menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 6

Www.digituin.be

Ga naar meest recente reactie

kurt

Kurt

Sinds meer dan vijf jaar zaten we al met het idee, maar de uitwerking liet steeds op zich wachten. Vorig jaar zijn we er dan toch aan gestart en de laatste weken heeft de nieuwe zeer uitgebreide service stilaan vorm gekregen.

Je kunt op http://digituin.tuinadvies.be zeer veel dingen doen die je uiteindelijk helpen bij het tuinieren in jouw eigen tuin.

Je kan er aanduiden welke planten je in jouw tuin hebt staan en dan krijg je om de maand een email met klussen die je op dat moment zou kunnen uitvoeren met die opgegeven planten die in jouw tuin staan. (snoeien, bemesten, vermeerderen,...)

Daarnaast kun je het teveel aan planten die je zou hebben ruilen of verkopen via de ruilservice. Naast planten kun je er ook allerlei andere tuinspullen aanbieden.

Je kan er foto's toevoegen, tuinplantenquiz spelen met eigen tuinplanten of quiz spelen voor gevorderden. Daarnaast kun je er een eigen tuinnotaboekje bijhouden zodat je per plant alles netjes kan bijhouden zoals waar gekocht of met wie geruild, wanneer geplant, welke ziekten heeft ze gehad, wanneer bemest,...
Je kunt er ook anderen volgen zodat het een gezellige tuincommunity mag worden.

Verder is er de tuinchat, vragen stellen, het forum opvolgen en nog heeeeeel veel meer.

Ontdek het gewoon even zelf op http://digituin.tuinadvies.be  of kortweg via
http://www.digituin.be en laat even weten wat je ervan vindt of wat je nog extra wilt. Achter de schermen wordt er nog aan verder gewerkt met oa uw eigen tuin fotoalbum en nog veel meer.

P.S. de inloggegevens zijn dezelfde als op dit forum. Dus als je op het forum al bent ingelogd hoef je dit niet meer te doen op de digituin. Anders moet je je als forumlid even inloggen en ben je nog geen forumlid dan moet je je even kort registreren.

Vele groeten,
Kurt

woensdag 21 november 2012 - 17:11
annis

Annis

Kurt ik heb juist gekeken op de site een heel goed idee. Tuindadvies is al geweldig en dan dit nog als extra. Als tuinfanaat vind ik dit echt super.

Annis
woensdag 21 november 2012 - 17:45
lentemode

Lentemode

Ik weet niet meer wat eerst te computeren...
Lost on the internethighway...

Gelukkig GROENE wegen !
woensdag 21 november 2012 - 18:08
hildavw

Hildavw

Weer een reden bij om nog langer aan de computer te zitten.
De plantengids vind ik een fantastisch idee.

proficiat

Hilda
woensdag 21 november 2012 - 19:59
Jeannette1

Jeannette1

Beste Kurt,

Wij hebben ons al opgegeven voor de speciale nieuwsbrief, lijkt ons ook zeer interessant!

Het dringt nog niet allemaal tot mij door, (zal de leeftijd wel zijn)!

Ben nog een beetje beduust vanwege mijn compuutje die weer werkt, mijn handen mogen weer doen wat zij willen.
Van mij dan wel te verstaan, maar helaas niet van de therapeut, wat ben ik blij dat ik erg eigenwijs ben!!!

Mede namens Ger wens ik je veel suc6 en een felicitatie voor jou en iedereen die eraan werkt is zeker op zijn plaats

Groetjes, Jeannette
woensdag 21 november 2012 - 20:45
jdcoster

Jdcoster

Ik heb de plantengids al eens vlug ingevuld.
Soms iets te vlug (juiste variëteit bvb.) Hoe haal ik dat daar weer af dan. Dat heb ik nog niet gevonden... .
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik wel heel veel soorten planten bezit ook.
woensdag 21 november 2012 - 20:46
ilse99

Ilse99

Bij 'mijn planten' en dan bij de plant op het rode kruisje
woensdag 21 november 2012 - 21:50
minouke

Minouke

FANTASTISCH!!!!
de winter zal alles behalve saai zijn met zo een mooi geschenk


groetjes
Chantal
donderdag 22 november 2012 - 07:58
kurt

Kurt

Allemaal hartelijk dank om het al even uit te proberen.

Blijkbaar valt de quiz zeer in de smaak
http://digituin.tuinadvies.be/quiz

Minouke heeft ineens een record van ruim 378 planten aan haar tuin toegevoegd. Amai, dat moet de moeite zijn om te bezoeken. Trouwens ook de anderen hebben blijkbaar zeer veel verschillende planten in hun tuin.



donderdag 22 november 2012 - 09:18
annis

Annis

Chantal dit is voor mij nu ook een extra verzetje vooral de 6 weken dat ik aan huis gekluisterd zit met een blessure(afgescheurde achillespees). Ik kan wel lopen stapje voor stapje.

Groetjes Annis
donderdag 22 november 2012 - 09:22
minouke

Minouke

Kurt, ik ben verslaafd, dat weet je toch en ik heb nog plannetjes klaar.
Ben nu een grassentuin aan het maken, een soort prairietuin (nog op papier, klaar voor de lente)
't is nog veel zoeken want ik heb niet zoveel kennis in grassen alhoewel toch goed gescoord op de quiz.
En lap weer een verslaving bij hé, de DIGITUIN.BE

Ai,Annis toch maar toch 1 gelukje bij een ongeluk dat het voor de winter valt want voor de lente zou toch een ramp zijn voor ons verslaving.
Ik heb deze zomer last gehad van mijn schouder, ik weet het nochtans ze maar ja, ik wou persé nu en nog eens nu de haag scheren, kon niet wachten tot Guy gedaan had met zijn werkjes
Ik had het al voorgehad en een ezel stoot zich geen 2maal.. wel ik wel
Verzorgt je maar goed Annis dat het niet verergert, want ik had bijna een bevroren schouder en met geluk hebben ze hem toch los gekregen.
Als ik bedenk hoeveel plantjes die kiné's en osteopaten me gekost hebben
ik ken maar 1munt PLANTJES


groetjes
Chantal
donderdag 22 november 2012 - 09:48
kurt

Kurt

Beste Minou,

Verslaafden... dat hebben we graag

Een digitaal plan maken van uw tuin zit in de pijplijn zodat je in de toekomst ook nog weet waar elke plant staat waar je onderhoud aan hebt. Er wordt constant door 1 webmaster (Stijn) fulltime aan gewerkt, dus zal het nog veel verbeteren de komende weken en hij heeft er al meer dan een volle maand constant aan gewerkt.

Als jullie nog tips of ideeën hebben voor uitbreiding of verbetering. Laat gerust horen.

Mvg,
Kurt
donderdag 22 november 2012 - 10:04
Eniavaswen

Eniavaswen

Fantastische tool!!! Veel beter dan dat geklungel met excelletjes waar ik nu mee bezig was!
Proficiat! (Hmm, wel veel uitroeptekens )
We zullen wel nog wat werk hebben om alle planten in te vullen. Ben alvast begonnen bij de A.
donderdag 22 november 2012 - 10:16
kurt

Kurt

Eniavaswen,

Fijn om te horen dat je er al aan bent begonnen

Om het jullie iets makkelijker te maken bij de zoektocht heeft Stijn de uitgebreide zoekfunctie toegevoegd bij de plantengids

http://digituin.tuinadvies.be/plantengids
donderdag 22 november 2012 - 12:02
minouke

Minouke

HEEEEEEEEEEEEELP!!!!!

ik moet nog stofzuigen en afstoffen en de keuken op orde zetten
Heb al een paar pogingen gedaan maar zit weet voor mijn pc -tje

Gelukkig ben je niet begonnen in de lente Kurt, ramp had dat geweest
donderdag 22 november 2012 - 12:08
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik heb een vraag mbt de kalender. Ik merk dat er in november een aantal planten verschijnen, maar de link tussen de plant en de maand is me niet helemaal duidelijk. Uit de tekst bij de plant kan ik wel iets afleiden, maar voor bijv Echinacea weet ik niet waarom ze bij de kalender van november komt.
donderdag 22 november 2012 - 12:50
kurt

Kurt

Beste,

In de maanden waar er minder te doen is in de tuin geven we vaak gewoon wat info over de plant zelf. Zo valt er altijd wel wat te lezen he

Van Hilda hebben we de tip gekregen om het alfabet ook onderaan de plantengids te laten weerkeren zodat je niet telkens terug naar boven moet scrollen.
Stijn heeft dit ondertussen aangepast. http://digituin.tuinadvies.be/plantengids/e

Met dank voor de tip.
Mvg,
Kurt
donderdag 22 november 2012 - 13:23
minouke

Minouke

miste ook het alfabet onderaan.
Maar kan je van het forum naar de digituin en omgekeerd? zou ook handig zijn.


Nog een vraagje.... als je mekaar een bericht stuurt kan iedereen dat lezen?
Wat ik ook merk is als je een bericht gekregen hebt en je doet die open of antwoordt dan blijft het als 'onbelezen bericht' staan
donderdag 22 november 2012 - 13:49
ilse99

Ilse99

Er komt in de toekomst een koppeling met het forum.

Normaal gezien als je op het gesprek klikt wordt het als gelezen beschouwd.

De berichten zijn persoonlijk en kunnen dus alleen door uzelf en de ontvanger gelezen worden.

Het is nu ook mogelijk om uw profiel met specifieke tuininfo verder aan te vullen
zie http://digituin.tuinadvies.be/mijn-account
donderdag 22 november 2012 - 14:53
minouke

Minouke

ik zie Leeftijd staan ik veronderstel de leeftijd van de tuin lijkt me meer flatterend

si, ik heb nu het gevoel dat een kind heeft met het geschenk van Sinterklaas
donderdag 22 november 2012 - 15:44
Sarah

Sarah

Zo, nou lekker is dat. Word ik gewoon weer aan het werk gezet.
Moet ik eerst alles gaan opmeten, alle labels gaan uitzoeken en sorteren.

Grapje........ ik vind het geweldig. En leuk dat de quiz weer terug is.
Ben er zóóóó goed in..... (niet echt)

Ik ga ook maar een tablet ofzo aan de kerstman vragen, kan ik gewoon beneden blijven zitten terwijl ik aan het werk ben. Mijn pc staat n.l. boven, is niet zo gezellig hé.

Enne Chantal, kom je aan de 1000 planten???

Kurt, goed bezig
donderdag 22 november 2012 - 16:13
minouke

Minouke

nee Sarah, misschien ooit nog wel
donderdag 22 november 2012 - 16:25
annis

Annis

Kurt ontbrekende foto's en planten in de plantenlijst kunnen die worden aangeleverd of komt dit later nog.

Annis
donderdag 22 november 2012 - 16:26
minouke

Minouke

zou het ook mogelijk zijn om ons Plantenschrift en Mijn planten ook alfabetisch te rangschikken?

gr
Chantal
donderdag 22 november 2012 - 17:08
kurt

Kurt

Beste Annis,

Je kan inderdaad bij elke plant foto's toevoegen uit de eigen tuin.
Dit kan normaal gezien door te klikken op de link naast waar er al een foto staat of indien er nog geen foto van is staat er het volgende:

Er zijn nog geen foto's toegevoegd bij deze plant.
Voeg zelf een foto uit uw tuin toe?

Wil je dat uw foto dan ook als logo wordt weergegeven (1e foto) dan moet je de foto niet toevoegen via de digituin maar via de plantengids van de site zelf.
http://www.tuinadvies.be/plantengids.php

Als je dat wilt, dan wel even moderatorrechten bij mij aanvragen en dan breng ik dat voor jou in orde. Met moderatorrechten kun je daar dan de fiche wijzigen en als je in een fiche een foto als moderator upload staat hij zowel daar als in de digituin op de eerste plaats.
donderdag 22 november 2012 - 17:30
kurt

Kurt

Beste Chantal,

Morgen zal Stijn dat binnen de kortste keren in orde brengen zodat dit inderdaad een stuk overzichtelijker wordt. Zeker als je meer dan 400 planten in je tuin hebt staan

Bij de profielen staan ze in elk geval al alfabetisch: http://digituin.tuinadvies.be/account/4219/minouke

Vele groeten,
Kurt
donderdag 22 november 2012 - 17:33
minouke

Minouke

Bedankt Kurt

Van daar dat de foto's niet altijd zichtbaar zijn, ik schreef eerst de tekst en daarna voegde ik een foto onderaan ipv in de tekst zelf.
Ik deed dat om gemakkelijker te herlezen.

We eten vandaag iets simpel dat vlug klaar is want ik heb nog veel te doen op de Digituin...
donderdag 22 november 2012 - 18:11
kurt

Kurt

Beste Minouke,

Zo zal het inderdaad beter lukken om de eerste foto's ingevuld te krijgen

Allé ik hoor het al, de grote Minou zal vanavond digifood te eten krijgen

Dat is alleszins snel gereed, gelukkig dat je vandaag toch nog alles goed hebt kunnen kuisen en stofzuigen (hoop ik)

Tuinbabbel

donderdag 22 november 2012 - 18:35
minouke

Minouke

moest hij dat krijgen dan is hij direct weg naar 't frietkot
donderdag 22 november 2012 - 19:04
ilse99

Ilse99

'Mijn planten' en 'het plantenschrift' zijn vanaf nu alfabetisch gerangschikt. Het probleempje bij de 'ongelezen berichten' is ook opgelost
vrijdag 23 november 2012 - 08:24
minouke

Minouke

Bedankt Stijns
vrijdag 23 november 2012 - 08:33
ilse99

Ilse99

Nog een extra toevoeging op de Digituin.

Blijf steeds op de hoogte van de laatste weersvoorspellingen

http://digituin.tuinadvies.be/weersvoorspelling
vrijdag 23 november 2012 - 11:57
Jeannette1

Jeannette1

Hai Stijn,

Bedankt, ben ik niet meer alleen afhankelijk van mijn gevoel.

Groetjes, Jeannette
vrijdag 23 november 2012 - 13:01
minouke

Minouke

Stijns, bij 'Chat nu', zou het niet goed zijn om de aanwezigen direct te zien zonder het te openen?

Jeannette, gisteren juist als wij afscheid namen kwam Kurt erbij maar ik moest telefoon opnemen.
vrijdag 23 november 2012 - 14:28
Jeannette1

Jeannette1

Helaas Chantal, wij zijn altijd net te snel weg!
Volgende keer beter, nu moet ik zelfs nog lunchen.
Daar ben ik dan weer veel te laat mee.
Zo is er altijd wel iets.

Groetjes, Jeannette
vrijdag 23 november 2012 - 14:46
ilse99

Ilse99

@Minouke ik zal eens bekijken als dat mogelijk is.

Een update: iedereen heeft nu op het forum ook een verwijzing (zie links onder 'lid sinds') naar zijn/haar tuin.
vrijdag 23 november 2012 - 15:20
kurt

Kurt

Jeannette, gisteren juist als wij afscheid namen kwam Kurt erbij maar ik moest telefoon opnemen.


Vandaar.... Ik vond al dat je nogal kortaf was

Mvg,
Kurt
vrijdag 23 november 2012 - 15:29
minouke

Minouke

ik heb wel gevloekt
maar mijn mama belde en dat duurt een tijdje.
Kan ik wel soms nog op tuinadvies al telefonerend maar chatten is dan wel iets moeilijker... ik weet wel een vrouw kan 2 dingen tegelijkertijd

Stijns, je bent een krak hé, toch gemakkelijk dat we nu rechtstreeks naar ons digituin kunnen

groetjes
Chantal
vrijdag 23 november 2012 - 15:51
jdcoster

Jdcoster

Er bestaat nu een mogelijkheid om planten toe te voegen via' mijn planten' met een zoekfunctie.
Er kunnen dus enkel planten toegevoegd worden die al voor komen op de algemene plantenlijst.
Moest het mogelijk zijn dat iedereen zijn eigen plantenlijst kan aanvullen, ook met planten die op de algemene lijst niet voorkomen, dan geraken we al weer iets verder.
De algemene plantenlijst zou ook met deze gegevens dan sneller verder kunnen uitgebreid worden.
Het spreekt van zelf dat de kwaliteit daarvan streng zou moeten bewaakt worden door: een minimum aan verplichte velden bij ingave, verplichte foto, controle op onjuisthedenen en op dubbels, alvorens toe te voegen door een moderator of het Tuinadviesteam ... .

Als dat zou kunnen?

M.v.g.
zaterdag 24 november 2012 - 13:31
braze

Braze


Hoi Kurt .

prachtig spulletje maar help help ik verzuip erin want als ik denk ik
doe het zit er toch weer iets fout dat het niet werkt .
kun je mij een beetje opweg helpen graag in stappen of in directe termen

want zoals gezegd


MvG .

Braze .
zondag 25 november 2012 - 21:37
porphyrion711

Porphyrion711

beste kurt,

Wat doe je wanneer een plant niet in de plantengids staat ?

Het zou me om de Roodbladige esdoorn gaan .

maandag 26 november 2012 - 08:26
minouke

Minouke

dus de De Japanse esdoorn Acer palmatum ‘Atropurpureum’ ?
zal ik wel op zetten voor jou.
Soms staan de cultivars samen onder de algemene naam zoals bv bij de Paeonia - Pioenen
http://digituin.tuinadvies.be/plant/883/paeonia-lactiflora
Dan kan je daar ook je foto zetten of bij je planten voegen.
maandag 26 november 2012 - 09:20
ilse99

Ilse99

Het is nu ook mogelijk om snel even te kijken welke planten er het laatst toegevoegd zijn aan de plantengids.
Via deze url http://digituin.tuinadvies.be/plantengids/laatste

Of bij de plantengids en daar klik je dan op 'Laatst toegevoegd
maandag 26 november 2012 - 09:35
jdcoster

Jdcoster

Ik zie daar :
Hydrangea opulus - Gelderse roos

Moet dat soms niet Viburnum opulus zijn ?????

Zie bvb.ook
http://www.ehow.com/about_6370177_difference-between-snowball-bush-hydrangea.html

maandag 26 november 2012 - 09:59
ilse99

Ilse99

Met druk op de knop kunnen wij vanaf nu foto's van andere gebruikers goedkeuren bij planten die nog geen 'standaard foto' hebben maar wel al foto's hebben die zijn toegevoegd door anderen.

Binnen de 24 uur kijken wij deze foto's na en keuren we ze eventueel goed. Dus als u nog foto's heeft van een plant, twijfel zeker niet om een foto toe te voegen.

Op die manier kunnen we de plantengids nog meer vervolledigen.
maandag 26 november 2012 - 14:50
ilse99

Ilse99

Bij de activiteiten kan je nu ook zien als er een oplossing gegeven wordt bij de plantenherkenner.

Als je denkt dat de oplossing juist is klik dan op het groene duimpje omhoog. Indien het fout is kan je eventueel op het rode duimpje omlaag klikken.

Wie de meeste positieve stemmen heeft, staat helemaal bovenaan (in het geel). Bij het overzicht van je tuin kan je dan zien hoeveel topantwoorden je al hebt.
maandag 26 november 2012 - 16:27
baloe

Baloe

spijtig dat het (voorlopig) enkel sierplanten zijn... heb nog een stuk fruittuin. Deze krijg ik er niet in.
Alvast proficiat voor het mooie werk !!
maandag 26 november 2012 - 19:16
ilse99

Ilse99

Als er iemand je volgt (om in zijn/haar persoonlijke activiteitenlijst te verschijnen), zal je vanaf nu daar een melding van krijgen bij 'berichten'
dinsdag 27 november 2012 - 09:45
ilse99

Ilse99

Beste Baloe,

Fruittuin, moestuin, vijver, ... komen zeker nog aan bod. We zijn gestart met deze planten omdat deze al aanwezig waren in onze plantengids.
dinsdag 27 november 2012 - 10:32
minouke

Minouke

Stijns, hoeveel planten staan er zo al in?
gewoon uit nieuwsgierigheid
dinsdag 27 november 2012 - 10:54
ilse99

Ilse99

1541 planten
dinsdag 27 november 2012 - 11:02
minouke

Minouke

begint te tellen
dinsdag 27 november 2012 - 11:26
hildavw

Hildavw

Minouke,

Dan kan je nog veel bijplanten hé
dinsdag 27 november 2012 - 12:41
minouke

Minouke

planten is nog niets maar dat spitten
dinsdag 27 november 2012 - 12:44
Roeli

Roeli

Neem een hond, Chantal en laat die het graafwerk doen.
De hond plezier en jij geen zere rug.

groetjes Roeli
dinsdag 27 november 2012 - 13:47
minouke

Minouke

Mijne Chappie graaft niet, gelukkig maar want al die puttekes in mijne hof
nee, ik geef veel spek met eieren aan mijn ventje
dinsdag 27 november 2012 - 13:54
Roeli

Roeli

Dan moet je het zelf maar weten.
Dat wordt dus een zere rug en blaren op de handen
dinsdag 27 november 2012 - 13:59
ilse99

Ilse99

Sinds deze middag kun je zien hoeveel keer uw tuin of andere tuin bezocht is.

We zijn aan het brainstormen over een persoonlijk fotoalbum per tuin. Nu vroegen we ons af wat jullie idee
dinsdag 27 november 2012 - 15:02
minouke

Minouke

gewoon een fotoalbum waar je per foto commentaar(beschrijving) kunt zetten, andere zouden dan ook kunnen op reageren.
Waar je ook de planten die erop staan kunt aanduiden en zo verwijzen naar de plant in de plantengids.
Waar je de foto's met een returntoets kunt doen volgen (bladeren).
Liefst toch foto's uit eigen tuin en niet andere kiekjes van wat je op je wandelingen maakt.
Die hebben al hun plaats op het forum.
dinsdag 27 november 2012 - 15:31
minouke

Minouke

Sinds deze middag kun je zien hoeveel keer uw tuin of andere tuin bezocht is.


ook als je zelf gaat kijken...
woensdag 28 november 2012 - 13:43
ilse99

Ilse99

Goeie opmerking Dit is nu enkel van andere personen.
woensdag 28 november 2012 - 14:07
Boerke

Boerke

Ben ook begonnen. Wist niet dat ik zo veel soorten planten had in onze tuin. Van de meeste zal ik de namen moeten zoeken. We zijn weer voor een tijdje bezig.
donderdag 29 november 2012 - 12:16
jdcoster

Jdcoster

Door heel die digituinaffaire ben ik toch een beetje inventaris aan het maken en ik vind nog steeds planten bij.
Ook staan er nogal wat vondelingetjes, krijgelingetjes en erfenisjes waar ik absoluut geen juiste naam kan op plakken. Daar kan ik niet mee uitpakken natuurlijk.
De laatste jaren kocht ik rozen meer doelbewust en heb er dan ook de naam van maar vroeger
donderdag 29 november 2012 - 12:37
minouke

Minouke

Die gekregen plantjes heb ik ook en meestal naamloos maar ja ze zijn en blijven naamloos mooi.
Of de verkeerde die we kochten ... weet wel die zo bij de verkeerde bak zitten in een plantencentrum, eens ze bloeien blijken ze niet die dat we dachten te kopen.
Ik heb zo een Monarda, een pracht van een plant maar niet die van op de foto.

Nu , ik heb wel een vraagje aan Stijns...
Hoe moet je een foto wissen die je per ongeluk verkeerd gezet hebt???

gr
Chantal
donderdag 29 november 2012 - 12:48
ilse99

Ilse99

Op dit moment kunnen wij dit enkel verwijderen. Kan je mij doorgeven welke foto bij welke plant? Dan zal ik dat verwijderen
donderdag 29 november 2012 - 13:03
Boerke

Boerke

Ik ,twijfel ook dikwijls. Je ziet bv. een Hortensia(die ik ook ge
donderdag 29 november 2012 - 13:05
minouke

Minouke

Stijns, dat is de herfstfoto http://digituin.tuinadvies.be/plant/438/calamagrostis-acutiflora

de nr 3

merciekes
Chantal
donderdag 29 november 2012 - 13:06
ilse99

Ilse99

Opgelost
donderdag 29 november 2012 - 13:08
minouke

Minouke

Stijns.... help.... schiet me niet omver

Staat weer een verkeerde, doe dat nu niet expres
't is weer dezelfde fiche en terug een herfstfoto.... ik zal ze nu beter aanduiden dat ik ze beter zie als ik ze uit de foto's moet herkennen
donderdag 29 november 2012 - 13:13
ilse99

Ilse99

Geen probleem, ik heb de foto terug verwijderd
donderdag 29 november 2012 - 13:19
minouke

Minouke

bedankt Stijns,
ik heb al de andere bij mij verwijderd zo dat ik nu niet meer kan vergissen...


Chantal
donderdag 29 november 2012 - 13:21
ilse99

Ilse99

Vanaf nu is het mogelijk om foto's van je tuin toe te voegen. Je kan de link naar je fotoalbum vinden bij het overzicht van je tuin.

Om te navigeren tussen verschillende foto's (als er meerdere zijn ge

Tuinbabbel

donderdag 29 november 2012 - 15:48
minouke

Minouke

na een paar pogingen is het gelukt!

Wel letten dat het juist geschreven is!
Letten op de hoofdletters en spatie en dan pas krijg je de naam opgeplakt zoals die uit de plantengids.

We gaan niet toekomen met onze winter
donderdag 29 november 2012 - 16:22
ilse99

Ilse99

Inderdaad omdat dit gekoppeld is met de plantengids moet je er zeker op letten dat je het correct schrijft. Het tekstvak probeert je zoals bij de zoekfunctie te helpen.
donderdag 29 november 2012 - 16:25
minouke

Minouke

Stijns, zou het niet goed zijn om bv een fotoalbum te maken per serie.

voorbeeldje: als je nu 2 tuinen hebt (tuin verdeeld in meerdere tuinen) dan is het overzichtelijker dat je die 2 kunt scheiden in 2 albums .
Vooral als ze een totaal andere stijl hebben is dat makkelijker te volgen.

als dat niet te moeilijk is natuurlijk... want wij vragen maar door
donderdag 29 november 2012 - 16:40
ilse99

Ilse99

Inderdaad in de toekomst zullen we dit zeker toevoegen aan het fotoalbum. Het zal dan mogelijk zijn om de reeds toegevoegde foto's onder te verdelen in categorie
vrijdag 30 november 2012 - 09:11
Boerke

Boerke

Ik denk dat we in de zomer nog veel werk gaan hebben. De bloemen die dan boven komen,die we nu vergeten zijn.
Ik denk dat iedereen het wel zal voor hebben dat er planten in de tuin staan die niet voorkomen in de lijst.Brussel en Parijs is ook niet op
zondag 2 december 2012 - 14:29
minouke

Minouke

en foto's dat we gaan maken...
Wat ik wel gemerkt heb met alles zo na te gaan zijn de planten die we ooit staan hadden en vergeten zijn omdat ze ook verdwenen

Die Boskoop van Glorie staat hierbij
http://digituin.tuinadvies.be/plant/1608/vitis-vinifera

Corylus Maxima Purpurea is genoteerd

de frambozen: zal ik ook bijzetten maar geeft dan de juiste naam


zondag 2 december 2012 - 15:03
jdcoster

Jdcoster

Veel kans dat het deze framboos is: Rubus idaeus
zondag 2 december 2012 - 18:03
Boerke

Boerke

Zal het nakijken maar dat zal niet voor morgen zijn. Heb nog andere dingen te doen.Wie sprak hier ergens van verslaving??
Dikke fout gemaakt.Had namelijk foto's, met de beschrijving op,in mijn afbeeldingen. Dacht,die komen goed van pas en heb ze allemaal direct in volgorde geplaatst. Bij nazicht bleek dat bij sommige de tekst bijna niet leesbaar is. Ik heb dan maar in een reactie de tekst weergegeven .Sorry.
zondag 2 december 2012 - 19:53
minouke

Minouke

toch goed zo, heb ik ook ergens bij een foto een tekst gezet bij 'reactie'


groetjes van een junkie
zondag 2 december 2012 - 20:24
kurt

Kurt

Beste boerke,

Heb even door jouw tuin gewandeld.
Amai, krijgen we een heel goed beeld van jouw tuin dankzij jouw duidelijke foto's zeg.
Je hoeft inderdaad geen moeite te doen om tekst op jouw foto's te zetten. Je kunt de tekst er gewoon onder plaatsen.

Ik heb er echt van genoten.

http://digituin.tuinadvies.be/account/627/boerke/fotoalbum

Mvg,
Kurt
zondag 2 december 2012 - 21:24
Lino

Lino

Ik zou graag zelf de foto's in mijn fotoalbum kunnen verwijderen/vervangen wanneer ik er betere heb. Kan dat?

en dan nog een verzoekje voor de tuinadvies website:
Ik zou het interessant vinden om bij de onderhouds- en snoeitips ook bij te vermelden als er iets is wat je met die bepaalde plant absoluut niet mag doen.
Veel gemaakte fouten even onder de aandacht brengen.
zou ik interessant vinden.
maandag 3 december 2012 - 09:09
minouke

Minouke

Vooral de fotoalbum vind ik spannend, hopelijk zullen nog veel leden hun tuinfoto's plaatsen.
Zo kunnen we veel inspiratie opdoen
maandag 3 december 2012 - 10:09
Jeannette1

Jeannette1

Lieve Chantal en andere Tuinadviesforumvrienden/innen,

Zodra hier alles weer op de rails is, kom ik zeker ook op deze geweldige Digituin!
Voorlopig komt er nog elke dag iets akeligs op ons af, dus nog even geduld A.U.B.

Sneeuwerige groetjes, Ger en Jeannette
maandag 3 december 2012 - 10:22
ilse99

Ilse99

Lino vanaf nu kan je uw eigen tuinfoto's verwijderen. Ga gewoon naar de tuinfoto en druk op de rode knop.
maandag 3 december 2012 - 10:25
minouke

Minouke

Hoi Jeannette en Ger,

ooit moet toch een einde komen aan al die narigheden liefst snel

en ja tuinjunkies als wij zijn (nieuw woord gevonden om het te omschrijven ) zijn volledig in de ban van Digittuin.
Zal een bron van inspiratie en informatie zijn telkens we het nodig zullen hebben.

Hier sneeuwt het ook, wel mooi

groetjes aan jullie 2tjes
van ons 2tjes
maandag 3 december 2012 - 11:14
Lino

Lino

Dankje stijns. Geen rode knop, maar wel een knop verwijder deze foto gevonden. Dus is het OK

nee toch niet.
Omdat ik de volgorde van mijn foto's wilde veranderen
probeerde ik er eentje te verwijderen en het lukt niet.
Ik krijg dan de home-pagina te zien
maandag 3 december 2012 - 13:57
ilse99

Ilse99

Hoe bedoel je? Lukt het niet om de foto te verwijderen?

Ik heb gezien dat je 2 foto's hebt toegevoegd?
maandag 3 december 2012 - 14:21
Lino

Lino

Het lukte niet, maar vandaag is de knop "verwijder foto" in 't rood (gisteren was die groen of geel)
en nu is het wel gelukt Ik heb 2 foto's verwijderd en in andere volgorde teruggezet.
dinsdag 4 december 2012 - 09:57
ilse99

Ilse99

Ok goed dat het gelukt is nu
dinsdag 4 december 2012 - 10:03
ilse99

Ilse99

We hebben een filmpje gemaakt met een korte uitleg over de Digituin.



Je kan dit filmpje het best fullscreen en op de beste kwaliteit bekijken.

dinsdag 4 december 2012 - 10:16
minouke

Minouke

Erg duidelijk.

Maar Stijns wat bedoel je met 'virtuele 'testtuin'' ? dat vraag ik me al een tijdje af

Is dat een tuin op computer? maar niet in het echt... all
dinsdag 4 december 2012 - 11:41
ilse99

Ilse99

Het is inderdaad niet echt. Om te kijken als alles wel naar behoren werkt of om nieuwe functionaliteit toe te voegen, moet ik af en toe wat planten in mijn tuin hebben om alles te testen. Dus deze tuin is fictief
dinsdag 4 december 2012 - 11:59
minouke

Minouke

gemakkelijke tuin dus
dinsdag 4 december 2012 - 12:17
Lino

Lino

ik heb een schrijffout ontdekt: "bij 'activiteiten' krijgt u een overzicht van alles wat er gebeurd op digituin"
is tegenwoordige tijd dus: gebeur t

Maar ik vind dat je dit filmpje knap hebt gemaakt
dinsdag 4 december 2012 - 12:42
ilse99

Ilse99

Inderdaad, een beetje te snel geweest. Ik pas dit zo snel mogelijk aan. Bedankt!
dinsdag 4 december 2012 - 13:04
jdcoster

Jdcoster

gemakkelijke tuin dus

Met een virtuele spade en hark.
dinsdag 4 december 2012 - 13:07
ilse99

Ilse99

gemakkelijke tuin dus
Met een virtuele spade en hark.


woensdag 5 december 2012 - 11:00
minouke

Minouke

Stijns, iets vreemds bij de score van de Quiz... 83 86 54 73 enz terwijl het ronde getallen moeten zijn eindigend op 0
bv. ik heb 86 en ik had 100

woensdag 5 december 2012 - 11:09
Lino

Lino

minouke, dat is bij mensen die meerder pogingen hebben gedaan: daar wordt een gemiddelde gemaakt van de scores. denk ik.

Ik probeer mijn score bij de heesters omhoog te krijgen, maar als er rozen tussen zitten komt daar natuurlijk niets van: laatste poging 3 x een rozen vraag is dat niet wat overdreven? Die heb ik zowiezo mis.
woensdag 5 december 2012 - 11:13
minouke

Minouke

Lino, dat is het dus! ik dacht al dat het spel tilt sloeg.

merciekes
woensdag 5 december 2012 - 11:38
ilse99

Ilse99

Inderdaad dit is zoals Lino zegt, het is de gemiddelde score. Bij een gelijke score staat de persoon die het meest gespeeld heeft boven de andere.

Lino dit is toeval dat je 3 x een rozenvraag kreeg.
woensdag 5 december 2012 - 11:39
jdcoster

Jdcoster

Rozen, Hydrangea's en Dahhlia's doen mij telkens de das om.
Je hebt kenners en specialisten h
woensdag 5 december 2012 - 13:30
minouke

Minouke

't is wel moeilijker dan in het begin, meer foto's en planten bijgekomen maar dat maakt het nu juist zo plezierig.
woensdag 5 december 2012 - 18:50
ilse99

Ilse99

Nog een aantal kleine aanpassingen gedaan. De belangrijkste die je kan zien is rechts op de pagina, waar nu om de x aantal tijd een tuin in de kijker wordt geplaatst.

Zo kunnen de bezoekers nog gemakkelijker jullie prachtige tuinfoto's bekijken.
donderdag 6 december 2012 - 14:35
ilse99

Ilse99

Bij de populaire planten in de plantengids kan je nog verder kijken dan de eerste 100. Dit zal het toevoegen van planten nog vergemakkelijken

http://digituin.tuinadvies.be/plantengids
maandag 10 december 2012 - 10:31
ilse99

Ilse99

Alle witte bloemetjes (als avatar) zijn vervangen door v
maandag 10 december 2012 - 13:47
minouke

Minouke

dat is top zo herken iedereen beter
maandag 10 december 2012 - 13:55
Mari

Mari

Super die tuinkabouters

Heb een verkeerde foto geplaats bij Nepeta nervosa
Het is de tweede foto, met de roze bloemen op die verwijderd mag worden
http://digituin.tuinadvies.be/plant/868/nepeta-nervosa
maandag 10 december 2012 - 16:31
annis

Annis

Dat is handig. Ik had niet door dat er al zoveel mensen tuinfoto's op Digituin hadden geplaatst.
Bedankt Stijns

Annis
dinsdag 11 december 2012 - 15:12
minouke

Minouke

Overzicht van al de tuinen is een erg goed idee, ik miste zoiets en wist zelfs niet dat er al zoveel waren.
Stijns en ook Kurt natuurlijk bedankt voor alles, het wordt beter om beter!
Bij de volgende wedstrijd voor beste site zal Tuinadvies weer bovenaan blinken.
In Brussel zeggen ze dan 'ils vont casser la baraque'

groetjes
Chantal
dinsdag 11 december 2012 - 15:36
RdB

RdB

Klein slordigheidje, de foto van Roscoea purpurea is van Roscoea auriculata, ik zal er echte purpurea's bijplakken. Het witte, centraal in de bloem opstaande staminodium is bij purpurea paars.
Bovendien is de bladkleur gewoon groen. Er bestaan wel cultivar's met een rode steel: b.v. Peacock Eye en Dalai Lama. Daarnaast met bruin blad: Brown Peacock, en natuurlijk met rode i.p.v. paarse bloem: Red Ghurka (zie avatar). Daarnaast zijn er vormen met paars-witte bloem zoals Wisley Amethist

Ruud
dinsdag 11 december 2012 - 17:39
kurt

Kurt

Beste Ruud,

Er zitten links er rechts uiteraard nog kleine foutjes in, maar dat is vrij normaal bij dergelijk titanenwerk. Als iedereen inderdaad stelselmatig zoals u doet de foutjes meldt en dan nog een prachtfoto uit eigen tuin kan aanleveren dan komt het helemaal goed.
Het is aangepast: http://digituin.tuinadvies.be/plant/1582/roscoea-purpurea

Van harte dank,
Mvg,
Kurt

dinsdag 11 december 2012 - 19:24
RdB

RdB

Prima , als ik weer wat zie meld ik me.

Het lijkt mij wellicht handig als er een link zou zijn om van het forum naar de digituin te springen, andersom kan al wel.

Ruud
woensdag 12 december 2012 - 09:32
Lino

Lino

de link staat onder uw naam, boven uw avatar
woensdag 12 december 2012 - 09:38
ilse99

Ilse99

Vanaf nu kan je aan iedereen op de Digituin vertellen wat je vandaag in jouw tuin hebt gedaan.
http://digituin.tuinadvies.be/
woensdag 12 december 2012 - 13:53
RdB

RdB

@Lino: ach ja, soms zie je het voor-de-hand-liggende over het hoofd....

Dank je,

Ruud
woensdag 12 december 2012 - 20:44
minouke

Minouke

Wat ik al gemerkt heb is dat veel mensen hun berichten niet lezen op digituin.
Ik heb al aan een paar een berichtje gestuurd met een vraag betreffende of gewoon info over de door hun aangevraagde plantjes.
Dat staat rechts boven en telkens er een berichtje is verschijnt het in het rood.

groetjes
Chantal
donderdag 13 december 2012 - 17:04
ilse99

Ilse99

Inderdaad heb ik ook al gemerkt, in de toekomst zullen we een systeem voorzien waarbij je op de hoogte kan gehouden worden via email als je een nieuw bericht ontvangen hebt
donderdag 13 december 2012 - 17:12
kurt

Kurt

Stijn heeft vandaag weer volop verder gewerkt aan de digituin.

Een zichtbare verandering is dat je vanaf nu de anderen bloemetjes kan geven als ze iets hebben gedaan in de digituin zoals

- een foto van hun tuin toegevoegd
- een plantenfoto toegevoegd
- iets geschreven in het tuindagboek
- tuinquiz gespeeld heeft
- ...

Je kunt onder elke avatar zien hoeveel bloemetjes iemand al heeft gekregen van anderen.
Leuk he.

Bekijk het even op http://digituin.tuinadvies.be/activiteit

Mvg,
Kurt
vrijdag 14 december 2012 - 17:33
RdB

RdB


Sorry Chantal, je hebt antwoord,

Ruud
vrijdag 14 december 2012 - 21:01
minouke

Minouke

niet erg RdB, 't was geen verwijt hoor, alleen een melding omdat het blijkbaar nog niet bekend was dat je berichtjes kon ontvangen.
't is nog allemaal zo nieuw.

groetjes
chantal
vrijdag 14 december 2012 - 21:36
ilse99

Ilse99

Bij uw berichten krijgt u nu ook meldingen van de laatste reacties op uw geplaatste foto's. Bv reactie in de plantenherkenner, reactie op uw tuinfoto, reactie op een status in uw tuindagboek, ...

http://digituin.tuinadvies.be/berichten
maandag 17 december 2012 - 14:49
ilse99

Ilse99

Zowel hier op het forum als op de Digituin, kan u vanaf nu zien hoeveel bloemetjes u al verdiend heeft

Maak dus een Digituinier blij en schenk hem/haar een bloemetje
dinsdag 18 december 2012 - 10:46
Lino

Lino

ik snap niet direct het nut van die bloemetjes...
woensdag 19 december 2012 - 11:40
minouke

Minouke

ik ook niet in feite vooral dat je je zelf 1 kan geven.
woensdag 19 december 2012 - 11:59
ilse99

Ilse99

Ik zal een voorbeeld geven:

Wanneer je kijkt naar een tuinfoto kan je deze foto wel mooi vinden, maar weet je niet direct een reactie. Om dan toch nog aan te tonen dat je de foto leuk vindt, kan je een bloemetje geven.
woensdag 19 december 2012 - 12:07
Lino

Lino

en kan je dan zien van wie je dat bloemetje gekregen hebt?
woensdag 19 december 2012 - 12:49
ilse99

Ilse99

Voorlopig nog niet
woensdag 19 december 2012 - 13:10
ilse99

Ilse99

Er is een nieuwe soort spel toegevoegd. Je kan nu de tuinfoto's van de andere Digituiniers in elkaar puzzelen.

Wie kan het in minder stappen dan Kurt?
http://digituin.tuinadvies.be/puzzel/groot
donderdag 20 december 2012 - 08:29
minouke

Minouke

amai, dat is erg moeilijk zulle, heb het al een paar keer geprobeerd, miljaaard!
donderdag 20 december 2012 - 08:31
Lino

Lino

Haha 245 stappen nodig gehad. Moeilijk!!!

Hoe komt het dat jouw poging er niet bij staat minouke? Of heb je het opgegeven?
donderdag 20 december 2012 - 15:46
annis

Annis

Ik vind het ook best lastig.
donderdag 20 december 2012 - 16:16
minouke

Minouke

hei, Lino, ik heb al dikwijls de kleine geprobeerd maar alleen de 1ste score wordt precies getoond, die nadien zie ik niet staan.

Maar de grote .... dat is voor de gevorderden zulle, amai is die moeilijk!
donderdag 20 december 2012 - 16:32
ilse99

Ilse99

De beste score wordt getoond. Dus die met het kleinste aantal stappen.

De grote is een uitdaging, maar dat moet zeker lukken
donderdag 20 december 2012 - 16:44
Tuinman65

Tuinman65

Ik krijg vandaag 10 bloemekes er bij.
Waar van die vandaan komen en waarom weet ik niet.
Ik heb het alvast niet zelf gedaan.
Da's nog iets waar aan moet gewerkt worden, maar dat komt wel goed.
Maar voor Stijn.



Leo
donderdag 20 december 2012 - 23:44
minouke

Minouke

Leo, dat is meestal op de foto's die je zet.
vrijdag 21 december 2012 - 07:08
Mari

Mari

de grote puzzel eindelijk gelukt
vrijdag 21 december 2012 - 17:19
Tuinman65

Tuinman65

Ik had een vermoeden dat het daar wat mee te maken had Chantal.

Leo
vrijdag 21 december 2012 - 19:06
ilse99

Ilse99

Als je zelf nog enkele interessante onderhoudstips kent, dan kan je deze gemakkelijk toevoegen bij de plant in kwestie.

Bv bij de hortensia http://digituin.tuinadvies.be/plant/159/hydrangea-macrophylla kan je dan rechts klikken op 'Voeg zelf onderhoudstips toe'
maandag 7 januari 2013 - 15:04
annis

Annis

In de fotoalbums over de tuinen staan vaker foto's van alleen een plant afgebeeld zou het mogelijk zijn dat de eigenaar de naam van de plant erbij zet. Zodat je niet iedere keer hoeft te vragen hoe de plant heet.

Annis
vrijdag 11 januari 2013 - 10:29
Marei

Marei

Indien men de naam niet weet kan de foto altijd eerst nog in de plantenherkenner geplaatst worden en daarna in het fotoalbum maar dan benoemd.
vrijdag 11 januari 2013 - 18:38
ilse99

Ilse99

Enkele updates:

- Een nieuwe achtergrond
- Een lichtjes aangepast menu met een link naar de tuinfoto's
- Snellere laadtijd bij de top 100 van de plantenkiezer en de plantenfiches
- Op aanvraag: een verlanglijst
- ...

donderdag 17 januari 2013 - 13:41
minouke

Minouke

wordt altijd maar beter en beter

bedankt Stijns
donderdag 17 januari 2013 - 15:58
ilse99

Ilse99

U kan vanaf nu uw foto's opdelen in categorie
dinsdag 22 januari 2013 - 13:37
annis

Annis

Dit is super dat het mogelijk is zo kun je je foto's bij de juiste plek plaatsen. Daar ik 2 tuinen heb kan ik nu de foto's in de juiste tuin plaatsen.
dinsdag 22 januari 2013 - 21:06
satomi

Satomi

Gisteren was bij de plantenherkenner een foto met rode klimroos te zien; vandaag is de foto verdwenen en dus ook antwoorden. Vanwaar de verwijdering? Ik kom 's avonds niet op het forum en weet daarom ook niet wat er mee is gebeurd.
woensdag 23 januari 2013 - 11:12
jdcoster

Jdcoster

Er was nogal wat verwarring rond de juiste naamgeving. Rozen determineren, de overbekende klassiekers daar gelaten, is een moeilijke materie als de volledige plant er ook niet bij afgebeeld staat of als er geen aanwijzingen gegeven worden over remonteren, groeiwijze ... . Een foto kan ook niet altijd de exacte kleur weergeven, vooral als er gefotografeerd wordt met zonlicht.
Deze foto was eigenlijk niet zorgvuldig gekozen.
woensdag 23 januari 2013 - 11:23
ilse99

Ilse99

Op aanvraag van de plaatser is de foto verwijderd omdat er wat onduidelijkheid was over de naam van de plant.
woensdag 23 januari 2013 - 11:24
satomi
woensdag 23 januari 2013 - 11:29
ilse99

Ilse99

Enkele verbeteringen:
- Als je naar een tuin gaat van een andere tuinier kan je de gemeenschappelijke planten zien (in een groene achtergrondkleur)
- Een peiling waar je kan stemmen (zie http://digituin.tuinadvies.be)
- Klein extraatje waar je altijd opnieuw een andere, interessante tuinfoto krijgt http://digituin.tuinadvies.be/willekeurig
- ...
vrijdag 25 januari 2013 - 16:12
Marei

Marei

Stijn, als je het nu n
vrijdag 25 januari 2013 - 21:35
ilse99

Ilse99

Hmmmm
maandag 28 januari 2013 - 09:17
satomi

Satomi

Bij de quiz kreeg ik al een aantal malen een foto voor me waar met grote letters Calamagrostis brachytricha [op staat] en waarbij ik dan de volgende keuzes krijg: Fargesia scabrida 'Asian Wonder' ,Miscanthus sinensis 'Red Chief', Stipa calamagrostis, Phyllostachys bissetii
Zou dat opgelost kunnen worden?
dinsdag 29 januari 2013 - 13:58
minouke

Minouke

Stipa calamagrostis en Calamagrostis brachytricha zijn synoniemen van elkaar.
maar zal die dan uithalen uit de quiz.
dinsdag 29 januari 2013 - 14:25
lentemode

Lentemode

Ja maar, Chantal, je moet het ons niet zo makkelijk maken, h
dinsdag 29 januari 2013 - 16:24
satomi

Satomi

Hmm, meestal raadpleeg ik de site van Lianne in De Wilp en daar staat toch echt wat anders. Ook de bloeitijden lopen daar uiteen. Dus ik ben nog niet overtuigd. Wie weet hoe het zit?
dinsdag 29 januari 2013 - 17:01
minouke

Minouke

1001 planten van Modeste Herwig staan ze samen als dezelfde plant.
Ook op internet vind je tegenstrijdige informatie, Achnathera, Calamagrostis en Stipa worden dan als synoniemen beschouwd en dan weer niet.
dinsdag 29 januari 2013 - 22:35
RdB

RdB

Modeste Herwig zou ik niet beschouwen als serieuze bron van juiste naamgeving, evenmin als de meeste kwekers. Ze maken er maar al te vaak een puinhoop van: zolang er maar een kaartje bij de plant zit, de juistheid lijkt volledig irrelevant.
Juiste namen zijn eenvoudig te controleren op: www.plantlist.org . Dit is een samenstelling van vrijwel alle grote wetenschappelijke databases van planten en bevat meer dan 1 miljoen plantennamen van vaatplanten en mossen. Bij elke soort staan ook links naar andere databases voor b.v. info over herkomst. Dat kan makkelijk zijn voor het verkrijgen van verzorgingstips van minder bekende planten. Uiteraard werkt dit alleen voor botanische soorten.

Ruud
woensdag 30 januari 2013 - 08:50
minouke

Minouke

ik heb vermits er twijfel is of dit dezelfde planten zijn , de foto's verwijderd bij Stipa
en gewoon de 2 aparte fiches laten staan.
Volgende lente/zomer ga ik eens vergelijken bij kwekers naar de 2 namen, ik moet toch rondzoeken voor mijn grassentuin.
En dan zien waar het verschil zit.

gr
Chantal
woensdag 30 januari 2013 - 12:17
Tuinman65

Tuinman65

Wat mij heel erg stoort is dat er bij de "plantenkiezer" heel veel planten staan zonder foto.
Wie plaatst die daar op?

Ik zie daar bv. Rosa Caf
zaterdag 2 februari 2013 - 23:39
minouke

Minouke

is dat alles wat je vindt om te klagen Leo, dat er planten zonder foto's staan?
Helemaal normaal trouwens, en met de tijd zullen er genoeg foto's bijkomen van zodra ze bloeien.
Ik kan je zelfs geruststellen dat 'Caf
zondag 3 februari 2013 - 15:38
annis

Annis

Leo digituin is nog niet zolang in de lucht en ik vind dat ze het enorm goed doen. Petje af voor de mensen achter de schermen. Er wordt direct gereageerd op fouten of veranderingen die "wij"willen hebben. In zo'n korte tijd al 3000 planten dat is niet niks en die paar foutjes die erin zitten nou maak je daar niet zo druk om. Het is goed dat je het meld en het correct wordt neergezet.
Rozen zijn moeilijk om te benoemen maar ook andere planten vooral als de opname van de foto's niet zo goed zijn kan een kleur al heel verkeerd uitvallen dat heb je zelf ondervonden. De resterende foto's zullen in de loop van de tijd wel worden ingevuld. Als ik een site van kwekers bezoek staan er ook niet altijd alle foto's getoond van de planten die ze verkopen.

Gr. Annis
zondag 3 februari 2013 - 17:08
kurt

Kurt

Het is vrij logisch dat er nu nog niet bij elke plant foto's staan.

Iedereen kan planten via http://digituin.tuinadvies.be/plantengids/nieuw planten melden die nog niet in de digituin staan maar wel in de echte tuin zodat iedereen de kans krijgt om alle planten in haar of zijn tuin ook in de digituin te krijgen.
Chantal doet dan gigantisch opzoekwerk om die opgegeven planten dan ook in fichevorm toe te voegen wat niet simpel is. Dus een enorm grote pluim voor het vele en moeilijke werk van Chantal

Dan is het aan de personen die de planten hebben aangemeldt om de komende maanden een foto te nemen van de bloeiende plant en die dan toe te voegen.

Natuurlijk is het nu de ideale periode om plantenfiches toe te voegen aangezien Chantal de komende maanden ook wel een grote echte tuin heeft om te onderhouden Dus nu veel fiches nog zonder foto en de komende maanden zullen we ze met wat geluk wel zien verschijnen door de tuineigenaars die ze hebben aangevraagd of wie weet kunnen we ze zelf fotograferen in open tuinen, tuinbeurzen,... en dan in de digituin toevoegen.

Rome is niet op 1 dag gebouwd en de digituin is een gigantisch werk waar de webmaster alleen al ruim 4 maanden non stop aan heeft gewerkt en Chantal wellicht nog meer uurtjes heeft ingestoken om er zoveel fiches in te steken.
Daarnaast zullen we er de komende maanden nog heel veel werk aan besteden om stelselmatig de onderhoudsmomenten te vervolledigen zodat het steeds interessanter wordt om uw planten eraan toe te voegen.

Echter is het de moeite waard, want we hebben nu na amper twee maanden na lancering toch al ruim 10500 mensen die planten aan hun digituin hebben toegevoegd en ik vermoed dat dit binnen twee maand zeker het dubbele zal zijn.

Hopelijk wordt het dan een mooie en leuke, leerrijke community waar we veel van elkaar mogen leren met veel foto's van de tuinen en de uitgevoerde werken. Nu is het dus nog maar de voorbode van wat een groeiende en bloeiende digituincommunity zal worden.

Zoals jullie merken geloof ik heel erg sterk in de toekomst van de digituin als dit gedragen wordt door vele sympathieke tuinkenners zoals momenteel al het geval is. Hiervoor mijn enorme dank aan iedereen die al plantenfoto's, tuinfoto's, tips, plantenherkennerfoto's, reacties, ... hebben toegevoegd.

Mvg,
Kurt
zondag 3 februari 2013 - 18:13
Tuinman65

Tuinman65

Ik heb al meerdere malen veel lof gezwaaid over digituin en wil alleen maar helpen.
Enne.. Chantal, hoe ? jij vind altijd wel iets???



Leo
zondag 3 februari 2013 - 23:48
ilse99

Ilse99

Als je naar het overzicht van de tuin van een tuinier gaat, kan je onderaan alle activiteiten bekijken.

Vroeger was dit beperkt
donderdag 7 februari 2013 - 15:27
Tuinman65

Tuinman65

Eindelijk heb ik de 99% gehaald bij siergrassen na 260 speelbeurten.
Was me dat een calvarietocht, al zit mijn kleindochtertje daar wel voor iets tussen.
Maar jong geleerd is ..... en ze heeft vandaag erwtjes mee helpen zaaien in potjes.

Leo
donderdag 7 februari 2013 - 23:45
jdcoster

Jdcoster

Tijd nu om 260 keer de quiz 'expert' te spelen, uit de losse pols, zonder naslagwerken of zoekmachines. 't Zal dan geen 99 % blijven.
vrijdag 8 februari 2013 - 09:43
Marei

Marei

Maar d
vrijdag 8 februari 2013 - 09:54
lentemode

Lentemode

Komaan, Leo, je bent er bijna !
Het opzoek- en naslagwerk draagt wel meer bij tot mijn groenkennis, i.p.v. dat 'losse polswerk', natuurlijk...

Groetjes,
Mia
vrijdag 8 februari 2013 - 09:58
Tuinman65

Tuinman65

Waar ben ik bijna Mia?
Als ik 99,99 % wil spelen heb ik nog meer dan duizend speelbeurten nodig.
Die zekselse grassen hebben me parten gespeeld.
En met gaan zoeken leer je inderdaad veel bij.
Ik kom meer en meer tot het besef dat ik iemand ben van de praktijk en minder van de plantenkennis en ik ben zeker niet alleen.
Hier zie je planten die je helemaal niet kent, laat staan ze ooit te hebben gezien.
Al is dat nooit een probleem geweest in mijn carriere als hovenier.

Leo
zondag 10 februari 2013 - 00:08
kurt

Kurt

Leo,

Het klopt dat als je 100 doorsnee tuinen bezoekt je steeds bijna alle planten zal kennen. Vandaar dat we de mensen in de digituin aanraden hun tuinplanten eerst te zoeken in de TOP 100 of top 500 en dan zullen ze de meeste wel hebben gehad.

Tuinarchitecten leren tijdens hun opleiding trouwens ook maar een standaardpakket aan planten die ze steeds opnieuw gebruiken in hun trouwens zeer creatieve en mooie ontwerpen. Dus ook bij aangelegde tuinen zal je de meeste planten herkennen.

Echter zijn er naast die TOP 500 nog vele duizenden andere specialekes die je dan kan vinden op gespecialiseerde plantenkwekerijen. Uiteraard zitten er op de digituin dan ook veel liefhebbers die zwaar gebeten door de tuinmicrobe en in hun tuinen zullen jij, ik en vele andere gewone kenners moeten passen , maar daar kunnen we wel heel veel nieuwe planten leren kennen.
Kijk eens bij de tuineigenaars op de digituin die hun tuinen open zetten.

In uw eigen buurt: http://digituin.tuinadvies.be/bezoek-tuin /kaart/"

Of via http://digituin.tuinadvies.be/bezoek-tuin

Er zitten daar tuinen bij met vele honderden soorten die een bezoek meer dan waard zijn en waar je als lid van digituin zeker welkom zal zijn.

Ik ga er het komende jaar toch een aantal bezoeken. De tuin van Jo
maandag 11 februari 2013 - 21:14
Tuinman65

Tuinman65

Kurt,
Volledig akkoord, maar wanneer je gewoon maar gokt op planten die je niet kent, dan leer je niks bij.
En ik denk toch dat het uiteindelijk de bedoeling is om hier te tonen wat voor een plantenweelde er toch bestaat.
Ik sta er nog iedere dag versteld van.
En daarom is digituin zo mooi.

Leo
maandag 11 februari 2013 - 23:27
Tuinman65

Tuinman65

Een vraagje aan Stijn, op gevaar af weer te moeten horen van Chantal dat ik altijd wel wat vind.
Ik speel de quiz waterplanten keer na keer en haal telkens 100%, zonder spieken.
Op een keer speel ik vraag 10, sta op 90%, ben 100% zeker dat ik de laatste vraag goed heb en eindig op 80%.
Hoe kan dat ?
Het gebeurde wel dat de volgende vraag wel lang op zich liet wachten, maar die 100% had ik nooit mogen verliezen want waterplanten zijn wel echt mijn ding.
Ligt dit aan mijn pc?

Leo
donderdag 14 februari 2013 - 23:47
ilse99

Ilse99

Ik heb het even nagekeken. Waarschijnlijk heb je een beetje te snel gedrukt en doordat de volgende vraag wat lang op zich liet wachten, heb je dan zo het foute antwoord aangeduid.
vrijdag 15 februari 2013 - 10:46
Tuinman65

Tuinman65

Dat zou de reden kunnen zijn Stijn.
Jammer, maar ik lig hier niet van wakker hoor

Leo
vrijdag 15 februari 2013 - 23:30
satomi

Satomi

Je bent niet de enigste Leo. Idd. ook een aantal keren al wat te ongeduldig geweest of per ongeluk dubbelklikken op de muis en hoppa, het kost je weer heel wat extra beurten om op hetzelfde niveau te komen. Geduld is toch een mooie zaak lol!!!
zaterdag 16 februari 2013 - 10:54
Tuinman65

Tuinman65

Bij de waterplanten had ik die 100% toch wel willen houden.
Leo
zaterdag 16 februari 2013 - 23:20
ilse99

Ilse99

De voorbije week zijn er enkele verbeteringen/uitbreidingen doorgevoerd.

- Zoeken op fruit, groente, kruid, vijver, ...
- Aanpassing van het menu
- De bloeikalender: een overzicht van wanneer een plant in uw tuin bloeit.
- De zoekfunctie uitgebreid: rechtstreeks een plant toevoegen vanuit de zoekfunctie, frissere layout, sorteren op populariteit of alfabetisch
- Video's toevoegen
- ...

maandag 4 maart 2013 - 15:54
ilse99

Ilse99

Een interessante extra: http://digituin.tuinadvies.be/overig

Op deze pagina kan je extra items in uw digitale tuin toevoegen. Wij zorgen dan voor extra tips, weetjes en klussen in uw maandelijkse mail.

Extra suggesties mag je altijd laten weten.
donderdag 5 september 2013 - 10:02
Paronoto

Paronoto

" Oeps! Internet Explorer kan Bedoelde u: spanstyle.
vrijdag 12 december 2014 - 17:15
hildavw

Hildavw

juist geprobeerd - geen enkel probleem - zal wellicht tijdelijk geweest zijn

groetjes

Hilda
zaterdag 13 december 2014 - 17:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon