedekt geweest is
dinsdag 23 oktober 2007 - 07:41
Esem

Esem

Alleen de vaste planten die niet echt winterhard zijn zoals sommge penstamon of verbena bonariënsis e.d. worden afgedekt met bladeren en of takken of beide.
De andere vaste vasten planten moeten echt niet afgedekt worden.
Je klimhorensia kan je aan de voet van de plant goed wat bladeren leggen met daarop goed verteerde stalmest,en dit is alleen het eerste jaar,omdat de plant pas is aangeplant.
Eens hij goed is ingeworteld moet dit niet meer gebeuren ,alleen nu omdat de vorst is ingtreden en zo de plant beschermd tegen de koude.
En wordt er echt strenge vorst voorspeld, kan je nog altijd vliesdoek gebruiken om zo de nieuwe vorming van bloemhoofdjes te beschermen tegen te strenge vorst,en dan praten we over -8 en meer graden onder nul.
Gr Eddy,
dinsdag 23 oktober 2007 - 11:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon