menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Knalblauwe lucht en ze beloven 30 graden

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56



Goeie morgen iedereen !!

Gisteren om half zes dus in de hele late namiddag heeft Theo zijn visgerief bij mekaar gezocht en zijn we nog tot negen uur gaan vissen !! hij heeft drie vorentjes gevangen die hij netjes heeft terug gezet... de volgende keer gaat hij ze meebrengen voor ons Molly... de poes heeft het wel degelijk klaar gespeeld om iedereen rond haar duim te draaien... ze is geliefd van iedereen in ons huishouden alhoewel hier en daar een gezonde brok jaloezie zijn kopje durft opsteken, maar dan lossen we dat op met een hondesnoepje ( waar Molly ook gretig van mee snoept )
Alhoewel het een pak frisser is dan pakweg een veertien dagen geleden en we over ons slaapkleding echt wel een peignoir moeten trekken.... is het nog altijd zalig !!
Maar we worden dus gewaar dat we afzakken naar het koudere gedeelte van het jaar, ik wordt daar intriest van.... want met een bang hartje hoop ik dat ik niet nog eens een winter in vieze smeerlapperij moet hokken.... het duurt en het blijft maar duren, we zullen ook nog tijd verliezen , doordat we hout moeten opslaan dus een plek vrijmaken want de vorige plaats daar is nu ons groot terras in de tuin .
Een mailmaatje ( die steeds op mijn blogje komt reageren) oppert dat ik meschien mijn tomaten niet meer rijp zal krijgen in de zon.... dus dat zou ook tegenvallen !!
want ik denk dat ze aan de struik gerijpt anders smaken dan zo op de vensterbank !!
vrijdag 16 augustus 2013 - 08:05
minouke

Minouke

Hier ook blauw lucht en goede vooruitzichten want gisteren was het een bewolkte dag met alleen in de avond zon.
We gaan weer puffen Guy is het water van de spa aan het verversen want dat duurt dan enkele uren om weer op te warmen maar met de zon erop gaat dat sneller.
Kunnen we weer tussenin erin plonsen moest het te warm worden.

Ik denk toch ook dat aan de struik rijpen een verschil maakt maar ja beter dan niets h
vrijdag 16 augustus 2013 - 08:43
myriam56

Myriam56

Goeie morgen chantal... de buurman is eergisteren komen loeren h
vrijdag 16 augustus 2013 - 08:56
svoffel

Svoffel

Hello girls,

T'is weer genieten vandaag. Flink gewerkt in Hasti
vrijdag 16 augustus 2013 - 16:45
myriam56

Myriam56

Goeie avond Simone, het doet me altijd zo goed als ik zo een tokkelingske mag lezen van U , van Chantal, erice, boerke en soms nog wel eens andere mensen... ik heb zelf niet altijd de tijd om alles te gaan lezen , meestal lees ik zo eens tussendoor, of als ik echt iets wil weten , zoals bij dat probleem van de patisons !!
Ik hoop dat het jullie smaakt !!en een terraske doen of gewoon zo eens lekker onder de mensen is natuurlijk zalig, wij doen dat meestal in Vesoul...Hier in de regio, zijn hier veel van die chinese restaurants waar je een lopend buffet hebt ... zoveel je wil, sommigen hebben ook een wok gedeelte... zoveel je wil... voor een goeie 10 euro, s'avonds is het meestal een euro ofzo duurder en in het weekend ook, De eerste keer hebben we dat gevonden in Be
vrijdag 16 augustus 2013 - 17:08
minouke

Minouke

Ik ga ook graag naar de Chinees, maar ben hier de enige die dat lust.
't is hier nog geen 30
zaterdag 17 augustus 2013 - 14:05
Esem

Esem

Ik wil wel mee chinees komen eten maar het is nogal ver h
zaterdag 17 augustus 2013 - 17:50
svoffel

Svoffel

Ikke ook, ga mee naar den chinees. In Middelkerke is er een goeie en als we daar zijn doen we dat regelmatig.
Deze vm is het hier toch bewolkt geweest en af en toe dacht ik van oei, het gaat regenen en de verf is nog niet droog.
Maar in de namiddag is het zonnig geworden. Ben wel moe van al dat geschilder, vooral in de hand voel ik dat ik nog leef
2 de laag verf zit erop, wel niet tot boven, maar dat is voor de volgende keer.

Myriam, die foto met al die beestjes op je schoot dat is gewoon zalig, ze horen er thuis, dat zie je.
Ben nog naar de Dahlia's gaan kijken, maar dat is heel triestig dit jaar, er komt hier al 1 bloem open..... de andere zien ondertussen wel groen, en eentje begint knopjes te maken. Tegen dat het vriest staan zullen die allemaal in bloem staan. Volgend jaar beter. Vraag me af of er ook verschil zit in de kwaliteit van de knollen zelf. Ok ze waren bevroren met die late vorst, maar toch.

Chantal, af en toe zo weinig mogelijk doen is een luxe, ik kan daar ook van genieten.
Een mens heeft van die periodes en ja, jij hebt nog veel te verwerken, dat is helemaal normaal.
Zo dames en heren, ik ga me nog een tas thee maken en uitsloeberen terwijl ik wat surf op internet.

Allemaal braaf zijn deze avond tot morgen

groetjes
zaterdag 17 augustus 2013 - 20:26
svoffel

Svoffel

Door de titel dacht ik , ga een foto zetten van de blauwe lucht hier, natuurlijk met enkele bloememiekes.

Tuinbabbel

zaterdag 17 augustus 2013 - 21:25
kerstkind

Kerstkind

Heel schoon, die bloemekes van jou.
Met een knalblauwe lucht op de achtergrond !
groetjes en een fijne avond,
Jos
zaterdag 17 augustus 2013 - 22:25
myriam56

Myriam56

Gho Simone, dat ziet er inderdaad mooi uit !! en inderdaad super blauwe lucht !!! hier was het deze morgen bewolkt.... maar blijkbaar is het droog gebleven....
IK zie dat bij jou Simone de bloemen op kleur bloeien goed bekeken !!! al
zaterdag 17 augustus 2013 - 22:50
Boerke

Boerke

Goeie morgen(naar hier is het goed er precies van af).

Mooie bloemen met als achtergrond de blauwe lucht . Zo ben ik gisterenavond ook getopt,met een licht bewolkte blauwe lucht.. Om 21u.45 riep mijn vrouw of ik "katogen" heb . Ja, als ik bezig ben , ben ik niet meer te stoppen. Omdat ze regen opgaven voor vandaag had ik gisteren nog vlug rond onze vijver alles netjes gesnoeid .
Vandaag al een hele morgen lichtjes aan het regenen . Wel goed weer voor de koolrabi die ik gisteren nog verplant heb en de sla,spinazie,worteltjes en rammanas die ik gezaaid heb .Wel wat laat maar wat er van komt hebben we toch . De grond ligt er toch anders maar bloot bij .
Wat die Chinees betreft. Wij lusten dat ook graag . Maar ik moet oppassen want ik draag ook al een bril voor mijn spleetogen(begrijp je) .
Deze morgen al vroeg opgestaan . De wekker van mijn vrouw liep rond 6 uur af omdat ze weekend dienst heeft. Dus ik ook wakker en ben een half uurtje later ook maar opgestaan .En omdat we toch over eten bezig zijn, dacht ik om stoofvlees gereed te maken voor deze middag. En op het moment staat die al te pruttelen met alles erin wat goed is;paprika's,worteltjes,tijm,laurier,uien,tomaten en kruiden. Alles rechtstreeks uit de tuin behalve het vlees natuurlijk . Nog een stukske brood met mosterd erop(zo zei mijn moeder dat) en laat maar trekken tot de middag. Een scheut trappist hoort er ook bij maar daarmee moet ik nu oppassen want onze zoon is aan het studeren voor zijn tweede zit.
Ga nu nog wat "breken" in het huis van mijn schoonouders. Al ergens anders vermeld dat het tegen de grond gaat en ben er nu op mijn gemak nog bruikbare dingen aan het uithalen .
zondag 18 augustus 2013 - 09:00
myriam56

Myriam56

Goeie morgen boerke hier is het bewolkt ( maar dat was gisteren ook ) en 29 graden .... stoofvlees klinkt lekker.... mijn stoofvlees in de vriezer is op, en ik wacht tot het weer in promotie staat om een kilo of vijf aan te schaffen.. .... wij lusten dat op de vlaamse manier, maar ook goelasch en de franse manier met wijn is ook niet te versmaden.... lekker pruttelen in zo een gietijzeren pot.. njam,njam !!!
Wij gooien ook niet gauw iets weg als we aan het breken zijn.... en we hebben hier maanden gezocht achter een oud systeem voor onze poort, het is geen klink, en het is geen grendel ... iets met een veerke later zal ik er een foto van maken .. niet gevonden tot we in ons rommelschuur gingen zoeken vonden we nog twee "slechte binnendeuren, met veel houtworm, maar ook met dat systeem ... en mooie smeedijzeren krullen ... zo zie je maar !! niet te vlug iets weggooien !!
Al
zondag 18 augustus 2013 - 09:08
svoffel

Svoffel

Goede morgen,

Hier is de blauwe lucht ook verdwenen. Veel wind en grijze wolken die langs de hemel voorbij vliegen. Enkele spatjes maar dat was het tot nu toe.

Boerke, jij bent precies ook een bezige bij.

Ik doe dingen rap weg, komt omdat ik na het overlijden van mijn ouders het huis moest leegmaken..... Die hebben ook alles bijgehouden, het hele huis vol met kasten, dozen, schabben allemaal propvol. Wist niet waar beginnen, toen heb ik me voorgenomen dat ik enkel bijhield wat ik gebruik. Zelfs kleding en schoenen. Elk jaar is het opruimen, als ik het 2 jaar niet gebruik moet het weg.
Mijn ventje is anders, die heeft een garage gehuurd om alles in te zetten wat ik wegdoe , te zot he, maar ja. Ik heb de voldoening van geen overvolle kasten te hebben en hij heeft een plaats waar hij alles kan bewaren.

Vandaag is het hier kuisen, is nodig met die 2 kleppers in huis.

Tot later

zondag 18 augustus 2013 - 09:26
Boerke

Boerke

Ik heb al gezegd dat ik vroeger ieder weekend ging wandelen. Soms 100 wandelingen op een jaar en komt overeen rond de 1500 Km op jaarbasis. Wij gingen van Noord naar zuiden van Oost naar West . We bleven meestal in Belgi
zondag 18 augustus 2013 - 09:48
svoffel

Svoffel

Ja, Boerke, die crisis is echt wel voelbaar. Ook bij ons.
Maar we passen ons aan en klagen niet, we hebben al wat we nodig hebben.
Studeren kost geld en je wil ze een goede toekomst geven he.

Ondertussen genieten van al dat lekkers uit je eigen tuin is niet te versmaden.

Nog een fijne zondag, hier nog geen regen te zien.

zondag 18 augustus 2013 - 10:25
svoffel

Svoffel

Bonsoir

Het heeft een beetje geregend maar nu is de zon er volop. Het was wel lawaaierig in de omgeving, buurman van 2 huizen verder heeft grote coniferen afgezaagd.
Deed me wel wat, ze waren zo mooi, maar ja, ook heel groot en met die pakken sneeuw is dat niet echt meer veilig, zo een reus in de tuin.

Zo, tot morgen
zondag 18 augustus 2013 - 19:31
myriam56

Myriam56

Goeie avond Simone, Dat zal dan nu wel een bloot zicht zijn , hier heeft het ook af en toe een buitje gedaan, ik was al bang dat we de bbq niet zouden kunnen laten branden,maar gelukkig tussen de welkome buien door is het toch gelukt , De houthistorie wordt verder afgehandeld in de badkamer zelf, ik denk als we vanaf morgen een tandje bijsteken we eind van de week een gebruiksklare badkamer rijk zullen zijn;....... !!!
Vandaag stonden er in de patisons wel dertig grote gele bloemen open tegelijkertijd... en ik denk een halve bijenkorf hommeltjes ( ik zie bijna nooit gewone bijtjes op die bloemen) wriemelde en wroeten druk zoemend in die planten , echt prettig om naar zoveel bedrijvigheid te kunnen kijken.... meestal zijn de kleine hondjes verduveld om achter een zoemend beestje aan te gaan , maar ze blijven wijselijk staan kijken met hunne staart op halfzes !Zo nog een superfijne avond en tot morgen
zondag 18 augustus 2013 - 19:48
erice

Erice

Gisteren, zondag, heb ik hier een buitje zachte regen gehad van ongeveer anderhalf uur. Niet veel dus en vandaag is het weer zoning maar nog niet zo warm. Voor de rest van de week gaat het weer warmer worden... heerlijk...

eZeg Myriam, ik zou me nog maar niet ongerust maken over de tomaten. Het heeft nog zo'n lange tijd om af te rijpen en het is nog steeds warm genoeg en als ze droog staan is er voorlopig niets aan de hand.

Afgelopen jaar had ik nog een zestal tomatestruiken met snacktomaten staan tot eind oktober en daarna heb ik ze in de kelder gezet en heb ik ze eind November nog kunnen eten.

En wat ook heel lekker is en heel gezond.... ook als ze groen zijn ( nooit rauw eten dan) zachten bakken.... op brood, met sla, met zoveel kun je dat eten en is erg lekker.....dus geen paniek.....
maandag 19 augustus 2013 - 12:28
svoffel

Svoffel

Dag Dames,


Mijn buurvrouw maakt confituur van alle groene tomaten die over schieten... heel lekker bij pat
maandag 19 augustus 2013 - 12:43
myriam56

Myriam56

Goeie middag... Gho dank je wel voor die tip Erice !!!
Het is echt ongelofelijk er blijven maar bloemen en kleine tomaten aan die struiken komen.... Vanavond ga ik de zelfgemaakte bloemkool killen en klaarmaken !!! met sausiskes van bij ons !! want lekkere sausissen kennen ze hier blijkbaar niet, ze zien er ook altijd onsmakelijk rood uit !! en ik krijg er altijd zware darmstoringen van... ( richting ... een deur met een hartje )
Zo de deur is afgehangen. nog wat schuurwerk en we kunnen beginnen met af te werken, hier geeft het net zoals gisteren buien.... genoeg om niet buiten te kunnen spuiten ( verf, hoge druk) maar ik ga dan in de plek de lambrizering maar schuren en de gaten van de schroeven dicht plamuren !
Het is wel een aangename temperatuur !! 23 graden en ja de tuin is natuurlijk dankbaar voor de regen.... want ik zie werkelijk dat ze beter groeien met regenwater dan met putwater ( dat waarschijnlijk veel kalk bevat)
Ons Channelleke ( die dood is van den ouderdom) is echt het enigste hondje dat ik weet dat graag in bad ging, ze liet zich ook mooi op haar rugske leggen om hare buik te wassen, en daarna was ze zo fier als een gieter !!! (een langharig chiuwawake )
Onze Jef met zijn krullerige vacht ( mix, labrador en abricoospoedel ) heeft dus door de warmte de gewoonte aangeleerd om af te gaan koelen in de modderige plassen die bijven staan in de sporen van de graafmachine, (doordat we een ramp hebben moeten maken om de machine voorlopig aan de achterkant van de ruitjesschuur binnen te rijden), als het dan regent blijven daar dus plassen in staan, echt een smerige boel en hij gaat daar letterlijk inliggen.... ik moet daar geen tekeningske bij maken zeker ?!! , en hij is dus bang van water h

Tuinbabbel

maandag 19 augustus 2013 - 13:14
erice

Erice

Nog even over de tomaten: haal je wel genoeg blad weg zodat de zon/ licht erbij kan?
maandag 19 augustus 2013 - 15:12
svoffel

Svoffel

Oei Myriam,

Je hondje gestorven, doet ook pijn maar ze heeft bij jullie toch een paradijs op aarde gekend.

Dat die grote zo dol is op slijk tja, ik heb ooit zo een Engelse Bulldog gehad, die was daar ook zo dol op. Als we gingen wandelen liep die rechts naar de slijkputten en dan maar rollen en rollen, je herkende hem niet meer, totaal een andere kleur.
Luisterde ook niet meer want dat was zoooo plezant , voor ons minder, die moest in de auto terug richting huis. In het bad wou die ook niet, tot mijn vriendin hetzelfde voorhad met hem. Haar bad was veel lager en na veel gekros achter die hond sprong die dan plots zelf in dat bad en even rap er terug uit. Maar dat was heel plezant volgens hem dat in en uit het bad springen. Kun je voorstellen hoe haar badkamer eruit zag. Alles slijk tot aan het plafond.
Na enkele keren heb ik hem niet meer los laten lopen, was onmogelijk om telkens met zo een smerige hond in de auto naar huis te moeten.

Hier hebben we al recht op een regenbuitje gehad, meer niet, wolken en zon wisselen elkaar af.

Zo groetjes en nog fijne dag

ciao
maandag 19 augustus 2013 - 16:47
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag ERice , het is moeilijk typen , want mijn vingers staan nog naar het plamuurmes , dank U wel om mee te denken (tomaten!.. )
Channelleke was echt mijn kindje... ze is ook zwaar verliefd geweest op Theo, dan was ze in staat van oorlog met mij... echt boos het was haar manneke hahahahahaha..... echt komisch hoor !! we waren toen met ons tweetjes een jaar of vijf all

Tuinbabbel

maandag 19 augustus 2013 - 17:45
svoffel

Svoffel

Juist terug binnen van het lameren met de buurvrouw
Dat is ook zo, een hond voelt dingen goed aan, die voelen als andere kwaad willen doen bij wijze van spreken, je zult dat kleine ding wel heel erg missen. Grappig dat ze ook verliefd was op Theo, zoals het vrouwke.

Voor de rest hebben jullie goed doorgewerkt vandaag als ik die prachtige deuren daar zo zie liggen. Op de achtergrond zie ik de annabellekes pronken, geef die ook de groetjes uit Viroinval, dan wuift ze misschien eens terug

Voila, tot de volgende

groetjes

maandag 19 augustus 2013 - 19:04
myriam56

Myriam56

Hey , dag Simone, JE bent dezelfde flapuit zoals ikke ,IK zal ze laten wuiven de hele mooie grote staan buiten de poort !!! ...
Juist soep gesloeberd s
maandag 19 augustus 2013 - 19:29
erice

Erice

Je hebt echt helemaal gelijk met je idee over honden... Grommen doen ze altijd naar dezelfde mensen en "knuffelen" met anderen..... heel typisch... Ik denk dat ze een heel verfijnd gevoel hebben.... ( waarschijnlijk is dat hun intuitie) beter nog dan wij mensen..... ( wij worden soms pas door schade en soms ook door schande wijs!!!! ) .
maandag 19 augustus 2013 - 20:24
myriam56

Myriam56

OOk als ik soms zo eens verdrietig ben.... of als ik weer eens veel rugpijn heb komt hij met zijn grote kop op mijn knie

Tuinbabbel

maandag 19 augustus 2013 - 20:34
svoffel

Svoffel

wij worden soms pas door schade en soms ook door schande wijs!!!!

Dat is echt wel zo Erice, ergens eens gelezen iets gelezen over ervaring hebben, nog zoiets, maar als je jong bent heb je geen ervaring, dat leer je ook door fouten en als je ouder bent heb je die ervaring maar ja, dan is het wel laat.
Zolang als de schade en schande binnen de perken blijft is het zeker heel onaangenaam, maar dat overleefd met wel.

Vandaag al een ganse morgen aan het kuisen, ben het al beu . Maar morgen vertrekken we richting kust en ik heb een hekel om terug te komen in een huis waar al de rommel nog ligt.
Terwijl ik dit schrijf moet ik aan Myriam denken, dat is onmogelijk voor haar zal dus wel heel moeilijk zijn. Maar je kunt niet alles, renoveren van s'morgens tot s'avonds, eten maken, wassen, plassen, boodschappen doen en dan valt dat kuisen wel weg. Dat is trouwens onbegonnen werk.

Bij de buren (die de conifeer hebben omgehakt) zijn ze de takken aan het verbranden grote rookwolken en mijne was hangt buiten. GGGrrrrr, gelukkig is er niet veel wind en valt het mee, maar toch, kon die dat nu niet morgen doen. Ventje zei zo langs zijn neus was, je had dat moeten gaan zeggen schatteke, dan zou hij zeker gewacht hebben tot morgen, hihihihi

Zo taske tee is op, ga nu nog stof nemen in de bibliotheek kast, nog zo een werkje.

Haast vergeten met al dat kuisen, gisteren mijn pot patatjes omgedraaid, er zaten toch wel enkele prachtex. in, niet veel maar we gaan er 2x van eten, eindelijk kan ik ook eens iets vertellen over mijn oogst


dinsdag 20 augustus 2013 - 12:03
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag kuismadeliefje , Het is hier inderdaad onbegonnen werk !! ik zal blij zijn als we naar de overkant kunnen, en dan zal het kuisen ook niet direct op de eerste plaats komen... ik voel me soms echt een beest !! zo vies !! maar ja... we moeten erdoor , willen of niet... en dat jong grut dat hier rondloopt zie ook overal hun grief in !! lege potjes van yohurt en van kattepat
dinsdag 20 augustus 2013 - 13:16
erice

Erice

Bewolkt, af en toe wat zon en een graad of 20...goed weer om in de tuin te werken... Vorig jaar zijn er een hoeveelheid bomen gekapt, dike en dunne. De dike zijn reeds verwerkt tot mooie blokjes voor de houtkachel maar de dunnere liggen her en der achter in de tuin. Vandaag begonnen met een stapel die op het achterste gedeelte van de groententuin ligt ( ja... daar ligt het mooi uit de weg, werd er gezegd grgrgr.....) maar goed... een hoop met een dikke schaar kunnen klein maken en de rest morgen met de kettingzaag op de bok... oh mijn arme rug... Wat een gesjouw... maar ja... ik heb die grond hard nodig.( het hout niet want ik heb genoeg voor de eerste jaren kant en klaar liggen intussen) Mijn nieuwe aardbeistengels moeten er nodig in..... Geen keus dus.....Het is pas half vijf maar ik hou het voor gezien.... Had ik jullie energie maar Myriam en Theo..... graag van allebei dus.....
dinsdag 20 augustus 2013 - 16:29
svoffel

Svoffel

Hello,

Terug aan zee na een heel stresserende rit en direct het mini tuintje in om onkruid te overdaad te bestrijden.
Ongelooflijk zoals dat groeit om 14 dagen Maar te is te, dus begonnen met alle uitgebloeide rozen af te knippen, maar heb toch een deel laten staan voor de rozenbottels.
Deze avond moe maar gelukkig. Seffens een douche nemen en wat zappen.

Morgen drukke dag, eerst bank dan ziekenhuis voor de schoonmama..... ze is niet ziek maar wil altijd dat we hier aan zee zitten. We waren juist en dag weg, ze is gevallen en ze wou naar het ziekenhuis. Mankeerde niks, maar ja, aandacht .... Weet niet wat er juist verteld is maar nu willen ze haar houden en zij wil terug naar huis.
We krijgen langs alle kanten tel. om speciale diensten aan te bieden, sociale dienst, ocm, enz... weet niet, voelt al helemaal fout aan, mijn schoonmama is nog heel goed bij haar hoofd en lichamelijk kan ze ook nog alles.... ze ziet enkel niet goed.
Vraag me af wat ze willen..... ze heeft wel centjes dus proberen ze nu voor alles en nog wat iets te vinden om te laten betalen ??????????????? Morgen is er een gesprek en we moeten toelating krijgen om haar mee naar huis te nemen. Vraag me af waarvoor. Haar huisje is al aangepast aan een oudere persoon.
Enfin we zien het wel.

Slaapwel en tot morgen

dada
woensdag 21 augustus 2013 - 20:57
myriam56

Myriam56

Goeie avond Simone,

we kennen dat; dus als goeie belg ....... vlaming laat je niet doen h
woensdag 21 augustus 2013 - 21:10
svoffel

Svoffel

Goede morgen Myriam,

Nederland is inderdaad effici
donderdag 22 augustus 2013 - 09:20
myriam56

Myriam56

Goeie morgen Simone... Goeie moed zou ik zo zeggen, ik heb deze morgen al gesproeid, want het zou pas zaterdag gaan regenen !!
donderdag 22 augustus 2013 - 11:08
svoffel

Svoffel

We zijn weer thuis, was me een geloop vandaag.

Enfin morgen voormiddag gaan we ze halen. Ze was wel blij eindelijk terug naar huis te kunnen. Versta ik maar al te goed want als je niet ziek bent wat moet je dan in een ziekenhuis.
De helft van wat ons aanbieden wilden hebben we niet aangenomen, wel 2 uur per week extra hulp en 1x per week hulp voor een uitgebreide douche te nemen.
Ik zag haar gezicht al op donder staan als ze erover begonnen, maar een beetje extra hulp en daardoor ook gezelschap is welkom. Dat is tegelijk een controle over hoe het met haar gaat als we in de Ardennen zijn. Nu gaat er 3x per week iemand over de vloer komen. Meer is echt niet nodig, dat menske is nog zo flink en zelfstandig. Dat mag men haar niet afnemen.

Zo morgen weer over en weer lopen en dan zijn we wel 1
donderdag 22 augustus 2013 - 18:10
myriam56

Myriam56

Goeie avond Simone... al
donderdag 22 augustus 2013 - 19:00
svoffel

Svoffel

Smakelijk he Myriam, hier is het pasta met scampitjes en looksaus.
Morgen zijn het frietjes met een lekker steak om op krachten te komen.

Toch wel erg van die aannemer, dat blijft ook maar duren. Wij hebben ook een probleem dat via de rechtbank moet lopen en dat duurt duurt duurt, komt geen beweging in. ggggrrrrr

Je hebt weer flink gewerkt, ben er zeker van dat jullie deze winter in een propere omgeving kunt wonen, en, dat allemaal zelf gedaan. Wat gaan jullie daarvan genieten

Zo, glaasje wijn gaan inschenken, kunnen dat toch niet slecht laten worden zonde zou dat zijn



ps, hou enkele van die boontjes over voor mij
donderdag 22 augustus 2013 - 19:08
myriam56

Myriam56

Ik ga daar voor zorgen zenne Simone ik zal foto's maken echt die bloemekes zijn echt mooi , ik ben benieuwd naar de boontjes zelf !!
donderdag 22 augustus 2013 - 19:51
Boerke

Boerke

Ik zal hier al eens een bloemetje plaatsen ,maar daar komen geen boontjes op . Enkel om jullie een beetje op te peppen na wat ik hier boven allemaal lees en ergens anders over de bibber.....
Bij ons thuis hadden ze eens staaksnijbonen met rode bloemen. Die waren ook prachtig .

Tuinbabbel

vrijdag 23 augustus 2013 - 09:08
myriam56

Myriam56

Mooi h
vrijdag 23 augustus 2013 - 11:20
myriam56

Myriam56

Speciaal voor Simone, naar den tuin getrokken en daar dus de blauwe staakboontjes getrokken (all

Tuinbabbel

vrijdag 23 augustus 2013 - 13:23
myriam56

Myriam56

en dan van wat verder

Tuinbabbel

vrijdag 23 augustus 2013 - 13:24
myriam56

Myriam56

weet er iemand of deze plant onkruid is of een kruid ?

Tuinbabbel

vrijdag 23 augustus 2013 - 13:26
svoffel

Svoffel

Hello,

Ben terug thuis na een vm over en weer rijden als luxe taxi
Schoonmama is terug happy in haar huisje en ik eindelijk ook thuis. Maandag gaat het verder, ze willen maar dossiers en dossiers maken, wat een slechte samenwerking is dat. We zien wel.

Dat is een mooie kleur die bloemen van de boontjes, ideaal om een afsluiting te maken, mooi hoog en lekker.

Boerke dat is tagetis he, ik heb er ook, maar dat zijn hoge zet seffens de foto ook erbij. Geeft een mooie kleurvlek.

Dit blad ziet er toch niet onkruidachtig uit, maar ik denk dat het een kruid is. Komt me bekend voor maar ja, zet de foto zo op het forum met de vraag wat dit is

Van de 10 Dahliassen die ik geplant heb zijn er ondertussen 4 met bloemen. Triestig is dat, maar de enkele die er zijn doen het prachtig.

Zo, nu ga ik nog wat genieten van het buitenleven, morgen hier ook regen.

Tuinbabbel

vrijdag 23 augustus 2013 - 15:09
svoffel

Svoffel

En deze is voor Boerke

Tagetes Erecta "Linnaeus"

Vetplantjes die ik gekregen heb als mini minikes, ze zijn groot geworden. Spijtig dat ze de winter niet overleven.

Tuinbabbel

vrijdag 23 augustus 2013 - 15:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon