menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vuurwerk en huisdieren

Ga naar meest recente reactie

an

An

hoi allemaal ,
hoe reageren jullie dieren op vuurwerk em wat doen jullie voor ze om het zo dragelijk mogelijk te maken,
mijn hond vind het prachtig,en mijn konijn reageert er ook niet zo op,
maar wij hebben sins dit jaar een jong katje 8 maanden ,
hoe zouden jullie dat doen.(ze vliegt voor een sterretje al weg bij het raam (had anouk uit getest)
zit te denken om haar boven in een slaapkamer te zetten van af 11 uur en met de gordijnen dicht en een muziekje(radio aan te zetten)
is dat goed graag jullie ervaringen en hoe zouden jullie dat met chanou doen.
omdat er vaak in en uitgelopen wordt ben ik bang dat ze hem smeert naar buiten uit angst.
gr an
zondag 26 december 2010 - 14:39
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Onze katten zorgen we dat ze binnen zitten. Zeker ons katin wat die heeft nog nooit vuurwerk meegemaakt.
De paarden hier in de wei schuinover ons (niet van ons) hebben 2jaar geleden netjes uitgebroken.

Onze aandere dieren liggen gewoon in hun hok
zondag 26 december 2010 - 16:43
Rita1960

Rita1960

Honden en katten houd ik zoveel mogelijk onderdak. Verder doe ik niets bijzonders
één van de honden is een beetje bang maar dat negeer ik zoveel mogelijk en ga al vooral niet zeggen" och jonkie toch is het zo erg?"

Mooi stil houden en doen alsof het normaal is..
en als je je kat door het in en uitlopen niet goed in de gaten kunt houden is zoals je zelf al zei is een aparte kamer wel goed, maar laat wel een lampje branden.

Honden desnoods nog uitlaten aan de lijn en voor de katten indien mogelijk een kattenbak neerzetten.

groetjes en een goed uiteinde toegewenst ( ook voor alle honden en katten)
Rita
zondag 26 december 2010 - 18:52
Pistachio

Pistachio

Onze katten zitten sowieso binnen. Wij zorgen ervoor dat ze niet alleen zijn als het vuurwerk begint. De straat/zwerfkat proberen we binnen te lokken tegen dat het vuurwerk begint. Hij kan zich verschuilen waar hij wil op de bovenverdieping, de rolluiken gaan naar beneden waardoor het geluid toch wat gedempt wordt en we zorgen voor afleiding met lekkere hapjes. Fijn dat er nog mensen aan de dieren denken!

Van mij alvast aan alle tuinforummers en hun dieren en heel fijne overgang naar het nieuwe jaar gewenst en voor 2011 veel vriendschap, vreugde, liefde en gezondheid en natuurlijk veel tuinplezier buiten en hier op dit heerlijke forum!
zondag 26 december 2010 - 18:58
an

An

IK heb met mijn hond totaal geen probleem ,die is ook niet bang voor vuurwerk,
en konijn ook totaal geen probleem ik heb mijn hond er ook nooit bang voor gemaakt gewoon niet reageren als er vuurwerk af gaat zij is ook gewoon in de huiskamer als het begint.en blijft daar ook.

het gaat juist om mijn kat Chanou het is haar eerste vuurwerk dit jaar,zat te denken om haar ook om een uur of 11 of zo naar boven te brengen en dan gordijn dicht met een muziekje en eten en drinken er bij en de kattebak en als iedereen binnen is gewoon haar weer laten lopen.
ze zit dan wel alleen alle andere dieren zijn gewoon beneden want die lopen niet weg,(aangezien wij na 12 uur zelf ook naar buiten gaan en in en uit lopen,)
ben benieuwd hoe ze reageert,
gr an
zondag 26 december 2010 - 20:55
LauraK

LauraK

Hier houden we de katten al vanaf 10 uur 's morgens binnen, dus vanaf het moment
dat er legaal vuurwerk afgestoken mag worden. We sluiten ze tegen middernacht op
in de slaapkamer(s), waar ze zelf meestal al onder bed gaan liggen. Kattenbak erbij,
wat voer en water (die laatste twee meer voor ons eigen idee, want eten en drinken
doen ze toch niet als ze zo bang zijn), radio aan, gordijnen dicht, en verder maar
zoveel mogelijk met rust laten. In ieder geval zorgen dat ze niet kunnen ontsnappen
rond 12 uur, want dat zouden ze volledig in paniek raken!

Groeten van Laura.
maandag 27 december 2010 - 15:47
an

An

hoi birdwathser zo heb ik het met mijn hond ook gedaan geen aandacht geven als er geknalt wordt,maar die vindt het zelfs zo mooi dat ze op vuur werk afrent zo mooi dat is het andere gevaar er weer van,

Hoi Laura chanou is al binnen en ik wou het ook zo als jij doen. gewoon van af een uur of wat naar boven zodat ze niet weg kan glippen,
en radio aan en een lichtje en wat eten en kattebak boven en water ,
en deur dicht to dat er niemand meer naar buiten gaat of binnen komt.

alleen tessa kan beneden bij ons blijven maar chanou moet alleen boven vanwege ontsnappings gevaar.(want tessa loopt niet weg)

dus dan deed ik het toch goed.
maandag 27 december 2010 - 16:25
Angelo

Angelo

de hond en katten zullen in huis zitten met de rolluiken af, en de radio een beetje op.

De schaapjes krijgen goed veel hooi, en zullen de nacht doorbrengen op de stal, net als de kippen. De konijn en de cavia's zitten in de schuur, dus zitten ook veilig.

En mijn grootouders zitten 2 huizen verderop, bij oma haar zus, dus zij gaan geregeld kijken naar de hond enzo

Vorige jaren hebben de dieren eigenlijk totaal niet omgekeken naar al dat gedoe, ze slapen gewoon verder
dinsdag 28 december 2010 - 21:45
an

An

we hebben chanou niet naar boven gebracht we hebben het aan gekeken,
ze ging onder de tafel liggen of achter de bank.
en dan ging ze weer eens aandachtig kijken , of ze ging weer lekker spelen,
en tessa onze labrador vond het allemaal wel best die ging er lekker bij liggen, af en toe even zijn ogen open en lekker slapen (zij is totaal nooit bang geweest)
vond zelf dat chanou het goed ervaren had ze wou alleen niet naar de gang voor de bak dus we hadden hem even in de kamer gezet en binnen notime zat ze er op en toen gelijk weer in de gang gezet.
maar het ging perfect met de dieren maar mij ging het voor al om chanou omdat het haar eerste keer was.
en boven had ik bij voorbaat alle gordijnen al dicht gedaan maar dan ging ze op de vensterbank kijken naar het vuur werk,
gr an
zaterdag 1 januari 2011 - 15:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon