menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onze ziekte

Ga naar meest recente reactie

printemps

Printemps



[afbeelding verwijderd niet-https]

mvg
zondag 2 mei 2010 - 12:33
printemps

Printemps

@ batdah

Het laatse symtoom heb je toch ook al

zondag 2 mei 2010 - 13:07
printemps

Printemps

@ Ernestine

Nee, er is geen topic over gestart,eerder een reactie over aankopen en de reactie's van onze partners enzo

mvg
zondag 2 mei 2010 - 13:37
deHaan

DeHaan

Ik heb geen gras in de tuin en kan er dus ook geen aversie tegen hebben.
Dus geen syndroom, dus gezond
zondag 2 mei 2010 - 13:45
cetinel

Cetinel

mischien heb je wel geen gras MEER....dus vergevorderd stadium
zondag 2 mei 2010 - 13:53
Mandy

Mandy

Ik zie het al: ik ben zwaar in de problemen
zondag 2 mei 2010 - 14:14
LauraK

LauraK

Hier dus ook volop herkenning: ik vecht er niet langer tegen, maar leg me erbij
neer dat het ongeneeslijk is... Gelukkig kan je er wel op een gezonde manier oud
mee worden!

Groeten van Laura.
zondag 2 mei 2010 - 14:24
Mandy

Mandy

Niet alleen een paar honderd meter gras weg maar een compleet bos moest eraan geloven........ In een gedeelte heb ik als " proef " aardappelen gezet ( de groententuin wordt helaas al te klein--- kan ik echt niets aan doen!! )





zondag 2 mei 2010 - 14:54
Mandy

Mandy

Hekken heb ik al genoeg (gelukkig) maar ik moet toegeven dat ik afgelopen week BIJZONDER GOED GESLAAGD ben in de aanschaf van enkele rieten bakken voor mijn pelargoniums........
zondag 2 mei 2010 - 14:56
LauraK

LauraK

Stukje uit de tekst van Lein: "Ik heb de laatste paar dagen niks meer gekocht."
Wilde je daarmee beweren dat je van je verslaving af bent?
De winkels waren dicht, dus daar zal het aan gelegen hebben...
En ook: behaalde resultaten in het verleden bieden geen enkele garantie voor
de toekomst...

Nee, ik kan jullie echt aanraden toe te geven verslaafd te zijn. Dat geeft rust, en
omdat het toch ongeneeslijk is, krijg je ook veel meer begrip van je omgeving.
"Agossie, ze kán nu eenmaal niet anders!" En je kan ongestoord je gang gaan!

Groeten van Laura (met afkickverschijnselen omdat er geen tuincentra open zijn)
zondag 2 mei 2010 - 15:10
Kent

Kent

Alle symptomen zijn toch nog niet aanwezig Dus ben ik nog vrij gezond.
De laatste maand wel 2 keer een auto vol planten en struiken gaan halen en verleden week nog een koffer - voor de rest alles ok ....
zondag 2 mei 2010 - 15:11
Mandy

Mandy

Hier ook ..... Een hele grote zaak , een paar km van mij vandaan is OPEN
zondag 2 mei 2010 - 15:18
mjohanna

Mjohanna

bij mij geen hoop meer !!!
Ik gebruik zelfs het dak !
ik probeer er zo waardig mogelijk bij te blijven.
zondag 2 mei 2010 - 15:36
Kent

Kent

Het dak mjohanna hoe doe je dat ?
En hoop is er altijd
zondag 2 mei 2010 - 15:44
Jeannette1

Jeannette1

Hai An, bedankt hoor voor het bekend maken van onze ziekte!!!!!!!!
Heb ik het al zoveel jaren voor mij kunnen houden en maar denken dat Ger de enige is die het wist!
Nu moet ik het ook wel openlijk toegeven, JA, IK BEN OOK BEHEBT MET DEZE AANDOENING!
En is zoals alle (bij mij voorkomende aandoeningen) ongeneeslijk helaas.
Ja, nu ons TULPENOFIELTJE alles van ons blijkt te weten, hoeven wij niets meer te verzwijgen of te ontkennen, dat geeft toch ook weer wat rust!

Iedereen nog een hele fijne rest van een hele natte zondag gewenst!
Ik hoor de planten en bloemen niet meer huilen, is het toch ergens goed voor!


Groetjes, Jeannette
zondag 2 mei 2010 - 16:04
Harry54

Harry54

Hier mijn laatste aankoop van vorig weekend.
Dit duidt absoluut niet op verslaving, maar van gezond aankoopbeleid en vooral om een ander van de ziekte af te helpen.
harry

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 2 mei 2010 - 17:13
Jose47

Jose47

Ik ontken zoveel dat ik zelfs 'het beginbericht' niet kan lezen ?????
zondag 2 mei 2010 - 17:19
Mandy

Mandy

Als DAT geen verslaving is , Harry, dan weet ik er nog wel een ander woord voor.....

zondag 2 mei 2010 - 17:20
JovanDreumel

JovanDreumel

Vandaag heb ik veel van die "patiënten" gezien op de bloemetjes markt in Borculo. Door de regen was het minder druk, maar de echte, die waren er wel met volle tassen
Zelf alleen stekjes van chrysanten en Dipladenia (oude naam, omdat ik de nieuwe niet wil leren) gekocht.
zondag 2 mei 2010 - 17:39
printemps

Printemps

@ lein

neen
Dat zijn die 'angstgevoelens'
Ik heb al sinds donderdag niets meer gekocht
Maar ik heb wel Cetinel wat meer proberen de besmetten op vrijdag

mvg
zondag 2 mei 2010 - 17:46
annis

Annis

Ja, eraf komen dat is nog het meest moeilijke en waar nog geen medicatie voor is uitgevonden. Als ik niets kan kopen dan zaai ik gewoon weer wat heb ik toch weer iets waar ik naar uit kan kijken. Mijn man zegt al waar moet dat heen met al die planten. Volgende week krijg ik mijn broeikas daar kan ook weer een hoop in.
Jongens en meisjes dit is een aangename ziekte die ik iedereen kan aanraden het werkt het zelfde als chocolade bij vrouwen. Je happy voelen.

@nnis
zondag 2 mei 2010 - 17:58
Harry54

Harry54

>>>>het werkt het zelfde als chocolade bij vrouwen<<<<<

wat is dat nu weer? dat hoor/lees ik voor het eerst.
Symptomen? Effecten? Moet ik mijn alder-alderliefste chocola voeren...eh schenken?
harry
zondag 2 mei 2010 - 18:02
deHaan

DeHaan

Ik wordt niet geloofd.
Mijn vrouw doet de tuin, ik niet
Ik verdien mijn brood met tuinieren, dus een noodzakelijk kwaad.
zondag 2 mei 2010 - 19:40
Rita1960

Rita1960


't is allemaal goed jongens en meisjes....
hier geen problemen..
en An (printemps) zo'ne neuroot nee
groetjes, maar je zet wel een punt !.

groetjes,
Rita

zondag 2 mei 2010 - 20:52
cetinel

Cetinel

an ge moet toegeven dat ik me toch heel erg heb ingehouden vrijdag??(en zelf zijt ge der toch weer stukje rijker van geworden,dat lukt mij nou nooit hoor)
blij dat het regent trouwens,hebben de plantjes tenminste eindelijk weer goed gedronken,want dat wateren da ik met mijn krakkemikkige knoken doe met droog weer,dat kan toch niet op tegen dat hemelse water dat rijkelijk neerdaalt(alhoewel het nu wel weer mag stoppen,want ik moet nog een paar klusjes uitvoeren...)

ik heb geen plek meer om mijn mais uit te zaaien(vensterbanken binnen zitten vol) dus nu moet ik nog 2 weken wachten en ze in vollegrond zetten

hebben jullie dat trouwens ook: dat mensen die je eerst meewarig aankijken als je vol enthousiasme over je plantjes en zaailingen praat,dat ze dan later komen bedelen om een paar plantjes van dit of dat:want die van jou lukken precies altijd,en de mijne niet......
ik neem me steeds voor om niks meer te geven omdat ze toch niet luisteren naar mijn goede raad,maar meestal krijgen ze toch weer de "restjes" mee(die ze vaak ook nog weten te verklo...
zondag 2 mei 2010 - 20:52
lydia2

Lydia2

Ja awel merci. Heb sinds enkele weken beslist om een stukje van onze tuin om te toveren in een moestuintje en sinds enkele dagen beslist om volgend schooljaar part time te werken.
Als ik na dat jaar droevig meld dat ik een syndroom heb, kan ik misschien voor de rest van mijn carrière parttime werken!
Wat kunnen vooruitzichten toch mooi zijn.

Aan allen met hetzelfde syndroom: sterkte. Ik geef me er helemaal aan over want zover ik weet bestaat er geen therapeut en ik ga er echt niet naar zoeken.

groetjes
Lydia
zondag 2 mei 2010 - 21:44
cetinel

Cetinel

tuurlijk nie!! want wat ge ontkent,daar gaat ge toch geen remedie voor zoeken zeker
zondag 2 mei 2010 - 23:19
Jose47

Jose47

Nu kan ik het beginbericht lezen.... dank je wel nu moet ik de dokter niet meer opzoeken voor mijn 'probleem'
maandag 3 mei 2010 - 09:12
evadepeva

Evadepeva

Tjonge. Ben ik de enige hier die gezond is??
Ik heb GRAS GEZAAID dit jaar!!!
maandag 3 mei 2010 - 10:58
Polplastron

Polplastron

Neen dit is niet van toepassing op mij; ik heb geen aversie tegen konijnen, muizen of ander ongedierte ... Dat lost zichzelf wel op!

Qua aankopen .... Op 1 mei liepen mijn vrouw en ik met een bezemsteel als draagbaar door Bokrijk. Aan de bezemsteel hingen zo'n 8-tal zakken met plantjes: weer 4 soorten Tricyrtys, een Geraniumpje of 6, nog een Arisaema-soortje dat ik nog niet had e.d. 'k Heb mij dus degelijk ingehouden want we hadden TWEE bezemstelen bij en die hebben we dus NIET nodig gehad!
maandag 3 mei 2010 - 13:12
cetinel

Cetinel

gewoon een tijdelijke terugval
dat haal je gegarandeerd nog in
maandag 3 mei 2010 - 13:17
Eve

Eve

Ik heb 65 tomatenplantjes omdat ik het zo zielig vind om na het ontkiemen de kleintjes weg te gooien. Hetzelfde met de 20+ courgetteplanten. En de squashes...

O jee, die ziekte die is zich aan het uitbreiden naar onzer streken! Ik denk dat ik rap wat retail therapy nodig heb! Welke tuincentra zouden vandaag open zijn?

maandag 3 mei 2010 - 13:34
Jeannette1

Jeannette1

KASHMIR nu ook besmet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja lieve mensen, vanmorgen bereikte ons het droevige bericht dat men in Kashmir ook al besmet is met deze ziekte!
De jongste spruit 6 jaar, gaf een belletje of ik wilde zorgen voor een klein tuinschepje en een klein harkje.
De grotere zoals onze schoonzoon, waren al ruim een week bezig, kregen plotseling ook deze ziekteverschijnselen.
Nu is het daar iets warmer, dus breidt het zich daar waarschijnlijk ook snel uit!

Ook wil ik bekennen, dat ikzelf dit toch de fijnste ziekte vind die ik heb!

Groetjes, Jeannette
maandag 3 mei 2010 - 13:54
Matabish

Matabish

Het leuke aan deze ziekte...je kan er met bijna iedereen over praten (hier!!) doordat ze zo wijd verspreidt is.
Daardoor voel je je minder alleen met je misérie, vind ik!
Ik probeer zelfs niet af te kicken. We moeten toch èrgens van dood, niewaar?
maandag 3 mei 2010 - 20:01
cetinel

Cetinel

ik dacht dat ik er nu eventjes vanaf was....blijkt er een witte aardbei te bestaan die naar ananas smaakt.
en natuurlijk superzeldzaam.
nu ben ik dus verpicht opzoekwerk aan het doen met betrekking tot deze vrucht en de eventuele mogelijkheid om aan plantgoed of zaadjes te komen.
en de clematis zit sinds een paar dagen ook weer in mijn hoofd....heb ik daar geen goed plekje voor?? wel niet,welke soort,welke kleur etc....
ik ben al in geen maanden bij mijn ouwe vertrouwde bloemenkweker geweest......
ah gordijnen,heb je die echt nodig??
maandag 3 mei 2010 - 20:45
Matabish

Matabish

Och Cetinel, met genoeg plantjes voor de vensters heb je echt geen gordijnen nodig hoor!!
maandag 3 mei 2010 - 21:20
Peppody

Peppody

ach ja, het zit gewoon in de genen... Daar kunnen we dus echt niets aan doen!!
Mijn opa had het, mijn vader heeft, ik heb het, en nu m'n dochter.... arme meid...
ze is pas 2 en heeft al een schepje en een harkje en haar eigen kruiwagentje van mij gekregen omdat ik anders altijd alles kwijt ben... En de hele dag maar zeuren (weer of geen weer): mamma gaan we naar buiten? Mamma ik wil naar buiten! MAMMAAAAAAAAAA kom nu!!!! En ja hoor, daar gaan we dan weer met z'n twee lekker rommelen in de tuin, plantjes oppotten, zaailingen (babyplantjes volgens mijn dochter) uit zetten, harken en scheppen en het onkruid uitdoen wat dan weer naar de kippen gaat in het kruiwagentje...

Zucht.... vreselijk die erfelijke ziektes
maandag 3 mei 2010 - 21:23
cetinel

Cetinel

ochottekes! heeft da klein grut het ook a
bij mijn jongste is het pas op latere leeftijd tot uiting gekomen(hij was 5)
maandag 3 mei 2010 - 21:27
Peppody

Peppody

ja, helaas... er is geen redden meer aan vrees ik!
maandag 3 mei 2010 - 21:28
Mandy

Mandy

Ceti, de witte aardbei met ananassmaak heet een PINEBERRY.
Deze vrucht wordt wel in Nederland geteelt maar is alleen in Engeland te koop.......
maandag 3 mei 2010 - 21:54
cetinel

Cetinel

eu ja,zover was ik ook al gekomen,maar daarmee heb ik ze nog niet hè
maandag 3 mei 2010 - 21:57
Peppody

Peppody

[afbeelding verwijderd niet-https]

dat is de pineberry!
maandag 3 mei 2010 - 22:00
Mandy

Mandy

Waitrose in the UK verkoopt ze....
Ze zijn niet zo heel erg nieuw want ze groeiden al in 1800 in Zuidamerika.......
en ze schijnen te smaken als onrijpe aardbeien en te smaken naar....... water........... ( dat lees ik uit de kranten in the UK volgens de " Food" kenners!!!!
maandag 3 mei 2010 - 22:03
Mandy

Mandy

Als ze over 5 weken nog niet te krijgen zijn hier breng ik ze mee.........vast en zeker.......
maandag 3 mei 2010 - 22:04
cetinel

Cetinel

volgens peter Bauwens smaken ze heel lekker en zoet,met een vleug ananassmaak,maar geven ze heel weinig opbrengst.
maandag 3 mei 2010 - 22:05
cetinel

Cetinel

ik ga naar bed,ik zie overal aardbeien in allerlei kleuren en mijne kop staat op barsten,het zal toch geduldig op Peters antwoord wachten worden
slaapwel iedereen!
(geen) beterschap gewenst!
maandag 3 mei 2010 - 22:07
kerstkind

Kerstkind

Pfffff.........poehpoeh....
ik heb heel lang gedacht dat ik de enige was met die verslaving.
Blijk ik vele, vele lotgenoten te hebben
En ben ik toch niet zo'n raar, vreemd, speciaal geval.
De symptomen zie ik gelukkig ook bij jullie.

bedankt allen voor uw steun
Een opgeluchte José
maandag 3 mei 2010 - 22:12
Mandy

Mandy

Pineberries zijn kleiner dan aardbeien, ze zijn eerst groen en worden pas wit naarmate ze rijp worden. Dan komen ook de rode puntjes ....
Ze worden in Nederland in kassen geteeld......
maandag 3 mei 2010 - 22:37
Mandy

Mandy

31 maart stond er al op NU.nl dat deze vrucht 7 jaar geleden bijna was uitgestorven in zuidamerika en dat Nederlandse boeren ermee zijn gaan kweken.....
maandag 3 mei 2010 - 22:40
cetinel

Cetinel

alle aardbeien zijn eerst groen,deze rijpen gewoon wit af en niet rood,de pitjes daarentegen zijn wel rood net zoals de gewone aardbei...vandaar die leuke spikkels
(efkes terug )
maandag 3 mei 2010 - 23:02
Mandy

Mandy

elke dag......... men moet een beetje " all round " zijn
maandag 3 mei 2010 - 23:58
Mandy

Mandy

Poe
dinsdag 4 mei 2010 - 00:06
Mandy

Mandy

Die ziekte gaat "angstige" vormen aannemen
dinsdag 4 mei 2010 - 19:03
LauraK

LauraK

Wat het verradelijke aan deze ziekte is, is het verslavende karakter ervan.
Zodra je iets gezien hebt, en het ook daadwerkelijk aangeschaft hebt, krijg je daar
zo'n high gevoel van, dat je jezelf diezelfde beloning weer gunt bij een volgende
gelegenheid. En elke keer als je je aanschaf ziet gedijen, groei je daar zelf ook van...
Geen enkele noodzaak dus om deze ziekelijke verslaving een halt toe te roepen...

Groeten van Laura ('n ziekelijke junk!)
dinsdag 4 mei 2010 - 20:16
Sarah

Sarah

Ik heb eigenlijk nog nooit gras in mijn tuin gehad en ik tuinier eigenlijk al vanaf mijn 15de. Begon bij mijn ouders, die hadden wel gras tot het moment dat ik me ermee ging bemoeien . Hoezo aversie tegen gras??????? En verslaafd ben ik al helemaal niet, misschien prettig gestoord van bloemen en planten.

Ben zondag naar de keukenhof geweest, heerlijk in de regen, de geur van de hyacinten waren overweldigend. Ik heb genoten de andere liepen te bibberen.
(aanstellers)

Vandaag maar weer naar tuincentrum geweest, met gevulde portemonee want ik was zondag ook nog jarig. (aardig wat ontvangen en niks meer over )

Groetjes van de prettig gestoorde Sarah
dinsdag 4 mei 2010 - 22:26
Mandy

Mandy

Nog GEFELICITEERD SARAH enne je verjaardagsgeld besteden aan plantjes is het beste wat je kunt doen....... hoop dat je er heel lang plezier van hebt.....
dinsdag 4 mei 2010 - 22:48
Matabish

Matabish

Morgen laat ik mij ook nog maar eens overweldigen door 'de ziekte' !!
Aldi heeft verse orchideeën binnen en daar zit nog een gele bij die ik nog niet heb, dus...
dinsdag 4 mei 2010 - 23:43
Harry54

Harry54

Ik ga afbouwen. Vandaag nog wel een heleboel planten gehaald om de terraspotten wat te vullen en er stonden toevallig ook wat Delosperma's. Morgen koop ik gewoon wat minder enzovoort enzovoort. En tenslotte ben ik dan helemaal afgekickt en ben ik een vrij man. Eindelijk tijd om de kroeg in en mijn leven te vergooien aan drank en lekkere ....eh... andere genoegens.
is er misschien iemand, die een paar duizend cactussen en vetplanten wil overnemen (op termijn natuurlijk; eerst 'cold turkey')
groeten van een al bijna genezen ex-verslaafde.
harry

korte samenvatting van de stappen ter genezing:
1. minder kopen - langzaam, langzaam
2. na het werk eerst de familie groeten en dan pas naar de kas / tuin
3. niet meer op mijn knieën door de tuin kruipen
4. niet alles meer mooi vinden
5. belangrijke stap: alle WK-wedstrijden zien vanwege het gras
6. een aantal tegels terugleggen (ai; een moeilijke...)

7. eerst dit maar zien te bereiken - zucht
woensdag 5 mei 2010 - 00:48
cetinel

Cetinel

jij hebt alles al goed uitgedokterd harry!
nummerkes vier en zes....da gaat toch nie makkelijk zijn vrees ik,sterkte ermee.
ik had ook beslist dat het nu genoeg was,tot ik gisteren in de gamma zag dat ze morgen perkplantjes gaan verkopen,dus bloembakken met surfinias en zo...
das toch eigenlijk niet tuinieren he.
ik moet dan wel nog bloembakken gaan halen want heb ze vorig jaar zowat allemaal weggegeven(ik ging minderen vanwege de rug en zo )
woensdag 5 mei 2010 - 09:08
Matabish

Matabish

Bij mij wordt het alleen maar erger!!
Maar da's de schuld van den Aldi!!!
Ik ging alleen voor een gele met kleine bloemekes, en die hadden ze,maar...
daar stonden nog 3 andere tussen die ik niet kende...zooooooooo mooi!!
Tja, dan heb je meteen een terugval hé. Niet makkelijk om van de verslaving af te komen, tjonge toch!!
Dus ben ik maar weer thuis gekomen met 4 nieuwe orchideeën.
Zodra ik m'n pc-tje terug heb zal ik de foto's plaatsen... zooooooooooooooooo mooi!!! zucht...

Een gelukkige
Matabish.
woensdag 5 mei 2010 - 12:29
LauraK

LauraK

Gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf (in viervoud), Matabish! Het leek me niet erg
gepast om hier een beterschapswens neer te zetten...

Maar gelukkig gaat onze ziekte gepaard met geluksmomenten, abusievelijk terugval
genoemd door jou. En inderdaad: foto's van die mooie planten willen we dolgraag
zien, want ook dat hoort bij het algehele ziektebeeld!

Groengniffelige groetjes van Laura.
woensdag 5 mei 2010 - 13:35
Rita1960

Rita1960

Jaaaaaaaa, gefeliciteerd Marianne, je hebt Henk zo gek gekregen
Morgen even bij de Welkoop gaan kijken met z'n tweeen.... sla, andijvie, koolplanten, kruiden e.d. in overvloed (ik begon er van te watertanden vanmorgen )
daarnaast ook nog verschillende tomatensoorten, paprika en pepersoorten en aubergines...
oh ja.. en ook nog pompoen-, komkommer, en courgette soorten.. ook om van te watertanden

en ja.. ikke heb mijzelf errug goed in de greep alleen een paar koolrabi soorten(12 plantjes) meegenomen en een paar kruiden (rozemarijn en salie en die waren echt nodig, kapot gevroren in de afgelopen winter) en nog een (1) ja, ja echt één basilicum potje.. oh, ja en nog een paar plantjes van de chinese kool..

ach, en Marianne als manlief zegt "kijken" bedoeld hij "kopen"
succes morgen!

groetjes,
Rita
woensdag 5 mei 2010 - 19:05
an

An

als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik gezond ben en niet zo verslavend,mijn laaste aankomen was 3a 4 weken geleden geloof ik en dat waren de roosmarijn en de tijm en de tayberry ,dus met mij komt het allemaal goed .
Gelukkig kom ik niet vaak een tuin centrum binnen maar heb de aldie wel 5 min van mij af zitten en die had allemaal eenjaars goed gelukkig dat mijn tuin in mijn hoofd al aardig bezet is en dat ik eerst moet kijken en denken hoe ik het verder wil .
gr an
woensdag 5 mei 2010 - 19:12
LauraK

LauraK

Na het bekijken van Ernestine's foto's van haar geweldige nieuwe aanwinsten, heb ik
alweer een nieuw symptoom van deze (besmettelijke!) ziekte ontdekt: je gaat er
ineens heel erg van kwijlen, en dat kan nooit goed zijn voor je toetsenbord!
Ook ga ik plotseling stemmen horen (of meen die te horen) en die roepen allemaal heel
hard dat ik spoorslags af moet reizen naar tuincentrum, super- of bouwmarkt.
Is dat ernstig, of is dat ernstig?

Groeten van Laura (weer helemaal opgebloeid dankzij deze ziekte en het mooie weer )

P.S. Gefeliciteerd, Ernestine! Ik zou het helemaal vergeten...
donderdag 6 mei 2010 - 10:55
Eniavaswen

Eniavaswen

Pfff, met onze verhuis in het vooruitzicht ben ik verplicht aan het afkicken. Maar 'k kon me gisteren toch niet inhouden en heb dan maar de helft van mijn tuinplanten een beter plekje gegeven. Op die manier toch de afkickverschijnselen weer onder controle gekregen.
Maar al deze reacties bevestigen toch weer wat ik dacht: Wij zijn volkomen normaal, het zijn de anderen die abnormaal zijn. ('t Is maar hoe ge het bekijkt)

Groetjes, Karen
donderdag 6 mei 2010 - 12:25
Matabish

Matabish

Hallo Ernestine,

zou je asjeblief je foto's willen verkleinen vóór je ze op het forum plaatst???
Je ziet toch zelf ook wel dat het heel vervelend is als je zo ver uit het scherm moet scrollen om de teksten te lezen!!!
Zolang ik m'n eigen pc-tje niet terug heb kan ik het niet doen voor jou!

En nu vertrek ik weer naar m'n favorite plantencentrum, maar alleen maar voor petunia's of surfinia's voor in mijn vensterbakken en misschien een paar Stevia's ...en misschien nog een roos..en misschien.... oeioei, 'k ben weer vertrokken!
Ach, we zien wel, tot strakskes!

Groetjes,
Matabish.
donderdag 6 mei 2010 - 13:29
printemps

Printemps

Ik moet tegen wil en dank afkicken
Mijn tuin met terras samen is maar 41m2
Ik kan ook niet veel meer buiten komen om mijn broedende koolmeesjes niet te veel te verstoren(vorig jaar lagen ze allen dood in het kastje)
Maar ik heb van de week een reeks verschillende tomaten en stokken gescoord
Vanmorgen heb ik dan weer knolselder en peterselie gescoord
(moet je knolseder aanaarden of dieper planten dan het potje was ??)
alvast bedankt

mvg
donderdag 6 mei 2010 - 14:23
Matabish

Matabish

Voilà, 'k ben alweer thuis!!
Met de echtgenoot op stap gaat altijd véél vlugger dan met de meisjes onder elkaar hé!!!
15 petunia's, 4 verbena's, 1 Hebe, 2 lavendels en een 'Exochorda macrantha - the Bride' (Parelstruik).
Spijtig genoeg geen 'Stevia's' gevonden, dat zal voor volgende keer zijn!
Maar m'n drang is toch wat gezakt, gelukkig.

Gelukkige groetjes,
Matabish.
donderdag 6 mei 2010 - 16:06
LauraK

LauraK

Ach Matabish, je hebt je ernstig ingehouden, zie ik!

Vanmiddag bedacht ik ineens dat de ziekte bij mij erger is dan ik al vermoedde;
ik heb deze voor (tuin)planten, voor terracotta potten, voor sierhekwerken, en
inmiddels ook voor mozaïektafeltjes... Ik vrees dat alle hulp te laat zal komen.
Maar niet getreurd, contact met lotgenoten beurt enorm op!

Groeten van Laura.
donderdag 6 mei 2010 - 16:55
Peppody

Peppody

@Ernestine: je weet toch hé, bij plaatsgebrek kun je rustig wat bij mij in de tuin komen planten Die gele kamperfoeilie wil ik wel alvast op komen halen en de datura's zijn ook welkom

groetjes
donderdag 6 mei 2010 - 20:32
cetinel

Cetinel

vandaag bezoekje aan mama gepland,en laat er nu net op die route een bloemist zijn waar ik al een tijd niet ben geweest......
dus die krijgt vandaag een bezoekjes(nadat ik in de gamma eerst wat perkplantjes ga halen(tis nie voor mij,de buren moeten toch nie op kale vensters kijken he)
heeft overigens niks met de ziekte te maken maar met gezonde zuinigheid: anders ben ik later verplicht er nog eens naartoe te gaan en dan heb ik 2 keer moeten rijden,zo combineer ik dat en spaar dus geld uit(toch? )
vrijdag 7 mei 2010 - 07:12
Matabish

Matabish

Heel goed Cetinel, zo doe je dat!
Bovendien, waarvoor dienen de excuusjes anders hé?
vrijdag 7 mei 2010 - 11:05
cetinel

Cetinel

paar perkplantjes gekocht.
drie bouvardia(roos rood en wit,lekker dat die ruikt!)
en 2 mini orchideekes......
en ook een hele rare plant waarvan ik de naam niet weet.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
even een haze-ik bedoel- katteslaapje...
zaterdag 8 mei 2010 - 23:01
cetinel

Cetinel

wat is da toch met die fotos!! vroeger lukte dat prima!

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 8 mei 2010 - 23:12
cetinel

Cetinel

o heten die zo,mini dahlia stond erbij en ik vond ze heel mooi,verder inderdaad petunia en tagetes en er zijn ook lobelia en portulaca in allerlei kleuren(beetje niet te zien op foto)ik heb ook 1 dubbele petunia.....de canna is een musa die is van vorig jaar.
kraaghalsdahlia,die vind ik leuk,bedankt voor de naam!
zaterdag 8 mei 2010 - 23:18
kerstkind

Kerstkind

Volgens mij is dat "kattekruid"
Mooie aankoop.
groetjes
zondag 9 mei 2010 - 00:18
printemps

Printemps

Die kerel van het tuincentrum heeft misschien een andere ziekte
Of CGDs dat overgegaan is op beroepsmisvorming en dan heb je natuurlijk andere symtomen hé

mvg
zaterdag 15 mei 2010 - 15:57
Rita1960

Rita1960

Marianne,

dat noem ik nog eens hergebruik van materiaal

groetjes,

Rita

ach, en dit virus.. mss wel verslavend maar MOOI.. vandaag bij de Welkoop
10 spaanse margrieten gekocht en nog 2 fuchsia soorten die ik nog niet had
't wordt tijd de baas te vragen om de woning uit te breiden
zaterdag 15 mei 2010 - 19:00
cetinel

Cetinel

ik koop niks meer(geen plaats) en om die verklaring te staven heb ik een paar dagen geleden mijn laatste aankoop gedaan: een sundaville,moet hem nog verpotten,das voor morgen want vandaag loop ik al krom en mank(in de weer geweest om zelf gestekte buxusplantjes in volle grond te zetten(nog niet hun definitieve plaats)daar moest dus eerst puin geruimd en onkruid uitgedaan,en ook al was het amper anderhalve vierkante meter,t was voor mij toch een zware klus,al dat bukken....( en dan de leuke commentaren van mijn echtgenoot die het nut ervan niet ziet,ge hebt al last genoeg zegt hij dan,maar het even zelf komen doen? o nee,mijnheer moet nodig zijn nieuw speeltje gebruiken,een hogedrukreiniger...blijkbaar is het nodig om de oprit drie keer in de week onder handen te nemen )
zondag 16 mei 2010 - 23:27
cetinel

Cetinel

tis een hard bestaan
maandag 17 mei 2010 - 00:11
printemps

Printemps

@ ernestine

Die roos Madame Isaac zou 1 van de betere soorten zijn om gelei van te maken
Die andere Austin is ook een zeer goede keuze,ruiken zeer lekker(alle 2)
Ikzelf heb Gertrude Jekyl en Abadam Darby,ik maak van deze confituur

Ik koop nu ook (bijna)niets meer wegens geen(of te weinig)plaats
Kleine tuin hé(met terras samen 41m²)

mvg
maandag 17 mei 2010 - 14:07
cetinel

Cetinel

oooo clematissen...
tja vindikvastnogweleenplekjevoor
dinsdag 25 mei 2010 - 07:19
Rita1960

Rita1960

ships ik moet aan het werk morgen!

droevige groetjes,
Rita
dinsdag 25 mei 2010 - 19:08
cetinel

Cetinel

ah,gelukkig dat ik nog es kijk,want ik dacht dus dat het in de li.lte doen was...
stel je voor zeg! ik naar de li.l terwijl de clematissen in de al.iop me wachten...
de aldi aanbiedingen op nageslagen,tis in holland te doen vrees ik tja....
woensdag 26 mei 2010 - 06:56
jamssen

Jamssen

Tja ernestine, ik ben er ook weer ingetrapt.
2 bruidssluiers gehaald en nu mag mijn wederhelft hiervoor een constructie gaan bouwen om hem genoeg plaats te geven om te groeien.
Alle benodigheden natuurlijk al gehaald anders kan hij morgen niet beginnen.hihi
Ach, heeft die arme man ook wat te doen he!?!
Zal foto's plaatsen als het klaar is.

Goetjes mlouise
donderdag 27 mei 2010 - 23:06
jamssen

Jamssen

Als ze van de zomer in een mooie tuin willen zitten moeten ze er ook wat voor doen of niet dan?
Besmettelijk, hoe kom je erbij, hij wilde het toch zelf!!!!
Hihi,

groetjes mlouise
donderdag 27 mei 2010 - 23:44
Jeannette1

Jeannette1

Beste forummers/sters,

Na een beetje akelige periode en daarna een onverwachts bijzonder fijne 2e Pinksterdag bij onze vrienden in Limburg, wilden wij dinsdag een stukje gaan rijden om weer op adem te komen.
Laat nu de auto plotseling richting Pijnacker gaan rijden!
Daar waar een grote Intratuin zit, waar wij geregeld komen vanwege mijn ziekte!
Ger probeerde uit alle macht het stuur om te gooien, maar dat lukte hem niet.
Waarschijnlijk is mijn ziekte sterker dan zijn handen aan het stuur.
Voorheen had ik verteld in een topic, dat wij rood, wit, blauw en oranje vakken in de tuin wilden maken.
Helaas zijn alle tulpen uitgebloeid en komen de andere planten nog niet zo snel op als wij gedacht hadden.
Dát wist de auto ook waarschijnlijk!!!
Helaas kon ik geen blauwe hangplant vinden en weet ook niet welke plant ik dan in blauw kan gebruiken.
Ik zal de foto laten zien van alle planten en plantjes waar ik zeker niet van af kon blijven.
Helaas heb ik Ger inmiddels ook besmet en kwam hij zelfs met een 2e kar aanrijden omdat er ook nog aarde en koeienmest bij moest.
Mijn rolstoel moest het ook ontgelden, maar die had het wel voor mij over!
Hier dan de collage van de foto's.

Lieve groetjes,
Ger en Jeannette

Tuinbabbel

vrijdag 28 mei 2010 - 11:12
Jeannette1

Jeannette1

Hai Marjolein,

Je hebt wel gelijk, maar ik werd juist ziek van al die andere medicijnen en vond dat deze ziekte mij beter uitkwam dan alle andere.
Als wij weggaan, tilt Ger mij op de plaats naast de bestuurdersplaats.
Ach arme man,
Zolang ik namelijk naast hem kan zitten wil ik dat ook blijven doen.
Dan rijdt hij mijn electrische kar op de rijplaat de auto in.
Op de plaats van bestemming haalt hij de kar uit de auto en tilt mij er weer in.
De handbewogen rolstoel blijft (als wij niet bij mensen naar binnen hoeven), thuis.
Op deze manier hebben wij gelukkig nog plaats om menig plantje te vervoeren.
Thuis gekomen haalt Ger dan de handbewogen rolstoel uit het huis en vult hem met die schattige aankopen.
Het is wat bewerkelijk, maar op deze manier heb ik Ger toch maar lekker besmet!!!
Zodra alles in de tuin op de plaats van bestemming staat of hangt, maak ik er (met Ger zijn handen) foto's van en plaats deze dan in deze topic.

Lieve groetjes, Jeannette
vrijdag 28 mei 2010 - 12:13
Jeannette1

Jeannette1

Beste An,

Jou wil ik zeker bedanken voor het opzetten van deze topic, waar wij allen met een gerust hard over onze ziekte kunnen en mogen praten!!!
Hopelijk wordt dit de langste topic ooit, zodat iedereen weet dat hij/zij niet de enige is die helaas behebt is met deze (gezellige) ziekte!
Ik weet zeker, dat ook alle nieuwelingen op dit geweldige TuinadviesForum zich nog meer thuis gaan voelen met al die fijne zieke mensen!!!

Lieve groetjes, Ger en Jeannette
vrijdag 28 mei 2010 - 12:21
Jeannette1

Jeannette1

Hai Marianne,

Wij komen net weer thuis want zij hadden de laatste keer géén rode Surfinia's in hangpot of hanging basket.
Vanmorgen kregen wij een telefoontje, wat ik al bijna niet af kon wachten en nadat de therapeut wegging direct naar Pijnacker dus.
Helaas konden wij ons beiden niet inhouden en kwamen weer met een afgeladen kar bij de kassa.
U weet waar u de potten en dozen kunt vinden hè vroeg de cassiere die ons alweer herkende.
Morgen maar weer alles op zijn plaats zetten of hangen en dan maar weer foto's maken en hier plaatsen.
Wat kan het toch HEERLIJK zijn om deze ziekte te hebben!!!


Groetjes, Ger en Jeannette
vrijdag 28 mei 2010 - 18:22
jamssen

Jamssen

Het is toch gewoon genieten of niet dan?
Gewoon naar een tuincentrum, wat plantjesof zaadjes meenemen en het is weer even over.
Wat freubelen in de tuin voor de afkickverschijnselen te bedwingen en we kunnen er weer even tegen.

groetjes mlouise
vrijdag 28 mei 2010 - 22:25
Peppody

Peppody

ik ga vanmiddag ook weer aan de slag. Met die regenbuien schiet het onkruid echt heel hard de lucht in Ach ja... dan kan ik weer ruimte maken voor die zaden die nu echt in de volle grond gezaaid moeten gaan worden en die zaailingen die hoognodig uitgezet moeten worden
zaterdag 29 mei 2010 - 12:05
LauraK

LauraK

Ik lag in een deuk om die collage van jullie, Jeannette! Ik heb zoiets wel eens gedaan
met een buggy van mijn kinderen, maar daar pasten helaas niet zoveel plantjes tegelijk
in...

Groeten van Laura.
zaterdag 29 mei 2010 - 17:44
Jeannette1

Jeannette1

Beste mensen,

Laten wij maar niet mopperen als het een beetje te nat is, niet leuk maar beter dan dat het hele land overspoeld/overstroomt is.
Wij kregen net contact met de kids in Srinagar en daar staat Kashmir geheel onder water net als Polen.
Niemand heeft nog groenten, alles is of verrot en niet meer te rooien of te oogsten.
Laten wij dan maar hopen dat alle overstroomde landen weer zo snel mogelijk droog vallen, zodat men misschien nog iets nieuws kan zaaien of planten.
Fanny en Bashir hebben van te voren al wat bakken etc. op het platte dak geplaatst, waardoor zij nog iets hebben kunnen redden.
Kashmir bestaat uit hoofdzakelijk eilandjes die werkelijk onder water staan. Srinagar de hoofdstad ligt nu ca.1 meter onder water.
Srinagar en zijn eilandjes liggen in een groot meer, wat gelukkig geen stromend water is.
Hopelijk wordt het ook in Nederland en België op tijd iets droger, want zonder groenten kan toch niemand???

Groetjes, Ger en Jeannette
zondag 30 mei 2010 - 15:58
Jeannette1

Jeannette1

Dank je wel lieve Marianne voor je lieve woorden!

Helaas zijn Ger en ik toch ook wel vaker aan het mopperen als de planten in potten etc. weer omgewaaid zijn zoals vandaag door storm en regen.
Maar als je dan dit soort berichten krijgt van je kids die er voorgoed wonen, ga je er toch wel weer eens anders over denken en kom je met een plof met beide benen op de grond.
Nu houden wij ons vast aan het fijne vooruitzicht, dat onze dochter Fanny begin juli voor even terugkomt, in augustus weer weg moet, maar dan in september komt ze met Bashir samen voor een poosje terug, helaas met onze ziekte behebt!

Groetjes, Ger en Jeannette
zondag 30 mei 2010 - 16:57
Peppody

Peppody

het is ook rotweer vandaag pfff... Maar wat jullie dochter overkomt is vele malen erger! Hopelijk komt het snel weer goed, trekt het water weg en kunnen ze toch nog wat groenten zaaien.

Fijn dat ze even naar Nederland komen hé! Ik denk wel eens aan ze, als ik naar de van jullie gekregen zaadjes kijk, of ze al opkomen.

zondag 30 mei 2010 - 17:15
kerstkind

Kerstkind

Hee die Jeannette,

ben je ná je bezoek in Limburg jouw pilletjes vergeten in te nemen
Het lijkt er wel op.....want deze pilletjes beschermen je ook tegen de
ziekte hoor
En dan je lieve Gerritje altijd maar vóór of achter dat karretje spannen hehe,
arme man Hij moet zo wel besmet raken.
Maar wat me het meest verbaasd....ik heb toch al veel gezien, fietsjes met planten,
karretjes met planten, maar een rolstoel mét planten in de tuin.....
dat is nieuw voor mij.

btw mooie collage trouwens, ziet er fleurig uit.
Geniet van je aankopen.
groetjes José
zondag 30 mei 2010 - 17:22
Matabish

Matabish

Het is waar dat wij durven klagen van de droogte, maar in een ander seizoen is het dan weer te nat!
Ik denk dat het maar menselijk is om te klagen!
Maar, zoals mijn mama altijd zei: "Wij wonen in het landje van belofte!
Hier zijn nooit grote aardbevingen, overstromingen, orkanen, enz.! Wees dus gelukkig!!"
En gelijk had zij...als je al die tragische natuurdrama's ziet over de ganse wereld, mogen wij toch van geluk spreken!

Groetjes,
Matabish.
zondag 30 mei 2010 - 17:44
Rita1960

Rita1960

Onze ziekte??
zeer besmettelijk
maar wel zeer afhankelijk van ons "portomoneetje"
wees blij dat je de luxe nog hebt van het kunen kopen van mooie planten! Als het aan onze "toekomstige" NL / regering ligt dan niet meer..........

groet´n
Rita
zondag 30 mei 2010 - 19:23
an
maandag 31 mei 2010 - 09:26
Peppody

Peppody

Hoi An,
ik voel helemaal met je mee. Het wordt steeds erger en erger. Waar moeten we het nog vandaan halen... Hier precies hetzelfde: een huis wat nu bijna 3 jaar te koop staat, al 3 jaar 2 hypotheken, man die nu al 10 maanden werkeloos is en nee geen uitkering of bijstand krijgt want ik verdien nl 50 euro boven de grens... (hij heeft gelukkig sinds 1 week weer werk via een uitzendbureau, maar ja voor hoe lang is maar de vraag) en zo kan ik nog wel even doorgaan met al onze tegenslagen...

Ik heb veel eenjarigen, maar die heb ik zelf gezaaid en geruild. Zaden zijn namelijk niet zo duur en ik heb heel veel gekregen en uitgeruild met de forumleden. Daarnaast verkoop ik ook vaste planten die in mijn tuin teveel zijn geworden en daar kan ik dan weer nieuwe planten voor kopen (maar meestal haal ik er wat anders van: boodschappen, kleren en dan haal ik maar een paar plantjes bij)

Ik zou de nieuwe minister wel eens willen uitnodigen om 's winters een weekje in ons huis te verblijven. Wij hebben namelijk geen verwarming, enig idee hoe koud of dat dat is? En nee, deze aankomende winter gaan we nog steeds geen verwarming hebben omdat er geen geld voor is... Leuk als je uit de douche komt en in de badkamer is het slechts 5 graden... Leuk is dat ook voor een kind van 2 jaar... Gelukkig hebben we 1 zibro kachel, het geeft wat kankerverwekkende stoffen in huis en we hebben alleen de keuken maar verwarmd maar ach het is tenminste in 1 ruimte dan 18 graden... En verder 2 electrische kacheltjes voor de woonkamer en de slaapkamer van mijn dochter, leve de energierekening...

We mogen gelukkig nu eindelijk ons huis gaan verhuren, maar ja vind in deze tijd maar eens een FATSOENLIJKE huurder die niet je huis in een half jaar kapot maakt... Tot nu toe alleen maar van die rare mensen gehad die het willen huren. Maar ja, nood breekt wet dus er zal wel zo'n figuur in gaan komen ben ik bang. We houden ons hart weer vast, met al die tegenslagen bij ons zal dit ook wel weer een tegenslag gaan worden...

Maar goed, ik ben het weer even kwijt. Jullie kunnen er ook niets aan doen. En iedereen heeft zo z'n eigen problemen en dankzij de (nieuwe en oude) regering worden deze vaak alleen maar groter. Zieken, ouderen, minima... Leve de voedselbanken en kledingbanken... (behalve als je, zoals ik, in het grensgebied van NL leeft dan kom je voor deze banken niet in aanmerking) Stemmen kunnen wij niet want we wonen in Duitsland en we wisten niet dat je voor een bepaalde datum bij een gemeente moest aangeven dat je wil stemmen (want daarvan brengt niemand je op de hoogte.... en Nederlandse huis aan huiskrantjes waarin dit is gepubliceerd ontvang je nu eenmaal niet in Duitsland en in NL ook niet, anders puilt daar weer de brievenbus uit)

An (en anderen die het betreft), ik wens je heel veel sterkte toe en mocht je eens in de buurt zijn, bij mij kun je altijd plantjes komen halen.

maandag 31 mei 2010 - 09:42
an
maandag 31 mei 2010 - 10:25
Peppody

Peppody

weet je hoe ik ook aan veel planten ben gekomen (want in onze tuin stond nl helemaal niets toen we hier kwamen wonen): gewoon elke dag het woordje gratis intypen bij de bekende advertentiesites in Nederland.

Hoeveel tuinen ik al niet heb leeggeschept en overal planten heb opgehaald binnen een straal van 15 km van mijn woning... Soms 3x heen en weer rijden met m'n autootje. Zelfs een Japanse esdoorn opgehaald en ik heb een grote palm staan (chamaerops vulcano), tropische planten vind ik nl het einde! Je moest eens weten wat wij allemaal gratis ophalen en dan vervolgens zelf gebruiken. Het bankstel, kasten, bed, kleding, maar vooral planten: gewoon gratis opgehaald! Mijn schoonvader zucht altijd als ik weer opbel dat ik iets kan ophalen: hij heeft een grote auto en een neef heeft een aanhanger die bij hem erachter past... Kijk maar eens bij mijn profiel, dan zie je hoe nu de tuin er uit ziet. En ik heb er echt nauwelijks geld aan uitgegeven. De tuin is nog steeds niet af maar telkens breid ik weer wat uit en zo zal de tuin uiteindelijk vol staan met planten en kan ik eindelijk eens beginnen met 'aanleggen'. Want vorm heeft het echt niet hoor

Vanavond gaat mijn man houten vloerplanken gratis ophalen. Deze gaan we verven en daar maken we een nieuw kippenhok van, voor in de schuur. Zo zie je maar: wat mensen weggooien kunnen anderen weer een groot plezier mee hebben.

Wie weet wat de toekomst gaat brengen An, je weet: achter de wolken schijnt de zon! Die zon gaat ook echt voor jou schijnen en dan denken we nog eens terug aan die rottijd die we nu meemaken en zijn we blij dat we daar sterk en wijs zijn uitgekomen.

http://www.tijdelijktweewoningen.nl/detailpage.php?cnt=22&uid=55
maandag 31 mei 2010 - 10:55
an

An

Hoi Peppody ,
heb even gekeken op markt plaats zie daar hele mooie bestrating gratis af te halen,
Bel mijn familie op en zo maar niemand die me kan helpen met halen het gaat om 30m2 klinkers en koppelstones wat ik graag zou willen hebben (heb nu van die viese grijze oude vierkante stenen liggen nou kan ik het gratis halen voor de hele tuin en heb geen vervoer
http://tuin-terras.marktplaats.nl/tegels-en-terrasdelen/349799793-31m2-klinkers-10x10cm-en-5x12cm-gratis-ophalen.html?
kijk maar op deze url ik vond het wel mooi mooier als ik nu heb
maar hoe krijg ik het hier vooor donderdag want dan willen ze het weg hebben.
gr an
maandag 31 mei 2010 - 13:00
an

An

heb mischien nog 1 buurman waar ik het aanvragen kan .(kan proberen)
maar ben ook even aan het kijken voor boeren klinkers
heb je gezien hoe het er uit ziet met blauw mijn kleur ,beter als die vierkante stoeptegels.
maar naar boeren klinkers gaat mijn voorkeur hou namelijk van een landelijke tuin
gr an

maandag 31 mei 2010 - 14:38
Peppody

Peppody

Dat ziet er leuk uit! Laat het reserveren tot woensdagmiddag en zet zelf een advertentie: gevraagd, iemand die mij 30m2 stenen kan vervoeren, t.e.a.b.

Bedenk zelf wat je er voor over hebt en als er mensen reageren dan vraag je wat ze ervoor willen hebben. Bedenk wel dat zo'n lading stenen (we hebben zelf eens copplestones opgehaald) wel 3x rijden is met een kleine aanhanger, met een grote aanhanger is het wellicht wel in 1x op te halen.

En mocht het niet lukken met je advertentie dan mail je die mensen van de stenen gewoon dat het vervoer niet is gelukt met excuses en dan hebben die nog 2 dagen de tijd om iemand anders te benaderen. Wie niet waagt die niet wint hé.

Kop op en houd de moed er in hoor!
maandag 31 mei 2010 - 14:53
an

An

heb nog steeds niemand gevonden , hoop dat ik nog iemand kan vinden.(en anders maar weer op een andere wachten heb eigenlijk het liefste waaltjes of wat daar op lijkt ) want ik vindt zo'n boeren uitstraling (landelijk) zo mooi,
heb wel een tratje met anjertjes gekocht bij de aldie vandaag helaas geen petunia's en 2 mooie deur matten bij de deka.(had er eerst een gekocht want ik kon hem niet laten liggen vond hem zo leuk en toen ik die neer had gelegd miste ik het toch ook wel bij mijn schuur eentje dus ik heb snel mijn dochter er op af gestuurd om er een vast te houden en ben smiddags gauw die andere gaan halen.
En toen moest ik tegen zes uur boodschappen doen en zag een vrouw lopen met een tra plantjes en vroeg waar hebt u die van daan bij de aldie zei ze ,ik snel naar de aldie om 3 min voor zes en heb snel even 1 tra gehaald met anjertjes (want deze reclame gaat eigenlijk morgen pas in ,had dus 2 de keus.)
zie foto
[afbeelding verwijderd niet-https]
deze anjertjes vond ze wel een apart kleutje hebben
[afbeelding verwijderd niet-https]
en heb twee van deze matten gekocht.
[afbeelding verwijderd niet-https]
zo is het geworden ,en die grijze bak heb ik een piramide in gemaakt en daar wil ik oostindiche kers laten groeien en heb aan elke zijde 2 tomaten plantjes gezet die ik naar beneden wil aten hangen (Riny tim en tommys en kers tomaatjes.)
hoop dat het lukt wat ik er mee bedoelde.
talfetje en stoelen moeten nog blauw worden.
(normaal zetten ze de fietsen tegen het tafeltje zodat het gewoon een grote fietsenstalling wordt hoop dat ze het zo laten staan.
[afbeelding verwijderd niet-https]
de nieuwe plantjes aan de muur
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 1 juni 2010 - 22:12
Matabish

Matabish

Dat gaat mooi worden An!
dinsdag 1 juni 2010 - 22:18
an

An

Hoop het wel en dat alles een beetje uitloopt want volgens mij lopen anjertjes niet zo veel uit normaal heb ik altijd veel hang petunia's die worden zo lekker vol met veel bloemen,
en hoop dat diet grijze bak gaat worden wat ik in mijn hoofd heb en dat die latirus bij de deur goed gaat bloeien en die pompoen aan de muur in die groene hang bak.
waar die stenen staan daar wil de buren coniferen plaatsen dus wordt lekker groen
(hij wil niet tegen fietsen aan kijken (wij zijn met 5 a 6 man en dus ook 5 a 6 fietsen en zij zijn maar met zijn tweeen en ik heb een heel gezin waarvan niet alle fietsen in de schuur passen .
het liefst had ik bij dat keuken raam nog een zonnescherm staat het helemaal zomers (wou er een zelf maken maar die doeken zijn zo duur(bv met gewoon een stuk linnen in plaats van dat scherm doek (echte) en zo'n afdak bij de deur maar die zijn ook zo duur.
gr an
dinsdag 1 juni 2010 - 22:27
LauraK

LauraK

Dat ziet er gezellig uit An, en je hebt mooie anjertjes gekocht! Die matten vind
ik prachtig, die zijn ook helemaal mijn smaak.

Groeten van Laura.
dinsdag 1 juni 2010 - 22:28
an

An




en dan wil ik dat tafeltje en die stoeltjes blauw maken als de kleur van die bank
maar helaas zit er in dat witte stoeltje een groot roest gat van 5 cm breed
dus op zoek naar twee andere stoeltjes metertijd
zal morgen even een andere topoc maken over zonnescherm wat ik bedoel
misschien toch even in deze maand nog een paar eenkjarige plantjes halen
dinsdag 1 juni 2010 - 23:37
Matabish

Matabish

Maar ja Batdah, het is zo fijn om toe te geven aan de verleiding!!!
vrijdag 11 juni 2010 - 00:55
LauraK

LauraK

Ik zeg: gewoon doen! (Vrij naar een irritante reclame van een energieleverancier.)
Je kan achteraf maar beter spijt hebben dat je ze meegenomen hebt, dan spijt dat je ze
níet meegenomen hebt! In dat eerste geval is er vast en zeker iemand anders weer blij
mee te maken...

Groeten van Laura.
vrijdag 11 juni 2010 - 08:53
kerstkind

Kerstkind

@Marjoleine,
aan de foto van Batdah te zien, gaat hij ook verticaal tuinieren

@batdah, je bent niet te stuiten he??
Deze zien er bijzonder goed uit....ook de kleur.
groetjes José
vrijdag 11 juni 2010 - 14:28
Peppody

Peppody

dat ziet er mooi en fleurig uit!
vrijdag 11 juni 2010 - 20:59
jamssen

Jamssen

Hier de beloofde foto's van de bruidsluier constructie die mijn wederhelft heeft moeten maken door mijn ziekte.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

ps. zie ook onder fruit topic zijn nieuwe project. (door mijn ziekte en laura's ideeen)
groetjes mlouise
vrijdag 11 juni 2010 - 22:49
cetinel

Cetinel

t was weer een opflakkering deze week
een sundaville,een campsis,een clematis,drie rozen aen een vaccinum
en nu maar weer plaats zoeken.....
prei is ook al geplant en radichio en suikerbrood en andijvie gezaaid...
vrijdag 11 juni 2010 - 22:57
condor86

Condor86

Mjn man wil een verzoek indienen bij de tuincentrums in de buurt of ze me willen weigeren als ik weer plantjes kom kopen. En dit forum doet ook niet veel goed voor de bij jullie zo bekende ziekte, dus ga morgen mijn onrustige gevoel maar stillen bij het tuincentrum maar wel vermomd
vrijdag 11 juni 2010 - 23:05
jamssen

Jamssen

Of dat zal helpen, die afkickverschijnselen veraden je als je niet oppast?


groetjes mlouise
vrijdag 11 juni 2010 - 23:10
Peppody

Peppody

Hoi Ernestine, ik zie geen foto helaas.

Groetjes
zaterdag 12 juni 2010 - 09:47
Matabish

Matabish

[afbeelding verwijderd niet-https] Grappig, al die bijverschijnselen en bijkomende toestanden!
zaterdag 12 juni 2010 - 15:01
condor86

Condor86

marianne,

Ik denk wel dat het besmettelijk is, naar het tuincentrum vandaag en mijn man kwam met een plantje aan die hij leuk vond. Viel bijna van verbazing
achterover
En hij heeft betaald zonder gemopper .
Als hij zich maar niet echt met de tuin gaat bemoeien, want dan denk ik dat ik aan de zuurstof moet
zaterdag 12 juni 2010 - 19:30
LauraK

LauraK

Zie je wel dat het heel besmettelijk is!!!
Ik heb al twee dagen niets meer gekocht, goed, hè?!

Groeten van Laura.
zaterdag 12 juni 2010 - 21:07
an

An

IK heb 6 vlijtige liesjes gekocht voor het goede doel en een snack komkommer.
was mijn tuin maar groter.
ik wil nog een pioen kopen of zo als ik hem tegen kom
groetjes an
zaterdag 12 juni 2010 - 21:13
cetinel

Cetinel

mijne ziekte resulteert in het vandaag sakkerend rondstrompelen ,regelmatig moeten platliggen,toch weer even de tuin in (proberen) wandelen en jammeren op mijn ledematen omdat ze niet meewillen.
nieuwe aanwinsten moesten de grond of de pot in hé,en ik wou het persé zelf doen lijf laat weten dat het nu wel genoeg is....
dus een rechtsreeks gevolg van het cgd syndroom is: pijn in beide knieen,krakende botten,hees door de allergieen weer eens(moest zonodig de poes knuffelen en een kwekerij bezoeken en overal aan snuffelen)
rug weer even buiten strijd door planten van clematis en campsis,waarbij de laatste volgens mij de boosdoener is omdat die plaats moest ontdaan worden van puin en stenen die daar blijkbaar vroeger om god weet welke reden in de grond gewerkt was....
wegens acuut tekort van potgrond(weeral !)heb ik nog mijn rozen en balkontomaten niet kunnen verpotten en dat steekt want dat zal ik de komende dagen nog niet kunnen

oh well,ik ga men verdriet wat wegeten....en hopelijk zullen de symptomen over een paar dagen weer wat minder zijn,anders moet ik het evengoed aan anderen laten doen(bah! zeg nou zelf,das ook niks hé)
zondag 13 juni 2010 - 16:22
Matabish

Matabish

Delegeren Cetinel, delegeren!!!!
Ik heb dat ook moeten leren en ik vind het nu helemaal niet erg meer om anderen mijn werk te zien doen!!
Bespaart énorm véél pijn en da's ook leuk hoor, dat je dan weer zonder grote pijnen in je tuin kunt rondwandelen èn ervan genieten!!
zondag 13 juni 2010 - 16:28
jamssen

Jamssen

De afkickverschijnselen beginnen weer op te vallen geloof ik.
Ik kreeg van mijn moeders vriend 12 rode geraniums en 15 ?? blauwe 'opvullers'.
Wie weet de naam?
Ik heb ze natuurlijk gelijk in potten gezet (2 hang en 2 staande potten) en kan er nu weer even tegen.
Ik vond het heel lief van hem dat hij me even van mijn verschijnselen af heeft geholpen.
[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes mlouise
dinsdag 15 juni 2010 - 00:26
Matabish

Matabish

Moeilijk te zien, maar het lijken me die lage 'Campanula' te zijn waar ze borders mee vullen?

Groetjes,
matabish.
dinsdag 15 juni 2010 - 00:32
Matabish

Matabish

Gelukkig dat jij er meer van kent dan ik Batdah!
Maar zijn dat niet die plantjes die ze op muurtjes laten groeien of als afboording?
dinsdag 15 juni 2010 - 01:43
jamssen

Jamssen

Lobelia, dat was het ja.
Tenminste dat was me verteld.

groetjes mlouise
dinsdag 15 juni 2010 - 11:36
LauraK

LauraK

Inderdaad Lobelia: meestal zie je die in het donkerblauw, maar ze zijn er ook in het wit,
fuchsiaroze en lichtblauw, zoals jij hebt gekregen. Ik vind dat zelf de mooiste variant,
maar ik val nu eenmaal op lichtblauwe bloemen!

Groeten van Laura.
dinsdag 15 juni 2010 - 11:42
cetinel

Cetinel

ik denk da ik genezen ben! vandaag paar plantjes in handen gehad,en uiteindelijk(na lang aarzelen)toch teruggezet
de potgrond,bloempotten en gieter zijn geen planten dus dat telt nie!
rug is nog niet 100%,maar dat is die nooit bij mij,dus ik schuifel nog wat zachtjes door de hof.....ik kan natuurlijk geen huishoudelijke klussen aan,daar heb ik geen moeite met delegeren
dinsdag 15 juni 2010 - 16:26
printemps

Printemps

Jawel dat telt wel mee
Want als je geen planten hebt moet je ook die andere dingen niet halen

mvg
Ik heb vandaag enkel een rolleke draad gekocht (van die groene voor de tuin)
Plantjes is al van zaterdag geleden (Gingko bonsai gekocht)
Misschien ben ik wel genezen
mvg
dinsdag 15 juni 2010 - 16:51
cetinel

Cetinel

ZUCHT!!
dinsdag 15 juni 2010 - 17:02
annis

Annis

Vier dagen tuinen kijken(Frankrijk) en drie kwekerijen bezocht. Veel moois gezien en veel aparte planten maar helemaal NIETS gekocht geen plant en ook geen plantenboek.
Mijn man had de medereizigers al gewaarschuwd als Ann in de kas staat roep me maar. Gelukkig kennen al deze mensen mij goed en wisten al dat er mij altijd wel een plant aan de fingers blijft plakken.
Ik had eigenlijk toch niets mee willen nemen moet dan al die dagen onder in de bus staan. Het weer was er fantastisch veel zon en een lekkere temperatuur.
dinsdag 15 juni 2010 - 17:20
kerstkind

Kerstkind

Hee @nnis,
wat leuk, tuinen kijken in Frankrijk.
Graag willen we foto's zien.....we zijn niet nieuwsgierig hoor!!
Hopenlijk heb je het naar de zin gehad. Maar goed dat jullie met de bus waren, anders had je beslist véle, véle plantjes gekocht
Dus toch nog ergens goed voor geweest.
Want genezen ......dat gebeurt niet.
En dat geldt ook voor jou
groetjes van een nieuwsgierige José
dinsdag 15 juni 2010 - 19:12
Matabish

Matabish

Och Annis, jij bent geslepen...dat is twéé keer genieten hé!!
Eerst al die mooie tuinen zien waar je hopen ideeën opdoet en dan, als je weer thuis bent...
als de weerlicht de plantencentra aflopen om al die 'zó mooi' -planten te kopen!
Gelukkig hebben jullie zalig weer gehad voor jullie tuinen-trip!
Dan kan je er tenminste echt van profiteren èn mooie foto's maken!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
dinsdag 15 juni 2010 - 19:18
Polplastron

Polplastron

Oei! Iemand hier op het forum heeft mij het adres gegeven van een rozenkweker! Ik ben weer helemaal vertrokken!!!!!!!!
dinsdag 15 juni 2010 - 20:42
LauraK

LauraK

Hahaha, Marjoleine zit nu met trillende handjes voor haar computer te wachten...

En vertelde ik pas nog trots al twee (!!!) dagen niets gekocht te hebben, gisteren kwam ik
bij een bloemenzaak een heel grote bontbladige Yucca tegen, die maar 2 euro bleek te kosten.
Tot mijn grote verbazing pakten mijn handen gauw mijn portemonee, en vóór ik het
wist stond ik met die beauty in een plastic zak weer buiten...

Groeten van Laura.
dinsdag 15 juni 2010 - 21:15
Polplastron

Polplastron

Nee hoor ... 't ging over Schmitz in Malmedy. Helaas heeft die weer een boel rozen die Lens in Oudenburg niet heeft! Heel erg!
dinsdag 15 juni 2010 - 21:35
hildavw

Hildavw

Ik herken me hier ook volledig in.
Alhoewel, misschien ben ik momenteel toch een beetje aan het afkicken.
Op vakantie in Engeland kriebelde het wel dikwijls, maar zoals reeds hiervoor door iemand gezegd, op de bus plantjes meenemen is geen goed idee.
Deze namiddag was ik zelfs vlak naast een A...ve en ik ben er zelfs niet binnen geweest...
Maar ons tuintje staat momenteel dan ook overvol.
Ik moet eerder wegdoen (zaailingen) dan bijplanten.

groetjes

Hilda
dinsdag 15 juni 2010 - 22:10
Polplastron

Polplastron

Ik heb gelukkig nog een serieuze border aan te leggen ... Als die vol is kan ik alleen nog maar in de hoogte gaan!!!! En helaas ... er zijn ook KLIMrozen!!!!
dinsdag 15 juni 2010 - 22:17
an

An

vandaag gieter voor de planten gekocht mijn oude was stuk dus moest ik toch even halen en morgen heeft de aldie weer treetjes met plantjes voor 2.49
ga wel even kijken,
gr an
dinsdag 15 juni 2010 - 22:31
jamssen

Jamssen

Nee, nee ik ga niet kijken !!!
Ik moet toch echt even wachten tot ik weer plaats heb.
Zal het vol te houden zijn??

groetjes mlouise
dinsdag 15 juni 2010 - 22:33
cetinel

Cetinel

in de aldi hebben ze hier morgen fruitplantjes: aardbeien,bramen of frambozen per drie in een tray ,telkens met verschillende bloei(en dus ook oogsttijden)aangezien ik aardbeien,bramen èn frambozen heb hoef ik dus niet te gaan kijken,en een reuzeleuke gieter heb ik vandaag toevallig op de kop getikt!
dinsdag 15 juni 2010 - 22:55
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik probeer nog steeds tijdelijk af te kicken en het lijkt te lukken. Elke keer als ik een bloemenzaak zie, ga ik aan de andere kant van de straat lopen en loop er met klamme handjes voorbij....tot gisteren.
Moest een cadeautje halen voor mijn zoon, dus ik nietsvermoedende in zo'n overstock winkeltje binnen. Even rondsnuisteren en wat zag ik daar: tuinboeken. Allemaal aan 2.5 à 3 € per stuk. Het zou een misdaad zijn om die te laten liggen. Ik heb dan toch geen plantjes gekocht hé.
En onderweg naar buiten zag ik zo'n heel schattig bloementafeltje staan. Dat hebben we dan ook maar meegenomen, maar dat was alleen maar omdat ik het echt heel erg nodig had.
Mijn man durfde al niks meer te zeggen op al die extra kilo's die hij nog moet gaan verhuizen.

O ja, en dat cadeautje hebben we ook nog gevonden.
donderdag 17 juni 2010 - 08:08
annis

Annis

Ook al weer bezweken voor een tuinboek kon ik niet laten liggen . Ik was op zoek naar een boek voor mijn man maar kon deze niet vinden maar vond wel een boek van Piet Oudolf en Henk Gerritsen "Droomplanten"voor de prijs van €2.99 zoiets laat toch niet liggen.
donderdag 17 juni 2010 - 09:04
Matabish

Matabish

Leuk toch TuinFairy, als je aan dezelfde ziekte gaat lijden!
Dan kan je zoveel meer begrip opbrengen voor elkaar, toch?
Het schuurraampje ziet er alvast frisser uit en wordt nog heel mooi als die fuchsia's goed gaan groeien!

Warme groetjes,
Matabish.

maandag 21 juni 2010 - 16:31
Matabish

Matabish

Je hebt het helemaal niet begrepen hé TuinFairy?
Die fuchsia's zijn natuurlijk bedoeld om dat raampje te camoufleren!
Dan hoeft dat niet opgeknapt te worden! [afbeelding verwijderd niet-https]
Slimme man, die man van jou!!
maandag 21 juni 2010 - 17:21
Jeannette1

Jeannette1

Ik dacht dat hij daar de spullen voor gekocht had bij de doehetzelfgrutter!

Groetjes, Jeannette
maandag 21 juni 2010 - 17:24
Rita1960

Rita1960

Marianne, die man van jou leert het echt nog wel
Mooi dat 't ie om fuchsia's dacht..
mocht je t.z.t. nog nieuwe soorten willen hebben zou ik zeggen.. kom eens aan
vanuit Wolde***** is niet zover van hier... kun je zelf stekken maken van de fuchsia's..

en ja.. heel eerlijk.. ben de laatste tijd een beetje afgekickt van het kopen.. nu ja afgezien van de potgrond maar dat heb je toch nodig om alles goed te verzorgen of niet soms en bovendien heb ik te veel tijd nodig om alles te onderhouden

groetjes,

Rita
maandag 21 juni 2010 - 20:02
condor86

Condor86

ze zeggen niet voor niets vrouwen komen van venus en mannen van mars

evelyn
maandag 21 juni 2010 - 23:32
printemps

Printemps

Goh het gaat echt niet goed met mij
Ik mocht van mijn man niets meer kopen want alles staat al vol zegt die
Maar ik had al een Kumquat besteld bij Cetinel en daar heeft die niet zoveel van gezegt
De maand ervoor ook nog een sinaas gevonden
Maar vanmorgen heb ik nog een mooie limoen gevonden die "koop mij,koop mij" aan het roepen was en ja CGD daar kan je ook niet naast hé
Ik heb hem stiekem ergens verstopt in de tuin en hem verpotten moet ik ook doen als hij er niet is dan
Siebiet smijt hij me buiten
Ik moet echt een remedie ertegen vinden hoor
Help mij aub

mvg
zaterdag 26 juni 2010 - 13:54
cetinel

Cetinel

mwah,als ze erachter komen heb je toch al wat je wou
t zal alleen weer nie simpel worden om in de winter alles een goed plekje te geven,
en dan de commentaren die je erbij moet nemen als zij degene zijn die mogen zeulen
maar af en toe ben ik ook serieus doof(waarschijnlijk ook een resultaat van de ziekte)
sterkte met het verpotten,bood je cumquat ook zoveel weerstand?? ik heb er mee geworsteld jong!
zaterdag 26 juni 2010 - 15:25
printemps

Printemps

Nee niet veel weerstand (en worstelen ???Sumu of gewoon ???)
Maar de mijne was een beetje kleiner hé of toch minder takken
Ik zette hem in een emmer water en dan soppen en kneden (die kumquat en niet mijn man hoor)
Alhoewel misschien is dat wel een oplossing hé

mvg
zaterdag 26 juni 2010 - 15:33
cetinel

Cetinel

het leek eerder op touwtrekken,met mijn voet op de rand van de pot en maar trekken aan die stam en wrikken......eer die uit de pot was
past jouw man in een emmer water???of is het in het bad,zegt die vast geen nee tegen
zaterdag 26 juni 2010 - 15:56
printemps

Printemps

Nee die past niet in een emmer,allee toch niet het normal formaat van emmer

Ja dat trekken heb ik ook moeten doen
En erop slaan (ook weer niet op mijn man) op de pot
Dan kwam die eindelijk los

mvg
zaterdag 26 juni 2010 - 16:00
LauraK

LauraK

Elke keer als er een nieuw bericht in dit topic geplaatst wordt, moet ik snel kijken wie
er nu weer het slachtoffer van zijn of haar (eigen) CGD is...
Moet erg lachen om de worstelingen van Cetinel en Printemps met hun boompjes én
mannen!

Groeten van Laura.

P.S. Van de week drie keer plantjes gescoord... Goede week gehad, dus!
zaterdag 26 juni 2010 - 18:13
cetinel

Cetinel

tjongejonge zeg! hebben julie nou geen greintje zelfdicipline??
zit ik hier met mijn "maareenoleander"
wegens het warme weer dernet weer efkes de planten in potten water gegeven ongeveer 12 volle gieters(12 iter)mogen aanslepen(meestal doe ik het met de tuinslang,maar die was aangesloten op de hogedrukreiniger want echtgenoot was weer aan het spelen)en dat is exclusief de bloembakken op de vensterbanken....heb ik nu zoveel potten,of hadden ze gewoon veel dorst?
zoveel heb ik niet hoor,t zijn gewoon redelijk grote potten
zondag 27 juni 2010 - 18:01
jamssen

Jamssen

Batdah, kon je het weer niet laten.

Zoals je weet heb ik een kado van de vogels gehad en kan ik me weer even inhouden.
Tot volgende week, want dan hebben we een nieuwe mooie klimmer nodig voor nog een parasol te laten begroeien.
We hebben een tekort aan schaduw in de tuin.(goed smoesje he)
Weet iemand een mooie snelle klimmer met bloemen?
Alle tips zijn welkom, ik heb zelf nog geen idee.


groetjes mlouise
zondag 27 juni 2010 - 21:54
LauraK

LauraK

Goeie aanschaf, Batdah! De oleanders zijn goedkoper dan een bos bloemen, en je
hebt er veel en veel langer plezier van... Dus nog verantwoord ook, toch?!

Ik heb me vandaag niet kunnen bedwingen en kwam thuis met nóg een roze salvia,
een grote paarse lobelia en een grote lavendel. Schade? 4 euro. Daar kan je het
zelf niet voor breien -zo praat ik mijn aanschaffen altijd goed, hahaha.


Groeten van Laura.
maandag 28 juni 2010 - 15:50
annis

Annis

Ja, Laura dat zeg ik zelf ook altijd. Zaterdag ook weer gevallen voor drie Salvia's nemerosa en twee Lupinus. Het ligt niet aan ons dat we het niet kunnen laten staan. De winkeliers prijzen die planten veelste goedkoop. Zouden ze duurder zijn zouden we ze laten staan
maandag 28 juni 2010 - 21:01
annis

Annis

Batdah die zijn mooi.Welke is dit. Ik had er vorig jaar een gekocht en zelf gezaaid maar hebben de winter niet overleefd. Dit jaar opnieuw gezaaid ook een roze soort C. incanus deze staat nu in de kas. Deze winter haal ik hem toch naar binnen of verwarm de kas.
dinsdag 29 juni 2010 - 15:32
annis

Annis

Laten ze zich makkelijk stekken. Met de Salvia's doe ik het ook al een tijd vooral met de soorten die niet winterhard zijn zoals bv.S.discolor.
dinsdag 29 juni 2010 - 15:40
annis

Annis

Bedankt voor de informatie Batdah.
dinsdag 29 juni 2010 - 15:46
lydia2

Lydia2

Heb je nog even tijd om te oefenen voor de spiegel? Je hebt de juiste zin al gevonden en dan zo zielig kijken als die hond en dan komt het echt wel goed. Kan niet anders.

Warme groetjes,
Lydia
woensdag 30 juni 2010 - 15:25
annis

Annis

Die flexibele manden zijn super handig ik meng hier meestal de potgrond met perliet in voor de opkweek van planten en gebruik hem ook voor het snoeiafval.

Marianne er zal je wel iets invallen.
woensdag 30 juni 2010 - 16:16
annis

Annis

Prachtige Fuchsia's Marianne die had ik ook niet laten staan.
Vorige week hadden ze nog enige planten staan bij de Al..... even kijken of er nog iets bijzonders bijzat. Ja, natuurlijk 3 Penstemons barbatus hebben gewoon op mij staan wachten.
Afgelopen vrijdag nog drie tuinen bezocht in west Brabant was wel warm maar zeer zeker de moeite waard .Tuin van Albert Tielens, Achter de Linden en Het blomhof. Bij Tielens/Tielens nog wat leuks gekocht voor in de tuin maar geen planten maar een metalen vlinder op een stang.
Nu moeten we er maar even tegen kunnen tot het volgende ons weer beroofd van onze wil.
maandag 5 juli 2010 - 15:00
Matabish

Matabish

Als je met zùlke mooie fuchsia's je ziekteaanval kan bedwingen, dan wil ik nog wel een paar 'crisekes' doormaken!!
maandag 5 juli 2010 - 15:13
Rita1960

Rita1960

3 voor 5 euro is geen geld
en de bloeiende is een mooie!
wel eens bij Lokhorst in Gieten geweest?? Nee?????????? oh, zo jammer want dan begin je echt te kwijlen ( en daarom kom ik er ook niet meer...) te veel aan kuipplanten momenteel en manlief.... "ach je bent nu al per dag een uur bezig na je werk met het watergeven.... Nog meer en je kunt bij je baas wel opzeggen "en dat nog afgezien van de moestuin
't ja hij heeft wel gelijk maar.... als we buiten zitten is het wel genieten van de bloemen

groetjes,
Rita
maandag 5 juli 2010 - 22:16
Eniavaswen

Eniavaswen

Gisteren ook weel een opstootje gehad.
Sinds we vorige week verhuisd zijn, kan ik mijn 'draai' niet goed vinden. 'k Liep een beetje verloren en redelijk prikkelbaar.
Tot ik mijn verpottafeltje zag staan dat ik nog in elkaar moest steken. Ik voelde me mateen al een beetje beter. En toen wist ik plots wat ik moest doen met die neerslachtige gevoelens.
Ben in de auto gesprongen en naar het dichtsbijzijnde tuincentrum gereden, daar een hele lading kleurige éénjarigen gekocht om mijn tafeltje mee aan te kleden en voila... 'k Voel mij al veel beter.
Ik had gewoon last van een gebrek aan groen en bloemen rond mij. 't Zal nog wel even duren voor het probleem volledig op gelost is, maar intussen kunnen we er wel weer even tegen.

Groetjes, Karen
donderdag 8 juli 2010 - 10:23
cetinel

Cetinel

ben je dus nietsvermoedend boodschappen gaan doen en rij je richting huis(nog maar een 500meter in rechte lijn)krijg je een berichtje op je gsm van "een vriendin"....
alle buitenplanten in de aveve voor -50%dus stop je niet bij je huis maar keert wederom richting aveve
met alle gevolgen van dien stuk of 6 verschillende soorten clematissen,2 granaatappel nana,2 passiebloem,de gewone caerulea en een witte,een sarcococca, een toscaanse jasmijn en een set van 6 stoelen en een tafel voor op het terras in eucayptushout en aluminium(kan eindeijk al die brol waar we nu op zitten weg)
en ik heb spijt dat ik de eleagnus ebbingei niet heb gekocht en nog wat andere dingen,maar die konden niet in de auto en vandaag is het zondag
maar aangezien ik kippenvoer nodig heb(gisteren niet gekocht wegens geen plaats meer )ben ik verplicht om morgen weer langs te gaan....
zucht en ik maar denken dat ik er een beetje vanaf was
zondag 18 juli 2010 - 14:26
Matabish

Matabish

Tof om zo een keertje toe te geven aan je ziekelijke drang hé Cetinel?
zondag 18 juli 2010 - 15:21
jamssen

Jamssen

Nou tuinfairy zo wil ik mijn achterdeur wel heel vaak openmaken, dat mogen ze hier ook wel doen.

Leuk toch.

Ik heb mijn ziekte weer zelf tijdelijk genezen een week of 2 geleden 2 clematissen gekocht bij de liddl hier.
Een multi blue en een warszawska nike en er zitten al wat knopjes aan, dus binnenkort bloemen, jippie!!

groetjes mlouise
zondag 18 juli 2010 - 15:59
jamssen

Jamssen

Inderdaad, of de naam van de bezorger dan kun je tenminste de naam van de plantjes vragen.
Ik weet ook niet wat het moet zijn, maar er zal vast wel iemand op het forum zijn die je wel aan de naam kan helpen.

groetjes mlouise
zondag 18 juli 2010 - 16:34
annis

Annis

Ik heb me alweer niet kunnen inhouden. De Campanula "Loddon Ann"en de Gillenia trifoliata. Naar de Gillenia was ik al lang opzoek maar heb hem nu ook weer toevallig gevonden. Bij de tuincentra's weten ze vaak veel namen niet en moet je maar weer uitleggen wat voor een plant het is. Op zoeken in boeken van het assortiment dat ze hebben. "Nee deze hebben we niet"zei de verkopen na even nog rondneuzen komt hij naar me toe "Mevrouw is het deze ik was hem per toeval tegen gekomen met opruimen" en ja hoor dat was hem. Maar dit is me bij diverse centra's al gebeurt.
Nog drie Clematissen van bij de Al..... . Ik had me voorgenomen als er geen bloemen inzitten(zonder bloem is het niet altijd zeker of het ook de plant is die op de steker staat) neem ik ze niet mee en laten ze nou alle drie een paar bloemen erin hebben die overeen kwamen met de steker dus was ik toch weer verkocht.
zondag 18 juli 2010 - 17:52
Jeannette1

Jeannette1

Beste Tuinadviesforumvrienden/innen,

Krijg ik op een andere topic deze URL onder mijn ogen:
http://www.agapanthus.nl/
Deze werd door Marjoleine geplaatst, zijn wij weer ziek geworden!!!
Ger wilde er zo snel mogelijk naartoe, maar ze zijn alleen op de vrijdagmiddag open van 13.30 uur tot 17.00 uur.
Maar gaan doen wij zeker!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes, Ger en Jeannette
zondag 18 juli 2010 - 18:17
jamssen

Jamssen

Tuinfairy, dat denk ik ook ja.

Jeannette, als je een keer in de buurt komt (sept-okt) mag je van mijn agapanthus wel een stuk hebben die gaat dan naar een grotere pot en dan wil ik hem wel delen. ( je weet van de andere topic welke het is)

Groetjes mlouise
zondag 18 juli 2010 - 21:27
Jeannette1

Jeannette1

Hai mlouise,

Ik heb je een p.b.tje gestuurd, heel erg bedankt!
Groetjes, Ger en Jeannette
zondag 18 juli 2010 - 21:58
jamssen

Jamssen

Hoi Jeannette,

Als het goed is heb je een p.b.tje teruggekregen.
Heel erg leuk.

groetjes mlouise
zondag 18 juli 2010 - 22:13
Jeannette1

Jeannette1

Yes mlouise,
p.b.tje is binnen, alleen maakt dit ons zieker dan wij al waren!!!
Bedankt voor alles,

Groetjes, Ger en Jeannette
zondag 18 juli 2010 - 22:31
jamssen

Jamssen

Jeannette,

Nee nee niet zieker, je moet er juist beter van worden.
En tot ziens.

groetjes mlouise
zondag 18 juli 2010 - 22:34
Jeannette1

Jeannette1

mlouise,

Onze ziekte is, dat wij geen keuzes kunnen maken en elke plant wel zouden willen hebben.
Volgens mij hebben hier vele forummers/sters last van deze ziekte!
Dit is dacht ik al de langste topic die ik ooit meegemaakt heb en ik heb zelf al heel wat topics en antwoorden geschreven, laat staan gelezen.
Ik beloof dat ik snel beter zal worden na sept./okt.

Groetjes, Jeannette
zondag 18 juli 2010 - 22:39
jamssen

Jamssen

Ja Jeannette, al is het maar voor even.(het beter worden)
Na een aantal weken krijg je toch weer afkickverschijnselen en moeten we weer iets 'hebben', maar goed ook anders zouden we niet zo'n mooie foto's van allerlei bloemen en planten op dit forum krijgen.
Je ziet onze ziekte is toch ergens goed voor.hihi

groetjes mlouise
zondag 18 juli 2010 - 22:44
Jeannette1

Jeannette1

mlouise,

Je bedoelt zoals deze (onze 1e Goudrenetjes) nog niet rijp uiteraard.
Maar wat zullen ze lekker smaken als ze eraf kunnen.
Voor straks wel te rusten!

Groetjes, Jeannette

Tuinbabbel

zondag 18 juli 2010 - 23:47
jamssen

Jamssen

Dat bedoel ik inderdaad.
Nu ben ik jaloers op jouw hoor, wat zul je hiervan smullen als ze rijp zijn, ze zien er nu al lekker uit.
Oh, wat zou ik graag een hele grote tuin willen en heeel veeel planten en bomen en bloemen willen hebben, maarja we kunnen toch niet alles hebben.
We doen het met wat we hebben aan plaats en genieten van andermans tuinen op dit forum en dat maakt het wel weer een beetje goed.
We genieten gewoon met zijn alle, wel zo gezellig.

Groetjes mlouise
maandag 19 juli 2010 - 00:04
Peppody

Peppody

Wat was iedereen nog laat op, waren jullie zo ziek dat jullie er niet van konden slapen
Leuk zo'n kadootje aan de achterdeur!
maandag 19 juli 2010 - 10:09
cetinel

Cetinel

dus als je niet kunt slapen maak je plannen voor je tuin
goh dat doe ik nou noooit! (hier van hetzelfde dus )
ik ben nog niet terug kunnen gaan naar de aveve want vond niemand voor de zoon(de papa is weg ,ik ben dus nog eens een alleenstaande mama met drie kinderen )dochter is gaan werken(normaal vandaag thuis,maar ze riepen haar toch op)
ik zal verplicht moeten wachten tot morgen,en nu heb ik halve nachtmerries dat ales a weg is....over ziek zijn gesproken...
maandag 19 juli 2010 - 16:54
Matabish

Matabish

Ik niet hoor, ik slaap goed!!!
Ik schrik alleen wakker in 't midden van de nacht met weer een idee!
Hoe zou dat komen, denken jullie? Ook ziek???
maandag 19 juli 2010 - 17:19
cetinel

Cetinel

ziek dus inderdaad matabish
maandag 19 juli 2010 - 17:21
printemps

Printemps

@ cetinel
Sorry,maar vroeger was het leven toch rustiger zonder GSM en E-mail
Misschien moet je volgende keer met de firmawagen van je man rijden
Ik heb trouwens tegen Benny(die grootste die daar werkt) gezegd dat ze hier op het forum vonden dat ze voor ons de koffie en taart moeten klaarzetten voor ons,hij ging het doorgeven vertelde hij me

Mijn ziekte is al serieus aan het overgaan wegens plaatsgebrek en verbaal verzet van mijn halve trouwboek
Maarja binnenkort een paar dagen weg en er zal wel een deel sneuvelen zekers
want de ouders van mijne man hebben niet echt goede groene vingers

mvg
donderdag 22 juli 2010 - 14:47
cetinel

Cetinel

dus gij hoopt bij voorbaat dat er wat sneuvelt om een excuus te hebben om weer plantjes bij te kopen....tjongejonge,over ziek zijn gesproken
die blonde jongeman bedoel je?taart en koffie hebben we mijns inziens daar wel verdiend!
donderdag 22 juli 2010 - 15:09
printemps

Printemps

Niet echt blond maar is wel de langste die er werkt
Hij stond ook aan de kassa als we er samen waren
Toen ik er was nadien maakte hij mij er attent op dat alles 50 % was

mvg
donderdag 22 juli 2010 - 15:48
cetinel

Cetinel

ja,toen ik binnenkwam kwamen ze ook gelijk zeggen dat alles aan min 50 was toen ik naar de mini granaatappels keek,jaja die is ook halve prijs mooi hé,de meeste mensen kennen die niet(beetje slijmen om te verkopen he )maar jij wel.ondertussen kennen ze ons wel zeker en ik,ik val zeker op
donderdag 22 juli 2010 - 17:58
LauraK

LauraK

En ja hoor, ik kon het ook weer niet laten...
Deze pot voor mijn palm heb ik voor 10 euro op de kop getikt, via internet.
Ik vind de palm er heel mooi bij passen:
[afbeelding verwijderd niet-https]

Groeten van (een blije) Laura.
donderdag 22 juli 2010 - 19:57
cetinel

Cetinel

mooie pot,alleen een probleem als de palm er te groot voor word.
uit ervaring weet ik nu dat je best potten gebruikt die bovenaan breder zijn,en zonder"hals.
dergelijke(bovenaan smallere)zijn wel goed voor eenjarigen(hangers) die je op het einde van het seizoen er gewoon uithaalt.
donderdag 22 juli 2010 - 20:04
Matabish

Matabish

Prachtige pot!!
Maar Cetinel heeft wel gelijk, het is mij ook gebeurd en 't scheelde weinig dat ik m'n pot kwijt raakte!
Nu staan m'n 'Apios Americana' er in. Die knolletjes zijn makkelijk handelbaar in zo'n pot.
Een mooie éénjarige is ook een goed gedacht, maar géén afhangende want dan zie je de mooie pot niet meer!
donderdag 22 juli 2010 - 20:23
LauraK

LauraK

Jullie hebben helemaal gelijk hoor, en ik had het me ook al gerealiseerd.
Maar ik vond de combinatie zo mooi, en de pot was zo goedkoop, dat ik het toch maar
gedaan heb. Er is nog flink wat ruimte aan de binnenkant rondom de palm, dus heb ik
goede hoop hier toch in ieder geval een paar jaar van te kunnen genieten...
Ik was in eerste instantie van plan er een oleander in te zetten, maar dit paste nóg
mooier bij elkaar.

Groeten van Laura.
donderdag 22 juli 2010 - 20:43
Matabish

Matabish

Misschien kan je er een stuk plastic in schuiven ter breedte van de pothals?
Zo groeien de wortels niet breder uiteen...
donderdag 22 juli 2010 - 20:49
LauraK

LauraK

Dat is een goed idee, Matabish! Ik ga morgen eens even kijken hoe ik dat kan
realiseren. Bedankt voor de tip!

Groeten van Laura.
donderdag 22 juli 2010 - 21:46
Eniavaswen

Eniavaswen

Waaw, Laura, da's inderdaad een prachtige pot en voor die prijs is hij nog mooier. Mss moet ik toch ook eens wat vaker rondsnuffelen op het net naar koopjes. Ik heb gelukkig nog heeeeeeel veeeel tuin die gevuld moet worden.

Groetjes, Karen
vrijdag 23 juli 2010 - 08:04
annis

Annis

Laura dit is een erg mooi exemplaar. Had ik ook niet laten staan.
Kun je de palm niet in een binnenpot zetten die dezelfde diameter als de bovenopening heeft. Het zou jammer zijn als de pot stuk gaat als je hem weer moet verpotten.
vrijdag 23 juli 2010 - 08:08
berenice

Berenice

ik ben dan ook benieuwd wat je met die bezemstelen
en die klemmen gaat doen
laat maar weten he
grts berenice
vrijdag 23 juli 2010 - 20:13
cetinel

Cetinel

de eleagnus ebbingei heb ik dus onderhand ook aangeschaft
daarnet nog een 100 preitjes(winterprei deze keer)geplant.
de clematissen aan de halfstam appelaars en net toen ik wou beginnen om de toscaanse jasmijn,de 2 passieboemen en de eleagnus hun vaste pekje wilde geven begon meneer hier moeiijk te doen dat moet dus verplicht wachten tot morgen
vrijdag 23 juli 2010 - 22:07
Rita1960

Rita1960

@ Marianne,

ikke oooooook errug benieuwd wat je met de bezemstelen gaat doen

vrijdag 23 juli 2010 - 22:12
Rita1960

Rita1960

duidelijk

groetjes,

Rita
zaterdag 24 juli 2010 - 21:37
Rita1960

Rita1960

Gewoon de nieuwste Nimbus 2000 gebruiken Roest niet en is snel en wendig

zondag 25 juli 2010 - 08:50
Jeannette1

Jeannette1

Ik gebruik al jaaaaaaaaaaaaaaren een electrisch motortje en dat werkt uitstekend!

Soms wel even opladen, maar verder ben ik door geen andere heks in te halen!!!


Groetjes, Jeannette
zondag 25 juli 2010 - 10:07
Rita1960

Rita1960

maar daar kan je niet mee vliegen

groetjesssss,


Rita
zondag 25 juli 2010 - 21:22
Jeannette1

Jeannette1

Helaas Rita, maar bestaan er dan geen mindervalide heksen???


Groetjes, Jeannette
zondag 25 juli 2010 - 22:30
jamssen

Jamssen

Tuurlijk wel Jeannette.
Als er teveel geveegt is met de bezem vliegt hij ook niet meer zo goed.
En bij die gemoteriseerde kan de bezine/stroom wel eens opraken en dan??
Vliegen ze ook gewoon door.

groetjes mlouise
zondag 25 juli 2010 - 23:32
printemps

Printemps

Wij zijn net terug van Duitsland (Tropical Island) en daar hadden ze tropische zaden
Ik heb dus weer gescoord,mijn man heeft er niets van gezegd
Vanile,Chorisia,Spathodea,Gossypium,Brachytion en Bauhinia
Ik heb ook ergens stiekem een scheutje meegeritst (Crinum) mijn man was daar niet zo gelukkig mee

mvg
woensdag 28 juli 2010 - 16:42
cetinel

Cetinel

ik ga es effen opzoeken wat dat allemaal zijn
voor het geval ge eventueel wat kunt missen of hebt ge net genoeg voor jezelf kunnen smokkelen??
woensdag 28 juli 2010 - 16:47
Peppody

Peppody

even gegoogled naar dat Tropical Island, ziet er leuk uit zeg!

Zelf ben ik weer ziek geworden van een ander oord, staat hoog op m'n verlanglijstje om er naar toe te gaan. Alleen die zeer hoge toegangsprijzen (en dan nog parkeergeld natuurlijk) maakt dat ik weer enigszins genezen ben... Zie maar eens bijgaande website:
http://www.pairidaiza.eu/nl/het-park/index.html
wat wil ik hier graag naar toe, zucht....

en van dat scheutjes meeritsen... bij mij belanden ze ook altijd per ongeluk in de tas of onderin de buggy... geen idee hoe het altijd komt Of zaadjes en dan weet ik vervolgens niet meer wat ik had meegenomen... Nu ook weer 2 potjes staan waar ik een grote 'boon' in had gestopt en nu 2 plantjes van heb. Geen idee wat het gaat worden maar ik laat het gewoon gaan net zolang dat mijn geheugen weer is opgefrist Dan weet ik het weer: oh, ja dat was een zus en zo plant bij dat park of uit die tuin...
woensdag 28 juli 2010 - 17:04
printemps

Printemps

[afbeelding verwijderd niet-https]

Die zaden heb ik daar gekocht,t'is te hopen dat ze uitkomen
Soms pakjes met 5 zaden en andere met veel zaden erin
Die gesmokkelde is een soort bloembol

mvg
woensdag 28 juli 2010 - 17:10
Peppody

Peppody

ik ben zeer benieuwd naar de vanille en die orchideeenboom. Vooral die vanille vind ik altijd zo mooi, maar ja niet winterhard geloof ik hé, da's altijd dan weer zo'n probleem.

Een bloembol Moet je toch maar eens verklappen wat voor eentje het was.
woensdag 28 juli 2010 - 17:13
printemps

Printemps

De stek is van een plant die bij de vleet nieuwe scheuten aanmaakt en het stond er vol van maarja eigenlijk mag het niet,mijn zoon en man zeggen erop,als iedereen dat gaat doen staat er siebiet niets meer,ze hebben eigenlijk wel gelijk het was ook de eerste keer dat ik dit doe hoor
Volgende week staan er misschien al andere en ik heb er ook maar 1 genomen natuurlijk

mvg
woensdag 28 juli 2010 - 17:24
hildavw

Hildavw

Verschillende jaren geleden hebben wij Paradisio eens bezocht, zo heette het tot voor kort.
Het was toen al de moeite waard.
Maar ja, die inkomprijzen rijzen tegenwoordig overal de pan uit, en dan nog parking betalen, misschien iets drinken, ...

groetjes

Hilda

http://www.pairidaiza.eu/nl/

Dit is de juiste link, de vorige was een e-maillink
woensdag 28 juli 2010 - 19:55
jamssen

Jamssen

Ernestine,

mijn beurs is wel dik, maar alleen van het muntgeld.
hahaha.
Ik ga denk ik al teveel uitgeven bij het hostaveldje en bastin, tegen de tijd dat we in heerlen zijn...... ohoh.

groetjes mlouise
donderdag 29 juli 2010 - 01:13
Jeannette1

Jeannette1

Hai mlouise,

Bij Bastin konden zowel Ger als ik ons niet meer inhouden toen wij in Limburg waren.
Wat een soorten en kleuren Lavendel hebben ze daar, zoiets heb ik nog nooit gezien.
Ook de tuinen waar je iets kunt zoeken wat je hebben wilt, ligt er zo mooi en natuurlijk bij.
Op die manier lijkt het geen kwekerij of tuincentrum, maar waan je jezelf midden in de natuur.
Geniet van wat je daar ziet!

Bij Ger en mij kriebelt de koorts zo erg, dat wij zaterdag naar Nuenen gaan, daar kunnen wij de handen niet op de knip houden vrees ik.

Groetjes, Ger en Jeannette
donderdag 29 juli 2010 - 10:13
jamssen

Jamssen

Hoi Jeannette,

We gaan nu snel en genieten gaan we zeker, heel erg bedankt.
Je weet als je tijd over hebt, de koffie staat klaar als je naar Neunen gaat.

groetjes mlouise
donderdag 29 juli 2010 - 10:52
Eniavaswen

Eniavaswen

Pairidaiza is wel een goed idee. Volgende week gaan we met de kindjes een dierenpark bezoeken, we wisten nog niet direct naar waar, maar ik denk dat ik nu wel weet wat het gaat worden. Een attractiepark voor mama's en kindjes
vrijdag 30 juli 2010 - 11:39
Peppody

Peppody

We willen wel foto's zien hé Veel plezier!
vrijdag 30 juli 2010 - 12:32
Pistachio

Pistachio

Dag medeverslaafden,

Wat een verlossing eindelijk te weten wat mij scheelt! Hele leuke ziektebeschrijving. Is het normaal dat de ziekte bij mij pas op latere leeftijd (40) is toegeslaan??? De ontdekking van dit forum heeft het ziekteverloop natuurlijk wel in een stroomversnelling gebracht. Nooit gedacht dat ik nog eens blij ging zijn met regen ... Heb al vrij lang een tuin maar was er nooit obsessief mee bezig, keek er weinig naar om, hoofdzakelijk grasperk. Vorig jaar de tuin heraangelegd omdat er een hele hoop struiken aan vervanging toe waren en het optisch echt niet meer mooi was en plots is de ziekte toegeslagen, uit het niets ... Misschien dat mijn genen er voor iets tussen zitten, mijn grootvader was begoniakweker ... die genen hebben lang geslapen maar zijn nu dubbel zo actief blijkbaar. Deze ziekte wil ik nooit meer kwijt.
vrijdag 30 juli 2010 - 15:56
Pistachio

Pistachio

Hey tuinfairy en ernestine,

Inderdaad, beterschap wensen we hier niemand of stel dat toch iemand geneest, die deelt dan misschien gratis zijn planten uit ... ipv een garagesale een tuinsale ... zou ook wel leuk zijn! Ik betrap mezelf er nu op dat ik overal waar ik kom naar de plantjes kijk en ik kom steeds weer tot de conclusie dat ik nog heel veel te leren heb, maar zo blijft onze hobby boeien en het is iets wat we kunnen doen tot we 100 zijn hé ... fijn weekend iedereen
zaterdag 31 juli 2010 - 16:38
hildavw

Hildavw

Waarom stoppen met 100.
Er zijn er die hoe dan ook 120 willen worden...
zaterdag 31 juli 2010 - 19:56
berenice

Berenice

GEANNETTE he



grts berenice
zaterdag 31 juli 2010 - 20:34
Jeannette1

Jeannette1

Nee Berenice,

Ik wilde altijd 130 jaar worden, maar daar er vorige week iemand 130 jaar geworden is moest ik mijn leeftijdwens bijstellen.
Vanaf heden is mijn wens dus 131 of voor alle zekerheid 132 jaar worden!!!
Over mijn ziekte schrijf ik morgen wel een stukje, moet eerst de dag van vandaag verwerken.
Ger en ik zijn namelijk met Danny en zijn vrouw Annie naar Nuenen geweest.
Waar (schrik niet, planten verkocht werden), nou, dan hoef ik verder niets te vertellen.
Morgen met de foto's erbij lijkt mij beter voor ik nu nog de neiging krijg om een tuincentrum op te zoeken.
Ook zal ik een foto plaatsen hoe ik de terugweg in de auto gezeten heb, mede door ons aller Danny2 en zijn vrouw Annie.

Groetjes van een kwieke Ger en een zeer vermoeide Jeannette
zaterdag 31 juli 2010 - 20:58
Jeannette1

Jeannette1

Beste forummers/sters,

Een dagje Nuenen met Danny en Annie, bracht ons meer planten dan wij verwacht hadden.

Toch leek het alsof wij de tuin niet vol genoeg konden krijgen, want wij hebben zelfs bij Wilma Timmermans nog wat planten bijgekocht.

Arme Ger, auto bijna vol en dan moeten deze planten en de electrische kar er ook nog bij.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Zo kan een gezond mens nog niet in de auto zitten, laat staan iemand die iets aan de benen heeft.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Deze planten van Danny gekregen plus enkele bij Wilma Timmermans gekocht.
Zaten allemaal bij de kar in de auto en tussen mijn benen, waar ook nog eens (onderweg op de terugweg gekocht) 1 kilo kersen, 1 kilo aardbeien en 1 kilo rode bessen achter de planten tussen de benen stonden.
Vreemd eigenlijk, dat je van ons aller ziekte pijn in de benen kan krijgen!!!
[afbeelding verwijderd niet-https]

Maat plezier hebben wij gehad voor 10, plus dat Ger eindelijk weer wat werk heeft!!!

Groetjes, Ger en Jeannette
zondag 1 augustus 2010 - 17:36
anouk

Anouk

OOOOOOOOOOO Jeannette en Ger hoe hebben jullie zoveel mee gekregen.
waarschijnlijk stond elk hoekje van de auto vol .
heel goed gedaan en Ger veel plezier met in zetten,
En Jeannette geniet er maar van samen met Ger.
Hoop dat je ze allemaal kwijt kan in de tuin,
groetjes an
maandag 2 augustus 2010 - 19:55
annis

Annis

Waw, Jeannette dat is een hele vracht. Maar prachtige planten. Staan ze al op hun plaats?
maandag 2 augustus 2010 - 20:06
Jeannette1

Jeannette1

Nee lieve mensen, ze staan nog niet op hun plaats, wij hebben vandaag van elke plant een foto genomen plus nog een foto van de bloem of blad vergroot.

Deze foto's ben ik nog aan het verkleinen en heb Batdah beloofd dat ik ze allemaal (zijn er ca. 65) ga plaatsen!

Volgende week als onze dochter weer naar Kashmir is (waar weer gevochten wordt heb ik vandaag gehoord) brbrbrbrbrbrbrbr, dan gaan wij de foto's maken van het opnieuw beplantte stukje grond met deze schitterende planten!

Bedankt voor jullie reacties en deze dag was voor ons een hele fijne dag.

Groetjes, Ger en Jeannette
maandag 2 augustus 2010 - 22:56
anderleven

Anderleven

Hallo,

Nou dacht ik al een poos dat ik wat mankeerde...ziek...of een beetje
gestoord.

Fijn om te lezen dat er nog meer mensen last hebben, echt
herkenbaar deze ziekte.

Ik vraag me af hoe lang ik nog heb....kan ik er oud mee worden?
dinsdag 3 augustus 2010 - 09:26
anderleven

Anderleven

Nou zal ik heel anders luisteren naar het nieuws als het over kashmir gaat.

Heel veel sterkte Jaennette en Ger
dinsdag 3 augustus 2010 - 09:33
Jeannette1

Jeannette1

Hai anderleven, helaas wordt er op de radio of t.v. in Nederland nooit over Kashmir gesproken.

Het is daar al zo'n ruim 50 jaar oorlog tussen Pakistan en India die beiden het recht van Kashmir willen opeisen.

Soms is het een jaartje stil, maar dan begint het weer van voor af aan en steeds heviger.

De bewoners van de eilanden van Kashmir komen er niet af terwijl zij in Srinagar (de vaste wal) hun materialen en vele andere dingen moeten kopen.

Men heeft speciale vergunning nodig om naar de vaste wal te mogen plus dat men in Srinagar nog eens een aparte vergunning nodig heeft om zich daar te kunnen verplaatsen.

Volgens de Kashmir kranten (times) en de IndiaTimes zijn er al aardig wat doden gevallen.

Hopelijk krijgen Bashir en/of zijn broers vergunning om Fanny op te mogen halen 9 augustus, want dan komt zij pas in Kashmir aan.

Het zijn beroerde tijden en de jongeren van tegenwoordig zijn een beetje westers geworden door de t.v. die men daar nu ook heeft.
Zij komen nu echt in opstand en willen niets met Pakistan te maken hebben en dan nog liever bij India horen, ook al is hun wens een eigen staat te krijgen.

Wie er dus meer over wil weten, neem maar eens een kijkje bij de Times van India of Kashmir op internet.

Groetjes van een bezorgde Ger en Jeannette, helaas een kink in de kabel door de vreugde van de planten heen.
dinsdag 3 augustus 2010 - 09:57
anderleven

Anderleven

Bedankt voor de informatie,



Nogmaals veel sterkte.

Lieve groetjes, sylvia
dinsdag 3 augustus 2010 - 10:07
Jeannette1

Jeannette1

Hai Sylvia,

Ik kan jou alleen erg veel sterkte wensen ook namens Ger, want ik kan onze angsten niet op papier zetten zoals wj het voelen.

Als zij eenmaal op het eiland zijn, kan het eigenlijk geen kwaad, daar zijn op elk eiland mensen die iets verbouwen of broodbakken bijvoorbeeld dus eten hebben zij wel.

Maar, als je de foto's ziet met op elke 10 meter een militair met geweer in de aanslag in Srinagar, word je extra angstig.

Hopelijk wordt jouw zoon naar een veiliger land uitgezonden, ik zal voor jullie bidden.

Lieve groetjes, Ger en Jeannette
dinsdag 3 augustus 2010 - 10:26
dauwtrapper

Dauwtrapper

Ja, politie kan ook worden uitgezonden, meestal om andere politiekorpsen te trainen om een zo adequaat systeem op te zetten, begleiden in diverse taken die onder de politie vallen. Dit is echter op vrijwillige basis. Normaliter wordt dit uitgevoerd door Kon. Marechaussee, maar is niet beslist noodzakelijk. Bij de K. M. is dit niet op vrijwillige basis, die vallen onder Defensie en weten dat ze kunnen worden uitgezonden.
Je kunt beter op vakantie gaan, dan je voor een minimale toeslag(buitenlandtoelage) je benen te verliezen in het gunstigste geval. 24 doden bij de laaste missie in Uruzgan. En waarvoor??....als ze de kont hebben gekeerd is het weer hommeles aldaar. Er zijn andere oplossingen.

Maar ik wilde alleen maar even zeggen dat ik een terugval heb......O jee, wat voel ik me beroerd
Ik ben nu pas aan het tuinieren geslagen, we hebben wat ups en downs gehad, maar we laten ons er niet door uit het veld slaan. Alhoewel......het ziektegedrag hierdoor aardig was afgenomen. Maar zoals meeste verslavingen.........terugval alom.
gr.Dauwtrapper
dinsdag 3 augustus 2010 - 12:19
anderleven

Anderleven

Nee tuinfairy, de politie wordt niet uitgezonden, het is iets waar je je vrijwillig voor opgeeft, b.v. om de politie het betreffende land op te leiden.
Daar gaat ook keuringen aan voor af, ze sturen niet zomaar iedereen.
Ik dus hopen en bidden dat hij afgekeurd wordt.

Groetjes....ik ben vanmiddag weg...leuke dingen doen...vakantieieieie!!!!
dinsdag 3 augustus 2010 - 12:19
jamssen

Jamssen

Ernestine,

Daar zitten mooie tussen nu kun je weer vooruit.
Ik moet ook een aantal nieuwe halen voor tussen de nieuwe hosta's te zetten, morgen toch eens in venlo gaan kijken bij de pr....

groetjes mlouise
woensdag 4 augustus 2010 - 21:33
Peppody

Peppody

ja hé, dacht ik toch even van niet hé!! Ik ga morgen naar dezelfde Praxis om die laatste restjes uit die manden te plukken Als je tenminste nog iets voor me hebt overgelaten.
woensdag 4 augustus 2010 - 22:16
jamssen

Jamssen

Ja, hallo ik wil ook nog Esther. hihi.

Ernestine,
als ik morgenvroeg niks kan krijgen hier dan laat ik het je weten.
Goed?

groetjes mlouise
woensdag 4 augustus 2010 - 22:18
jamssen

Jamssen

Poeh ik ben nu toch bijna genezen, ik kan even geen tuinplantjes meer zien(tot morgen)
Ik heb de blaren op mijn handen van al het graven en planten de afgelopen 2 dagen.
Maar we zijn nog niet klaar. Auw auw auw. hihihi.

Ernestine,
doe ik als ik niks meer vindt.
groetjes mlouise
woensdag 4 augustus 2010 - 22:43
Peppody

Peppody

grrrrr... ik ga daar alvast voor de deur liggen
woensdag 4 augustus 2010 - 22:47
jamssen

Jamssen

Een paar van mijn koopjes afgelopen dagen.
canna voor 1euro , naam onbekend, wie weet het?

[afbeelding verwijderd niet-https]

canna voor 1,75 euro, ook hiervan is de naam onbekend, help.

[afbeelding verwijderd niet-https]

agapanthus africanus albus voor 7,95 euro

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ben alleen nog steeds niet genezen geloof ik, morgen weer op pad.
Ernestine's schuld. hihi
groetjes mlouise
woensdag 4 augustus 2010 - 23:02
Peppody

Peppody

Ja, hallo ik wil ook nog Esther. hihi.

Ernestine,
als ik morgenvroeg niks kan krijgen hier dan laat ik het je weten.
Goed?


Ik net dus 40 minuten in de auto heen gereden maar geen rieten manden met bollen te zien Ik gevraagd: nee hoor mevrouw we hebben al tijden geen bloembollen meer! Grrr... Toen bij de Gamma gekeken en nee ook daar niets, bij van Cranenbroek toen maar zakken tuinaarde en cocospotgrond gehaald omdat ik nog een palm moet overpotten (boomkuip van 350 liter is niet zo snel vol...) En vervolgens doorgereden naar Landgraaf: Aveve 3 tuinplanten halen, 2 betalen maar niets voor mij daar bij en bij de buren de Karwei hadden ze ook niets.

Bah, zo'n eind rijden en helemaal voor nop (op de tuinaarde na dan) zucht... nog steeds ziek....

@MLouise, prachtige planten heb je gekocht! Canna's heb ik hier ook staan, ook die met dat rode blad maar namen weet ik niet helaas. En die agapanthus zooo mooi!

donderdag 5 augustus 2010 - 12:20
Jeannette1

Jeannette1

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO, de hele boel is nog niet geplant, of ik heb alweer de plantenkoorts en kan mijn geluk niet op dat wij 29 augustus naar Mechelen "Het Vrijbroekpark" mogen!!!

Groetjes, Jeannette
donderdag 5 augustus 2010 - 15:39
Jeannette1

Jeannette1



Lachende groetjes, Jeannette
donderdag 5 augustus 2010 - 16:18
hildavw

Hildavw

Dakkoffer kan ook nog Jeannette
vrijdag 6 augustus 2010 - 14:02
Jeannette1

Jeannette1

Hai Hilda,

Je bedoelt waar sommige mensen hun schoonmoeder in meenemen als ze op/met vakantie gaan?

Helaas Hilda die hebben wij niet.


Wij zullen ons er wel doorheen kunnen slaan en anders vragen wij jullie hulp!

Groetjes, Jeannette
vrijdag 6 augustus 2010 - 15:23
Matabish

Matabish

Hallo Lein,

'vermoeide groetjes' ??? Dan is het een verrekte leuke vakantie geweest, zo moet dat zijn hé!
En nu je weer thuis bent zal je de achterstand wel vlug inhalen... je moet toch je ziekte verzorgen, of niet soms?

Groetjes,
Matabish.

vrijdag 6 augustus 2010 - 18:48
Matabish

Matabish

Vréselijke terugreis dus!
Gelukkig zijn jullie weer veilig terug en na een goede nachtrust kan je weer lekker genieten van je thuis!!

Slaap lekker en droom zoet,
Matabish.
vrijdag 6 augustus 2010 - 22:44
printemps

Printemps

@ tuinfairy


Een goed gevonden aflleidingsmaneuver

mvg
vrijdag 13 augustus 2010 - 16:33
LauraK

LauraK

Vergis ik me, of krijgen we steeds vaker last van een terugval, als de prijzen dalen?
En worden de smoezen ook steeds beter, en de patiënten gehaaider?

Groeten van Laura.
vrijdag 13 augustus 2010 - 18:07
printemps

Printemps

Wat ook een goede tip is om alle potten op uw terras te verzetten
Dan valt het bij manlief ook niet op dat er plots weer andere potten/planten tussen staan
Ikzelf heb het zo gedaan met nog een extra citrus

mvg
vrijdag 13 augustus 2010 - 18:26
cetinel
zaterdag 14 augustus 2010 - 23:11
jamssen

Jamssen

En worden de smoezen ook steeds beter, en de patiënten gehaaider?

precies zo is het, goed van ons he!!


Wat ook een goede tip is om alle potten op uw terras te verzetten
Dan valt het bij manlief ook niet op dat er plots weer andere potten/planten tussen staan

En die is om te onthouden, ook een goede tip.

groetjes mlouise
zaterdag 14 augustus 2010 - 23:13
Matabish

Matabish

Flí­nke jongen!!!!!!!!!!!
Maar pas op voor de ontwenningsverschijnselen, dat wordt nog zwaar!!!
zaterdag 14 augustus 2010 - 23:34
LauraK

LauraK

Ook ik ben weer voor de bijl gegaan... Vorige week zag ik oleanders in de aanbieding:
2,50 per stuk, en 3 voor 6 euro. Ik baalde nogal, want was op de fiets, en ik had mijn
boodschappentassen al vol. Vandaag maar even terug gegaan, niet verwachtend dat
er nog oleanders zouden zijn. En wie schetst mijn verbazing? Vandaag waren ze 1,50
per stuk, en 3 voor 3 euro. Ik besloot meteen toe te geven aan de ziekte, en heb er
drie geadopteerd. Eh, nu nog even een pot zien te scoren... Maar ook dat mag geen
probleem zijn, want morgen ga ik met mijn oudste dochter naar een tuincentrum bij
haar in de buurt, waar ze goedkope potten (én planten!) hebben. Ik zag op hun
website ook heel mooie palmen en palmpjes staan... De ziekte is weer helemaal terug!!!

Groeten van Laura.
dinsdag 24 augustus 2010 - 12:35
hildavw

Hildavw

en om de ziekte nog wat aan te wakkeren, morgen verkopen ze bij Aldi chrysanten voor 0,99 euro

ga maar al aanschuiven

dinsdag 24 augustus 2010 - 14:11
hildavw

Hildavw

Een lichte besmetting is hier ook te bespeuren.

Deze voormiddag op de markt 9 cyclamens gekocht, van die kleine, om in een bloembak de bijna uitgeleefde plantjes te vervangen.
Deze namiddag moest mijn man een Aldi passeren, dus had ik hem maar gevraagd 3 chrysantjes mee te brengen.
Die brengen ondertussen al kleur in onze voortuin.

en storm??? hier, in het Antwerpse, is het tamelijk mooi geweest, met nu en dan enkele druppels.

groetjes

Hilda
woensdag 25 augustus 2010 - 20:07
LauraK

LauraK

Bij mij vandaag weer een zware aanval van CGD... Ik had thuis moeten blijven,
mezelf moeten blinddoeken en vastbinden, en mijn portemonee op een onvindbare
plaats moeten verstoppen!

Voor nog geen 18 euro in totaal de volgende zaken aangeschaft bij een tuincentrum
vlakbij de Duitse grens:

Twee potten van 30 cm hoog, en 38 cm diameter:
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

Een hoge pot van 71 cm:
[afbeelding verwijderd niet-https]

Een Trachycarpus fortunei van 90 cm hoog:
[afbeelding verwijderd niet-https]

En drie mooie viooltjes:
[afbeelding verwijderd niet-https]

O, wat zal ik vannacht heerlijk slapen!!!

Groeten van Laura.
woensdag 25 augustus 2010 - 20:57
Pistachio

Pistachio

Hele mooie aankopen Laura! Leuke potten! Ik ga vanmiddag naar de Aldi ... en vrees het ergste ...
donderdag 26 augustus 2010 - 08:09
LauraK

LauraK

Ik heb geslapen als een roosje!!!
(Alleen een beetje vervelend wakker worden met dit rotweer...)
Maar toen ik naar buiten keek en mijn nieuwe aanschaffen weer zag, was de goeie
bui meteen weer terug!

Groeten van Laura.
donderdag 26 augustus 2010 - 11:45
Pistachio

Pistachio

Vanmiddag 3 nieuwe chrysantjes in de Aldi gehaald, donkerpaars, rood en in één potje zat donker en lichtroze gecombineerd voor een totaal van 1,98€ ... minibedrag voor fleurige aankoop, ik ben weer tevreden.
donderdag 26 augustus 2010 - 16:44
printemps

Printemps

Ik was net in de Colruyt en ooohjeee daar waren al bloembollen

Ik heb toch maar 1 pakje gekocht (krokusjes)

Daarvoor was ik eerst in een tuincentrum (heb daar niets gekocht)maar ik heb daar wel een mooie boom zien staan, een Grevillea,hmmm wel mijn ding

mvg
donderdag 26 augustus 2010 - 17:03
Rita1960

Rita1960

Hij vergeet de middagpauze
donderdag 26 augustus 2010 - 19:19
cetinel

Cetinel

ik ben beetje ziekjes,dus om mezelf wat op te beuren een medinilla gekocht,en een rosa nostalgie.....(en twee hibiscus mauvelous )een rode en een witte zogezegd,de rode heeft een uitgebloeide bloem en is dus daadwerkelijk rood,maar de andere??ik zag in de winkel een wit kaartje hangen aan een rooie en zo,iemand heeft lopen spelen denk ik.
en dit was de enige "witte" verder...geen knoppen of bloemen...
mijn eigen mauvelous begint net knopjes te vromen(de rose is dat)
vrijdag 3 september 2010 - 15:03
cetinel

Cetinel

mwah,de hibiscussen zien er eigenijk niet goed uit,ik heb ze toch gekocht omdat ik ze verder nergens tegengekomen ben nog en dacht: volgend jaar staan ze vast beter (volgens mij hebben ze last gehad van spint of zo)
de roos heeft nog geen bloemen enkel een foto de medinilla zal ik es fotograferen,wenst u ook een foto van de zak koeiemest die ik gekocht heb??
heeft nl.ook met de ziekte te maken
vrijdag 3 september 2010 - 16:12
printemps

Printemps

Ik heb donderdag op de markt cyclamen gekocht
Dan kom ik langs de Br... en daar stonden er ook,heb er dan daar ook maar gekocht
Maar nu is mijn potgrond weer op
Dus weer naar Av... en de bloembollen komen daar pas volgende week binnen vertelde den Benny,Ik heb het trouwens verteld tegen hem van die taart en koffie voor ons klaar te zetten hij ging zien wat hij kon doen

mvg
vrijdag 3 september 2010 - 16:18
cetinel

Cetinel

ben der gisteren geweest: niks geen taart of koffie gekregen hoor
wel ballonnen voor de kids(heb ze direct teruggegeven met de mededeling dat ik allergisch ben)
da ze maar wachten tot na de ramadan me die taart
vrijdag 3 september 2010 - 16:20
printemps

Printemps

Mijn man geeft tegenwoordig veel commentaar op het feit dat de digicorder vol staat met die tuinshit noemt hij dat dan
Ook geen greintje respekt voor onze ziekte

mvg
vrijdag 3 september 2010 - 16:31
cetinel

Cetinel

ik zal me es naar buiten slepen om fotos te nemen dan
vrijdag 3 september 2010 - 16:35
cetinel

Cetinel

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]


[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 3 september 2010 - 16:43
printemps

Printemps

Mooie planten
Die Medelina moet zeer vochtige lucht hebben,naart schijnt moeilijke plant

mvg
vrijdag 3 september 2010 - 16:48
cetinel

Cetinel

big deal,mijn hof loopt vol kippen en ganzen,die poepen ook nogal wat af,maar om dat nou te gaan opscheppen

ja blijkbaar moet de pot redelijk droog gehouden en vochtige lucht(medinilla)
ben benieuwd of het me lukt om ze goed te houden.....
vrijdag 3 september 2010 - 16:49
cetinel

Cetinel

mijn broodjes zijn gebakken!ze piepen al,tijd om me even met wat anders bezig te houden dan met de tuin/het forum
vrijdag 3 september 2010 - 16:53
annis

Annis

Mensen dat zijn weer prachtige aankopen die jullie hebben gedaan. Zelf heb ik alleen wat zaden besteld en wat steun materiaal voor de planten gekocht.

Die Medinilla een prachtige plant staat altijd nog in mijn wensen boekje.

Batdah de Japanse wasbloem bedoel je natuurlijk de Kirenshoma mee een prachtige plant zou niet misstaan in onze Japansetuin.

Zo te zien hebben jullie je medicijn weer gehad en je weet regelmatig innemen
vrijdag 3 september 2010 - 17:02
printemps

Printemps

Ik ben me nu een klein beetje aan het inhouden omdat ik binnenkort een heel deel Colchicums wil kopen,(er zijn vele gerot de afgelopen winter)
Teven wil ik ook naar Beervelde om daar ook Colchicums te kopen en misschien nog wat speciallekes (ben verzot op Colchicums)
mvg
vrijdag 3 september 2010 - 17:06
LauraK

LauraK

Elke keer als hier nieuwe berichtjes komen, dan moet is snel kijken wie er nu weer
voor de bijl is gegaan...

Mooie aankopen, Cetinel! En ik moest wel lachen om die foto van de mest, hahaha.

Groeten van Laura.
zaterdag 4 september 2010 - 08:54
Pistachio

Pistachio

Ben net terug van een weekendje Hameln, schitterende paddestoelen gezien, mooie tuintjes ... lang gewandeld in het bos ... kom ik daar toch prachtige bloemen tegen, heerlijk zoete geur ... vraag ik aan mijn partner om een foto te nemen zodat ik aan jullie kan vragen welke plant het is, zegt hij "nu even niet, we komen later nog wel van die planten tegen" ... je raadt het al, geen bloem meer gezien ... Mijn man begrijpt helemaal niets van mijn ziekte! Zucht ...

Op reis ook geen aankopen gedaan maar hou me in gereedheid voor de plantenbeurs in Destelbergen van 19/9 ...

Ipv naar het tuincentrum te gaan heb ik gisteren een hele midddag mijn tuinmeubels ingeolied (6 stoelen, twee tafels en een bank) ... heerlijk ontspannend in de tuin. Mijn lawaaierige buurvrouw was er niet dus kunnen genieten van een stille tuin onder een stralende zon. Het moet niet altijd "kopen" zijn.

Voor de rest van de week wordt hier regen voorspeld

groetjes
maandag 6 september 2010 - 16:15
Pistachio

Pistachio

Ja Marjoleine, daar ben ik inmiddels achter ... hadden ons gewoon fotoapparaat niet meegenomen maar enkel zijn iphone ... geen idee hoe ik daarmee foto's maak (ben lekker ouderwets) vandaar dat ik het hèm vroeg ... stom hé. Volgende keer gaat ons gewoon digitaal toestel weer mee, dit gebeurt me geen tweede keer!
maandag 6 september 2010 - 16:54
Pistachio

Pistachio

Mijn man is goed in tuinaanleg wat het grove werk betreft, maar plantjes en bloemen .... ho maar .... vindt hij veel te sentimenteel ...

De planten waren ongeveer 70cm hoog met verschillende bloemen op 1 stengel. Lichtroze van kleur. Ze groeiden op een lichte plek in het bos. Klokjesvormige bloemen als ik het mij goed herinner. De zoete geur was echt heel overweldigend, je rook de bloemen als het ware voor je ze zag. Hebben jullie niet veel aan waarschijnlijk ... iemand die al in de buurt van Hameln op reis geweest is misschien?
maandag 6 september 2010 - 17:20
deHaan

DeHaan

Mijn vrouw doet ook hier de tuin.
Ik ben een man, dus ik weet niets van plantjes, of is dit een verkeerde conclusie.
maandag 6 september 2010 - 21:03
Rita1960

Rita1960



Jo, volgens mij toch een ietwat verkeerde conclusie

groetjes,

Rita

ennuh.. ik ben op dit moment erg verzadigd met m'n planten
maandag 6 september 2010 - 21:08
Pistachio

Pistachio

Er zullen best wel veel mannen zijn die verstand hebben van planten alleen die van mij niet, het interesseert hem gewoon niet ... planten zijn niet "macho" genoeg denk ik, nou ja, denkt hij dus ... terwijl ik vind dat er geen grotere kracht bestaat dan de natuurkracht. Wat maakt het uit ... hij heeft het grove werk verricht en ik heb een heerlijk "kader" om mijn ziekte in uit te leven ... elkaar aanvullen heet dat dan. Stel je voor dat hij zich met mijn plantkeuze zou gaan bemoeien, dat zou ook niet goedkomen
dinsdag 7 september 2010 - 07:57
LauraK

LauraK

Hier ben ik ook degene die de tuin doet. Mijn man kijkt ook vaak afkeurend als ik weer
eens (nou ja, eens... ) met een nieuwe plant kom aanzetten, maar de complimenten
die we over de tuin krijgen neemt hij wel trots in ontvangst. En dan nog glashard zeggen:
"Dat hebben wíj zo en zo gedaan!"

En ik heb een overwinning op mezelf behaald, want ik ben gisteren de goedkope
plantenwinkel voorbij gelopen! Wel even geaarzeld, maar toch doorgelopen, in de
wetenschap dat ik wel weer iets zou kopen als ik naar binnen zou gaan...

Groeten van Laura.
dinsdag 7 september 2010 - 08:56
annis

Annis

De keuze van de planten wordt meestal aan mij overgelaten. Daar ben ik dus heel blij mee. Mijn man helpt wel mee als er planten in de tuin gezet moeten worden en ook met het opbouwen van bouwwerken(tuinhuis ,kas).
Nu heb ik een hardhouten rozenboog gekocht en deze in de kleur van het tuinhuis geverfd. Verven doe ik meestal zelf mijn man heeft vaak meer verf op zichzelf zitten dan op het opject.
Ik moet nu wel weer 2 klimrozen en 2 clematissen kopen en dat vind mijn man dit keer niet "erg".
Tuinboeken dat is voor mij ook een zwakke plek heb er alweer een aangeschaft "Tuinplanten Combineren" ik kan het niet laten mijn boekenkast puilt uit maar vind altijd nog een plekje.
dinsdag 7 september 2010 - 12:20
LauraK

LauraK

Foto's, foto's van de rozenboog als die in de tuin geplaatst is, Annis!
En je kan er toch altijd nog een boekenkast(je) bijkopen? Dat past ook prima in
ons ziektebeeld...

@Marjoleine: vermoedelijk zal ik komende week wel weer overstag gaan, hoor; het
begint nu alweer te kriebelen, merk ik.

Groeten van Laura.
zaterdag 11 september 2010 - 09:17
Pistachio

Pistachio

Ik hoop dat ik me volgende zondag op de tuinbeurs in Destelbergen een beetje kan inhouden, deze maand zit ik wat krap ... maar dan krijg je weer dat geluksgevoel bij het zien van één of andere prachtige plant en dan MOET je ze gewoon hebben ... zucht ... en dan is er volgende maand de tuinbeurs in Beervelde ... dit komt helemaal niet meer goed. Deze verslaving weegt zwaar op mijn budget ... iemand nog leuke besparingstips ... op niet groene items wel te verstaan?
zondag 12 september 2010 - 17:08
Rita1960

Rita1960

ja wel hoor..

Hier komt 'tie: het beste, begin een eigen moestuin en bespaar vele euro's omdat je geen tijd meer hebt om ze uit te geven.. moestuin vraagt te veel tijd en een altijd te kleine diepvries kist/kast.

groetjes,

Rita
zondag 12 september 2010 - 19:39
Pistachio

Pistachio

hey Rita,

bedankt voor de tip! Mijn tuin is helaas te klein om er een moestuin van te maken of ik zou geen plaats meer hebben voor andere planten en ik ben eerlijk gezegd ook niet zo'n keukenprinses. Mijn diepvries is minuskuul klein en die zit altijd vol met brood. Misschien wel een leuke tip voor andere tuinforummers met meer plaats en kooktalent.

Ik probeer te sparen op water, hebben nu eindelijk een systeem geïnstalleerd zodat er altijd grondwater is ... om te plantjes water te geven, om mee te poetsen, ...

Nog een tip: bij het shoppen voor kledij hou ik een prijs in mijn gedachten die ik over zou hebben voor een bepaald kledingstuk, als het dan meer blijkt te kosten, laat ik het gewoon liggen. Is meestal zo
maandag 13 september 2010 - 10:43
cetinel

Cetinel

mooie cyclamen!maar die onderste plant kende ik niet parachuteplant....
ik ga es zoeken naar de latijnse naam
woensdag 6 oktober 2010 - 20:14
printemps

Printemps

Die parachteplant is in het latijn "ceropegia"
Welke soort weet ik niet

mvg
donderdag 7 oktober 2010 - 12:56
cetinel

Cetinel

ja,was via google al tegengekomen
ik heb donderdag 9 kleine cyclamen en 12 viooltjes gekocht....om toch een beetje kleur te hebben.
en in den azalee een pispot en een pisemmer kleinste gezegd dat die voor hem waren,als hij naar het toilet moet s'nachts... die bekeek me alsof ik gek was
ik kan toch gewoon naar de wc zegt hij....
das weer voor u planten zeker zegt de dochter
vrijdag 8 oktober 2010 - 20:38
annis

Annis

Deze week heb ik het ook weer niet kunnen laten. Eerst met een tuinvriendin uit Frankrijk naar R. Bastin geweest zij zocht nog een aantal planten voor haar tuin in Frankrijk en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om niets mee te nemen.
Clematis dit keer een struikvorm C. recta"Velvet Night"--wittte bloemetjes met donker blad, Echinacea "Green Jewel"-- zonnehoed met een groene kleur bloem, Geranium renardii "Teschelda"--Violet met donkere tekening op het bloemblad,Persicaria aff. "Darjeeling Red" --bodembedekker met bloemen die van roze naar rood verkleuren, Origanum "Kent Beauty" niet voor de keuken maar als sier.
Vandaag ergens langsgekomen waar ze planten verkochten aan huis en heb daar een Hedera helix "Arborescens met prachtige witte bloemetjes( waar veel bijen en vlinders op afkomen) en daarna zwarte bessen, Anemone hup." Honorine Jobert" hier moest ik nog een aantal van hebben, Verschillende Thym soorten.
Zo gaat het nooit over als je overal zoveel moois ziet
vrijdag 8 oktober 2010 - 21:09
cetinel

Cetinel

het lumineuze idee opgevat om op de eerste verdieping boven de inkom een grote bak te beplanten
twee grijze bakken van iets meer dan 70 cm lang,38 breed en 36 hoog gekocht,als ik een enkele bak zou kopen dan past die Qua breedte niet op de voorziene plaats daar deze ook een opstaande rand heeft van 15 cm.
vol enthousiasme paar bollekes gekocht om erin te doen,en een paar bloeiende plantjes(campanulake of 2 en een aantal kleurige viooltjes en natuurlijk de obligate potgrond niet vergeten....)
ja jong! met 40 litergrond was bak 1 nog niet vol
dus kan ik nog niet beplanten,bovendien heeft dat gesleur met die grond naar boven me ook niet echt deugd gedaan....
en ben nu gefrustreerd dat ik niet weg kan tot zaterdag om potgrond te gaan halen en mijn bakken dus onafgewerkt moeten wachten terwijl ik de bloemekes al heb
bovendien is dat voorover buigen uit het venster(de bakken zitten niet op hoogte van het venster maar een half meterke lager)niet bepaald goed voor mijn rug.
als je dat er allemaal voor over hebt dan moet je het toch wel goed te pakken hebben hoor
ze kunnen maar beter mooi bloeien
ik heb(danzij een link alhier op het forum geplaatst)ook het idee opgevat om paddestoelen te kweken nu nog manlief zover krijgen dat hij een tak van de eikeboom af wil zagen(die hangt over de gracht en zit vrij hoog,dus of ik succes ga hebben )of een stuk van de oude(al dode,met dank aan de schapen)kastanjeboom gebruiken..
waarom denk ik ook dat er in het najaar niet veel te doen valt in de tuin

hier komen mijn fameuze bakken(foto is van voor ik de bakken had)
de voor-foto
[afbeelding verwijderd niet-https]

als het me lukt om er wat van te maken zal ik ook een na-fotootje plaatsen
donderdag 14 oktober 2010 - 17:35
printemps

Printemps



Laat uwe man er 2 keer 2 betonstenen onder die potten zetten
Dan staan ze ineens een 20 tal cm hoger

mvg
donderdag 14 oktober 2010 - 18:09
cetinel

Cetinel

heb ik aan gedacht om ze op een of andere manier hoger te zetten maar de onderkanten passen precies in die "gleuf"(geen idee hoe ik het anders moet zeggen) en aangezien ge vanboven toch iets meer wind hebt dacht ik dat dat wel beter was omdat ze nu veel steviger zitten zo..
donderdag 14 oktober 2010 - 18:36
Matabish

Matabish

Jaja Cetinel, zorg maar dat ze goed stevig staan!
Hier is verleden jaar zo'n grote bloembak een etage naar beneden gedonderd, tijdens een zwaar onweer.
Gelukkig géén ruiten gebroken, maar scheelde niet veel!
donderdag 14 oktober 2010 - 18:42
cetinel

Cetinel

oei!!,ze staan dus nu voor 1 derde "vast" zal ik maar zeggen.
nogal geluk gehad met de bakken in die zin dat ik ze zag staan en veronderstelde dat ze wel zouden passen,zoniet ging ik ze gewoon op het terras zetten,maar ze pasten er perfect in tesamen en in grijs gevonden dus,want eerder zag ik ze enkel in oranje,dat past daar niet he.
je hebt trouwens een berichtje matabish
donderdag 14 oktober 2010 - 18:53
Gehenna

Gehenna

Ik heb geen compulsieve drang naar het kopen van planten.
Ik vind het gewoon verschrikkelijk dat hier geen degelijk tuincentrum in de buurt is
Ik vind het gewoon erg dat hij niet aan elk tuinparadijs wil stoppen waar we voorbijrijden. Dat is met veel verdriet en pijn in het hart. Die plantjes roepen mij: KOM-KOM, Wij wachten op jou! en dienen dove kwakkel hoort dat niet
Ik vind niet erg dat ik gisteravond in het donker moeten spitten heb om plaats te maken zodat de wederhelft niet kon zien wat ik aan doen was (zal het straks wel horen )
vrijdag 15 oktober 2010 - 13:48
cetinel

Cetinel

tis hard,tis wreed hard
vrijdag 15 oktober 2010 - 14:20
hildavw

Hildavw

En als we geen planten kopen, dan zijn het wel boeken.
We waren naar het voedingssalon geweest en zagen dat er in een andere zaal boekenverkoop was, dus uiteraard ook daar naartoe.
resultaat: een boek over borderplanten en een mooi boek van Readers Digest over natuurlijk tuinieren.
zaterdag 16 oktober 2010 - 16:09
Pistachio

Pistachio

Mijn zwakken punten zijn uiteraard planten, bloempotten, keramiek en boeken. Valt eigenlijk nog mee, niet de typische vrouwendingen zoals schoenen en handtassen, mijn man mag van geluk spreken vind ik.
zaterdag 16 oktober 2010 - 16:56
Peppody

Peppody

mijn man weet zo langzamerhand wel dat hij me altijd een groot plezier doet met bollen en planten... Zo zei hij 2 weken geleden: schat ik heb je een paar bossen bloemen meegenomen, staan op tafel. Hij had op de markt gestaan en daar een grote tas met bollen bij zijn buurman meegenomen Bijzondere tulpen en narcissen en hyacinten. En vandaag was hij bij de *ldi geweest en had daar 2 zakjes afgeprijsde leliebollen meegenomen.

Altijd leuk zo'n 'bos bloemen'!
zaterdag 16 oktober 2010 - 21:43
cetinel

Cetinel

t was hier een "vol huis" en ik zat daar met mijn bakken die nog beplant moesten en mijn viooltjes die zaten te wachten samen met de inderhaast aangekochte extra 60 liter potgrond(3x20 liter wegens de trap op moeten kleinere verpakkingen)in totaal ging er meer dan 60 liter grond in elke bak(2)had ik al gedaan toen ik visite kreeg)
toen iedereen volop in gesprek en aan de koeken en de thee en koffie was ben ik er even vantussen gemuisd om alsnog die plantjes in te doen
kan ik vannacht tenminste met een gerust hart gaan slapen.
maar nu maak ik me weer zorgen om mijn eucalyptus in pot,zit in dubio: gewoon in vollegrond zetten en riskeren dat ie kapotvriest of binnenhalen(zal moeilijk worden want is ondertussen meer dan 2 meter)
pak hem gewoon in met plastic of zo zegt hubbie
dan kan die niet ademen en rot ie weg zeg ik.
ja zeg,ik ben er ook beroerd aan toe,met mij ben je zo niet begaan zegt ie dan
jij moet jezelf maar warm zien te houden deze winter heb ik gezegd
trouwens,dat komt omdat jij net zoals de eucalyptus ook import bent
vond hij niet grappig(tis dan ook een droogstoppel van jewelste,die kan alleen lachen als zijn favoriete voetbalploeg wint)
als ik bloemen wil moet ik ze zelf kopen hoor
ik kreeg eens voor mijn verjaardag een azalea in pot en die vond het raar dat ik daar niet superblij mee was,en als hij dan es een boeket koopt moet er direct bij hoeveel het gekost heeft.......
dat soort "kadootjes" heeft dan ook niet het door hem beoogde effect,dus laat hij het maar volledig: ik snap jou niet,je bent nooit tevreden zegt hij dan
zaterdag 16 oktober 2010 - 23:25
cetinel

Cetinel

daar heb ik ook aan gedacht,maar gaat die dan niet een heleboel extra takken vormen??,vind het wel leuk dat ie mooi rechtop groeit eigenlijk....
en heeft die niet redelijk wat licht nodig ?anders kan die wel ergens in een slaapkamer bij het raam staan of zo.
zaterdag 16 oktober 2010 - 23:45
Matabish

Matabish

Vooral dat middelste exemplaar vind ik tof en die buitenste zijn prachtplanten!
zondag 17 oktober 2010 - 00:02
cetinel

Cetinel

mijn bakjes:

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

van beneden valt er niet veel te zien.
[afbeelding verwijderd niet-https]

ik heb ook een beetje geknutseld
ik heb wel redelijk wat vensters,maar de tabletten zijn maar 15 cm breed daar past dus niet veel op
ik heb een erkertje en toen dacht ik: das ideaal om een paar vorstgevoeligen te laten overwinteren....maar die tabletten he...
toen ik in bed lag kreeg ik een lumineus idee(dacht ik!) ik koop een plank die van de ene naar de andere venstertablet gaat,die laat ik dan rusten op de venstertabletten en heb zo meer plaats...na nog wat gewoel realiseerde ik me dat die plank natuurlijk serieus gaat doorbuigen omdat de afstand van het ene venstertablet naar het andere een 2 meter en half bedraagt,en zonder steun in het midden word dat niks....
nog es omdraaien en nadenken....bingo!!
ik heb 2 platen hout gekocht van 60 cm breed en 1 meter 22 lang.
dan 4 poten op de juiste hoogte gekocht ,elke tablet voorzien van 2 poten vooraan
zodat hij dus deels op de venstertablet en deels op de poten kan steunen.
en nu heb ik dus een veel bredere plaats voor mijn planten.
zondag 17 oktober 2010 - 17:27
Matabish

Matabish

Goeie oplossing Cetinel, maar voor boven [afbeelding verwijderd niet-https] zou ik er toch een laddertje bijzetten...
kwestie dat de mensen dan uw bloemekes kunnen gaan bekijken hé! [afbeelding verwijderd niet-https]
Och, volgend jaar in de zomer zal het toch heel mooi en duidelijk zichtbaar worden met afhangende soorten,
zoals bv. verbena's of petunia's of zoiets.
En met dat laddertje erbij zouden zelfs aardbeitjes kunnen! [afbeelding verwijderd niet-https]
Kan jij je eerstvolgende ziekteaanval alweer verzorgen!
zondag 17 oktober 2010 - 17:38
cetinel
zondag 17 oktober 2010 - 17:39
cetinel

Cetinel

vandaag toch nog wel
zondag 17 oktober 2010 - 17:55
cetinel

Cetinel

vijg,citrussen,oleander bananen en sundavilles binnengehaald,de olijf dicht bij de gevel in een hoek gezet alsook de serieus ingekorte eucaluyptus(in die hoek is het altijd paar graadjes warmer)
is een tijdelijke plaats want moet ze nog een plekje binnen zoeken,oleander en citrussen zullen morgen naar boven verhuizen,,en dan de olijf en eucalyptus in een slaapkamer of desnoods in de badkamer zetten....(elders te warm)
ben benieuwd of echtgenoot nog steeds even vriendelijk gaat zijn morgen
zondag 17 oktober 2010 - 22:06
annis

Annis

Ik moet het weer toegeven ik heb me weer laten gaan naast de twee klimrozen (Albertine en Guirlande d'Amoure) voor mijn rozenboog. Twee Hortensia's (H. paniculata "Kyushu en H. macrophyla "Green Shadow") en nog een aantal bodembedekkers Conus canadensis, Epimedium en Asarum. Maar ik ben weer een gelukkig mens in deze herfstige tijd.

groetjes Annis
dinsdag 26 oktober 2010 - 08:58
Gehenna

Gehenna

Ik heb weer 2m² extra. Toch bijna, heb al stokjes in de grond gezet en hij heeft het nog niet gezien

dinsdag 26 oktober 2010 - 22:52
Rita1960

Rita1960

oef, en ik heb manlief gezegd dat ik geen stekken zou nemen van de pelargoniums..

Heb hem net verteld dat er wel stekken zijn genomen...

reactie: nu dan hoeven we in het voorjaar minder te kopen

groetjes,

Rita
woensdag 27 oktober 2010 - 20:05
Rita1960

Rita1960

ooh Lein, wees er blij mee!

Het zijn zulke mooie planten als ze bloeien! en ik hoop dat ze dit jaar bij jou gaan bloeien.. zo mooi.....

ik moet nog wachten.. afgelopen jaar hebben ze helaas niet gebloeid.. de witten dus, maar de rode wel...

dinsdag 4 januari 2011 - 19:27
corrine

Corrine

Oh god ik heb het ook! eigenlijk ben ik wel blij dat je er nu voor uit kan komen dat het officieel een "ziekte"is. Onze tuin is nog lang niet klaar en ik heb nu al stukken gazon omgespit die tot borders omgetoverd gaan worden. En niet genoeg geld bij me voor t tuincentrum??? dan ga ik de dag erna... no problem! Ik ben nu in de winter druk bezig met hier en daar offertes aan te vragen van planten die ik nog MOET hebben.... en oeh het wordt van de week al 9°C kan ik al gaan planten?? hihi

En ik ben nu nog heeeel blij dat er nog zoveel gedaan moet worden in de tuin......

Tuinbabbel

woensdag 5 januari 2011 - 09:51
corrine

Corrine

Nee ik heb het gelijk toegegeven dat ik het heb, ik moest eerst wel lachen, maar toen zag ik de serieuze ernst van de hele zaak. En ik heb geen afkickverschijnselen, een aantal planten die in het voorjaar weer naar buiten moeten staan nu binnen en hebben zorg nodig, dusssssss..........

En ik kijk elke dag naar de prijzen van de yucca thompsonia, dicksonia antartica en nog wat groen spul......

Ik ben dus niet zo heel erg verslaaft... toch????
woensdag 5 januari 2011 - 10:12
corrine

Corrine

zeg marjolein je bent toch niet in een ander topic zaden aan t bietsen he?? hahahahaha
woensdag 5 januari 2011 - 10:18
corrine

Corrine

nee nee je ziet t verkeerd ik ontken het niet maar ik heb het gewoon niet zo heel erg..... dat is alles, ik ben niet zo erg als de rest hier op dit topic, echt niet..... echt niet hoor!!!
woensdag 5 januari 2011 - 10:21
corrine

Corrine

Heb net wel iets geks gedaan, ik was aan t hardlopen en dan kijk ik altijd in tuintjes als het maar kan en in het platsoen zie ik een aucuba japonica variegata staan..... met allemaal stekken eromheen. Dus op de terugweg heb ik er 4 uitgetrokken en meegenomen (al joggend). 2 heb ik in een pot gezet de andere 2 in de tuin, hopelijk worden het mooie volle struiken! Ben weer helemaal gelukkig, hoe zal t toch komen??? vast niet door het joggen, hahahaha
woensdag 5 januari 2011 - 11:28
corrine

Corrine

het is ook een bijzonder leuke volle en groenblijvende struik en perfect voor de opvulling van onze tropische tuin die nog in aanleg is, ik kan echt niet wachten tot het voorjaar!! een varenkwekerij en een paar tc gespecialiseerd in tropische planten staan hoog op mijn lijstje, hihi.....
Nu ga ik verder aan mijn tuinbeeld, geen plant dus maar wel voor in de tuin... oeps ik ben erger dan ik dacht.....
woensdag 5 januari 2011 - 12:05
corrine

Corrine

ohhhhh jullie zijn echt gemeeeeeen!!

(zonder dollen, ik lig hier vlak onder mijn buro van het lachen, WAHAHAHAHA)
woensdag 5 januari 2011 - 14:55
corrine

Corrine

Oh en nog een keer serieus (ja ik heb de ziekte ik geef toe en in best ernstige mate, ik ontken niet meer) Maar ik heb het lang geleden voor het laatst gehad. Mijn tuin was niet zo groot en ik heb veel geprobeert, maar met 2 kippen en eenden die los in de tuin lopen sneuvel er nogal wat plantjes..... Dan geef je het op den duur wel op, mijn trachycarpussen, fatsia's, bamboes en aucuba's deden het bijzonder goed en zijn kip en eend bestendig, maar NU!! Jaren stil gezeten en nu een nieuwe tuin en GROOT!!! WHOEHAAAH kortom ik heb wat in te halen, mijn vriendin zei pas tegen me, dat ze het herkende jaren geleden was ik ook zo aan het struinen, mooie planten kopen voor mooie prijzen en mijn moeder hield me vaak tegen (dacht ze) maar nu ik weer helemaal LOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS............ dus watch out here I come! haha
woensdag 5 januari 2011 - 14:58
corrine

Corrine

heb liever stekken en grotere planten, haha
woensdag 5 januari 2011 - 15:29
corrine

Corrine

ik weet het, ik heb in het najaar in de tuin van slot zuylen rondgelopen en wat zaden hier en daar .... meegenomen?? Oke net toegegeven dat ik DE ziekte heb, en dan geef ik nu ook toe dat ik een meester schooier ben, sorry....hihi
woensdag 5 januari 2011 - 15:40
corrine

Corrine

zo blij dat ik een ziekte heb, hahaha
woensdag 5 januari 2011 - 15:49
Peppody

Peppody

ìk heb vanmiddag alle zaden uitgezocht en ga van het weekend de warmtematten installeren, kleine kweekkasjes er op en dan hopen dat er wat van het zaaisel terecht gaat komen!! Voorgaande jaren kwam er nooit iets op in huis omdat het te koud is, dus dit jaar ga ik voor het eerst experimenteren met de warmtematten.

Mocht het wederom niet lukken dan moet ik alles laten wachten tot maart, maar of ik dat volhoud.... zucht.... ik heb al zoveel last van afkickverschijnselen... Ik probeer iedere dag weer die sneeuw uit de tuin te kijken Maar vandaag schijnt het zonnetje alweer, alleen is de sneeuw niet aan het smelten want het is nog steeds onder 0... brrrrr
woensdag 5 januari 2011 - 15:49
corrine

Corrine

Erg he die kou en sneeuw, ik haaaat ook zo, ik gluur steeds in de tuin om te kijken wat er wel en niet zal overleven, varens staan er allemaal goed uit gelukkig, fatsia's ook, maar een aantal palmen die we verhuist hebben?? geen idee, de tijd zal het uitmaken, maar ik wil ook zo graag weer scheppen, snoeien, zaaien, stekken en rommelen in de tuin.
woensdag 5 januari 2011 - 15:53
Peppody

Peppody

ik ga van het weekend de paprika, peper, tomaat en akelei zaaien. Daarnaast nog wat exoten alvast in de week leggen.
woensdag 5 januari 2011 - 16:22
Juelz

Juelz

De steeklabels liggen klaar de zaden zijn opgeschreven de bakken zijn uitgewassen, en ondanks de 130 soorten planten/groente die ik al heb komen er elke dag nog nieuwe bij.
Maar ik kan me nog beheersen.
donderdag 6 januari 2011 - 16:31
Rita1960

Rita1960

Lein, je bent me net voor!

ook ik lig in een deuk.. en Foei, Marianne toch.... schaam je je niet samen met een andere vrouw zo'n jonge vent in de maling te nemen??

groetjes,
Rita

PS: als ik erbij geweest was hadden jullie me af kunnen voeren.. 'k was niet meer bijgekomen van de lach

Oh ja, 'k zou het bijna vergeten... paprika's nu en de tomaten idd pas in maart zaaien. bij zo'n 20 graden..van pepers heb ik geen verstand...

donderdag 6 januari 2011 - 18:14
Juelz

Juelz

Worden de paprika's dan niet te snel groot?
Pepers kunnen in Februari - Maart gezaaid worden.

http://www.freewebs.com/ruudendiana/
op de bovenstaande link staat een hoop informatie over pepers paprika's tomaten en algemeen moestuin.
hier komt een gedeelte van mijn zaad vandaan en het is een eerlijk betrouwbaar iemand.
donderdag 6 januari 2011 - 18:51
marero

Marero

heb me geamuseerd met deze topic te lezen, toch bijna helemaal en ik protesteer; ik ben het helemaal niet eens met de term ziekte???? ik ben heel gezond, mijn tuin begint gewoon in de slaapkamer en na alle kamers aangedaan te hebben met planten, overwinteraars en stekjes loopt hij over het terras tot in de tuin, de garage en het tuinhuisje en als de tuin op is doe ik achter de draad gewoon verder, tis toch niemandsland daar en de ganzen reklameren niet, wat ik niet kan zeggen van mijn halve trouwboek die regelmatig zegt dat hij één dezer dagen in de potten die her en der staan tussen de planten in volle grond of de terraspotten of eender welke pot dan ook, gaat p*****
tis dus duidelijk dat hij geen verstand heeft van bloemen want die hebben water nodig en geen p*
kheb hem dus gezegd als jij ze durft kapot te p* dan koop ik gewoon der nog meer nieuwe, haha
khou hem dus altijd goed in de smiezen als hij in de tuin rondwandelt want hij moest zomaar eens het menen hé
verder ben ik het wel helemaal eens met mijn collegas bloemenliefhebbers, wat is er nu mooier dan met je neus in de bloemen en je handen in de grond te zitten wroeten???
en verslaafd ben ik niet hoor, in de wintermaanden koop ik niet meer dan eentje per week, ongeveer... meestal toch :
vrijdag 7 januari 2011 - 01:23
corrine

Corrine

en ja hoor weer 1 die zegt dat ie niet ziek is, hahahaha keep on dreaming, geef maar toe je bent ziek ziek ziek.

En tuinfary, dit is gewoon sexuele intimidatie, wahahaha een jongen van 20 zonder verblikken of verblozen om zaad vragen, foei!
vrijdag 7 januari 2011 - 10:34
Juelz

Juelz

Tuinfairy : 20-25 graden maar bij mij kiemden ze afgelopen jaar gewoon in een zaak pakje met een doorzichtige plastic zak erover heen op de verwarming.
vrijdag 7 januari 2011 - 10:48
Juelz

Juelz

Dat zeggen mijn ouders dus ook, heb je nu nog niet genoeg? Nou jawel maar deze zaden zijn ook zo mooi zit op de 120+ ofzo 0.o
vrijdag 7 januari 2011 - 17:20
marero

Marero

de biecht: deze laatste week: heum...effe denken....een mooie orchidee, eigenlijk 4 maar die 3 andere waren op bestelling van ons make en vermits ze per 2 goedkoper waren........
enne ben de zaadjes van mijn paprikaplantje aant zoeken om deze week nog binnen beginnen te zaaien...enne.... een helleboruske en ....der staan weer mooie narcuskes in reklame voor woensdag, kweet alleen niemeer of het in de aldi of de liddl was, enne das voor volgende week, dus das veilig voor nu hé
vrijdag 7 januari 2011 - 23:32
printemps

Printemps

Ik kan ook beter niet meer buiten komen

Paar weken geleden in de aldi 4 orchideeen gekocht en een super grote glazen vaas
Nadien stonden ze bij Aveve aan halve prijs,ook weer 3 mee,tja halve prijs kan je niet laten staan hé
Om de Feesttafel op te fleuren een Helleborusje gaan halen

Maar nu kan ik ook al niet meer naar de dierenwinkel gaan (levende insecten voor Halsbandleguanen) want die man verkoopt nu ook orchideeen en bonsai's en er staan vele zeer mooie exemplaren

Mijn man gaat me binnenkort aan de tafelpoot moeten vastmaken

mvg
zaterdag 8 januari 2011 - 14:29
Juelz

Juelz

Hmm die kende ik nog niet van easyplant gelijk maar een catalogus aangevraagd.
zaterdag 8 januari 2011 - 14:32
marero

Marero

eerste commentaar vant ventje op zaaisels:
ik heb daarjuist mijn eerste zaaisel vant jaar gemaakt, een bakje met zaadjes van pikante peperkes, loop dus door de living op zoek naar een gepast warm en licht plaatsje voor mijn kindjes en ventje zegt tege de hond: maya, t'spel gaat weer beginnen zenne, pottekes overal
gewoon genegeert natuurlijk en nu ga ik eens tussen mijn bloemenzaadjes kijken welke ik buiten al in potjes kan zaaien
zaterdag 8 januari 2011 - 14:35
Juelz

Juelz

Ja ik zag het maar vindt het wel fijn om dat catalogus eens door te bladeren gewoon voor me plezier kijken wat ze allemaal hebben, of op me werk in de pauze's ofzo.
heb die van thompson&morgan en het vlaamszaadhuis ook thuis liggen.
en meestal gaan de catalogussen bij mij overal rond van kennisen die ze ook willen bestellen.
zaterdag 8 januari 2011 - 14:38
Peppody

Peppody

Jawel Lein, die begrijpt het juist heel goed want volgende week is er meer keus want dan is alles uitgepakt en dan kom je weer terug en dan neem je tenminste wat meer mee dan als je nu maar kunt kiezen uit een paar zakjes
zaterdag 8 januari 2011 - 14:59
Juelz

Juelz

Al mijn zaden zijn gelukkig al binnen me plan is al klaar de kaartjes zijn al gelabeld alleen nu nog even wachten totdat de winter voorbij is. naja sommige planten worden binnenkort al gezaaid zoals paprika, anemonen, pepers, akelei vingerhoedskruid enz.
zaterdag 8 januari 2011 - 15:03
Rita1960

Rita1960

(@ Marianne) Zit ik lekker op de bank een tuinboek door te bladeren, valt de Easyplant folder in de bus.
Dus maar even door bladeren, je moet toch wat.

'k heb nog even in dubio gestaan wel of niet die "blauwe" fuchsia bestellen die op de voorpagina staat.. NEE dus.. even googelen en je weet het.. kleur aangepast op de foto en de naam is ook ietwat veranderd..

ik bestel hier niets meer.. planten te klein, te veel werk om ze groot te trekken.. dan doe ik het liever van mijn eigen stekken...( of met die van Batdah.. )

en morgen... ga ik 6 soorten paprika's zaaien..

groetjes,

Rita



zaterdag 8 januari 2011 - 20:06
cetinel

Cetinel

ik ben genezen! vrijdag boodschappen doen met dochter in de lidl:hadden ze toch opgepotte bollen om in huis in bloei te trekken niks gekocht
mocht niet van dochter MA NEE!!!niet weer he,het zit er al vol mee,da staat niet op de lijst.......(de mensen keken ons aan)ja maar,bollen in huis is zo lekker fleurig probeerde ik nog....ge hebt geen plek meer ik zal haar nog es meenemen....in de gamma hadden ze de uitgebloeide orchideeen aan 3 euro,ook niet gekocht enkel en alleen omdat ik niet wist welke kleur ze hadden,en nu heb ik spijt: wat krijg je nu voor 3 euro
paprikas ga ik morgen zaaien,de bauhinia en albizzias staan al mooi boven..
wat is dit vraag echtgenoot wijzend naar de bauhinia "bauhinia variegata" zeg ik....hij kijkt me verdwaasd aan..orchideeboom zeg ik,die groeien toch niet aan bomen zegt hij....laat maar,is dat een bloem of een boom vraagt hij nog es,een boom dus! aha,dan gaat ie volgende winter niet gewoon dood vraagt hij,nee zeg ik,want tegen dan heb je het magazijn af en overwinter ik hem daar
doodse stilte....(ik zie hem denken,nee he weer meer mogelijkheden voor dat zot mens)
zaterdag 8 januari 2011 - 21:28
Juelz

Juelz

Die bauhinia variegata ziet er wel heel erg mooi uit op sommige foto's als ik de ruimte om hem te overwinteren maar had dan had er waarschijnlijk morgen nog 1tje besteld geweest.
zaterdag 8 januari 2011 - 22:27
cetinel

Cetinel

ik heb ze gezaaid met zaad die ik van een gulle forumlid heb gekregen
zaterdag 8 januari 2011 - 22:29
Juelz

Juelz

Wweet je of ze het 1e jaar al bloeien? misschien als het meezit dat wij volgend jaar een plastic kas op het land hebben staan en dat hij daarin kan overwinteren met wat hulp.
Het is namelijk zo dat meestal de natte 'voeten' bij een plant meer kwaad doen dan de vorst zelf en anders is stevig inpakken misschien nog een optie.
zaterdag 8 januari 2011 - 22:46
cetinel

Cetinel

geen idee hoor,aangezien het een boom is denk ik toch dat het wel een paar jaartjes duurt eer datbloeit,de mijnen zijn nu ongeveer 15 en 18 cm en savonds vouwen ze vroom hun ronde blaadjes dicht
zaterdag 8 januari 2011 - 22:50
Juelz

Juelz

Ik ben niet ziek zie hier het bewijs.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Zaden : meer planten voor minder geld en meer plezier en dus doe ik geen impuls aankopen en stop niet bij elk tuincentrum
zondag 9 januari 2011 - 17:11
annis

Annis

Nou Juelz daar kun je even mee vooruit. Medicijn tegen de ziekte?
Ik moet mijn zaden ook nog uitzoeken voor het zaaien van deze maand.
Het is inderdaad veel goedkoper om ze zelf te zaaien maar is wel even iets meer werk maar wel leuk.

Annis
zondag 9 januari 2011 - 17:20
Juelz

Juelz

Ik hoop dat het een medicijn is als het zelfs meezit dan kost het me heel weinig tot helemaal niets op een jaar tijd =D de planten die ik namelijk zelf niet gebruik gaan spotgoedkoop de verkoop in om zo weer nieuwe soorten zaad te kopen.

het enige nadeel is altijd dat het zolang duurt voordat je hem ziet bloeien =( en dat je soms 2jaar of langer erop moet wachten
zondag 9 januari 2011 - 17:24
marero

Marero

ik ben ook genezen denk ik, heb een mooie witte met roze randjes kerstcactus ofterwel schlumbergera gekocht, had al een mooie roze staan en ben nu van plan om een nieuwe te fabriceren met een stekje wit en een stekje roos bij elkaar, krijg ik een mooi 2kleurig plantje, alleen weet ik niet goed hoe groot ik de stekjes moet afbreken, zou 2 lobjes volstaan? en hoever moet die in de grond om te wortelen?
maandag 10 januari 2011 - 22:12
cetinel

Cetinel

2 tot drie lobjes volstaan hoor,efkes een paar dagen te drogen leggen en dan de grond in duwen(ik doe meestal tot de helft of iets meer van het onderste segment).....veel succes.
ik hou me tegenwoordig heel erg in.
vandaag wel al beetje paprika gezaaid,maar das dan ook al en ik ging dit jaar geen tomaten zetten,maar heb zaad dus toch maar wel....
ben al beetje aan het sorteren geweest...zit weer zonder grond(geen idee hoe dat nu weer kan)
maandag 10 januari 2011 - 23:25
marero

Marero

ja grond dat zouden we eigenlijk ook zelf moeten kunnen maken hé, dat zou veel handiger zijn dan elke keer naar het tuincenter te moeten gaan, want dan is er weer minder plaats in de auto om toch nog een nieuwe aanwinst mee te brengen
vraag me af welke bloemen ik nog nu in de winter zou kunnen uitzaaien, heb hier nog papavers en echinacea, alliums, cosmos, pioenen, nigellas, lupinen, mirabilis en tagetes
dinsdag 11 januari 2011 - 22:47
marero

Marero

lieke ben je al eens in het tuincenter in dadizele geweest, de floralux?? daar kun je uuuuuren in rondwandelen en je karretje lekker bomvol laden, redelijk goedkoop, alleszins niet duur en zoooooveeeeeel keus
zaterdag 15 januari 2011 - 13:28
marero

Marero

niet zo ver van kortrijk, dat is echt een suuuupergroot tuincenter, das mijn hemel op aarde,lol, kijk maar eens op www.floralux.be
zaterdag 15 januari 2011 - 23:01
Gehenna

Gehenna

Floralux en pelckmans staan beiden op het programma. Maar ik kan er nog niks gaan doen, nog een paar weekjes wachten ... en wachten duurt zo laaaang
zondag 16 januari 2011 - 14:56
anderleven

Anderleven

Wat hoor ik allemaal van die geraffineerde manieren om de man
om je vingers te winden, hahaha, zijn die mannen soms blond



zondag 16 januari 2011 - 18:57
anderleven
zondag 16 januari 2011 - 21:20
marero

Marero

wij maken daar ook altijd een daguitstapje van, gaan dan ineens eens naar de zee of naar brugge, het lukt niet elke keer om hem te overhalen maar toch wel een 3 keer per jaar, heel zielig kijken kan al eens helpen, ...alhoewel....ik denk dat hij me stiekem wel een pleziertje wil doen met zo ver te rijden voor die stomme plantjes zoals hij ze noemt want zo heel hard tegensputteren doet hij nu ook weer niet, hij neemt dan de hond mee en gaat daar eerst een lange wandeling mee maken ginder zodat ik toch al een uur of 2 meer tijd heb om rond te struinen in de winkel want heel lang houdt hij het er niet uit
ik heb vandaag alweer in de tuin gezeten om wat op te rommelen, derde dag op rij, het lijkt wel lente hier, en ik kan er zo van genieten, dan doe ik mijn ogen dicht en luister naar de vogeltjes terwijl het zonneke op mijn gezicht straalt, mijn zetelke staat alweer klaar op het terras
zondag 16 januari 2011 - 23:18
Gehenna

Gehenna

De versnellingsbak van de auto is net gemaakt en ik vroeg of het toevallig geen goed idee was om eens een eindje te rijden. Zo richting Mechelen van uit Vilvoorde ...
Ja, goed idee! (héhéhéhéééé)
Dan zag ik ineens heel toevallig iets wat op een winkel lijkt waar toevallig ook zaden en planten te koop staan. Echt héél toevallig hoor écht waar, echt echt echt waar dat ik dat niet wist
Ik was echt héél verbaasd en ja, we moeten toch gaan kijken om te zien wat dat nu juist is zeker?! Maar neen ik koop niks!
Ik heb toch peperzaadjes mee, en een mini hortensia

Hmz
liegen en manipuleren om je dope te krijgen ...
je beter voelen nadat je je dope gekregen hebt ...
Maar ook ontkenning is een kenmerk van verslaving! Oeioeioei ...
dinsdag 18 januari 2011 - 21:07
Echinacea

Echinacea

Wat heb ik toch een geluk, ik moet maar eenmaal zeggen we gaan een paar dagen naar Nederland om kwekerijen af te schuimen en een paar minuten later staat alles gepakt. Zijn ook een week naar de kwekerijen in Pistoia (It.) geweest. De beurs achter Parijs(Courson). Een dagje B. met twee of drie kwekerijen op de agenda is hier wekelijks in het seizoen.
Een geluk dat ik 20 are kon bijkopen.
zie http://www.familie-tuinen.be
woensdag 19 januari 2011 - 18:18
marero

Marero

yippie morgen uitstapje naar tuincenter floralux, in dadizele, en best van al nog, het was een voorstel van mijn ventje zelf, als dat geen schatje is, er was wel een voorwaarde!!!! dat ik me een beetje ging inhouden!!!!...ja natuurlijk schatje, er is toch niet veel plaats meer vrij....mmmmm
woensdag 19 januari 2011 - 18:35
cetinel

Cetinel

ik hou me altijd in...............
woensdag 19 januari 2011 - 20:12
Rita1960

Rita1960

ja ja.................

woensdag 19 januari 2011 - 20:22
Eniavaswen

Eniavaswen

De verleiding zit soms in een klein hoekje. 'k Hang al een paar weken boven m'n tuinboeken te kwijlen om mezelf terug een beetje in de hand te krijgen. (Anders ben ik echt niet leefbaar voor m'n huisgenoten)
Ging ik zaterdag naar de Ald.. En wat zie ik daar: zaaibakjes met verschillende soorten zaadjes! Gelukkig was er nog veel plek in m'n kar, want ik had er toch wel heeeel veel nodig.
donderdag 20 januari 2011 - 09:48
corrine

Corrine

ik was van de week weer aan t hardlopen en wat ziet mijn oog?????? nou van die opkomende italiaanse aronskelk, ik vind ze zooo leuk maar belachelijk duur, dus oeps ik heb een paar bolletjes meegenomen hoor die nu in onze tuin staan te pronken!! Helemaal blij mee.
donderdag 20 januari 2011 - 09:56
corrine

Corrine

Hahahahaha briljante tekening!! en nee sorry kon het niet laten, ze stonden er zo mooi bij in het park, haha, geen plantsoen of park is veilig geloof ik. Maar nee ik heb er maar een paar meegenomen hoor, ik ga echt geen hele planten of struiken meenemen zo er is het nou weer (net) niet, haha.
donderdag 20 januari 2011 - 11:58
corrine

Corrine

tssssss heilige lein, hahahahaha laat me niet lachen!
Ik had eindelijk mijn vriendje zover dat er heeeeeel veeeeel planten bij moeten in onze bijzonder kale tuin die net met een graafmachine is omgespit. Komt een vriendin van me op bezoek en die zegt tegen hem: "je bent wel om he dat er veel meer planten in moeten"?, fijne vriendin..... hij ontkende natuurlijk alles, en nu kan ik weer opnieuw beginnen met bewerken.... van mijn vriendje, en daarna de grond..... haha
donderdag 20 januari 2011 - 14:48
anderleven

Anderleven

Juliie zijn allemaal ziek...ernstig ziek.....zal wel ongeneeslijk zijn
en volgens mij is het besmettelijk
donderdag 20 januari 2011 - 15:20
Mandy

Mandy

Weet je wat het ook is..... die r. t-reclameblaadjes van tuincentrum bv Pe..ma...s in Lommel bv, die je heel regelmatig in je brievenbus gedonderd krijgt.......
Wat moet je daar nou mee????
donderdag 20 januari 2011 - 19:57
Mandy

Mandy

Ja ja
donderdag 20 januari 2011 - 20:39
cetinel

Cetinel

ik ben vandaag naar de markt gegaan en tot mijn grote droefenis waren 2 van de plantenstanden er niet(ik ging niks kopen hoor!)
bij de rest zat niks leuks
uit pure frustratie maar een loempia gaan eten,dan naar de lidl en daar was iets groens te zien in de winkel! bananenplant!! heb ik al een gatenplant
vind ik niet echt mooi....
oooo orchideeen,voor maar 5,99
ik heb er maar 3 meegenomen hoor..
zaadjes,aarde of meststof was er nog niet(bah had gehoopt van wel)
gestaag beginnen mijn vensterbanken wat voller te raken met pottekes allerhande(er was een tijd dat echtgenoot het waagde dat "geen zicht" te noemen al die ijsdozen en ander recuperatiemateriaal...nu vraagt hij quasi geinteresseerd: wat zit daarin en zo meer van die onzin...)
donderdag 20 januari 2011 - 21:20
marero

Marero

ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk was ik nooit....
vandaag naar tuincenter geweest voor dahliaknollen...die ware der nog nie, allee ze ware der al wel maar ze stonden nog in grote houten kratten en der was geen beginnen aan, de plaatjes ware ze nog op de rekken aant placeren, een probleemke dus.....maar nie getreurd, ventje was vandaag wel heel geinteresseerd, heeft zelfs niet een keer gereklameerd of gezegd dat ik me moest bedwingen, nee, hij heeft zelfs zelf planten gekozen, das de eerste keer dat ik het meemaak dat hij zelf komt aandraven met een plant en vraagt, vind je deze niet mooi???????? wat is er aan de hand?????? nie normaal...
allee fijne dag gehad, nog wat gaan winkelen in brugge derna en gaan eten in de makro in gent op weg naar huis, tjonge wat ben ik nu moe!!!!
en voor de curieuseneuzen die dat allemaal niet moesten weten maar alleen maar de vangst van de dag wilden kennen, hier volgt hij: 4 verschillende azalea japonicaatjes, een witte een roze , een rode en eentje tussenin, een nandia domestica ofterwel een hemelse bamboe, een viburnum bodnantsee dawn, een salix integra hakuro-nishiki je weet wel die met de roze nieuwe blaadjes, een hamamelis mollis, een kruipding, kan nie op de naam komen, een persicaria amplexicaulis en voor binnen 2 orchideekes en dan nog wat reuzenpotten om het terras NOG wat voller te zetten...en ikke ben vandaag zoo blij, ik ben zoo vrolijk, zo vrolijk was ik nooit....
en het schoonste van al; ventje zei dan zullen we volgende week nog eens moeten terugkomen voor de dahlias héé...kviel bekan van mijn sokken
donderdag 20 januari 2011 - 23:04
Gehenna

Gehenna

Vandaag mijn Dahlia Smokey gaan halen. En nog een paar anderen
Maar die laatste 3 moest IK niet hebben hoor! Neenee, hij vond die het mooist dus moesten ze ook mee.
Lekker een excuus om nog een deel gras te laten verdwijnen (wat toevallig te groot zal zijn) nu is het zijn fout
donderdag 20 januari 2011 - 23:07
corrine

Corrine

Dahlia's zijn zeker mooi maar ik hou niet zo van (veel) bloemen in de tuin. Ik ga dan ook meer voor een jungle tuin en daarin passen geen bloemen, heb wel een klein perkje waar ik bollen heb geplant (voor t eerst in mijn leven, dus ben benieuwd of t wat wordt, haha) Maar verder vooral groene en gespikkelde struiken, bamboe, fatsia japonica, palmen, bananen, varens en dat allemaal in alle soorten en maten, heb nog een hoop te doen, JIHAAAAH
vrijdag 21 januari 2011 - 09:45
Juelz

Juelz

Ik moet rond mei maar eens langs vreeken gaan zag op de website een leuke salie staan.
hopelijk kan ik me nog even inhouden
zaterdag 22 januari 2011 - 23:28
Eniavaswen

Eniavaswen

Dit weekend weer een zware terugval gehad. Een heerlijk uitstapje gedaan met m'n kleine meid naar Interflower. We hebben onszelf getrakteerd op een viburnum tinus, rosa 'Veilchenblau', clematis 'Nelly Moser', 2 frambozen, rode bessen en een heleboel zaadjes. (Daarna voor haar nog een pannekoekje gekocht)
Gisteren alles geplant. Was fris, maar deed zoveel deugd. En net op tijd klaar voor de buien.
maandag 24 januari 2011 - 08:37
Gehenna

Gehenna

Wel ik heb ook een jungle-tuin waar hoogstens een paar witte bloeiers in mochten

Prachtige bamboe, sierlijke grassen, varens, wintergroen, een paar mooie stenen ...
en toen overleed oma en was het echt zonde om uit haar tuin niks mee te nemen, zo'n paar stekjes en na de stekjes kwam de eerste bloembol, en wat bessen, en ooh wat een mooie plant, en voor deze heb ik zeker ook wel plaats!

Tot zo ver de groene tuin ...
maandag 24 januari 2011 - 20:01
Eniavaswen

Eniavaswen

'k Hoop dat het ik het nu toch zo'n 3 weken volhoud zonder extra stuff. Dan zijn het helleborusdagen in Sint-Niklaas. Kan ik mijn hartje ophalen aan helleborussen, sneeuwklokjes, hamamelissen,.... kwijl, kwijl, kwijl
maandag 24 januari 2011 - 20:10
marero

Marero

hihi, gisteren ne voorraad dahliakes gaan kopen in dadizele, ventje was deze keer nie zo geduldig als verleden week en begon te fronsen toen ik aan de andere dinges dan dahlias begon, dus me maar een beetje ingehouden, met moeiiite kmoet het toegeven, maar met in het achterhoofd dat ik anders dees jaar niemeer naar mijn fav tuincenter mag, dat deed het wel
mijn nieuwe lading bestaat uit een mix van dahliakes van 50 cm, een pak callas en een pak freesias om voor variatie in het dahliabed te zorgen, een dahlia hawaii, eene jeanne d'arc, 3 cactusdahlias in donker paars rood,en 3 dahlias lambada, een pioen sorbet en...niks niemeer, kan der weeral tege voor effe,
vandaag heeft het heel de dag geregend dus lang achter het raam naar de tuin zitte turen en de hemel ofdat dat nu toch nie zou willen stoppen met regene, maar geen sjans, alles is zeiknat, verleden week al begonnen met opruimen en planten van een paar planten van de lading van vorige week, ast nu morgen wil droog blijven.....
dinsdag 25 januari 2011 - 21:00
printemps

Printemps

Ik heb ook weer een opstootje
Heb en Bonsai gekocht, een soort vuurdoorn

mvg
woensdag 26 januari 2011 - 13:53
Mandy

Mandy

In het zonnetje bezig geweest....... welk zonnetje??????

Hier was het zwaarbewolkt en ijs- en ijsKOUD, nix geen zon.grgrgr

woensdag 26 januari 2011 - 18:02
cetinel

Cetinel

ze hebben camelias in de aldi...........
woensdag 26 januari 2011 - 19:07
cetinel

Cetinel

ja in belgie,ik kwam er om snel wat geraspte kaas te halen voor de pizza,en ik zag ze staan...ik wist van niks,had ook geen karretje genomen wegens geen tijd en zo....
woensdag 26 januari 2011 - 19:14
Rita1960

Rita1960

Nog ff wachten Lein... dan komt de A..i wel eerst in zuid NL en dan nog een tijdje later in Noord NL

woensdag 26 januari 2011 - 19:18
Rita1960

Rita1960

en Cetinel.... nog wat aan de ziekte gedaan??
woensdag 26 januari 2011 - 19:29
cetinel

Cetinel

mischien

ik heb er 2 meegenomen,meer kon ik niet dragen had nog de zakjes geraspte kaas en drie paprikas mee.
woensdag 26 januari 2011 - 19:55
cetinel

Cetinel

het moest allemaal razendsnel gaan want dochter zat in de auto met zoon,die kan je absoluut niet in de winkel meenemen,maar lang in de wagen blijven is ook geen optie voor hem..vandaar....(ik doe wel meer dat niet mag hoor )
dus eigenlijk moet ik alleen gaan terwijl er thuis iemand op hem let...nu nog iets vinden dat onmisbaar is en op om terug te gaan en zonder morren een van de leden thuis bij de broer te laten....tja en als daar dan toevallig camelias staan
woensdag 26 januari 2011 - 20:01
marero

Marero

ja twaren mooie cameliakes hee, ik kon me echt nie bedwingen en nam er ene mee, een mooie roze met rode streepjes, zooo moooi, totdat ik aan de auto kwam en ventje zag wat ik bij had, hij zei: was verleden week en deze week in het tuincenter nu NOG nie genoeg???? ik ga je nog eens buitensmijten met planten en al,grrrr
hihi dat meent hij toch nie zenne, maar k'heb beloofd dees jaar geen plantjes meer te kopen.......dat gaat mij nog zuur opbreken, das nog veeeeel erger dan mijn dieet, ben al 3 kilo kwijt op 2 weken, en nu mag ik nie alleen niet meer eten wat ik wil, nu moet ik nog alle planten laten staan in de winkels????? DA KOMT NIE GOE
woensdag 26 januari 2011 - 22:57
cetinel

Cetinel

wie belooft er dan ook geen plantjes meer te kopen dit jaar als het nog maar januari is!!!!
lukt je trouwens toch nie!!

3 kilo op 2 weken tijd???amai gij eet zeker niks.....
ik was zo blij dat er na 5 weken 2 kilo af was.....
donderdag 27 januari 2011 - 10:11
marero

Marero

ik weet het wel het is om accidenten vragen geen plantjes meer kopen van heel het jaar, da ga nie goe komen want kben daarstaks zo ineens tot de ontdekking gekomen dat de bloembakken en potjes op het terras er deze zomer dan heel LEEG bij gaan staan!!!!!! waar is da goe voor??? en kan geen kleine plantjes zaaien want die heb ik nie, kheb alleen maar grote bloemenzaden....hoe ga ik dat oplossen, creatief zijn gaat hier nu nie direct iets oplossen denk ik, daar gaat nog wat denkwerk aan te pas komen...of heeft er misschien iemand zaadjes van kleine bloemekes teveel?????
vandaag weer schoon weer trouwens dus in de tuin gewerkt, tvordert goe, kheb de camelia geplant en de nandia en de hamamelis in ne groooote pot want waar die moet komen is het nog altijd nen berg bakstenen van mijn metselwerk dat nog niet af is, kan hij voorlopig dus in die pot blijven, en de echinops heb ik verzet, dat is eigenlijk een extraatje die plant want verleden jaar heb ik die uitgedaan en verhuisd maar blijkbaar was er een stuk wortel blijven zitten dus heb ik nu der twee, en nu hoopt ik wel dat ik deze keer alle wortels meeheb of het gaat ne rare nandiastruik worden met blauwe kogelbloemen derin,lol
donderdag 27 januari 2011 - 17:44
cetinel

Cetinel

ik moest toevallig toch water hebben zeker,onmisbaar!!(ik drink zelf altijd van de kraan,lust geen flessenwater,dus dan ben ik nog eens zo goed om voor anderen met water te zeulen...)
o en ne witte en rode camelia ook maar meegepakt....2 rose had ik al he...
ik heb ze voorlopig binnen gezet,zou graag hebben dat de knopjes nog opengaan en dat gaat niet als ik ze nu al in volegrond zet denk ik.
donderdag 27 januari 2011 - 22:07
cetinel

Cetinel

er komt een moeilijke tijd aan voor de zieken onder ons....het gaat nu echt gaan beginnen: overal worden we met de neus op de feiten gedrukt: ge kunt er niet aan weerstaan...
het begint met een beetje zaaien en voor je het weet staat je vensterbank vol
en der zijn nog zoveel dingen die ik ook nog wil zaaien(gelukkig heb ik nog vensters en vensterbanken )
[afbeelding verwijderd niet-https]

en de cameliaakes:
een rode,een witte en 2 rose.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

naar goede gewoonte kunt ge absoluut niet afgaan op de bijbehorende kaartjes want die zijn voor alletwee de rose hetzelfde:
[afbeelding verwijderd niet-https]

maar ach,dat mag de pret niet drukken..
vrijdag 28 januari 2011 - 11:41
cetinel

Cetinel

volgens mij staat er een epidemie aan te komen onder de tuinforummers....
we zijnnog maar januari en alweer zoveel gevallen
vrijdag 28 januari 2011 - 11:53
Mandy

Mandy

Ik ga er geen last van krijgen........
Ik heb een goede anti- injectie gekregen: mijn bankafschrift
Ik lees al jullie moeilijkheden met een glimlach........het overkomt mij niet......
vrijdag 28 januari 2011 - 12:17
cetinel

Cetinel


das geen anti-middel das pesterij.....niet eens aan pijnstilling kunnen doen....
he mandy,dat rechthoekige bakje op de foto van mijn vensterbank(donkergrijs met oortjes) daarin zitten jouw paprikazaadjes en zijn al opgekomen!
vrijdag 28 januari 2011 - 12:24
printemps

Printemps

Ik heb 1 Camelia gaan halen,een roze gevlamde
Ik ben van plan om er een Bonsai van te maken
Nieuw project van mij
Heb ook al speciale potjes,draad en tang gaan kopen
Ook Akadama en Kanuma gekocht
Mijn geld is weer bijna op ik durf morgen niet naar de orchidee en Helleborus tentoonstelling te gaan in de bloemenwinkel op de baan naar Lokeren

mvg
vrijdag 28 januari 2011 - 12:56
marero

Marero

khad mijne nieuwe camelia blijkbaar ook beter eerst binnen gezet want nu istie bevrozen buiten, weih....bleit....snifff
vrijdag 28 januari 2011 - 12:56
cetinel

Cetinel

an: wat zijn akaduma en kanuma???
ja ,die orchideeengedoe heb ik ook aan het peizen geweest,maar ik denk niet dat ik ga,gaan is (in mijn geval)meestal kopen en ik heb weer geen plaats meer.....

@marero men leert met vallen en opstaan he
ik zou zeggen: ge moogt er 1 van mij,maar dat zou gelogen zijn (gemeen!! kweetet,sorry)
vrijdag 28 januari 2011 - 13:04
printemps

Printemps

@ Cetinel

Het is potgrond speciaal voor Bonsai
De Kanuma is voor zure planten Azalea en Camelia dus

mvg

Ik heb binnen ook geen plaats meer
Ik koop enkel Bonsai (en plantjes om ervan te maken) die buiten kan blijven heel de winter
vrijdag 28 januari 2011 - 13:07
cetinel

Cetinel

ah zo,weer wat geleerd,wegens plaatsgebrek gaat ge nu de bonsai toer op zeker
ik heb daarnet in de aveve 2 bonsais vastgehad en net op tijd teruggezet...
aangezien we van de zomer op reis gaan en bonsai heel regelmatig water moet krijgen(dagelijks stond er,en in de zomer zelfs 2 keer)
en de oppas voor huis tuin en dieren gewoon alles om de zoveel dagen een geut water geeft dacht ik:toch maar niet,keb wel met het idee gespeeld om eventueel buurman ermee op te zadelen tijdens mijn vakantie(die heeft wél groene vingers) maar toch maar van afgezien.
vrijdag 28 januari 2011 - 13:11
printemps

Printemps

Ja, inderdaad,plaatsgebrek ja

Je moet die daar niet halen
Ik weet een beter adresje,de winkel van uwe overbuur

mvg
vrijdag 28 januari 2011 - 13:23
cetinel

Cetinel

welke overbuur? ik kijk uit op een veld en een reclamebord,of bedoelt ge die meneer van de dierenwinkel??
vrijdag 28 januari 2011 - 13:50
printemps

Printemps

Inderdaad,Bonsai is een hobby van hem en nu verkoopt hij die ook in zijne winkel
Geeft ook veel info

mvg
vrijdag 28 januari 2011 - 16:48
annis

Annis

Deze week zijn me ook weer verschillende planten in het winkelmandje beland.
2 Geraniums G."Biokovo" en G. "Black Beauty", Sedum "Stardust", Astrantia "Maxima" en Foeniculum vulgare purpureum.
De vaste planten waren nu afgeprijst bij I....tuin voor 1 euro. Er zat al nieuw blad aan en heb ze zolang in de kas gezet totdat ze de tuin in kunnen.

Annis
vrijdag 28 januari 2011 - 16:55
Mandy

Mandy

Die paprikaatjes zien er goed uit, Cetinel
vrijdag 28 januari 2011 - 17:31
marero

Marero

hoi annis, die geranium black beauty heb ik ook in de tuin staan, maar die is wel volledig verdwenen, was wel nog een heel jong plantje toen ik hem er zette, weet jij soms of die helemaal weggaat in de winter?
enne voor zover het camelia avontuur, kheb die sukkelaar terug uitgedaan en in de garage gezet voor nu, enne het beste van al, dat ventje van mij heeft een grote muile zoals ze hier zeggen maar een klein peperkoekenhartje want hij is een andere camelia voor mij gaan halen voor het geval die vorige mijn zot avontuur het niet zou overleven...tot zover dus het geen planten meer kopen voor dit jaar
I rest my case, hahaha
vrijdag 28 januari 2011 - 17:45
annis

Annis

Marero de Geraniums die ik in de tuin heb staan daar is het meeste van verdwenen op enkele blaadjes na. Ze beginnen wel weer langzaam uit te lopen.
In het najaar had ik ook jonge plantjes van Geranium "Dark Reiter" ook een donkerbladerige gezet die nu ook helemaal verdwenen zijn maar ik verwacht dat ze wel weer terug komen.

Annis
vrijdag 28 januari 2011 - 20:47
printemps

Printemps

Ik heb me ook weer niet kunnen houden
Er was een tentoonstelling van orchidee en helleborus
Ik heb een Catteleya gekocht,weer even plaats zoeken nu,met grote roze bloemen
mvg
zaterdag 29 januari 2011 - 14:28
printemps

Printemps

Vorige week ook al zomerbollen gezien in de winkel
Crinium Powelii gekocht
Het gaat inderdaad niet over
Misschien wel als we de stand van onze rekening zien
Ik denk als we alle bedragen moesten optellen die we neerleggen bij een bloemzaak dat we onmiddelijk een hartaanval krijgen
Zullen we er op 1 februari mee beginnen ?????? en na een maand evalueren we dat, (niet vals spelen hé)

mvg
zaterdag 29 januari 2011 - 14:36
Peppody

Peppody

omdat de grond hier nog stijf bevroren is, heb ik lekker de binnenplaats geveegd en vervolgens een bak verschillende soorten akelei gezaaid en een bak met andere zaden gezaaid. Morgen nog paprika en peper zaaien en ik kan er weer even tegen
zaterdag 29 januari 2011 - 15:55
Peppody

Peppody

pfff... nee, zoveel geef ik er niet aan uit. Af en toe eens een pakje bollen van een paar euro, of zoals gisteren een zakje zaad van 19 cent en that's it. Verder staan er van het voorjaar vast weer talloze particulieren op de advertentiesite die hun tuin leeg willen maken en dan ga ik kijken wat ik wil hebben en dat neem ik dan gratis mee . Daarnaast heb ik nog een heleboel zaden liggen wat ik dit jaar ga opmaken anders gaan ze ook over de datum heen. Ik denk ook dat ik oorlog heb thuis als ik zoveel geld uitgeef (afgezien of we het hebben )

Verder sta ik zo'n 3x per jaar op de rommelmarkt met de zelfgezaaide planten of stekken waarvan ik in m'n tuin teveel van heb staan en van die opbrengst koop ik dan weer zakken potgrond / kokospotgrond / meststoffen: gewone en voor palmen en als er dan nog centjes over zijn koop ik planten: meestal vaste planten zo aan het einde van het seizoen. (dan zijn ze mooi afgeprijst)
zondag 30 januari 2011 - 11:47
marero

Marero

al vanalles gezaaid in potjes en pannekes zoals ze hier zeggen, en de eerste ongelukken waren er ookal, de grote schaal met deksel met mijn zaaisels stond tegen de muur naast de verwarming en ventje heeft er al tegen geschupt, heel de boel dooreen, het volgende was er ookal aan te komen, 2 potjes die op het aquarium stonden, eentje dervan lag er bijna in want hij had ze niet zien staan en wipte het deksel open, pats, volgende slachtoffer
ben benieuwd wie de volgende gaat zijn, alles nu maar ver uit zijn buurt gezet en morgen nog wat pottekes verzamelen want kheb nog veeeel te zaaien zenne
maandag 31 januari 2011 - 01:28
Juelz

Juelz

Ik hou het rond de 200 euro per jaar toch aardig vol dan, maar ik verkoop een gedeelte van de planten zodat alles een beetje fatsoenlijk blijft.
woensdag 2 februari 2011 - 19:23
Mandy

Mandy

Geen wonder Batdah dat je elk jaar zo'n vreselijke mooie tuin hebt..... dit jaar zal dan wel weer geen uitzondering worden............

woensdag 2 februari 2011 - 21:08
Mandy

Mandy

Vanavond even langs de Li.l...... mooie plantjes, oa Gerbera's.......

Ogen dicht en snel doorlopen, terug schuifelen,,,, nee, terug.....

lekker nix gekocht.... zie je wel.... het kan wel.... alleen een beetje discipline is er voor nodig.......
woensdag 2 februari 2011 - 21:10
cetinel

Cetinel

die ben ik ergens verloren vrees ik
woensdag 2 februari 2011 - 21:14
Rita1960

Rita1960



ja, en je zaden van de Nieuw Zeelandse spinazie gaan morgen op de post
woensdag 2 februari 2011 - 21:54
Debby

Debby

Hoi hoi, met dank aan lein ben ik nu ook in deze topic verzeild geraakt. tjeempie dat kost me een etmaal om helemaal bij te lezen zeg. Een topic van een jaar bijna...

Maareh, ik heb 200m2 gras en er komt nog een veldje van zeker 200m2 bij dit jaar.

ik ben dus niet? ziek, mag ik hier dan wel posten?
grassprietjes zijn zoooooooo mooi en zoooooooo spannend..... (en onze kalkoenen zijn er zoooooooooo verzot op...)

groetjes vanuit de ardennen van Debby
woensdag 2 februari 2011 - 23:00
Mandy

Mandy

Als je al zo enthousiast over wat grassprietjes bent en ik denk nog aan een ander topic waar ik op alle richeltjes potjes zag staan en aan alle balken plantjes zag hangen......... dan ben ik bang dat je echt wel erg ziek bent, Debby..... helaas......



.
woensdag 2 februari 2011 - 23:13
marero

Marero

haha nog eentje die wilt ontkennen, debby trek het je niet aan meid, we hebben er allemaal evengoed van
donderdag 3 februari 2011 - 00:16
Rita1960

Rita1960

Marianne,

die potschotels bij de Act... hoe zo'n doorsnede hebben die?? en wat kosten ze??
Hier zit geen action in de buurt.........


donderdag 3 februari 2011 - 17:28
Rita1960

Rita1960

thnx Marianne,, dat wordt dus zaterdag ( of mss morgenmiddag als het werk het toelaat Stadskanaal...)

geen geld voor zulke grote onderpotten.. als de kwaliteit tenminste ook goed is..



donderdag 3 februari 2011 - 18:46
Rita1960

Rita1960

da's mooi .. heb de route al gepland!
donderdag 3 februari 2011 - 19:03
Debby

Debby

hmmmmmmmmmmmm heeeeeeeehhhhhhhhhhhhh de sneeuw begint hier voorzichtig te smelten..... en op 1 plaatsje had de hond een beetje te hard geremd met spelen. zoooo errugggggggg. TWEE geknakte grassprietjes kwamen onder de sneeuw boven piepen.

Ik heb er wel een half uur plat op mijn buik bij liggen treuren. (toen werd het donker)

wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee snik sniffel snuiffel
donderdag 3 februari 2011 - 21:18
Rita1960

Rita1960

Joepie, vanmiddag gescoord bij de Act...n
mooie en vooral grote onderschotels... en enpassant nog een aantal grote potten meegenomen...

'k ben voorlopig weer rustig

nou ja, nu alleen nog de potgrond...

Thanx voor de tip Marianne
vrijdag 4 februari 2011 - 17:11
marero

Marero

doeme toch hé hier geen potten in de act zenne, heb dan maar wat in den tuin aangemodderd
vrijdag 4 februari 2011 - 19:58
Mandy

Mandy

Hier ook geen schotels en geen grote potten in de shop.......

Heb een advertentie gezet in het gratis plaatselijk sufferdje van vandaag maar tot op heden heeft de telefoon niet gerinkeld........ grrgrgr
vrijdag 4 februari 2011 - 20:04
Mandy

Mandy

Doe cocosvezel is best fijn. Ik gebruik het al 15 jaar voor mijn binnenplanten.
In Engeland verkopen ze het, ook heel goedkoop, in bricks, stenen dus, per 50 stuks tegelijk.
Er zijn 3 soorten:
cocopeat naturel: dat is de onbemeste potgrond
cocopeat universeel: potgrond , organisch 7-6-8 waarde
cocopeat super: speciaal voor terras en hangplanten, met 7-6-6- waarde

Alleen het eerste jaar moet je wel wat extra bemesten omdat door het composteren de cocos toch wel bemesting opneemt..... maar het is super spul: een steentje in een emmer, water erbij en daarna heeeeeeel goed roeren......
zaterdag 5 februari 2011 - 09:13
Juelz

Juelz

In die wind stond ik dus gister te zagen met een ketting zaag op de ladder in iedergeval zit ik hier op de nieuwe grond te wachten daarna begin ik pas echt.
zaterdag 5 februari 2011 - 19:08
marero

Marero

hahahahaha...sorry...ben blij dat ik niet alleen zo ziekskes ben zenne
zaterdag 5 februari 2011 - 23:36
marero

Marero

das een leuke verrassing ernestine
maandag 7 februari 2011 - 00:37
marero

Marero

ik heb vanmorgen ook een leuke verrassing gevonden op de rotstuin, ik heb witte crocusjes geplant aan de linkse kant van de pic carlit en ze komen aan de rechtse kant boven piepen...kzal die rosse gevallekes in de tuin toch eens manieren moeten leren want die gaan elke keer weer met mijn bollen op wandel, soms meters ver, denk dat ze die meenemen en onderweg laten liggen omdat ze te zwaar wegen...
maandag 7 februari 2011 - 13:33
cetinel

Cetinel

tis lente!!! jippiee,allee tis te zeggen,het is vandaag prachtig weer.
keb de ramen opengezet,door de "tuin"(ahum) gewandeld...de 2 viooltjes(enige bloemen op dit moment) geprezen,drie!!! eieren geraapt(go ladies!!)
de perziken tegen krulziekte gespoten...konijnebabies bekeken(niet aangeraakt)
wild konijn in de hof gespot
raprap het papierwerk halfslachtig afgeraffeld om weer buiten te gaan...als het morgen ook zulk weer is(zalig zonnig met een flinke wind)dan smijt ik een paar stoelen buiten en ga buiten eten....
krokusjes,en ander voorjaarsspul komt boven piepen...frisse sprieten groen...
maandag 7 februari 2011 - 14:55
cetinel

Cetinel

hier is het aangenaam(vind ik)afgezien van dat wild beest dat mijn pas ontluikende groen komt opvreten en weer zijn kans wagen bij ons kersvers moederke....
maandag 7 februari 2011 - 15:23
annis

Annis

Vandaag hier ook heerlijk weer in de kas zonder verwarming 16 graden.
Dit was een aangename verrassing dat de zon zich liet zien.
Heerlijk.

Annis
maandag 7 februari 2011 - 17:15
Rita1960

Rita1960

en hier alleen maar wind en wind en nog eens wind... en dat al voor de 4e dag achtereen....

stelletje mazzelaars!

stuur ook een beetje zon naar het noorden a.u.b.

groetjes,
Rita
maandag 7 februari 2011 - 17:35
Peppody

Peppody

hier ook volop zon, maar ja als je moet werken en de hele dag binnen zit... zucht... morgen wordt het ook zulk lekker weer en wederom moet ik de hele dag werken Ik heb wel straks in de tuin al de sneeuwklokjes en krokussen gezien! En de rest van de bollen begint ook al aardig op te komen. Hopelijk wordt het snel wat langer mooi weer, van het weekend wordt het weer koud en regen...
maandag 7 februari 2011 - 18:58
marero

Marero

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]jeej tis officieel, de lente is in aantocht, wit geel en roos vanmorgen gespot toen ik met mijn bakkie thee op terras zat te genieten
maandag 7 februari 2011 - 19:15
marero

Marero

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 8 februari 2011 - 23:15
Mandy

Mandy

Het was vandaag heerlijk LENTEweer..... zo zalig dat zonnetje op je gezicht..... alle vogeltjes die zingen, de groene spechten die achter in de tuin weer aan het "rommelen" zijn...... hopelijk weer 2 of 3 jonkies dit jaar!! haha....
Lekker in het tuinhuis alle pepers en paprika's in een grotere pot gezet.......heerlijk die zon ..... de kip die rond me heen scharrelt ....... alles en iedereen heeft er weer zin in........

Lekker morgen ook weer de tuin in, genoeg te doen........
dinsdag 8 februari 2011 - 23:53
annis

Annis

Het weer was afgelopen dagen echt heerlijk. Ik heb helaas niet veel in de tuin kunnen doen. Vannacht is de kachel weer aan gegaan in de kas. Het heeft vannacht alweer een paar graden gevroren.Het zonnetje staat er nu wel maar het is toch nog maar frisjes.

@Tuinfairy je verhaal vind ik geweldig. Langleve het internetbankieren
Makkelijk voor als je gauw bedragen wilt overmaken(om zaden te bestellen) maar niet zodat je man kan zien waar je overal geweest bent( tuincentra, kweker enz.)

Annis
woensdag 9 februari 2011 - 08:30
Mandy

Mandy

Voor de volgende "strooptocht" snel even naar de bank om wat CASH te halen...... Zal ie op zijn neus kijken..........


woensdag 9 februari 2011 - 09:09
annis

Annis

Mandy een zeer waardevolle tip voor alle tuinfanaten.

Annis
woensdag 9 februari 2011 - 09:16
Sarah

Sarah

Haha, gelukkig kijkt mijn man nooit op de afschriften.Ik doe ook internetbankieren en hij snapt niets van de pc. Ik doe eigenlijk alle administratie, zowel prive als zakelijk. Hier zou ik over kunnen klagen want daardoor minder vrije tijd

Sarah
woensdag 9 februari 2011 - 09:32
Mandy

Mandy

Minder vrije tijd maar wel meer VRIJHEID.....

En je kunt natuurlijk ook, om alle " verdenking !!" weg te halen cash halen en alleen maar EEN enkele tuinaankoop met je kaartje betalen....... Zet je hem helemaal op de verkeerde voet.....

( ach, ze heeft wel wat gekocht maar toch heel MATIG) haha


Wat een schandalige praktijken worden hier aanbevolen.....haha


woensdag 9 februari 2011 - 10:08
printemps

Printemps

Om je partner te misleiden kan je ook terloops zeggen wat je niet gekocht hebt
Bvb, in de ...... stonden mooie ......boomjes maar ik heb er toch geen gekocht en de nieuwe bloembollen waren er ook al
Maar er niet bij vertellen wat je wel gekocht hebt in een andere winkel
Of zeggen tegen je partner en paar dagen nadat je een(1) Camelia bent gaan kopen in de a... dat ....... er 4 gaan kopen is

mvg
woensdag 9 februari 2011 - 15:54
an

An

je kan ook bij je aan kopen aan boodschappen even iets meer pinnen zodat het lijkt of je duur uit was met de dagelijkse boodschappen hahahahaha,,
succes gr an
moet ook maar weer is naar action(zeker voor die bruine bloempotten of zo ahahahaha)
misschien hebben ze ook weer leuk zaai spul vorige keer niks ,
maar voor bloempotten moet ik zeker heen vind die donkergrijze vierkanten van je ook erg leuk Marianne,
gr an
woensdag 9 februari 2011 - 16:54
an

An

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 9 februari 2011 - 20:33
Mandy

Mandy


Jajaja.... Wordt iedereen door die ziekte zo slecht of was iedereen al zo slecht....... ga je je bijna afvragen.....
woensdag 9 februari 2011 - 20:37
an

An

Ja Mandy ik zou het ook wel eens willen weten. hahahahahaha
woensdag 9 februari 2011 - 20:42
Rita1960

Rita1960

we zijn al zo slecht

vrouwen toch???

woensdag 9 februari 2011 - 21:22
corrine

Corrine

Wij hebben zaden meegenomen uit Gambia, maar we zijn niet ziek ofzo
donderdag 10 februari 2011 - 13:05
corrine

Corrine

nee echt niet...... enneh hihi mijn vriend heeft de zaden geplukt die is ook LOSSSSS
donderdag 10 februari 2011 - 13:14
marero

Marero

hehe ken dat, het eerste deel is op mijn ventje van toepassing , tot aan het door de tuin struinen toe....daarna klopt het niet meer.....
maar das allemaal nog niks, ik werd vanmorgen wakker ...ziek....zo ziekskes...twas ne zware aanval...en toen het dan tegen de namiddag nog begon te regenen wast helemaal om zeep...dus ventje overhaald om een portie medicijn te gaan halen...resultaat naar 3 tuincenters geweest en de vangst van vandaag bestaat uit 2 zakken potgrond, 2 pakskes van die gele labeltjes, een cosmos atrosanguineus (chocoladeplantje), en 4 pakskes zaad: godetia,salvia vuurgloed,aster gemengd dwergkoningingboeket en suzanneke met haar mooie ogen, allemaal eenjarigen om de bloembakken op te vullen en lege plekskes en de suzan om die lelijke platen te bedekken, en nu maar hopen dat ik de chocoladeplant weer niet naar de bom help want kheb dat nog al eens gedaan....
nie slecht hé voor iemand die geen bloemekes meer ging kopen vant jaar, , en als ge t goed beziet heb ik geen bloemen gekocht hé, t'is maar hoe ge 't interpreteert
kvoel mij in elk geval een heel stuk beter nu, tkan me zelfs niks meer schelen dat het nog altijd regent
donderdag 10 februari 2011 - 16:14
Mandy

Mandy


Lein, waar vind je die metalen klimrekken bij Ikea????? Ik heb nog nooit tuinspullen gezien daar....... Niet dat ik iets nodig heb hoor......... wil het alleen maar weten
donderdag 10 februari 2011 - 17:00
Mandy

Mandy

DIE zijn leuk..........
donderdag 10 februari 2011 - 17:14
Mandy

Mandy


Houd maar op...... Ik heb toch geen Ikea hier in de buurt........kan rustig ( met afgunst ) naar de plaatjes kijken....... haha...
donderdag 10 februari 2011 - 17:32
cetinel

Cetinel

ik zag net in de lidl krant dat er houten klimrekken zijn....zucht!
donderdag 10 februari 2011 - 19:03
Mandy

Mandy

Ik kreeg hem ook net in de bus.........plastic kasjes met aan allebei de zijden rekken met planken 60,- en 6 kweekbakjes met verwarming voor 27 etc etc......

Maar dat tuinscherm/ klimrek lijkt echt mooi....... ideaal voor de doppers....

Nog bedenktijd tot 17 februari --- of om plannen te smeden


donderdag 10 februari 2011 - 19:14
Rita1960

Rita1960

ja diepe zucht..
zal zo dadelijk ook eens op de L... site kijken of ze ook hier al zijn...

donderdag 10 februari 2011 - 19:16
Mandy

Mandy

Eventjes naar het schone Belgie rijden dan maar....

Je moet er wel iets voor over hebben.......
donderdag 10 februari 2011 - 20:06
Rita1960

Rita1960

Ja,, makkelijk zeggen voor jou
vanaf hier 350 km
dus dan wordt goedkoop al snel duurkoop

donderdag 10 februari 2011 - 20:13
Mandy

Mandy

Knoop je er meteen een lang weekend aan vast natuurlijk

Lekker fietsen en wandelen in de bossen, heidevelden etc etc
donderdag 10 februari 2011 - 20:26
Mandy

Mandy

Ik ben heel centraal gaan wonen: ik heb ze allebei tot mijn beschikking, binnen een paar kilometer..... wat een luxe he

je kan er maar blij mee zijn
donderdag 10 februari 2011 - 20:28
Rita1960

Rita1960

en hier.. bossen, zandverstuivingen, essen- voor zover niet illegaal afgegraven-, beekdallandschappen en veen..
en dat alles binnen een straal van 3 km

groetjes,
Rita

en niet te vergeten.. heidevelden (inclusief schapenkudde! Let wel... met ram )

donderdag 10 februari 2011 - 20:36
Mandy

Mandy

Je hebt altijd baas boven baas
donderdag 10 februari 2011 - 20:40
Mandy

Mandy

Maar bij jullie vind je toch geen Sahara, wel??????
donderdag 10 februari 2011 - 20:41
Rita1960

Rita1960

nou neu.. niet direct de Sahara zoals bij jou...

maar de kleinere versie ervan hebben we hier wel....
en stuiven doet 't ie ook........
donderdag 10 februari 2011 - 20:44
Juelz

Juelz

Net bij easyplant bestelt, dat is toch wat duurder geworden dan eigenlijk de planning was.
donderdag 10 februari 2011 - 21:45
Mandy

Mandy

Je hebt je dus laten verleiden door al die mooie gekleurde plaatjes!!!!!
donderdag 10 februari 2011 - 21:59
marero

Marero

dag mannekes en vrouwkes héhé dag vrienden dus , kheb ook net het li**bladje vastgehad en mijn keuze al gemaakt voor 17 feb, ventje kwam ermee afdraven en zei :kijk eens wat ze volgende week in de li** verkopen!!!! denk dat hij ook ziek aant worden is, kheb dus gedacht aan dat warmtegevalleke om in te zaaien en dat rek voor bloemekes tegen te laten klimmen lijkt me ook wel mooi...zucht nog een week wachten zeg

donderdag 10 februari 2011 - 23:08
Mandy

Mandy

Dat gaat dringen worden daar...... 's ochtends vroeg....

Hoe laat gaat de boel daar eigenlijk open?????

Zal ik maar gaan omrijden dus--- vanwege die enorme file.. die ik moet omzeilen ..
donderdag 10 februari 2011 - 23:11
Juelz

Juelz

Nou eigenlijk wou kende ik sommige planten ervan al zoals die rozemarijn en die witte lavendel.
ik hou niet van planten die iedereen al heeft =) witte lavendel zie je bij ons vrijwel nooit net zoals de rozemarijn ook best weinig.
vrijdag 11 februari 2011 - 17:02
marero

Marero

tss tss ik heb ook witte lavendel en rozemarijn in de tuin, lol
zaterdag 12 februari 2011 - 00:17
Juelz

Juelz

Dan ben jij de uitzondering =) ik vindt rozemarijn echt heel erg mooi, als die dan gecombineerd wordt met een hortensia ernaast ofzo maar dan moet de rozemarijn wel minimaal 80Cm hoog zijn.
dan vindt ik dat helemaal mooi zeker tegen een gewone bakstenen muur ziet dat er leuk uit.
zaterdag 12 februari 2011 - 11:42
marero

Marero

de lavendel staat zowat verdeeld over de tuin en de rozemarijn is een nieuwe van verleden jaar in een grote pot, de vorige stond in de tuin was al meer dan een meter en een echte struik, heerlijk gewoon en toen overleefde hij de winter niet.... heb ook 2 kruiprozemarijntjes gekocht onlangs, ruiken toch zo goe
zaterdag 12 februari 2011 - 15:06
Mandy

Mandy

Rozemarijn is zoooo lekker om in de tuin te hebben.... ruikt zo lekker en is heel goed te gebruiken bij het koken....... bv een stukje lamsvlees met wat takjes rozemarijn erop..... zalig......
zaterdag 12 februari 2011 - 15:43
cetinel

Cetinel

ik smijt regelmatig een takje rozemarijn in de theepot...heel lekker(gewone thee met rozemarijnsmaakje) schijnt ook heel gezond te zijn.
zaterdag 12 februari 2011 - 21:38
marero

Marero

das een idee, dat ga ik ook eens proberen
vandaag ist toch nog effe over geweest van regenen en heb ik dus de laatste rozen gesnoeid en er eentje verplant, en nog wa rommel uitgetrokken, jeej
zaterdag 12 februari 2011 - 21:49
Mandy

Mandy

Rozemarijn is heel gezond: Tegen vermoeidheid en hoofdpijn: 20 gram rozemarijn op 1 liter heet water......

Verder is het goed voor de bloedcirculatie, ook voor de gal en de lever en de spijsvertering. Jicht en reuma

Niet gebruiken bij hoge bloeddruk, epilepsie en zwangerschap

Zal het even vermelden bij de KRUIDENHOEK en zal even een receptje opschrijven van aardappeltjes met rozemarijn in de KOOKHOEK......



zaterdag 12 februari 2011 - 21:53
marero

Marero

spijtig dat mijn ventje nieveel van kruiden moet hebben want anders kreeg hij het voorgeschoteld want hij is altijd moe
zaterdag 12 februari 2011 - 23:52
Mandy

Mandy

Zou ook wel eens ijzergebrek kunnen zijn.......effe naar de dokter en met een lekkere tonicum is hij misschien weer een stuk gelukkiger
zondag 13 februari 2011 - 14:22
Juelz

Juelz

ik wist dat rozemarijn gezond was maar voor de rest wist ik er dus niets van
zondag 13 februari 2011 - 14:40
Mandy

Mandy

Lees bij afdeling KRUIDEN de Kruiden tegen kwaaltjes maar eens.......

Je kunt echt een heleboel kruiden gemakkelijk gebruiken tegen allerlei (kleine) huis en tuinkwaaltjes
zondag 13 februari 2011 - 16:42
Mandy

Mandy

BOFFERD, wat heb je allemaal kunnen bemachtigen???????????

(ben helemaal niet jaloers hoor, alleen maar nieuwsgierig !!! )
zondag 13 februari 2011 - 19:29
Juelz

Juelz

Vandaag de 1e dingen eindelijk echt gezaaid =O
Alstroemeria Orange King
Hemerocallis 'ton de waard hybriden'
aquilegia chrysanta
heuchera mix
Knoflookbieslook
Lathyrus albaroseus
Telima grandiflora
anemona hybrida
calendula geel
calendula officinalis neon
asphodeline lutea
rudbeckia Cappucino
Rudbeckia Goldsturm
Malva sylvestris mystic merlin
Malva sulvestris
zondag 13 februari 2011 - 19:39
Mandy

Mandy

Wat lekker veel.......

Wat is knoflookbieslook??? Nog nooit van gehoord......
zondag 13 februari 2011 - 20:17
Rita1960

Rita1960

Bieslook met een vleug knoflook...

bloeit wit ipv roze en de bladeren zijn ook platter..

heb ze ook..

groetjes

Rita
zondag 13 februari 2011 - 20:20
Mandy

Mandy


Oei I love everything with GARLIC.........

Kun je die in het tuincentrum kopen??? Nog nooit gezien daar.....


( ben niet zo gek op bieslook, beetje te smakeloos voor mij maar met knoflooksmaak...... ongekende mogelijkheden maar weer!!! )
zondag 13 februari 2011 - 20:26
Rita1960

Rita1960

Moet ik nog kijken of er nog zaden van zijn Mandy?



zondag 13 februari 2011 - 20:47
Juelz

Juelz

Heb zeker nog 75 soorten te zaaien dit jaar.
Bij ons zijn ze te koop in he. Tuincentrum onder de naam allium tuberlosum geloof ik
zondag 13 februari 2011 - 20:54
Mandy

Mandy


Als je wilt Rita........
zondag 13 februari 2011 - 21:21
Mandy

Mandy

Zuinigheid met vlijt...........
zondag 13 februari 2011 - 22:25
Mandy

Mandy



Dat laatste stukje kende ik niet......
zondag 13 februari 2011 - 23:15
marero

Marero

hahaha batdah das een goei die kende ik ook nog niet
wat ventje betreft die is al binnenstebuiten gekeerd en op vervroegd pensioen gezet, hij heeft het syndroom van tietze en CVS en wss ook nog fibromyalgie maar dat is nog niet bevestigd, moet er nog zand zijn???
al een sjans dat ik alleen maar artrose heb héé en crypto tetanie,....zucht
zondag 13 februari 2011 - 23:46
daggie01

Daggie01

ikheb net helemaal bovenaan gelezen denk dat ik er ook mee besmet ben
en mijn zoontje van 2,5 ook al
hij heeft vorige week zelf zaadje van paprika gezaaid (met een beetje behulp van mama natuurlijk)
en nog wat andere zaadje
hij doet braaf elke dag kijken of er iets uitgekomen is en dan is tie zo trots als een pauw
en hij loopt al dagen te zeuren dat we naar expoflora in genua (it) gaan
helemaal geweldig
ik zal een een foto maken als hij zijn plantjes verzorgt

gr Dagmar
donderdag 17 maart 2011 - 09:58
tropicalexoten

Tropicalexoten

ik las het en ja ik ben ook besmet!
woensdag 4 juli 2012 - 18:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon