menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Goeie morgen iedereen

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Theo is riolering aan het aanleggen helemaal door de ruitjesschuur zo naar de tuin ... we gaan grote waterciterns zetten, je weet wel die witte in een metalen korf van duizend liter.... lekker uit het zicht ergens in de dreef of wel aan de binnenkant van de cave in nummer 17 die grenst aan de tuin. ... dat werk vereist nogal wat krachten, en ik kan daar niet bij helpen...Dus heb na mijn tuinwandeling, besloten van eerst en vooral wat tips te komen leren op het forum... en ga hierna afsluiten.. en mijn dagelijkse beslommeringen afwerken..... Al bij al, leer ik telkens veel bij .....
Zo mensen.... nog een hele fijne afsluiter van het weekend!!! en geniet van de opbrengsten van de moestuin , of al het moois dat jullie bloemenweelde uitstraalt... hier is het drassig , want het heeft gisteren gans de dag geregend en af en ote was er muziek bij ( donder en bliksem )
zondag 25 augustus 2013 - 10:29
svoffel

Svoffel

Goede middag,

Dat zijn weer zware werken voor den Theo, je zal nog eens wat moeten klaarmaken voor de vissen als beloning.
Inderdaad, hier op het forum is er zoveel te vinden, soms heb ik ook zo van, dit is zo simpel dat je er zelf niet op komt.

Gelukkig is er het forum.
Seffens ga ik naar het Wilgenbroek, tuincenter, weer niet goed voor mijn centjes maar heel goed voor mijn gevoel van geluk .

Wil wat rondlopen maar er is nogal veel wind op het ogenblik.

Geniet van de dag en de zon, hier is die weer van de partij in volle glorie.

zondag 25 augustus 2013 - 13:48
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag Simone, je zal op dit ogenblik met je geldbeugel in je hand lopen om weer wat bloemenweelde aan te schaffen, ik heb van de kletsnatte grond gebruik gemaakt om hem om te spitten met de riek, d'as de 1ige mogelijkeheid om de grond dan om te krijgen, ik heb dan een dozijn brocoli's verplant, 2 dozijn selderplantjes en een stuk of vier winterbloemkool ( mooie forse planten )
dan nog eens met mijn zeepsop en brandnetelmengeling langs geweest want de koolwitjes zijn goed vertegenwoordigd !!!... bij het omspitten nogal wat regenwormen gevangen...; voor mijne visser !!! ....; die nu eventjes op adem komt, want het is in de aangestampte grond in de schuur niet gemakkelijk werken en op sommige plekken te laag om met de graafmachine te werken ( de hydrolische arm )
zo stillekes aan verder gaan doen, straks lekkere verse plaatpizza !
zondag 25 augustus 2013 - 14:20
svoffel

Svoffel

Snif, t'is niks geweest, het was gesloten. Mijne geldbeugel is er heel goed bij gevaren en die van jou gaat er ook goed bij varen met al dat planten.
Brandnetel is toch een miracel product.

Och arme den Theo, zwaar werk voor de boeg. Maar t'is belangrijk en moet gedaan worden.

Schoonmama was weer heel moeilijk vandaag, ze moest weer dringend naar het ziekenhuis, ze mankeerde weer van alles. Ze voelde dat ze ging sterven. Ongelooflijk ze mankeert niks. Ik wil direct tekenen om zo 88 jaar te zijn. Ze wil dat we dan komen en daar zitten te zitten. Ze heeft de dokter gebeld en die zei ook dat ze niks kon hebben. Alles was nagekeken.
Zucht, is wel een probleem aan het worden.
We gaan morgen langs, ze wil dat we morgen een fles wijn brengen en een orchidee voor de buurvrouw.
Hoop dat we snel een echte oplossing vinden voor haar probleem, in een home wil ze ook niet, dagelijkse thuishulp wil ze ook niet enz...

Plezant eraan is dat ik morgen een orchidee kan gaan kopen
Genoeg gezaagd er zijn veel ergere dingen in het leven, daartegen is dit een zandkorreltje.

Deze namiddag heb ik dan maar onkruid uitgestoken op de zijkant. Een hele reeks paardenbloemen. Daar heb ik me zo een speciaal steekschepje voor gekocht. Dat gaat super goed. De plantjes die de buurman kapot gespoten heeft zijn hier en daar terug in gang geschoten. Heb ze een dikke proficiat gegeven voor zoveel goede wil. T'is echt flink van ze.
De 3 ricinussen die ik heb zijn uiteindelijk ook mooi geworden, hoop dat ik er zaden van kan nemen voor volgend jaar. Het zijn decoratieve planten met de grote bladeren.
Waar ik me over verbaasde was dat de grond niet echt nat was, het heeft toch 2 dagen geregend... dus nog wat water bijgegeven aan de hortensia en de dahlia's.

Allee, nu heb ik al een hele roman geschreven.

tot de volgende
zondag 25 augustus 2013 - 19:33
myriam56

Myriam56

Goeie avond, Simone, oud worden is een spel !!!
Ik denk dat het allemaal een beetje draait om in de belangstelling te zijn.... ze zal zich eenzaam voelen... hoe ouder je wordt hoe meer bekenden ons verlaten en dan wordt de wereld h
zondag 25 augustus 2013 - 20:15
svoffel

Svoffel

Goede morgen,

Al bekomen van de bruisjes en Il Divo? Kom je zo in een hemelse sfeer.

Ik heb bijna mee-compassie met de kale tomaten, maar zo kan de zon goed bij de vruchten dat is het belangrijkste. Gisteren heb ik op tv een assortiment van tomaten gezien, alle kleuren, gewoon doorgesneden met grof zeezout erop een druppeltje olie.... moest aan jou denken. dat zag er zo lekker uit.
Denk dat het inderdaad zoeken is wat wel of niet groeit, ook de soort zal ermee samenhangen. Die slakken das echt wel vies, zeker als je die dan zo in je hand hebt zooo glibberig, slijmerig bah.

Als dat graven gedaan is ben je weer een hele grote stap verder en zoals je zegt dan is het gedaan met de slijkboel. Ook heel belangrijk.

Zo, we gaan ontbijten en dan beginnen we eraan. Die schoonmama, t'is dat ze nooit tevreden is en soms ook echt onvriendelijk tegen haar zoon die toch maar alles doet wat ze vraagt in de mate van het mogelijke. Als er dan mensen over de vloer komen weet ze altijd wel iets te vinden om ze te kwetsen met stoute opmerkingen.
Hoop dat ik niet zo ga worden, maar dat weet een mens nooit.

Have a fine day!

maandag 26 augustus 2013 - 08:13
myriam56

Myriam56

Goeie morgen Simone, HEt miezert hier, goed voor de planten ( minder voor de tomaten, maar ja... als het maar af en toe is, en ze zijn nog altijd super gezond !!!
Wij gaan vandaag naar Epinale, om koppelstukken en nog wat buizen voor de afvoer !
en naar Leader ( is echt een goeie prijselijke winkel , zoiets als aldi, maar voor sommige produkten nog goedkoper), ik koop daar mijn koffiebonen, in pakken van een kilo, voor nog geen vier euro het stuk en echt hele lekkere koffie ( genre douwe egberts !)ik koop dan een pak of vijf , zes !! tegelijk...Zo nu kleertjes aan, en ribedebie, want het is een uur rijden !!! we gaan daar dan ook bijna alle magazijntjes af !! ( die open zijn , want het is maandag en dan is er veel gesloten in frankrijk , zoals bij ons de kappers in Belg
maandag 26 augustus 2013 - 08:30
svoffel

Svoffel

Hier zon en veel wind, ben extra steunen gaan kopen voor de planten.
Wil niet dat die paar die ik heb nog afbreken.

Als het echt gaat stormen dan is er niet veel aan te doen, maar voorlopig kunnen ze er tegen.

We waren nog niet weg deze morgen of de tel. ging al, de mama, ze wilde de ambulance bellen en de dokter om te vragen of ze toch niet terug naar het ziekenhuis moest voor onderzoek, haar hoofd draaide en ze kon haast niet uit de zetel.....

De dokter kon niet direct komen dan heeft ze toch nog een andere gebeld opdat die haar iets zou voorschrijven. Toen we daar waren mankeerde ze natuurlijk niets.
Woensdag nieuwe afspraak met de hulpdienst en dan zien we wat er nog meer gedaan kan worden. Er is ook een afdeling naast het rusthuis waar ze in de dag kunnen komen, maar dat kost wel wat + het vervoer erbij. T'is wel erg dat iemand die toch goed gezond is en heel veel zelf kan doen altijd maar klaagt en zaagt. Ik heb haar dat vandaag gezegd, zal slechte punten hebben. Dan begon ze over haar zoon die gestorven was, haar enige zoon die ze graag zag die was gestorven..... mijn man zat erbij, dat is haar andere zoon. Plezant voor hem. Heb haar dat ook gezegd dat het vreselijk is als je kind sterft maar dat zij gelukkig moest zijn dat ze nog een zoon had die zo goed voor haar zorgde niettegenstaande alles.
Hoop dat we rap een oplossing vinden want dit is niet meer plezant. We maken ons echt zorgen en haar in huis nemen is niet te doen. Een veel te moeilijk menske. En in een home wil ze ook niet.

Al een geluk dat de zon schijnt en de bloemen me nooit tegenspreken . Die geven me altijd gelijk hihihihi.

Die winkel, Leader daar heb ik nog niet van gehoord. Ik hoop dat we tegen het eind van de week terug naar Oignies kunnen, gaan we hout kopen voor het chalet verder af te werken bij de Brico Depot in Charleville Mezziere.

groetjes
maandag 26 augustus 2013 - 17:31
myriam56

Myriam56

Goeie avond Simone,

Het relaas dat ik lees , krijgt serieuse tiranieke trekskes..... het moet voor uwe man erg zijn, om naar al die zever te moeten luisteren en nog beleefd en lief blijven op de koop toe, ik zou de volgende keer toch eens van mij afbijten hoor Simone, en zeggen als ze niet content is , dat ge dan wat meer zult blijven waar ge het liefste bent, op uw eigen trouw stekske,( en er eens een weekske over laten gaan, inplaats van telkens te wippen als dat menske met haar vingers knipt !!!)... Ze zal wel weten waarom ze niet in een home wil, daar kan ze zeker zoveel noten niet op hare zang zetten, en tenslotte is er respect voor de twee kanten nodig om de zaak goed te laten lopen.... echt waar ik ben geen stoker, maar ik zou toch van mij afbijten, ... en je zal zien dat ze dan bijdraait, als ze naar de kliniek gaat , goed laat haar daar maar eens een dag of drie ,vier koken in haar eigen sop !! en als ik U was verwittigde ik de mensen die er mee te maken krijgen... dokter hospitaal enzovoort, trop is teveel ... weet ge nog , en schuldgevoelens moet ge zeker niet hebben.............groetjes
maandag 26 augustus 2013 - 19:16
svoffel

Svoffel

Dag Myriam,

Ja, t'is moeilijk op het ogenblik maar we vinden wel een oplossing
Nog een fijne avond

groetjes

maandag 26 augustus 2013 - 21:28
myriam56

Myriam56

Hey Simone, ik werd een beetje nijdig in jullie plaats, wij hebben het ook meegemaakt met Theo zijn ma !! die was zo jaloers, dat ze in hongerstaking ging, hij moest thuis blijven en voor haar zorgen, ze wou mij weg hebben... erg hoor ! uiteindelijk is ze naar een verzorgingstehuis gegaan !! pff.... en nog eens bedankt voor de tip voor de stenen !! ...
maandag 26 augustus 2013 - 21:36
svoffel

Svoffel

Goede morgen,

Dat is nog veel erger, zover zijn we nog niet maar ja, we zijn niet van plan om ons leven door haar te laten bepalen.
Ze heeft alles wat ze nodig heeft, aangepast huisje, geen geldproblemen en nu zijn we er ook zeker van, geen ziekten. De dokters zeggen dat ze kerngezond is.

Het zit in haar hoofd, inbeelding. Waarschijnlijk zit dat er voor haar ook in, maar eigenlijk is het te gek. Ga proberen dat er dagelijks iemand langskomt en is dat niet voldoende moeten we ervoor zorgen dat ze inderdaad ergens kan gaan waar ze er de ganse dag mee bezig zijn.
Er is een mogelijkheid dat ze in de dag ergens heen kunnen, wel tegen betaling, maar dan zijn ze onder de mensen , krijgen eten en kunnen van alles doen, dat weigert ze ook....

Vandaag zit ik nog op de zon te wachten, hoop dat er minder wind is dan gisteren, het was niet te doen. Ik hou niet van zoveel wind, maar aan de kust gaat het droog blijven terwijl er regen zou zijn in de Ardennen.
Hoever staat het graafwerk? Kunnen jullie bijna een fleske opentrekken op de goede afloop
Alles is een goede reden om te vieren he.

Ik heb ook een foto gezien van een recept met kleine patisons en andere groenten.
Die waren tamelijk klein, niet in stukken gesneden, samen met tomaten, kleine gourgett en, zag er ook lekker uit, maar het recept stond er niet bij.

Groetjes
dinsdag 27 augustus 2013 - 07:53
myriam56

Myriam56

Goeie morgen Simone, Jullie zullen er wel een mouw aanpassen daar ben ik zeker van, en ik duim voor jullie !! ... ik ga vandaag in de douche schilderen !! nu is het plavond honderd procent naar mijn goesting !!! Hier is het bewolkt ( maar nog vroeg) want ik denk dat we deze week nog hoge temperaturen gaan krijgen ... volgens ik gisteren kon zien aan de dieren op het land ! Groetjes
dinsdag 27 augustus 2013 - 08:03
svoffel

Svoffel

Goede morgen, al bijna middag

Deze morgen hebben we de luierik uitgehangen, daar kan een mens al eens van genieten.

Was het gisteren warm daar? Hoe zie je dat dan aan de dieren?

Schilder je de douche in wit of welke kleur , beetje nieuwsgierig hier

Seffens naar de schoonmama om alles te bespreken met de sociale dienst en nog tot in Oostende voor een speciale loupe die ze hebben wil om beter te kunnen lezen.
Dan is het voorbereiden om retour Oignies.

Laat maar komen, mijn dag kan niet meer stuk goed weer en morgen naar de andere tuin

woensdag 28 augustus 2013 - 11:06
myriam56

Myriam56

Goeie middag simone, het was gisteren hier best lekker hoor ... in de tuin een 25 gradekes, op de koer iets minder...
Vandaag is het echt zoals ik het gezien had.... echt h

Tuinbabbel

woensdag 28 augustus 2013 - 12:43
svoffel

Svoffel

Lekker ziet dat er uit en met zo een putteke in het midden om de saus erin te doen .
Stoemp is altijd lekker eten.

Wit zal heel mooi zijn met antraciet, het ziet er ook altijd rustig uit.
Als ik mijn eigen interieur nog eens ga schilderen denk ik erover om alles in het wit te schilderen. Vroeger dacht ik dat het saai was, al dat wit, maar nu zie ik het graag.
Nu heb ik 1 muur taupe met een zachtroze schijn, de andere muren zijn cr
woensdag 28 augustus 2013 - 17:01
myriam56

Myriam56

Goeie avond Simone ... ik ben blij dat de zaak (voorlopig) is opgeklaard, want ik denk dat ze geprobeerd heeft om iets te forceren, maar dat het niet gelukt is !!!dus zonder veel gezichtsverlies is het allemaal afgelopen met een sisser .. en zoveelste beter voor jullie ....

Ik heb een prachtige vloer gezien ook met rood bruin, maar met mooie friezen in verwerkt.. en niet te duur, die zou ik graag bij ons zelf hebben dus in het varkenskot waar we nu nog hokken....
Op het eerste verdiep van het gastenhuis, is het bijna allemaal Oregon-planken vloeren die we dus zelf van bruut hout , schaven , op maat zagen en tand en groef inslaan... met een kanjer van een hout-combine....De badkamer en een gedeelte voor het keukenblok gaan we in vloeren leggen, met flex-tegellijm !! ....................
Het was echt zo lekker dat Theo mee naar de hof is gegaan want hij wou pers
woensdag 28 augustus 2013 - 17:36
svoffel

Svoffel

Zo een vloer met een fries is heel mooi, die van mij is effen rood, maar het zijn wel oude stenen. Heeft zijn charme want ze zijn niet allemaal hetzelfde, enfin ik zie dat graag.

Gaan zoeken wat het zijn Oregon planken, mooi, goede keuze volgens mij, zal weer een groot werken zijn alles zelf gedaan is.

Dat ziet er niet te moeilijk uit met die tegellijm als de ondergrond goed is natuurlijk. Moet je daarvoor een speciale chap laten leggen?

Theo heeft precies nog niet veel gezond en lekker eten gehad, al een geluk dat jullie nu samen zijn in het paradijsje daar. Om zo zwaar te werken moet je ook gezond eten hebben.
Maar wie gaat die kippen dan dood doen en pluimen, zal weer moeilijk zijn om beestjes dood te doen, ik zou het niet kunnen

Vandaag kan ik alleen nog genieten van het inpakken en morgen wegwezen, t'is een tamelijk moeilijke week geweest, maar het kon erger he. Voorlopig is alles weer onder controle. Wil enkel nog doordrijven dat er dagelijks iemand komt om haar medicijnen te geven.... weet dat ze de helft maar neemt en die tegen haar depressie's wil ze niet nemen. Daar ga ik nu echt voor zorgen dat er iemand dat dagelijks in haar mond komt steken. Maar daar moet je een voorschrift voor hebben. We gaan morgen hiervoor haar dokter bellen en het uitleggen.

Nu ga ik pakken want t'is nodig, anders ben ik de helft vergeten

dada tot de volgende
woensdag 28 augustus 2013 - 18:35
myriam56

Myriam56

Hey Simone, met die flex tegellijm kan je rechtstreeks op hout tegelen het woord zegt het zelf flex(ibel) hout krimpt en rekt , en vroeger scheurden dan de tegels .. met die flextegellijm... niet meer, er liggen overal nieuwe balken in het gasten verblijf !! dus de ondergrond is prima !!!
Veel succes met uw voorgenomen escapade's met de pillen historie !! Het is allemaal wat...
Maar daarna heb je weer je bloemenrijk om van te genieten !!wees voorzichtig !!! op de baan
woensdag 28 augustus 2013 - 18:50
svoffel

Svoffel

Hallo,

Was weer een prachtige dag vandaag, we zijn gaan eten in een klein restoke aan een meertje. Mooie locatie, resto was een beetje banaal, maar wat hebben we lekker gegeten!
Heb zelfs kaarsjes gekregen voor mijn 16 jaar

Thuis gekomen ben ik ook eens wat gaan oogsten, zal hier veel mensen happy mee kunnen maken. Zaadjes van de rode stokroos, zie jij dat zitten Myriam?

Voor de rest geen nieuws, geen gezaag, geen lastige telefoontjes, heerlijk.

Bij jullie zal de douche er weer wat mooier uitzien, dat doet zeker goed.

Wens jullie nog een fijne avond, wij zitten nu binnen, t'is fris en vochtig buiten.

ciao
vrijdag 30 augustus 2013 - 20:43
myriam56

Myriam56

Goeie avond lief groen meisje !!! hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag !!!! hopelijk was het er eentje om te onthouden, en hoe banaal het restaurantje ook.... als het gezelschap goed is, mag zelfs het eten op niets trekken, dan is het nog altijd super.... maar aangezien dat ook lekker was ... denk ik , dat alles wel ok
vrijdag 30 augustus 2013 - 21:04
erice

Erice

Een beetje laat maar goed gemeend: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Simone, ( ben maar zo brutaal ). En nog vele gelukkige en gezonde jaren gewenst.

Ik zou het volgend jaar toch maar weer proberen om worteltjes en spinazie te zaaien, Myriam, dat zijn beide zulke gemakkelijke groenten: Bij de worteltjes oppassen dat je het liefst kale grond hebt... zoals zand zonder mest en uitkijken voor de vliegjes in het begin en bij spinazie, tja hetzelfde liedje maar zet ze in de schaduw van andere groenten en je krijgt de heerlijkste sappigste spinazie die je ooit hebt geproefd.... rauw zo in de salade.... mmm heerlijk en zo gezond... puur ijzer.....
zaterdag 31 augustus 2013 - 19:27
myriam56

Myriam56

hey ERice,dat is nu juist het probleem, wij hebben in de moestuin geen, echt geen schaduw !! erg h
zaterdag 31 augustus 2013 - 19:50
myriam56

Myriam56

De foto wil blijkbaar niet lukken jammer , toch nog eens proberen.!
zaterdag 31 augustus 2013 - 19:52
svoffel

Svoffel

coucou

Goede avond

Erice bedankt voor de wensen dat is altijd plezant.

Er zou regen komen, maar heb niet veel gezien, enkele de druppels, heb maar eens goed gegoten deze avond.
Binnen de houtkachel aangestoken want het was een beetje killig. en voor morgen geven ze nu ook niet echt warm weer. Dat het killig is in huis komt omdat het telkens volledig gesloten is, ramen en deuren dicht, enkel het toiletvenster laat ik open staan voor de luchtcirculatie.
Als de vensters open blijven als we weg zijn denk ik dat we een dierentuin hebben als we terug zijn.

Zo lady's, ga een douche nemen en in de zetel ploffen, de ganse dag druk bezig geweest. Is al eens plezant.
Hoop dat we morgen tot in Hasti
zaterdag 31 augustus 2013 - 20:35
myriam56

Myriam56

HEy dag Simone, ik denk dat we dezelfde druppels water hebben gekregen !!! Het heeft wel mijn plan om de bbq in gang te zetten verandert ... Theo , is daar niet rouwig om, want in de plaats dus zelfgesneden frietekes met biefstuk en lekkere rijpe tomaten uit de tuin met zelfgemaakte tartaresaus... wat wil een mens nog meer ( nietske )
Simone ik heb zo een spijt dat de foto's op dit moment niet op het forum kunnen geplaatst worden ( der schijnt een probleem te zijn..alles wat de mensen op het forum aan hebben gehaald met de site had ik ook, en foto's lukken nog altijd niet )
Want de blauwe bonen zijn werkelijk adembenemend mooi ( nu nog hopen dat ze lekker zijn ) en eigenlijk vind ik niet dat ze blauw van kleur zijn maar eerder zwart , zo rammenaskleur, of schorseneer kleurke... echt mooi en er zijn er echt veel !!! meschien eens kijken op zon en zweet in frankrijk, daar kan je de foto's wel zien !!
In elk geval veel plezier morgen in Hasti
zaterdag 31 augustus 2013 - 20:50
Boerke

Boerke

Ik kom vlug eens piepen en dan het bad in . Eerst en vooral een gelukkige verjaardag,al is het al een dag geleden zeker(?). Mag je wel op deze forum op je 16 de .
'k Heb voorbije week ons haag ingesnoeid op ongeveer 2 meter . Op sommige plaatsen was ze wel 5 meter en ze leek verwilderd . Van gisteren middag ben ik alles aan het hakselen . De rest is voor volgende zaterdag want ik sta volgende week met de late . En morgen,zondag, mag je geen lawaai maken . Dan zal ik mijn hoop van vandaag al een beetje rond strooien .
Wij hebben eens paarse boontjes gehad . Daar kwamen er ook veel op en dat waren er speciaal voor in te vriezen . Als je die kookte dan werden ze groen .
zaterdag 31 augustus 2013 - 21:25
myriam56

Myriam56

Hey dag Boerke... amai, dan hebt ge ook uw best gedaan !! en dat is toch ook zwaar werk.... Ik ben benieuwd of die van ons ook groen worden, maar ik vind ze echt zwart !!! van uitzicht....Weet gij soms geen afdoend middel om die grote, echt reuzesprinkhanen weg te jagen of erger dood te doen, want het schijnt hier een plaag te zijn, en bij ons zit er maar 1 maar ik ben bang dat die haar maten gaat roepen en mijn zaak ook kaal vreet !!! zoals bij de rest van de gebuurte !!
zaterdag 31 augustus 2013 - 21:28
Boerke

Boerke

Daar kan ik u niet bij helpen . Zou er iets aan te doen zijn?
Ik ben hier al blij als ik nog eens een sprinkhaantje zie maar die zijn niet zo groot als waar jij het over hebt.
Zwaar werk zo niet maar vermoeiend ,dat hakselen. Het is een beweging dat je niet dagelijks doet . Ik denk dat ik na mijn badje straks goed(en vlug) zal slapen . En morgen zien we dan wel . Ze geven toch geen regen op . Vandaag zijn er hier toch enkele druppels gevallen rond 13 uur want mijn vrouw hare was hing buiten en ze heeft hem in de veranda gehangen.
zaterdag 31 augustus 2013 - 21:37
svoffel

Svoffel

Dag Boerke,

Ook bedankt voor de wensen, tja, 16 jaar is inderdaad jong, maar denk dat ik een beetje vroegrijp ben heb het gevoel van toch al een hele tijd rond te lopen hier op de wereldbol, hoop dat het nog wat mag duren, t'is zo plezant op het ogenblik.
Niet meer moeten gaan werken en toch elke maand geld krijgen I like it

Myriam ik ga een piepen, wou al lang onder de douche staan, maar blijf hier precies wat hangen, zal de pc zijn ......

groetjes

en tot morgen
zaterdag 31 augustus 2013 - 21:43
kerstkind

Kerstkind

Hee Simoontje,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag!! 16 jaar + 2 dagen
Jaja, ik weet het, ik ben te laat
Maar mijn felicitaties zijn wel gemeend.

groetjes Jos
zondag 1 september 2013 - 13:48
myriam56

Myriam56

Ik heb geprobeerd om een foto te plaatsen, maar blijkbaar lukt het nog altijd niet het is jammer want op dit moment is de "walk of fame" voor de blauwe boontjes gereserveerd !!
zondag 1 september 2013 - 14:04
erice

Erice

Er zijn bergen zuurstofplanten uit de (zwem)vijver gehaald en die ga ik voor een deel vandaag nog naar de compostberg rijden...zo'n 200 meter verderop. De vijver is weer bijna schoon... Als het lente wordt gaat het wel weer aangroeien......

Morgen wil ik een deel van de Laurierheg gaan snoeien.....aan de kant waar je vanaf de straat naar kunt kijken.....( het overige deel is wel 100 meter lang maar dat laat ik waarschijnlijk dit jaar even zitten...)Het is maar een meter of 15... maar ik vind dat elk jaar weer een hele klus.Daarna nog alles door de hakselaar en opruimen en het lijkt het alsof er niets is gebeurd..... alleen ben ik wel half-dood....haha

Als dat gebeurd is moet ik nodig gaan beginnen met de coniferenhaag, die is wel 80 meter lang denk ik.....goed dat de weersverwachting volgende weer uitstekend is... geeft een hoop energie....

De groententuin heb ik voor de helft afgedekt... geen omkijken meer aan tot maart volgend jaar.....
Vanavond nog worteltjes pakken en snijboontjes en wat verschillende sla en komkommertjes.....en dat samen met een tomatensalade en wat aardappeltjes uit de kelder moet dat genoeg zijn.....
zondag 1 september 2013 - 15:20
myriam56

Myriam56

Hey Erice... d'as ook een hele litanie van werkskes..die de nodige arbeidsvreugde nodig hebben... en serieus wat vocht , dat ook wel zweten wordt genoemd !....
Wij zijn net klaar met de speciale goot te installeren ze is nu helemaal op maat gemaakt,en in de beton in gegoten ... nu hard laten worden... en dan de voorlopige afvoer van de achterkant van drie schuren daar in laten lopen, volgende keer nemen we dus van die 1000 liter citerns mee naar la douce france!! zodat we regenwater kunnen sproeien, want ons putwater is toch wel h
zondag 1 september 2013 - 15:26
svoffel

Svoffel

Merci Ericetje doet me nog altijd plezier.

Wel veel haag om te snoeien, maar zal prachtig zijn als het af is. We hebben inde'rdaad heel veel geluk met het weer. Wat een zomer is dat al geweest .
Hier is het al fris op het ogenblik, 16 graden, heb de houtkachel aangestoken. Kunnen we deze avond in bikini wat TV kijken.
Ventje heeft dat graag, yep, zowel de bikini al de hitte, die zal waarschijnlijk zijn pull aanhouden.

Myriam, ik heb de foto's gevonden op je blog, niet op te komen via hier maar wel gevonden. Prachtig die bonen, wat een kleur, daar enkele roze Dahlia's tussen
Zal er al eentje beginnen te zoeken op internet. Zo een knal fuschia roze, zou goed passen bij die paarse boontjes.

Bij jullie is er weer veel werk gedaan.... bravo, dergelijke dingen zijn nodig, maar als je eraan begint is het zo een groot werk.

In Hasti
zondag 1 september 2013 - 18:29
erice

Erice

Veel plezier met en zonder al die krampen
Hier is het ook koud, net 17 graden, niet te geloven dat we vanaf dinsdag weer naar de 29 graden zullen gaan ( zeggen ze tenminte!!)
zondag 1 september 2013 - 18:33
Boerke

Boerke

Erice,en ik die dacht dat ik veel moest snoeien . Zoals ik hier voor al ergens geschreven had, heb ik onze haag drastig (te) ingesnoeid tot op ongeveer twee meter . Ik had meer problemen met de breedte. Met een ge
zondag 1 september 2013 - 19:08
erice

Erice

O maar dit zijn alleen nog maar heggen aan de voorkant... Aan de achterkant heb ik nog veel meer.... Een laurier van 100 meter en een cypress van 100 meter lang, een 80 meter heg van Taxus en aan de achterkant nog een 40 meter laurier en aan een kant van de vijver rond de afspringplankier twee taxushagen die rond afbuigen en voor het tuinhuis nog een taxus en een ligusterhegje, een lage die voor de roze hydrangea's staat en ongeveer 60 meter lang is en een lage naast de groententuin.... enne.... ik zal er nog wel een paar vergeten
zondag 1 september 2013 - 19:20
erice

Erice

En nog een hele boel lekker ruikende gagel.....
zondag 1 september 2013 - 19:21
myriam56

Myriam56

Goeie avond iedereen, net gedaan met onze overwinning over de winterse modder !! in de ruitjesschuur..(riolering ) het gebouw heeft eindelijk na lange jaren(meschien wel 100 jaar ).. een deftige riolering !!! d'as toch iets om te vieren, en omdat het hier fantastisch weer is/was! een lekkere grote hammeschijf op de bbq gesmeten.... met wat pellepetatjes, tomaten die echt naar tomaat ruiken en smaken, en zelf gemaakte tartaresaus... der zaten absoluut geen graatjes in, het stuk van het vlees dat nog overschiet gaat morgen lekker koud op het brood met een goeie klad mosterd !!!... Nu nog gauw mijn lakens enzo binnen halen.... dan ruikt ons bedje straks ook nog lekker naar buiten!! wat zijn we toch allemaal geluksvogels h
zondag 1 september 2013 - 19:51
erice

Erice

Gefeliciteerd allebei met deze geweldige aanwinst.Eet smakelijk en slaap lekker straks
zondag 1 september 2013 - 20:05
myriam56

Myriam56

Goeie avond Erice, dank u wel voor de warme woordjes !!! Het zijn altijd druppeltjes van verbeteringen!! en telkens zijn wij zo blij als een kind !! dat we weer een overwinning hebben behaald, het is spijtig dat we dit allemaal moeten ondergaan door... smerige oplichterij van een persoon die eigenlijk een hele goeie vriend was( dachten wij )..We hebben wel geleerd dat we op mekaar letterlijk en figuurlijk een huis kunnen bouwen,in de eerste plaats vertrouwen en dat is in deze tijd... echt iets fenomenaals, en onbetaalbaar !!! sommigen groeien door miserie uit mekaar, wij zijn nog dichter tot mekaar gegroeid... jammer genoeg worden we ook gewaar , dat de slechten tijd, ook slechte karakters voortbrengt.
En ben ik blij met mensen zoals U, Simone, Chantal, boerke enzovoort.. dat ik ook eens in alle eenvoud zonder bombastisch uit de hoek te moeten komen mezelf kan zijn, en al schrijvend vertellen hoe blij we zijn met onze groenten , onze tuin , en ons bloemmekes, zonder als idioot bestempeld te worden !!!
zondag 1 september 2013 - 20:13
svoffel

Svoffel

Hello, kom nog een binnen springen. Net van onder de douche, seffens lang uit in de zetel

Erice je hebt wel een heel groot domein met zooooveeeeeel haag. Hier staat ook een stukje haag, 2m op 1,40m hoog

Myriam wat is idioot? Denk dan dat ik in de goede club terecht gekomen ben, tegen mij hebben ze dat ook al gezegd. Maar dat is niet erg, ik voel me er goed bij, het doet geen zeer en blijkbaar hebben anderen er meer last van dan ikzelf.
Bij jullie is dat precies hetzelfde hahahaha

Dus wat is idioot en wat is normaal, van mij mag iedereen anders zijn, als ze maar gelukkig zijn op hun manier, meer hoeft niet, behalve mij ook vrij te laten om te kiezen.
Vermits iedereen anders is, zijn de noden ook anders. Een mens heeft al genoeg aan zichzelf dat hij zich niet moet gaan moeien met een ander van hoe die het dan wel moeten doen (naar de eigen normen)
Wou het eigenlijk heel simpel zeggen.
Maak deze avond nog maar eens een fleske extra open om alles te vieren en vier dan maar verder omdat jullie samen zo gelukkig zijn en omdat de groenten zo prachtig zijn enz....

En Erice omdat ze al zoveel haag geschoren heeft en Boerke omdat hij al zoveel haksel gestrooid heeft.....
Ik ga vandaag niks meer opendoen, morgen zal het al zwaar genoeg zijn met de fleskes.

Dada, slaap lekker
zondag 1 september 2013 - 20:44
svoffel

Svoffel

Nu komt dat liedje in mij op

We are the champions ........... van Freddy Mercury

Awel, dat zij we toch allemaal


Ga dat direct aan de trap zingen se, hopelijk valt die van mij niet omver in de douche van het lachen.
zondag 1 september 2013 - 20:46
myriam56

Myriam56

GROOT GELIJK SIMONE.... maar ik ga subiet lekker slapen... op ons bedje liggen lekker fris gewassen en buiten gedroogde lakentjes....Nog nagenietend van de bbq met hammeschijf... en verse tomaten!!!!....hahahahaha.... Ik geloof dat jullie ook een h
zondag 1 september 2013 - 20:58
Boerke

Boerke

Idioot bestempelen??? Ze komen toch graag een stukske vragen,onrechtstreeks welliswaar. Zoals bv.: Wat doet gij daar allemaal mee? Is dat niet te veel voor uw drie
maandag 2 september 2013 - 12:51
myriam56

Myriam56

Goeie middag Boerke !
Ja dat is zo h
maandag 2 september 2013 - 13:03
svoffel

Svoffel

Hallo iedereen,

T'is mooi weer maar toch aan de frisse kant. Ga eens tot de post wandelen, pakje ophalen

De vlijtige liesjes in Frankrijk zijn echt weer hard aan het werken gegaan.
Kleigrond is niet makkelijk om mee te werken, maar ja, als die er ligt kan men het niet omzeilen.

Voor de rest is er hier geen nieuws onder de zon, behalve enkele wolken

Vele groetjes en tot de volgende

maandag 2 september 2013 - 13:49
erice

Erice

hehe ... de laurier aan de voor/zijkant is gesnoeid en gehakseld.....en uitgestrooid in een gedeelte van het bos. Alles ziet er weer netjes uuit. Niets gebeurd... voel mijn ruggetje....

Even een uurtje zitten en boekske lezen...met een lekker kopje thee en dan straks (misschien) nog even een meter of vijf van het pad opschonen..... ( een pad van ongeveer 250 meter lang en 1,5 meter breed met 10/10 keitjes waar veel gras en onkruidjes tussen gaan zitten ......af en toe even met een platte schoffel overheen en daarna met een keiharde borstel en de allerergste mosplateaus eruit steken met een mesje en dan moet het maar weer.... Elke keer een stukje want dat is zwaar werk.....

Het zonnetje gaat doorkomen en het wordt warm..... heerlijk.....
maandag 2 september 2013 - 14:03
myriam56

Myriam56

HEy dag menskes al te gare !! HIer is het 23 graden en de volgende dagen bleoven ze telkens een schepje meer warmte er boven op ,eventjes komen piepen en daarna terug verder doen s
maandag 2 september 2013 - 14:15
erice

Erice

Ja Myriam, hier wordt ook redelijk zwaar gewerkt.... Maar zolang het weer goed is en droog hoofdzakelijk buiten en straks als het kouder en natter wordt zal ik binnen moeten gaan schilderen. De nodige binnendeuren, 6 beneden, de andere drie zijn al gedaan en boven nog een aantal en eigenlijk beneden en boven ook alle ramen aan de binnenkant en een aantal viertal vensterbanken.........moet daar nog maar eventjes niet aan denken.......
maandag 2 september 2013 - 14:42
minouke

Minouke

hahaha ik lees nog altijd mee zulle maar weet niet zoveel te vertellen.
Dat ik me weer klaar maakt voor de aangekondigde hitte, gauw alles op orde zetten dat ik die dagen niet teveel inspanning moet leveren
Mijn ventje is een dressing aan het maken met ingebouwde kasten, wat vroeger de wasplaats was, juist naast de badkamer. De wasplaats zal nu een grote plaats zijn waar ik direct naar buiten kan met de was, ik zal daar ook kunnen strijken en als het goed weer is met de poort open zal veel fijner zijn.
Ik zal dan deze avond het parket inoli
maandag 2 september 2013 - 14:54
myriam56

Myriam56

Gho.. dat doet me deugd s
maandag 2 september 2013 - 15:27
erice

Erice

Heerlijk he als zoveel dingen binnen in huis eens veranderd/ aangepast/ verbetert gaan worden. Veel werk, ja dat wel.. maar als het resultaat goed is dan is het toch wel een hele voldoening....en alles lekker fris geschilderd... dat vind ik ook altijd zoiets fijns... geeft lekker een fris gevoel.... en ja inderdaad Myriam.....heel erg bang zijn voor de gasten....haha alsof iemand kommentaar zou durven gaan geven of iets vervelends zou gaan denken..... Maar ja, ik kan me er wel iets bij voorstellen.....complimenten zullen jullie gaan krijgen
maandag 2 september 2013 - 17:06
myriam56

Myriam56

hahahaha...ERice... je bent een lieverd
maandag 2 september 2013 - 17:32
minouke

Minouke

Een geconstipeerde gast zet er een kommetje pruimen naast de pot
dat helpt
maandag 2 september 2013 - 19:30
erice

Erice

Zodat ze naar beneden blijven kijken, bedoel je?????
maandag 2 september 2013 - 19:32
myriam56

Myriam56

HAHAHAHAHA... d'as nog eens een gedacht s
maandag 2 september 2013 - 19:51
kerstkind

Kerstkind

Hi Myriam,

een mens is niet zo gauw tevreden over zijn eigen werk. Wij denken altijd dat het
nog beter kan. Maar een ander heeft er niet zo'n erg in hoe e.e.a. moet worden.
Dat hebben wij als we een excursie geven. Wij kennen ons verhaal, maar de
bezoekers weten en horen niet als we iets zouden vergeten .
Die kennen het verloop niet he

In ieder geval nog heel veel succes met je kluswerk
groetjes en een fijne avond.
Jos
maandag 2 september 2013 - 20:32
myriam56

Myriam56

Goeie avond Jos
maandag 2 september 2013 - 20:45
Boerke

Boerke

Kijk myriam ,dat vind ik nu juist het leuke en het interessante aan . Hier op tuinadvies kent merendeel de andere niet en toch zijn we steeds in gesprek met elkaar . We proberen elkander te helpen en te steunen waar het nodig is . Ik ken persoonlijk niemand op deze forum . En toch hou ik er van....al 7 jaar. Ik denk dat dit een site is waar ik iedere dag eens langs kom. Het heeft een aantrekkingskracht,en waarom?? Vul dat zelf maar in.Dat zullen we allemaal zelf wel weten zeker.
Als ik een artikel lees probeer ik steeds de persoon met zijn tuin in mij op te nemen.Ik probeer er een gezicht op te plakken. Die tuin is nu wel een beetje gemakkelijker met Digituin .
Dit is een deel van mijn geschoren haag van vorige week. Links achteraan staat een hamalilis en een lijsterbes . Die heb ik niet gesnoeid.De rest van de haag was ook zo hoog.

Tuinbabbel

dinsdag 3 september 2013 - 09:55
Boerke

Boerke

Dit is mijn hoopje gehakseld hout van twee uurtjes. Wel met veel bladgroen bij .

Tuinbabbel

dinsdag 3 september 2013 - 09:58
Boerke

Boerke

En dit.........Is de afwerking met het gehakseld hout. Tussen de afspanning en een haag.

Tuinbabbel

dinsdag 3 september 2013 - 09:59
myriam56

Myriam56

Dat ziet er weer keurig uit !! en het fijne der van is, dat je het terug kan gebruiken...
omdat mijn plamuursel nog niet droog was, dan maar eerst de boterboontjes gaan trekken, ( gelukkig heeft Theo mij wat komen helpen..want dat is weer bukwerk, en met die ijzerwinkel in mijne ruggegraat is dat niet vanzelfsprekend... maar mijn plezier in het tuinieren maakt wel dat ik veel pijn kan verdragen.... zo ik zal dat spel eens gaan wegen !! en kijken wat ik in de vriezer kan proppen !!

omdat wij niet echt h

Tuinbabbel

dinsdag 3 september 2013 - 10:12
myriam56

Myriam56

De blauwe bonen

Tuinbabbel

dinsdag 3 september 2013 - 10:13
myriam56

Myriam56

enorm mooie bloesems van de bonen

Tuinbabbel

dinsdag 3 september 2013 - 10:14
myriam56

Myriam56

De pattisons zijn aan het woekeren

Tuinbabbel

dinsdag 3 september 2013 - 10:17
myriam56

Myriam56

hier had ik dus 18 pakjes van een halve kilo voor de vriezer.. de vier planten hebben al goed hun best gedaan, want de buurman heeft er eigenlijk al evenveel gekregen !!
Bij de meeste franse mensen in de buurt is alles kapot gevreten en de tomaten hebben de meeldauw(zegt de buurman , dus als hij liegt... lieg ik nu ook met permissie )

Tuinbabbel

dinsdag 3 september 2013 - 10:20
Boerke

Boerke

Die boontjes lijken van kleur wel op de onze waarover ik het al eerder over had maar de onze waren struikbonen.
dinsdag 3 september 2013 - 10:31
myriam56

Myriam56

Ik ben benieuwd of die ook groen worden na het koken en de smaak natuurlijk !
dinsdag 3 september 2013 - 10:43
svoffel

Svoffel

Hello,

Rap eens komen piepen terwijl de rest aan het zonnen is. Kan het niet laten

Boerke, goed gewerkt, dat ligt er weer piekfijn bij en de groenten van Myriam zijn mooi, die paarse bloemen kunnen in de siertuin zonder probleem.

Zo, ga wat verder praten en rond 3 komen er nog 2 buren. Een madame uit Le Mesnil en een buurman van een paar huizen verder. Zal weer een zware dag worden

Ga op jullie allemaal een toost uitbrengen, dat het nog lang nazomert en de tuin ons nog heel veel geluk brengt.

dada

dinsdag 3 september 2013 - 11:40
myriam56

Myriam56

Hey Simone... groot gelijk... amuzeer je maar!! en boerke heeft inderdaad hard, h
dinsdag 3 september 2013 - 11:47
Boerke

Boerke

Begin al te blozen .Maar toch bedankt.
dinsdag 3 september 2013 - 12:39
erice

Erice

Ziet er fantastisch uit, Boerke.... hard gewerkt en eer van je werk
dinsdag 3 september 2013 - 19:35
erice

Erice

Die paarse boontjes heb ik ook gehad... maar dat is wel een jaar of 12 geleden, denk ikzo. Ze werden inderdaad groen bij het koken maar bij mij waren ze niet hoger dan ongeveer 80-100 cm.
Ik kan me niet meer herinneren hoe de smaak/ opbrengst was maar blijkbaar niet fantastisch want ik ben gewoon weer terug gegaan op het oude recept.....
dinsdag 3 september 2013 - 19:37
erice

Erice

Het gras nog maar snel even gemaaaid, duurt ongeveer een uur met de sit-on en nu staan de regensproeiers driftig hun best te doen.Het was vandaag 25 graden en af en toe zon maar voor de eerstkomende drie dagen wordt de heerlijke temperatuur van 31 graden aangegeven.....
De zomer begon uitermate laat....... maar heeft nu veel goedgemaakt......
dinsdag 3 september 2013 - 19:42
myriam56

Myriam56

Goeie avond ERice....justekes gedaan met eten, Theo zijn favoriete kippe-ovenschotel !!en nu is het mijn beurt... om naar de douche te trekken!!... Het was hier echt aangenaam warm vandaag !!...en morgen beloven ze nog een schepke meer.... hier was het in de schaduw 25 graden, morgen zal het zeventwintig gradekes zijn, ik heb nog een kilo boterboontjes getrokken en geblancheerd !!en verdeelt in twee pakskes !
de purpere boontjes beginnen ook stillekes aan naar een goeie portie te neigen dus die zullen eerstdaags ook getrokken en geblancheerd worden.... zelfs als ze niet veel van opbrengst zijn ( ze waren wel duur 6 euro voor een doosje ) ga ik er toch overhouden om ze als klimplantjes te gebruiken...
ze zijn toch wel al rond de drie meter, en wie nu echt zaad wil van echte "staak"bonen , die kan de boontjes bij mij bekomen... veel groen, en h
dinsdag 3 september 2013 - 19:47
erice

Erice

Het huisje wordt steeds mooier.... steeds mooier.....

Geef hem maar vaak zo'n lekker etentje, dat heeft hij wel verdiend....zou ik zo zeggen.....
dinsdag 3 september 2013 - 19:54
myriam56

Myriam56

Hey ERice, dat gaat nog jaren duren hoor pfooeee , ik mag er niet aan denken ... gewoon aanstrepen wat al gedaan is !! en uiteraard onze fantasie.... botvieren zoveel we kunnen dat is het plezierige aan gans ons project
dinsdag 3 september 2013 - 20:01
kerstkind

Kerstkind

Mijn manneke heeft vandaag ook heel veel water moeten geven
We zitten op gele bosgrond.
Gelukkig hebben we grondwater en een goede pomp

Alleen onderstaande plant hoeft geen water, die gedijt zo ook goed
[afbeelding verwijderd niet-https]
Dit is een van de "kunstwerken" die mijn man maakt van oud ijzer en
afgedankt gereedschap.
Ook ons projekt kent geen einde
groetjes en een fijne avond,
Jos
dinsdag 3 september 2013 - 20:18
myriam56

Myriam56

Waaaauw, d'as mooi !!! hier is het grondwater h
dinsdag 3 september 2013 - 20:45
svoffel

Svoffel

goede middag iedereen, vlijtige werkers

Hier ook super mooi weer, dat is genieten en genieten.
De bomen beginnen toch al een beetje te verkleuren hier, maar wie denkt er nu aan herfst met zo een prachtig weertje.

Bezoek en gasten zijn ondertussen allemaal weer naar huis, het was super plezant.

Kerstkind, je man is een echte artiest, zo een paar bloemekes zouden hun plaats hier ook wel vinden.

We gaan de rest van het taartje opeten, heerlijk

groetjes

woensdag 4 september 2013 - 15:43
kerstkind

Kerstkind

Ook goedemiddag,

ik sta al heel de middag in de keuken.
Ben bezig met de inmaak van de perziken. Deze zijn eigenlijk t
woensdag 4 september 2013 - 16:14
erice

Erice

Nadat ik vanmorgen een deel van de cypressenhaag heb gesnoeid ben ik maar een uurtje gaan zonnen, nog even waarnemen--- het is meer dan 27 graden en het is genieten, dat denken alle libellen en vlinders ook, geloof ik, want het is naast de vijver en rond de buddleia boom een drukte van belang.
Nu snel nog een uurtje het laatste gedeelte doen... Kan ik morgen alles weghakselen of het voorste gedeelte snoeien, ongeveer zo'n 20 meter.... ligt eraan waar ik zin in heb.....
woensdag 4 september 2013 - 16:21
svoffel

Svoffel

Als ik lees wat jullie doen en gedaan hebben voel ik me maar een lui menske
lui maar happy want het taartje was nog heel lekker.

Jos
woensdag 4 september 2013 - 16:38
kerstkind

Kerstkind

Simone,

klik in mijn avatar op kerstkind.
Hier heb ik de site op gezet en kijk dan onder sculpturen.
groetjes Jos
woensdag 4 september 2013 - 17:16
svoffel

Svoffel

Kerstkind,


Heb ik gedaan, wat een prachtig project hebben jullie. Genoeg buitenwerk

Onder sculpturen heb ik 2 gevonden, prachtig werk.

T'is hier precies al stillekes geweest, iedereen heeft genoten van de laatste paar echte zomerdagen.
Wij ook.
Gisteren een paar buiten en vandaag ook, de natuur is er blij mee. Je ziet het ook.
Alles is terug groener. Toch kun je de herfst zien aankomen, de bomen beginnen te verkleuren.

Myriam en Theo zullen weer hard aan het verven zijn of ander dingen uit het renovatie project. Een koers om het deel af te krijgen tegen de winter!
Volhouden, jullie zijn er bijna !!!!!!


nog heel veel groetjes

Simone
zaterdag 7 september 2013 - 17:41
myriam56

Myriam56

Goeie avond, Kerstkind en hare man hebben inderdaad hele mooie dingen gepresteerd !! ik heb ook enorm van de foto's genoten !! wij hebben ook verschillende vleermuisjes in onze schuren en zelfs een paartje in het huis waar we zelf wonen !! ( de zolder waar wij nu eigenlijk nog niet veel komen )
Ik denk dat er in nummer 17 ook wonen maar daar ben ik niet zeker van !!! in elk geval ik ben zeer blij met de beestjes, want wij hebben geen muggen in de slaapkamer !! Simone ik ga je subiet een priveetje sturen !!
Vandaag niet veel thuis geweest en met mijn poep in de boter gevallen ik heb veertig kilo wortelen kunnen kopen voor nog geen drie euro... biologisch gekweekt maar hier en daar wat geschonden, voor mij maakt het echt niet uit, ik ga daar geen schoonheidswedstrijd mee houden , maar in de vriezer proppen !!! goed voor van alles, voor soepgroenten,om samen met erwtjes op tafel te toveren of gewoon pekestoemp.... met gebakken spek en chipolataworstjes hemelse kost !!!
zo nu een hemels fris bruisje, zal smaken !! want morgen wacht er ons nog een zware dag !!
zaterdag 7 september 2013 - 18:49
Boerke

Boerke

Goeie morgen. Hier toch voor de plantjes. Er valt goud uit de lucht . Al het stof van mijn laatste hakselwerk gisteren is van de plantjes geregend. Ben vandaag vroeg opgestaan om alles open te strooien maar zal voor niet direct zijn .
Maar niet getreurd. Heb nog veel binnenwerk. Mijn twee weken zullen nog te kort zijn om alles gedaan te krijgen . Dus vliegen we er maar in .
Je ziet maar wat je met afval kunt doen. Ook eens gaan piepen bij kerstkind. Maar all
zondag 8 september 2013 - 07:39
myriam56

Myriam56

Goeie morgen Boerke... groot gelijk !!!
Hier wordt eerst en vooral het afgebroken materiaal van de boerderij zelf aan de beurt... de tuin daar valt momenteel niet veel van op te rapen,behalve als het hele mooie stenen zijn die in een vierkante, of rechthoekige vorm zijn gekapt ( waarschijnlijk honderden jaren geleden) dat moet dus een vak apart geweest zijn als je zo eens naar de mooi opgestapelde stenen kijkt, en het maakt niet uit, of het muren zijn rond een eigendom, of dat er een huis of een schuur mee werd opgetrokken !!!
Ik zou zeggen geniet van het malse regentje !!! want dat is beter dan gelijk welk ander water... ( dat is natuurlijk beter dan niets !! !
zondag 8 september 2013 - 09:05
svoffel

Svoffel

Hello,

Ondertussen schijnt de zon weer, hier heeft de regen ook goed gedaan.

Zo een muur heeft zijn charme, kan een apart hoekje worden met een makkelijk stoel uit de wind

Denk dat ik vandaag de 3 pelargoniums die ik overhouden wil ga binnen zetten. 1 witte en 2 rode met van die reuze grote bloemschermen.
De nachten zijn soms wel fris.
Van de geurpelargoniums heb ik stekken genomen, de grote platen doe ik dit keer weg. Teveel oud hout erin. Enfin als ik het uiteindelijk over mijn hart kan krijgen.
T'is dat ik het elk jaar zeg en uiteindelijk staan ze dan toch weer op de zolderkamer met de hele grote velux.
De stekjes van mijne pinoccio (roos) wil ik ook binnenzetten. Hoop zo dat die in gang schieten ingeval dat hij de winter niet overleefd.
Heb al fliesdoek gekocht voor de sukkel. Verleden jaar afgedekt met dennentakken, maar door het koude en natte voorjaar heb ik niet de indruk dat hij er goed bij gevaren was. Deze winter enkel zijn fliesjasje.

Maar dat kan wachten, t'is mooi weer buiten 15 graden daar gaan we nog van genieten
zondag 8 september 2013 - 10:41
Boerke

Boerke

Zo vlug dat ik het hier schreef zo vlug was het gedaan met regenen . Dus ook buiten bezig in een mooi zonnetje .
Ben er al vanaf,al het gehakselde hout ligt al open .
En nu eerst een trosje druiven en we kunnen er weer tegen aan.

Tuinbabbel

zondag 8 september 2013 - 13:36
erice

Erice

Vannacht hier veel water gevallen, was hard nodig en nu schijnt het zonnetje maar warm gaat het niet worden, 18 graden... Voor de rest van de week wordt ook al veel regen gemeld en lage(re) temperature.

We zullen er echt aan moeten ook al willen we het niet: het wordt herfst.....
zondag 8 september 2013 - 14:39
svoffel

Svoffel

Ja we zullen moeten wennen aan de herfst. Hoop dat het een even prachtige herfst gaat worden als deze zomer

Wat een prachtige druiven zijn dat, heb aan mijn scherm gelikt, maar niks te doen, kreeg geen druif vast tussen mijn tanden zal zijn omdat er een ontbreekt...

zondag 8 september 2013 - 16:54
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag iedereen, nog een nachtje op de tanden bijten !!!
Boerke dat zijn schone druifkes!! op ons koer zijn er verschillende wijnranken vanzelf beginnen groeien, maar het zijn maagdelijke, dus daar komen geen druiven aan enkel dus exact dezelfde bladeren, we gaan wachten tot december en als het dan eens niet te hard gevrozen heeft ( of gesneeuwd) gaan we op den berg een paar oude wijnstokken uitsteken ...( van de verlaten wijngaarden ) dat zijn dus echt piepkleine druifjes op mekaar gepakt zoals de mais op hun kolf... recht over ons is er een ru
zondag 8 september 2013 - 16:55
erice

Erice

Veel mensen leven nog steeds in "overvloed" en zijn niet tevreden met iets "te klein" fruit of zelfgegroeide tomaten waar een plekje aan zit of een rare vorm hebben.....( en die zijn juist het allerlekkerste) maar dat geeft niet want ik houd mijn tomaten nu gewoon zelf.... en van de overvloed maak ik heerlijke sap.....
zondag 8 september 2013 - 17:03
erice

Erice

En deze druifjes zien er perfect uit... Ik neem aan uit EIGEN tuin....

Dat er nog maar heel veel mogen hangen....eet smakelijk.....
zondag 8 september 2013 - 17:04
myriam56

Myriam56

Dat is zo Erice ! het moet altijd mooi gaaf zijn, groot en blinkend en liefst nog met een mooi celofaantje en een grote strik !!!
Ik ben waarschijnlijk een boerinneke in hart en nieren... want voor ons geeft dat allemaal niet, ja ik ben wel erg kieskeurig wat we waar vandaan halen, want chemische troep, heb ik liever niet !!!
zondag 8 september 2013 - 18:06
Boerke

Boerke

......eens vlug komen piepen....
Erice, het is eigen kweek .
Je hebt gelijk.Als het niet dik of schoon genoeg is dan moeten de meeste mensen het niet hebben. Wij zeggen dikwijls als we in een winkel zijn.vb.:Leg hier eens onze prei naast dan gaat niemand die nemen . Maar ik zal de onze met veel meer smaak opeten dan die .
Heb je ook zo veel tomaten? Wij ook. Ons twee vriezers steken bijna vol . Tegenwoordig is het hier steeds soep van een andere groente . Eens courgette-,dan tomaten-en nu paprikasoep . Maar ben er niet vies om.
zondag 8 september 2013 - 18:08
erice

Erice

Het is dit jaar een giga goed tomatenjaar. Ik maak halve liters om in te vriezen ( pastasaus etc en om zo te drinken en soep natuurlijk)en eet ze elke dag ( en drink alvast ook een gedeelte).

Ook paprika en peper zijn er volop..... heerlijk.....
Ik heb zulke leuke kleine pepertjes dit jaar: ze staan rechtop ipv dat ze hangen. Ook heb ik paprika's die rechtop staan. Beide kleine soorten dus. Mijn chocoladepaprika ziet er ook goed uit, is bijna rijp.

In heel mijn tuin komt nix geen vergif. Daarom is het afentoe ( lees vaak haha) veel extra werk maar ik heb dat stukken liever....ik geniet volop van het werken in de tuin.

Mijn komkommertjes zijn ook niet erg in trek.... ze zijn klein (tussen 10 en 20 cm en de vorm is onregelmatig, hier een beetje dun, daar een beetje dik maar smakelijk en sappig, niets bitter)
zondag 8 september 2013 - 19:18
erice

Erice

In Nimes op de markt staan naast de reguliere verkopers ook locale mensen en die verkopen een waar.... tomaten in alle vormen en maten, wortels die er niet uit zien.... etc etc.. maar de smaak van al die produkten is 100X beter dan de opgepoetste, gluimmende en allemaal dezelfde maat hebbende rommel
zondag 8 september 2013 - 19:20
myriam56

Myriam56

Goeie avond, zalig het betoog over gezonde groenten ... en ik kan niet anders dan het beamen !!!
krom , scheef een plekske een scheurke.... ze smaken !! des te beter !!
zondag 8 september 2013 - 19:31
kerstkind

Kerstkind

Er gaat niks boven eigen teelt
[afbeelding verwijderd niet-https]
Ze zijn wat aan de kleine kant, maar de smaak.............heerlijk!
Al zeg ik het zelf.....
groetjes Jos
zondag 8 september 2013 - 20:25
Boerke

Boerke

Soms toch spijtig dat we windows niet kunnen openen.
zondag 8 september 2013 - 20:41
myriam56

Myriam56

Amai kerstkind...dat ziet er wreed lekkeren marchandise uit !! njam,njam !!!
zondag 8 september 2013 - 22:39
svoffel

Svoffel

Goede morgen dames en heren,


Wat een lekkere dingen lees ik hier.
Zelf heb ik geen plaats om groenten te kweken, snif, tuintje is echt te mini mini, maar ga volgend jaar toch proberen om toch enkele planten ergens tussen te wringen.
Ben gewoon stik jaloers op jullie kweek

Dat is een goed idee om die wijnstok te gaan uitgraven, zo een oude waw. Zou ik ook doen, en als je die snoeit en voedsle geeft zullen de druiven toch iets groter zijn volgens mij. Dat hebben ze hier niet spijtig genoeg. Er is wel een kleine kweek tussen Olloy en Treignes, maar die mensen zouden niet happy zijn als ik er eentje ga uitgraven hihihihi, die zijn super goed verzorgd.

Vandaag terug zon, maar t'is nog wel frisjes, 8 graden op het ogenblik. Maar een stralend blauwe hemel. Ga proberen wat meer buiten te gaan vandaag, gisteren de hele dag ziek in de zetel met koorts. Haat dat, maar vandaag is de koorts weg, met een paar pillekes zal ik lustig heen en weer schuifelen, huppelen is nog wat veel gezegd.

Kerstkind, eet er eentje op onze gezondheid en op dit babbel forum, dat zijn er al 2.

Vele groetjes

maandag 9 september 2013 - 08:30
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag iedereen, ik zal het er met Theo eens over hebben meschien dat we als het goed lukt tenminste.... voor de liefhebbers der een paar uithalen, die groeien hier echt in het wild, zijn overwoekerd met brandnetels en wilde bomen, de wijngaarden zijn eigenlijk terug gegeven aan de natuur !! Hier en daar zie je wel dat er mensen een gaardje proberen op te kalifateren, en kopen dan geels nieuwe wijnstokken.... maar "vin du pays" heb ik geproefd en is eigenlijk echt bocht! De meeste mensen die een wijnstok aan hun gevel hebben , die doen het juist voor de sierwaarde want eerlijk gezegd zo een knoestige wijnstok met daarn dan rond deze periode veel mooie trosjes blauwe druiven is best mooi !! maar ik beloof nog niets h
maandag 9 september 2013 - 15:21
svoffel

Svoffel

Myriam,

Jullie zijn jezelf weer werk aan het geven , maar hou me op de hoogte.

Ondertussen is het aan het regenen en blijft het fris. Heb de houtkachel aangestoken en dat doet deugd.
Morgen naar de autokeuring hier in Mari
maandag 9 september 2013 - 16:47
myriam56

Myriam56

Goeie nacht ... moet ik al schrijven, we zijn terug op de boerderij beland, met een probleem, de oude electriciteit die ons van licht voorziet, is dus compleet naar de verdommenis, we zitten nu met kaarslicht, de stopkontakten werken nog wel gelukkig want het zou een kostelijke grap zijn geweest drie diepvriezers en een propvolle ijskast ... als dat drie a vier dagen zonder stroom zit.... moet ik daar geen tekening bij maken h
maandag 9 september 2013 - 23:34
myriam56

Myriam56

Ik ga een nieuw draadje opzetten...

blij met onze franse stek !
dinsdag 10 september 2013 - 08:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon