menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mooiste Tuin 2011

Ga naar meest recente reactie

focus

Focus

[afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]

Neem deel aan "Mooiste Tuin van België 2011" of "Mooiste Tuin van Nederland 2011"

Wenst u meer informatie of zich direct in te schrijven?
Ga naar onze pagina: http://www.tuinadvies.be/mooistetuin

Inschrijven kan vanaf vandaag.
Doe mee en maak kans op enkele mooie prijzen geschonken door Gardena, Compo en natuurlijk door Tuinadvies !
dinsdag 1 maart 2011 - 11:43
an

An

Als ik kijk wat voor plaatjes sommige hier op het forum hebben kwa tuin dan hoef ik niet mee te doen, die winnen gelijk.
dinsdag 1 maart 2011 - 12:07
an

An

Die van mij ligt ook nog troep in ,en is zeker geen voorbeeld tuin zoals hij er bij de meeste forummers er uit ziet heb heel wat plaatjes van tuinen voorbij zien gaan
en grote aantal metertjes van tuinen,

nou daar is mijn tuin niks bij,maar hij is wel van mij en ik ben er blij mee ,hoewel hij wel wat groter mag en een en andere veranderingen in,(andere bestrating,mooiere randen , hier en daar veranderingen van de tuin zodat mijn tuin ook mooier er uit ziet.)
maar financieel lukt dat momenteel niet en straks helemaal niet meer ,
dus moet doen met wat ik heb en steeds kleine veranderingen maken.

ik denk dat de luxe tuinen het wel winnen en je kan een super mooie gras maaier winnen maar daar heb ik niks aan heb geen gras.

had liever een mooi fototoestel willen winnen om super fotos van de tuin te maken en zo ook voor op het forum te zetten, en zo.(daar had ik echt iets aan gehad met een goede zoom dat je heel dicht bij of van heel ver foto's kan maken bv 26 x zoom of zo dat je in een weiland bv de tulpen vleden dicht bij kan halen (om het in tuinsfeer te houden)
of gewoon de prijsjes verdelen in zodat je voor een klein bedrag iets kan uitzoeken in de web winkel ,dat had ik meer aan
of een dagje een hovenier terbesteding en dat je dan wat plantjes er bij kan zetten,
zodat hij een beetje orde kan scheppen in een tuin (bv een tuin methamofose, maken)

gr an
dinsdag 1 maart 2011 - 13:20
Sarah

Sarah

Helemaal mee eens meiden.
Laten wij maar gewoon lekker tuinieren op ons "postzegeltje"
en lekker doen waar we zin in hebben.
Ik eb ook geen gras en in mijn tuin is alles zoals het niet zou moeten (als ik zo de tuin programma"s zie) , alleen maar zo als ik hem wil hebben. Gezellig maar ook een beetje chaos.
dinsdag 1 maart 2011 - 14:56
cee

Cee

Als ik mijn gazon bekijk heb ik ook bijna geen gras meer! Ik zou er eigenlijk moeten hebben, maar ik vrees teveel met de hond gespeeld te hebben toen het sneeuwde en vroor, en weg was het gazon, maar ik heb al een beetje bijgezaaid, nu moet het gewoon nog willen groeien, maar dat komt wel vanzelf.

Maar zelfs met een picobello gazon doe ik toch nog niet mee met "de mooiste tuin", je zou ze nogal eens zien lachen met al m'n recycleer toepassingen van palletten, oude zetels lelijke bekaert draad, komposthoop met veel hoop en iets minder kompost,...

Tenzij er een troostprijs is voor de tuin met nog het meeste werk aan, dan maak ik wel kans!

Maar wat wil je, de tuin is nog maar 1 jaar oud, en moet dus nog veel groeien!
dinsdag 1 maart 2011 - 15:27
an

An

of de meest rommelige tuin die krijgt een hovenier op bezoek ,die een metamefose maakt van uw tuin,(net zo iets als eigen huis en tuin)
dat ze langs komen ,even bestraten(mogen 2dehands tegels zijn hoor vanwege de dure prijs)
en dan gezellig op kalavateren.
lijkt me ook wel wat ,
want een kleurijke tuin heb ik nu nog niet. dus het wordt de meest chaotische tuin
dinsdag 1 maart 2011 - 16:04
molleke32

Molleke32

Och zolang onze eigen tuin voor ons een paradijsje is is het toch prima
Mijn gras is ook niet overal perfect en de borders niet helemaal op kleur etc maar ik ben er happy mee
dinsdag 1 maart 2011 - 16:51
marero

Marero

als het voor de eest rommelige en chaotische en onafgewerkte tuin is kan ik ook meedingen zenne, maar zoals alle zieken hier zeggen, tis de mijne en ik hou ervan
dinsdag 1 maart 2011 - 17:43
rialle

Rialle

Zo is het Marero! Ik wil ook wel meedoen met de meest onafgewerkte tuin, dan wordt het nog spannend! Ik geloof er zijn er meer met een chaos-tuin dan met een afgewerkte tuin ha ha! Of diegenen zeggen hier niets, lachen in hun vuistje en gaan dan mooi de wedstrijd winnen. IK in ieder geval niet.

Groetjes Rialle
dinsdag 1 maart 2011 - 18:26
Rita1960

Rita1960

Lein,
dan win jij voor wat mij betreft het predicaat "mooiste wilde tuin met dieren"

Houden zo... en koester de kikkers, hagedissen, egels, en hommels en alles wat er nog meer rondkruipt/sluipt en vliegt!

groetjes,

Rita
dinsdag 1 maart 2011 - 19:23
an

An

en als we mee willen dingen ,van wanneer moet de foto dan zijn,
winter(nu dus)lente is het nog niet,zomer is het nog niet,herfst is het nog niet,
dat staat er niet bij gegeven dus je kan ook een foto dan uit het argief halen,
en wie bewijst dat je een foto van je eigen tuin hebt gemaakt wordt dat gecontroleerd,
groetjes an
dinsdag 1 maart 2011 - 20:12
marero

Marero

héhé wij hebben ook fauna in ons tuintje zenne, kikkers, padden, salamanders, eekhoorntjes,rosse en grijze muizekes, een occasionele bruine rat, egels, veel vogelkes, ne witte hond..ahnee die hoort hier..., soms eenden en ganzen, en snachts een kat uit de geburen die tussen mijn bloemen komt sch***, en vroeger vossen die hier hopen konijnenbeentjes hebben zitten afknagen, nu niet meer want ik heb het gat in de omheining dicht gemaakt, en achter de draad soms hertjes, buurman heeft er een mooie foto van getrokken over 2 jaar, en volgens mijn schoonmoeder ne rossen beer maar das een ander verhaal
dinsdag 1 maart 2011 - 22:06
an

An

wij hebben ook dieren in de tuin hoor dus wij mogen ook mee dingen,
wij hebben heeel vveeeeel vogels onder andere vlaamse gaaien,merels ect,muisjes,bijen,wespen,vliegen,duiven,we hebben een egel gehad,katten van de buurt,
dus we doen allemaal mee ,met de wedstrijd ,
maar zit er ook een seizoen aangebonden,zie mijn vorige antwoord,
groetjes an
dinsdag 1 maart 2011 - 22:46
marero

Marero

alleen rest de vraag wie gaat er ons een prijs geven voor de mooiste rommelachtige onafgewerkte tuin????
dinsdag 1 maart 2011 - 23:08
rialle

Rialle

Goede vraag. We kunnen Karel eens vragen...... Karel heb je ook wat over voor de meest chaotische (maar tóch mooie) tuin??????

Groetjes Rialle
dinsdag 1 maart 2011 - 23:16
an

An

nou meiden wie gaat er winnen met die chaotische rommelige onafgewerkte tuin ,
mij benieuwen wat voor prijs we kunnen winnen,
dan neem ik gelijk mijn rommeligste hoek op de foto ,de kast met allemaal plastic potjes die daar staan om gevult te worden met zaadjes zodat we onze tuin mee kunnen vullen om massa's mooie bloemen te krijgen,
groetjes an
dinsdag 1 maart 2011 - 23:27
focus

Focus

we kunnen toch geen wedstrijd "lelijkste tuin" starten?
Ik begrijp uiteraard jullie standpunt, maar zoiets zou nooit lukken.

Vergelijk het met missverkiezing. Er bestaat toch ook niet zoiets als miss belgiums grootste puistenkop

Prijzen vinden voor lelijkste tuin zou al helemaal onmogelijk zijn (welke sponsor wil zijn naam verbinden aan niets negatiefs?)
woensdag 2 maart 2011 - 11:22
focus

Focus

Even verduidelijken:

De wedstrijd Mooiste Tuin die nu door Tuinadvies wordt georganiseerd is voor IEDERE tuin. ook de tuinen die niet door tuinaanleggers aangelegd worden.
In de inzendingen die al binnen zijn zitten nu al overwegend tuinen die zelf aangelegd zijn, kleine stadstuinen van zelfs 50m².

dus ik raad aan om toch nog in te schrijven, iedereen maakt kans.
woensdag 2 maart 2011 - 11:33
rialle

Rialle

Het was ook maar een grapje hoor! Tenminste van mij uit!

Groetjes Rialle
woensdag 2 maart 2011 - 12:13
an

An

je kan je hele tuin toch niet op de foto zetten?
je kan maar een bepaalde hoek er van op een foto zetten(dus dat wordt dan het mooiste opgeruimste stukje van de tuin)hahahahaha


hoi Karel

wat mij ook niet duidelijk is of het seizoens gebonden is dus kan dan ook een foto van de zomer insturen.

hoe gaan jullie na of iemand die een foto instuurt of het zijn tuin wel is,
gaan jullie dat ook na want je kan wel een plaatje van internet aftrekken dan.
(want je kan niet zien of die tuin van die persoon is via een foto)
groetjes an
woensdag 2 maart 2011 - 12:27
rialle

Rialle

maar An, stel, je plukt een foto van een prachtige tuin van internet en stuurt die in. Dan win je daarmee, en dan komen de juryleden kijken naar je tuin, en dan sta je daar met je foto in de hand in je eigen niet aangelegde tuin!! Dat kan toch niet?

Groetjes Rialle
woensdag 2 maart 2011 - 12:39
focus

Focus

Inderdaad,

Ook tuinen die niet onderhouden worden door de eigenaars zelf, maar wel door een tuinaannemer vallen bij een persoonlijk bezoek snel door de mand hoor.

Wat betreft foto's van mijn tuintje, ik zal ze ook opladen in de wedstrijd (maar ik zal nooit kunnen winnen - werknemers en familie van werknemers van tuinadvies en/of sponsors kunnen niet meedingen naar de titel)
Maar ik kan me wel inschrijven bij het begin.

Mijn tuin is nog maar pas aangelegd, dus in mijn geval moeilijk om goede foto's te hebben. Het mogen foto's van vorig jaar zijn in de zomer, maar dat hoeft niet. Vandaar dat ik nog wacht tot het laatste nippertje om mijn inzending te doen. (inschrijven kan van begin maart tot eind april)

woensdag 2 maart 2011 - 12:42
an

An

ik vroeg het Rialle vanwege dat volgens mij toen met die stuur foto's in van lente ,zomer en zo er volgens mij 2 dezelfde foto's waren van twee verschillende personen,
en wie bewijst met dat soort foto's of je ze zelf maakt.
van een bloem of wat dan ook.?
groetjes an

kan wel mee doen met een leuk stukje van mijn tuin maar voor mooiste tuin zal ik nooit winnen,
woensdag 2 maart 2011 - 12:58
Gehenna

Gehenna

Ik doe mee met de wedstrijd 'modderigste tuin' en ik win
woensdag 2 maart 2011 - 15:52
an

An

hahahahahahaha
woensdag 2 maart 2011 - 16:23
marero

Marero

allee kheb het wel door wij gaan weer nie in de prijzen valle met onze tuintjes
woensdag 2 maart 2011 - 21:35
Gehenna

Gehenna

Waarschijnlijk heeft amper 5% een reuzentuin
donderdag 3 maart 2011 - 17:35
marero

Marero

de mijne is ook niet reuze zenne, zo ne goeie rode zakdoek met witte bollekes groot, kzal der eens met mijn klak henne gooien, dan schat ik ong 9 of 10 meter diep en ongeveer 14 meter breed, en den helft daarvan is nog altijd een wildernis en een stort
vrijdag 4 maart 2011 - 00:12
an

An

zullen we ruilen Marero,kwa grote,mijn tuin is maar 7 lang en 5 breed ,
een echt stads tuintje dus,
ik wil wel ruilen met jou hoor,dan heb ik 3 x de breedte als wat ik nu heb en een stuk langer,kom maar op.heb ik dan teminste een grotere tuin,

en Ghenna ,met jou wil ik ook wel ruilen plus minnes 60 vierkante meter,
en dan zeggen ik heb een klein tuintje jullie winnen het van mij,
jullie noemen dit kleine tuintjes?(wil wel ruilen hoor)


ik ga is een topic op zetten hoe groot is jullie tuin,
komen we er achter wie groot heeft en klein
vrijdag 4 maart 2011 - 08:16
marero

Marero

heuh neeje ik ruil mijn wildernis annex paradijsje nie , kheb er te lang op moeten wachten zenne, en tis nie groot inderdaad, in mijn ogen zelfs klein, en hoe zullen we het jouwe dan noemen?? gewoon een kaboutertuintje , lol we zullen er maar om lachen zeker want derom wenen verandert ook niks, en ge kunt u altijd troosten dat die met hunne grote tuin nog veeeeel meeeer werk hebben dan wij
vrijdag 4 maart 2011 - 10:43
an

An

nou mijne had wel het formaat van jou mogen hebben ,
in dit kleine kabouter tuintje heb ik een kasje,struiken ,planten,en 2 zitjes en zomers een bad van 2,50 meter in de rondte en dan heerlijk zitten met een boek en genieten van de tuin en dan s'avonds lekker bbq en was het maar zo ver,
en dan hier en daar wat moestuinieren zoals tomaten paprika en zo.
maar zou er zeker een paar meter er bij willen hebben in breedte en lenge
heb ik iets meer ruimte voor mijn zwembad ,kan dan een gazonnetje aan leggen
een klein open tuinhuisje om lekker te zitten zomers als het regent of te warm is en kan wat meer planten kwijt (en kan wat meer tomaten en zo kwijt,)

die gene die een hele grote tuin hebben Marero die hebben vaak ook hulp in de tuin om dat ze het zelf niet helemaal alleen redden,en die zijn langer bezig als ik.
ik zit dan al lang en breed voor mijn zwembad van 1 meter hoog bijna heerlijk met een drankje en een heerlijk tui(boek)
(maar zonder gek heid hij had wel even groter gemogen).
vrijdag 4 maart 2011 - 12:14
marero

Marero

daar hebt ge nu eens heel groot gelijk in , wij zitten allang te genieten als de anderen nog zwaar aant werken zijn,lol
vrijdag 4 maart 2011 - 13:24
Gehenna

Gehenna

Lol An, heb ook zo'n zwembad in mijn tuintje. Ik vraag me alleen af waar ik dat nu moet zetten
dinsdag 8 maart 2011 - 10:17
an

An

ja het wordt steeds meer waar zet ik hem ??????????hahahahahaha,
maar hij komt er wel want ik vindt het heerlijk de meiden lekker er in danik een lekker boekje lezen en samen er in,en soms als afsluiter,lekker eten buiten en heel soms bbq erna,maar aangezien dat nooit lukt van wege de ruimte is dat heel weinig als hij er staat heb ik 30cm ongeveer om er langs te lopen en alle hibiscus takken weg te duwen als je er langs moet,vind het lekker als ie er staat maar ook lekker als ie weg is,want vind het nog steeds ondanks chloor en zo wat er in moet na een week niet zo lekker ik ga er alleen de eertste 2 dagen in,
maar je kiept hem ook niet zo gauw leeg omdat er zoveel water in moet en dat vind ik zonde ,
groetjes an
dinsdag 8 maart 2011 - 10:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon