menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kerstboom

Ga naar meest recente reactie

an

An

wel leuk om over te kletsen. zo kunnen we ideen uitwisselen.
ik zet aankomend weekend mijn kerstboom op ik denk zondag omdat ik het zaterdag te druk heb met
naar de kerstmarkt te gaan hier in het winkelcentrum en bij mijn dochter op haar werk houden ze een kerstmarkt wat ze gemaakt hebben (door verstandelijk gehandycapten)is erg mooi en leuk ,niet heel groot .
ik doe buiten in mijn hibiscussen ik heb er 2 twinkelende lichtjes, en in mijn vlaggestok hangt een kerstman die naar beneden klimt moet het wel iets veranderen want vorig jaar kon het raam niet dicht door het snoer dus nu een smal snoer gekocht met lichtjes die er aan maken en een gaatje maken zodat het snoer nu via het kozijn kan en niet via het raam maak een foto als hij hangt.
wie heeft nog meer leuke ideen of wat gaan we eten met kerst maakt maakt niet uit ,
gewoon als je iets kwijt wil over de kerst of zo bv. zou het gaan sneeuwen ik hoop het een lekker dik pak. ik ga gourmeten met de kerst denk ik.
ik hoop dat jullie dit ook leuk vinden.
gr. an
donderdag 7 december 2006 - 09:58
nientje

Nientje

ga dit weekend ook de kerstboom zetten en aan mijn kerststukken beginnen want volgend weekend sta ik zelf op een kerstmarkt met zelfgemaakte kerststukken, heb al veel voorbereidend werk gedaan maar zal volgende week een drukke week zijn om nog alle groen te steken!!
hoop wel dat er betere vooruitzichten zijn voor het weer!!
nientje
donderdag 7 december 2006 - 10:30
an

An

ik hoop ook dat het beter weer wordt hier komt het met bakken uit de lucht vallen,
en wat leuk dat je op de kerstmarkt staat, wat verkoop je allemaal?
en ik maak niet zoveel kerst stukjes meer , deed het wel.ik vond het erg leuk om te doen.
gr an
donderdag 7 december 2006 - 10:36
Tine

Tine

Met Kerst is het hele huis versierd, ook buiten. Weliswaar niet zo overdadig als in Amerika, maar toch...Met Kerst zelf zijn we thuis. De kinderen komen eerste kerstdag altijd bij ons omdat ik dan jarig ben en tweede kerstdag gaan ze naar de andere ouders. Ik krijg dan meestal bezoek van mijn zusjes, tenminste als het weer het toelaat. Dit jaar vieren we het extra feestelijk om te gedenken dat manlief weer beter is, dat we een nieuw kleinkind hebben en dat ik officieel van mijn pensioen kan gaan genieten (65 jaar). Het worden dus drukke, maar gezellige dagen.

Tine.
donderdag 7 december 2006 - 12:40
andre

Andre

Hier staat de kerstboom van gisteren de pronken en dit tot groot plezier van de poes

andre
donderdag 7 december 2006 - 12:53
an

An

[afbeelding verwijderd niet-https]
tine alvast gefeliciteerd,
wat zal het bij jou een gezelige boel zijn.
en heb ik iets gemist is je dochter al bevallen wat heeft ze gekregen?
veel plezier,
gr,an
donderdag 7 december 2006 - 12:59
an

An

jij bent snel andre en slaat je poes nog niet de ballen er uit.
gr, an
donderdag 7 december 2006 - 13:01
andre

Andre

Ja an dit is groot probleem ben nu altijd bezig om de ballen opnieuw aan te hangen terug een nieuwe hobby ballen hangen
andre
donderdag 7 december 2006 - 13:22
an

An

jij bent snel andre, maar nog niet zo snel als een vrouwtje hier verder op die had de buiten kant al helemaal versiert voor 5 dec. belachelijk toch.ik wacht er altijd mee tot na 5 dec. ook omdat ik kinderen heb maar ook omdat tot die tijd het is voor sinterklaas.
gr an
zit je kat er nog niet in of met de ballen te spelen.
donderdag 7 december 2006 - 19:23
annis

Annis

Dit jaar zet ik twee kleine boompjes in grote plantenbakken. Vorig jaar hebben de katten veel plezier van de boom gehad. De een dronk iedere keer de kerstboom standaard leeg en ik maar bijvullen. Renden ze achter elkaar aan dan ging het onder de boom door en dan vlogen de naalden in het rond.
Maar ze waren toen nog jong de een was 7 en de ander 8 maanden oud. Hoop dat ze nu wat rustiger zijn met de kerst.

Annis
donderdag 7 december 2006 - 19:45
an

An

hoop dat je dit jaar een rustigere kerst hebt met je boom ik heb dat ook gehad maar dan met de kids .
ikheb toen plastic ballen onderin gehangen nu hoeft dat niet meer.
veel succes .
gr. an
donderdag 7 december 2006 - 19:59
an

An

[afbeelding verwijderd niet-https]
hier is mijn eerste foto van mijn kerstman aan een flaggestok met verlichting die beweegt (verlichting gaat heen en weer.
gr.an
dinsdag 19 december 2006 - 20:48
an

An

en hier mijn tweede aan het einde van mijn tuin genomen ze zijn allebei net genomen .
deze is wat verderaf
gr an [afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 19 december 2006 - 20:51
marleen

Marleen

ik ging zaterdag nen kerstboom kopen,
amaai zeg van 42 euro tot 75 euro in ons tuincentrum,
heb ook mijn fantasie laten werken,
living versierd zonder echte kerstboom dit jaar hoor

donderdag 21 december 2006 - 21:56
Tine

Tine

Ik heb een prachtige boom van 2 meter ,mooi gevuld, bij Intratuin gekocht voor 12 euro.

Tine.
donderdag 21 december 2006 - 23:41
an

An

marleen waar woon jij dan wel niet zo duur ,niet te geloven zeg.wat een uitbuiters zeg.
en dat met kerst.
gr an
vrijdag 22 december 2006 - 10:45
marleen

Marleen

ja had er geen idee van dat een kerstboom zoveel kon kosten,
was vorig jaar nochtans niet zo bij hetzelfde centrum,.....

zal er een cadeautje voor kopen,
doe ik nog iemand plezier mee,
den boom droom ik er wel bij van de jaar,

heb nog nen keer weer geweest
om te kijken of ik geen coma over het hoofd gezien had,
maar neen hoor, geen 7,5euro maar tot 75 euro,

marleen
vrijdag 22 december 2006 - 19:11
an

An

belachelijk, ben je toen niet bij een ander je kerst boom gaan kopen?
gr,an
zondag 24 december 2006 - 23:03
Bowie

Bowie

Wij zetten al jaren geen kerstboom meer, we zijn toch maar met ons tweeën.

Een slinger aan de schouw of een paar kerstbollen aan de luster geeft ook al een kerstgevoel.

maandag 25 december 2006 - 11:16
an

An

tania ook geen kleintje, ik denk dat ik het wel zou missen, en trouwens fijne kerstdagen en een goed uit einde en een goed begin.
gr an
maandag 25 december 2006 - 14:09
Geertje

Geertje

ik doe aan recyclage met de kerstboom, ik plant hem altijd terug en het volgende jaar doe ik hem weer uit (heel soms overleeft hij die operaties niet en dan moet ik een nieuwe kopen) dan best niet té vroeg zetten dan is er minder gevaar dat hij uitdroogt door de warmte
maandag 25 december 2006 - 16:47
an

An

ik heb al een jaar of 19 een nep boom dus dat is goedkoper en je haald niet steeds de natuur weg.
gr an
donderdag 28 december 2006 - 18:12
louise

Louise

We hebben zeker 20 jaar elk jaar 1 of 2 echte kerstbomen in huis gehad. Ik kocht ooit eens 2 ranke coniferen. Was prachtig, maar de kinderen hebben gezeurd tot we nog een echte spar gehaald hebben.
Vijf jaar geleden had één van onze kinderen plots een allergie voor de kerstboom of voor iets van schimmel (?) of iets anders dat erop zat. Zij moest zelfs een solo- partij op een concert afzeggen.Het jaar daarop hebben we een nepboom gekocht en later nog één. Ik mis de geur en het jaarlijks afwachten hoe de boom eruit ziet als hij versierd is. Het is met een echte boom toch telkens iets anders: veel takken of niet, breed of hoog....
Ik compenseer door kerststukken te maken op de schouwen en kasten... met skimmia, taxus, hedera, laurier, rozemarijn, cipres.... Ik spoel mijn groen eerst af, om mogelijke allergenen te verwijderen.
Zo hebben we toch kerstsfeer in huis.
dinsdag 2 januari 2007 - 10:14
an

An

louisa ik mis ook de geur ,ik doe net als jou wel takken in huis halen door middel van kerst stukjes , maar ik gebruik alleen spar en dat groen met die blaadjes die zo scherp zijn en die besjes er bij. wij zijn niet allergies.
gr an
dinsdag 2 januari 2007 - 14:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon