menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

FOTOZOOM

Ga naar meest recente reactie

Mandy

Mandy

Momenteel heb ik een Canon S400 camera maar daar kan ik niet genoeg mee inzoomen.
Ik heb bv een foto genomen van wat ik denk dat het een Hazelaar is, maar ik krijg de bloeiende gedeeltes niet dichtbij genoeg, zodat het moeilijk wordt om een duidelijk beeld te geven.

Kan iemand mij vertellen wat een goede camera is
en welke lenzen ed er nog meer nodig zijn?

bv ook voor vogels te fotograferen......
woensdag 10 februari 2010 - 16:26
printemps

Printemps

Er was hier een tijdje geleden een hele topic over

(weet niet meer hoe die begon)

Ik ken uw toestel niet
Maar kan er geen andere lens op ??

Mandy
Hoe zijn de gekookte fricandellen bevallen ???
woensdag 10 februari 2010 - 16:54
Maxession

Maxession

Je bedoelt toch om foto's te nemen van objecten die ver weg liggen hé?

Want als je scherpe foto's wilt nemen van objecten enkele mili/centimeters van je lens moet je eerder je Macro-functie gebruiken.

Ik gebruik vaak http://tweakers.net/pricewatch/, daar heb je een rubriek met digitale camera's, die je dan kunt filteren op prijs, populariteit, functies, ...etc.

woensdag 10 februari 2010 - 16:57
Mandy

Mandy

Bedankt voor alle zeer snelle antwoorden. Ga even googelen.....

Ik zoek inderdaad een camera om iets van veraf heeeel dichtbij te halen, vogels, takjes, bladeren etc in de tuin . maar de foto wordt niets omdat ik niet genoeg kan inzoomen, helaas........
woensdag 10 februari 2010 - 19:24
Mandy

Mandy

In english will be fine.. Thanks
woensdag 10 februari 2010 - 19:47
Maxession
woensdag 10 februari 2010 - 20:01
Rockey

Rockey

Hoi,

Zie naast de P&S camera's ook een naar een bridge toestellen.
Een goede P&S kost rap ook wat geld zeker als je goed zoom, macro functie wilt.

Een bridge zal qua prijs praktisch gelijk zitten (mss klein beetje duurder) maar je krijgt er wel een even goede of betere zoom, een goed macrofunctie en veel instelbare mogelijkheden (te vergelijken met DSLR maar met vaste lens)

Tip: loop eens binnen bij een Media Markt (niet om te kopen!!) maar om de verschillende toestellen eens in de hand te houden en te testen (tja media markt is voor iets goed)

Weet niet van waar je bent maar een van de goedkoopste in België is Foto Konijnenberg in Turnhout (ook een winkel in NL) zie eens op hun site: http://www.fotokonijnenberg.be/

grtz
woensdag 10 februari 2010 - 20:29
hannibal

Hannibal

Kijk ook eens op www.vergelijk.be/digitale_camera/
Is in het nederlands
donderdag 11 februari 2010 - 13:12
Mandy

Mandy

Parodias, jouw fotootjes van de vogels ( ander topic) zijn indrukwekkend.
DAT is nou wat ik zoek, een camera die zulke foto's kan maken, dus met een behoorlijke zoom.





Het is niet mogelijk om jou te benaderen via een PB, je hebt geen vakje daarvoor open
donderdag 11 februari 2010 - 15:57
FransNL

FransNL

Ik ben zeer tevreden over mijn Panasonic Lumix DMC-FZ18 die ik nu bijna twee jaar in bezit heb. Een compacte en betaalbare camera die zowel voor tele- als macro opnames uitstekend voldoet. Inmiddels zijn alweer de opvolgers FZ28 en sinds eind vorig jaar de FZ38 op de markt gebracht die beiden nog betere specificaties hebben. Hieronder een voorbeeld wat de tele opnames van mijn FZ18 betreft. Hij heeft een optische zoom tot 18x maar als je hem in zijn laagste resolutie van 3 megapixels gebruikt dan kan die optische zoom via een kleine 'truc' zelfs ruim 27x aan . De digitale zoomfunctie van de camera gebruik ik nooit al is die in de hoogste resolutie als extra boven op de optische zoom goed bruikbaar. De beeldstabilisatie is ook voortreffelijk want deze foto's heb ik gewoon uit de vrije hand genomen. Dat wil zeggen , de camera los in de hand en met de ellebogen steunend op een brugleuning.

Het in te zomen object is het blauwe streepje (bootje) op de oever met twee mensen er naast , ongeveer in het midden van de eerste foto.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

De laatste foto is met de extra optische zoom in de lage 3 megapixel mode gemaakt.

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 12 februari 2010 - 00:53
Mandy

Mandy

Geen PB ontvangen. Je kunt alleen op "verzenden" klikken en dan licht het iets op maar er wordt niet bevestigd dat je inderdaad iets verzonden hebt......

Hai Frans, de Panasonic 38 heb ik vanmorgen in een (dure) fotohandel bekeken.....Wat een goeie foto's maak je daarmee. Dat inzoomen is goed.....
Het toestel is niet zo zwaar, zag er goed uit...... niet te ingewikkeld....

Parodias, die foto's van de zwartkop bedoelde ik, schitterend..........
vrijdag 12 februari 2010 - 16:39
Mandy

Mandy

Gelukt hij is binnen.....
vrijdag 12 februari 2010 - 23:19
dute

Dute

als het toch gaat over fotocamera's
wie heeft er nog 'n accu-batterij zeg maar liggen en doet er niks mee
van de Casio EX-Z77 DIGITALE CAMERA
2,6WIDE LCD 7,2MEGAPIXELS
BIJ VOORBAAT DANK
zaterdag 27 februari 2010 - 15:08
Mandy

Mandy

De Panasonic 38 gaat het worden......
zaterdag 27 februari 2010 - 19:26
FransNL

FransNL

De Panasonic 38 gaat het worden......

Wat jammer nou Mandy want je had een zoveel betere keuze kunnen maken. Mijn Panasonic FZ18 overnemen bijvoorbeeld en dan had ik wel zo'n superieure FZ38 gekocht
dinsdag 2 maart 2010 - 23:47
Mandy
dinsdag 2 maart 2010 - 23:53
Esem

Esem

Mandy,
als je echt wil gaan voor goede kwaliteit,en dat je echt wil inzoemen,dan moet je gaan voor de duurdere types van fototoestellen,en kiezen voor spiegelreflex camera's met wisselbare lezen.
Zelf heb in ee canon EOS D 50 met verschillende lenzen gaande van een 100mm lens speciaal voor Macro en portret.
Dan de 24-70mm zoemlens voor meer de totaliteit.
Dan een 70- 200 mm zoemlens voor onderwerpen die iets verder af staan en waar je dan niet direct dichter bij kan, zoals een beek die de toegang verspert.

Dan het waardere werk voor zoals jij schrijf objecten die toch al direct enkele meters veder verwijderd staan 10 tot15 m, en daar gebruik ik mijn 400 mm lens voor.
Natuurlijk heeft alles zo zijn prijskaartje.
Ook heb je dan nog verschillen in de lichtsterkte van de lenzen, uitgedrukt in f waarde.

Een lens die een lichtstrekte heeft van 2.8 zal je veel meer betalen als die zelfde lens maar met een lichtsterkte van bv 4.5
Om een voorbeeld te geven de 400 mm lens die ik bezit heeft een lichtsterkte van 4.5 en kost 1350 €
De zelfde lens maar dan met een lichtsterkte van 2.8 betaal je al vlug 6500 €,
dit maar om aan te geven dat alles zijn prijs heeft.
Gr Eddy en ik hoop dat je hier wat aan had.
donderdag 4 maart 2010 - 21:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon