menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kaars maken met bijenwaskorrels

Tortelduifjes

Tortelduifjes

Hallo,

sorry, maar mijn vraag is wellicht hier niet op de juiste plaats.... maar ik weet niet waar ik ze anders kan stellen.!!! Ik heb in een pakket op de rommelmarkt bijenwaskorrels gekocht maar weet niet goed hoe ik daar kaarsen mee kan maken!!!!???? Moet je daar nog iets aan toevoegen of gewoon smelten en in een vorm gieten??? In het pakket zat ook nog gewone parafineparels en een blok zachte microwas....... Van parafine met stearine maakte ik al kaarsen, maar met bijenwaskorrels en zachte microwas heb ik nog nooit gewerkt!!!! Iemand raad hierover????
Alvast bedankt
maandag 26 september 2016 - 03:21
satomi

Satomi

Dit vond ik op internet: "Vybar Microwas
Sellacq Vybar Microwas is een waxconditioner ter voorkoming van luchtbellen. Voeg 1 - 5 gram per kg was toe. Voeg ook Vybar Microwas toe om mooie en gladde (gegoten) kaarsen te krijgen". Het was deze site: http://www.sellacq-holland.nl/productgroep.asp?objectid=2&titel=Paraffine__Wassen

Ik neem aan dat je de bijenwas ook moet smelten. Je kan ze dan in vorm gieten of je neemt een lang lont dat je steeds met een laagje was bedekt, ophangt om dat laagje te laten drogen en weer dompelt als het eerste laagje goed droog is - zoals je vaak ziet op braderiën - enz. totdat je kaars voldoende dik is naar jouw smaak.

Maar misschien weet JdCoster er meer over te vertellen. Je zou het hem eens kunnen vragen.
donderdag 29 september 2016 - 16:31
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Bedankt voor info Satomi . Wie is JdCoster???
vrijdag 30 september 2016 - 11:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon