menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn arme vader

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

De rede dat ik erg weinig online ben is mijn arme papa! Het gaat niet goed met hem!
De laatste maanden gaat het erg hard achteruit met hem, en vooral de laatste weken is het verschrikklijk!! Hij kan niets meer....is incontinent.......kan niet meer lopen....eet en drinkt (zo goed als) niets meer. Enkele weken geleden was hij uitgedroogd en hebben ze hem vocht bij moeten zetten in het ziekenhuis. Met tijd en wijlen is hij erg in de war doordat zijn gehele lichamelijke toestand erg slecht is. Hij is verschrikkelijk dun geworden en heeft de kracht bijna niet meer om nog te praten.
Hij zit of ligt daar maar.........
Gisteren was de huisarts bij hem en die zei dat het einde nu wel nadert. Nog een paar dagen, hooguit een paar weken.......

26 augustus wordt hij 90 jaar, maar ik denk dat hij die niet meer gaat halen!
En dan te bedenken dat hij een jaar geleden nog zijn eigen boodschappen deed als het ging. Hij heeft zo lang volgehouden, maar nu is het einde oefening! Vanmiddag om 16.00u wordt hij bediend.........



Groetjes Rialle
dinsdag 21 juli 2009 - 09:06
butterflyke

Butterflyke

ik wens je veel sterkte toe in deze moeilijke dagen en de zware tijd die nog komen gaat
dinsdag 21 juli 2009 - 10:18
Polplastron

Polplastron

Sterkte! 't Zijn niet de leukste dingen van het leven. Maar koester de schone momenten met je vader en weet dat hij ten volle geleefd heeft.
dinsdag 21 juli 2009 - 10:33
Thanja

Thanja

Sterkte!
dinsdag 21 juli 2009 - 11:03
vinca

Vinca

veel sterkte
dinsdag 21 juli 2009 - 11:31
jamssen

Jamssen

Ook van mij veel sterkte.

mlouise
dinsdag 21 juli 2009 - 11:34
LauraK

LauraK

Lieve Rialle,

Heel veel sterkte gewenst in de komende tijd! En al heeft je vader al zo'n gezegende
leeftijd bereikt in goede gezondheid, het blijft verschrikkelijk om te weten dat het
vader er binnenkort niet meer zal zijn... Vooral ook omdat je zo'n goede band met je
vader hebt, zal het niet meevallen allemaal. We denken aan je!

Lieve groeten van Laura.
dinsdag 21 juli 2009 - 12:09
annis

Annis

Rialle ik wens je ook heel veel sterkte.

lieve groetjes @nnis
dinsdag 21 juli 2009 - 12:21
lentemode

Lentemode

[afbeelding verwijderd niet-https]

Rialle,
maak er een heel mooi afscheid van ...
Daar zal heel wat moed, sterkte en onderlinge steun van je familieleden voor nodig zijn.

Warme wensen van Mia
dinsdag 21 juli 2009 - 12:50
miriam

Miriam

veel sterkte rialle.
ik werkte ook in een rusthuis maar van je eigen ouders kun je dat niet hebben he dat ze achteruit gaan.

ook al hebben ze een leeftijd.
dinsdag 21 juli 2009 - 13:44
krissie

Krissie

Rialle ,
heel veel sterkte , hopelijk heb je steun
van broers , zussen of anderen
die je kunnen bijstaan .

groetjes
Krissie
dinsdag 21 juli 2009 - 14:08
Jeannette1

Jeannette1

Lieve Rialle, het leven is soms erg hard, maar het is dan ook Gods wil om je vader bij zich te hebben en hem uit zijn lijden teverlossen.
Niemand wil zijn ouders verliezen, maar ikzelf heb mijn vader verloren 1 week vóór zijn 90e verjaardag.
Mijn vader was nog goed bij geest en nam bewust afscheid van ons met de woorden: Bedenk wat voor een fijn leven wij allen met elkaar gehad hebben!!!
Hopelijk kun jij deze woorden ook voor jezelf denken, dat verlicht de pijn en verdriet hopelijk een beetje.
Ger en ik wensen je erg veel sterkte en ik zal jullie in mijn gebeden meenemen.

Lieve groetjes, Ger en Jeannette
dinsdag 21 juli 2009 - 14:09
an

An

heel veel sterkte
gr.an
dinsdag 21 juli 2009 - 17:04
victorijo

Victorijo

hallo Raille ik wens je heel veel sterkte toe hoor

Tuinbabbel

dinsdag 21 juli 2009 - 17:06
kerstkind

Kerstkind

Hoi Rialle,

ook ik wens je heel veel sterkte toe de aankomende tijd.
En inderdaad, ook al heeft je vader een gezegende leeftijd,
het is en blijft je vader.
En afscheid te moeten nemen van iemand waar je van houdt, blijft moeilijk.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Meelevende groetjes José
dinsdag 21 juli 2009 - 17:26
Gerbra

Gerbra

Hoi Rialle

Ik wil je heel veel

[afbeelding verwijderd niet-https]

wensen voor de komende tijd met je vader. Het is te hopen dat hij niet

hoeft te lijden de tijd die hij nog heeft.

Ik wil jou en je familie het allerbeste wensen en probeer nog te genieten van de aanwezigheid van je vader en opa.

Lieve groeten Lucia.
dinsdag 21 juli 2009 - 17:27
Matabish

Matabish

Pa of ma gaan altijd te vroeg, ook als we ze zo lang mogen houden hebben!
Ik wens je ook veel sterkte Rialle om deze zwarte periode te verwerken.
Maar de herinnering aan de mooie tijden met hem zal je erbovenop helpen.
Ik steun je met heel mijn hart want ik weet maar al te goed hoe zwaar dit is!!

Meelevende groetjes,
Matabish.
woensdag 22 juli 2009 - 01:30
rialle

Rialle

Dank jullie lieve mensen voor de warme woorden van steun!

Mijn vader is gisteren om 16.00u bediend. Het was erg emotioneel maar ook erg hecht. We hadden wel het idee dat het pap goed deed. Nadien zijn we allen naar huis gegaan, maar nog voordat ik thuis was (5km) ging mijn telefoon dat we terug moesten want het ging niet goed. Voordat ik terug was, was het al te laat en was hij overleden. Niet te geloven hoe snel het toch nog gegaan is. Hij heeft duidelijk gewacht op de laatste sacramenten!
Maar we zijn allemaal blij dat dit niet nog weken heeft moeten duren, en dat verder lijden hem bespaard is gebleven. Hij heeft zijn leven geleefd en een mooie leeftijd bereikt, en er wachten "boven" 2 overleden echtgenotes op hem dus het is goed zo.........

Ik heb nog een broer en twee zussen (allen ouder dan mij) en we hebben gelukkig veel steun aan elkaar. Zaterdag is de begrafenis.

Nogmaals bedankt voor alle medeleven. Het voelt als een warme deken dat er zo wordt meegeleefd. Vooral nu ik velen van jullie persoonlijk heb leren kennen.

Groetjes Rialle
woensdag 22 juli 2009 - 09:14
lydia2

Lydia2

Ook van hier veel sterkte voor jou en je familie.

Hoewel het moeilijk is iemand af te geven, schrijf je het zelf al: jullie zijn blij dat dit niet nog weken moet duren en is verder lijden hem bespaard gebleven. Ik geloof dat dit wel de mooiste troost is op dit moment.
Gelukkig heb je ook nog veel aan je broers en zus. Dit is ook een grote troost.
Ik zal zaterdag aan jullie denken.

Lydia
woensdag 22 juli 2009 - 09:39
kerstkind

Kerstkind

@Rialle,

ik ben in gedachten bij je.
Heel veel sterkte.
José
woensdag 22 juli 2009 - 15:13
Jeannette1

Jeannette1

Lieve Rialle, vanaf deze plaats namens Ger en mij gecondoleerd met het verlies van je vader.

Denk aan de fijne periodes die je met hem hebt mogen hebben!
En... zoals wij zeggen, later zien wij elkaar boven toch allemaal weer terug.
Misschien een schrale troost op dit moment, maar na deze moeilijke periode denk je er hopelijk wel zo over.
Erg veel sterkte gewenst in deze tijden.

Lieve groetjes, Ger en Jeannette
woensdag 22 juli 2009 - 15:41
annis

Annis

Rialle gecondoleerd met dit grote verlies. Ik wens jouw en je familie veel sterkte toe.

Lieve groetjes @nnis
woensdag 22 juli 2009 - 16:11
jufnaatje

Jufnaatje

Lieve Rialle,
Heel veel sterkte de komende tijd.
Je vader (ouders) kunnen nog zo oud zijn geworden, missen kan je ze nooit...
(ik zelf 3 jaar geleden vader verloren op 69-jarige leeftijd).
Ik denk aan je.
Hang in there!!

Nathalie
woensdag 22 juli 2009 - 16:23
LauraK

LauraK

Lieve Rialle,

Gecondoleerd met het verlies van je vader! Wat is het ineens allemaal snel gegaan,
en wat zullen jullie er een verdriet van hebben. Alhoewel jullie dus niet bij het overlijden
zelf aanwezig waren, hebben jullie toch gezamenlijk afscheid van hem kunnen nemen,
en heeft je vader dat blijkbaar als een mooie afsluiting gezien, en is hij in alle rust
heengegaan.

Een heel verdrietige periode dus voor de familie. Hopelijk zullen de goede herinneringen
die jullie aan hem hebben, op den duur de overhand gaan nemen, en kunnen jullie
troost putten uit het feit dat hij toch zo'n mooie leeftijd bereikt heeft.

Warme omhelstroostknuffel voor jou!
Heel veel liefs van Laura.
woensdag 22 juli 2009 - 20:39
Gerbra

Gerbra

Rialle



[afbeelding verwijderd niet-https]

Heel veel sterkte gewenst voor jou en je familie met het overlijden van je vader en opa voor de kinderen.

Voor nu en in de toekomst.

Lieve, warme gr. Lucia.

woensdag 22 juli 2009 - 21:06
butterflyke

Butterflyke

mijn oprechte deelneming en veel sterkte in deze moeilijke tijd

groetjes marijke
woensdag 22 juli 2009 - 21:20
schuurmans

Schuurmans

Rialle,
Gecondoleerd met het verlies van je vader

grt
henk
woensdag 22 juli 2009 - 22:27
Peppody

Peppody

gecondoleerd met het verlies van je vader en heel veel sterkte de komende tijd.
woensdag 22 juli 2009 - 22:51
Thanja

Thanja

Rialle,

Gecondoleerd met het verlies van je vader. Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd.

Groetjes,

Thanja
donderdag 23 juli 2009 - 09:30
jamssen

Jamssen

Gecondoleerd met je verlies en heel veel sterkte de komende tijd.

liefs mlouise
donderdag 23 juli 2009 - 10:12
Ernas

Ernas

Hallo,

Oprechte deelneming bij het verlies van je vader.

liefs,
Erna
donderdag 23 juli 2009 - 10:38
icequeen

Icequeen

Rialle gecondoleerd met dit grote verlies. Ik wens jouw en je familie veel sterkte toe.
grtjs Brigitte

Tuinbabbel

donderdag 23 juli 2009 - 12:13
miriam

Miriam

hier ook onze deelneming
donderdag 23 juli 2009 - 13:19
Rita1960

Rita1960

ook namens ons onze deelneming.

Chris en Rita
donderdag 23 juli 2009 - 19:52
Victor44

Victor44

Rialle en familie,
Ook wij willen ons aansluiten bij al deze blijken van deelneming!
Victor en Mia

Tuinbabbel

vrijdag 24 juli 2009 - 21:34
vinca
vrijdag 24 juli 2009 - 21:41
piet1

Piet1

Veel sterkte in deze donkere momenten, het einde van een mensenleven komt altijd te vroeg, maar ook daarna is er nog leven.
piet
vrijdag 24 juli 2009 - 21:45
annd6

Annd6

Rialle,
ik wil je ook mijn deelneming betuigen.
Ik lees dit nu pas....
Dit zullen moeilijke tijden zijn voor jou en je familie, ik wens jullie allemaal erg veel sterkte.

Groetjes
Ann
zaterdag 25 juli 2009 - 10:57
Sarah

Sarah

Rialle

[afbeelding verwijderd niet-https]

heel veel sterkte de komende tijd.

Sarah
zaterdag 25 juli 2009 - 14:21
Lilian

Lilian

Rialle, ik lees de berichten nu pas.
Gecondoleerd met dit grote verlies, ik wens jouw en je familie veel sterkte toe.

Lilian
zondag 26 juli 2009 - 12:35
hildavw

Hildavw

Beste Rialle,

Ook ik lees dit pas nu voor het eerst.
Ik sluit me aan bij de deelneming van alle forumvrienden en wens jullie ook veel sterkte.
Blijf denken aan de mooie dingen die je samen beleefd hebt.

Hilda
zondag 26 juli 2009 - 20:40
an

An

[afbeelding verwijderd niet-https]
Lieve Rialle ,heel veel sterkte met het verlies van je vader ,
ik wens ook jouw kinderen en je familie heel veel sterkte de komende tijd.
IK hoop dat je kracht kan putten uit dit plaatje wat ik plaats,
Het zijn maar woorden en die halen de pijn niet weg ,ik weet het ik hoop dat je er wel iets kracht uit kan halen.

Lieve Rialle ik wens je heel veel sterkte ,en huil maar uit.
over een week of 2 voel je al iets beter ,gelukkig heb je de herinderingen aan je vader put daar troost uit.En dat hij bij zijn 2 liefhebbende echtgenootes komt hoe zwaar het ook is voor jou en alle nabestaanden want jullie moeten hem missen.

(IK weet hoe je je voelt ik heb mijn beide ouders verloren op een veel te jonge leeftijd,en 24 mei j.l mijn broer de eerste die van de broers en zusters is overleden)


IK zal aan je denken,
heel veel lieve groeten an
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 26 juli 2009 - 21:18
rialle

Rialle

Wát een fijne reacties allemaal! Het heeft mij echt goed gedaan, ondanks dat ik niet meer op het forum was. Ik ben wel soms komen lezen hoor!
Het sterven van mijn vader heeft mij veel meer aangegrepen dan dat ik gedacht had. Ik ben echt weken van de kaart geweest en kon mijn gedachtes nergens bij houden.
Ik heb ook het gevoel dat ik nu pas het overlijden van mijn moeder aan het verwerken ben , terwijl ze al bijna 15 jaar dood is. In die tijd dat ze ernstig ziek werd was ik zwanger van mijn oudste dochter. Mijn dochter was 2 mnd toen mijn moeder overleed en tijd om te rouwen had ik niet toen. Dús....kreeg ik het nu op mijn brood!

Ik wil graag iedereen bedanken voor de warme woorden en alle mails en post die ik mocht ontvangen. Wat zijn jullie toch een geweldige club mensen hier op het forum! Echte gevoelsmensen met hart voor de natuur en de medemens!!
DANK JULLIE WEL!!!

Groetjes Rialle
zaterdag 15 augustus 2009 - 11:19
miriam

Miriam

wij denken hier nog steeds aan jou meiske
zaterdag 15 augustus 2009 - 11:23
victorijo

Victorijo

hallo rrialle woorden schieten hier tekort ben mijn beide ouders ook verloren aan kanker men moeder op 68jaar en men vader op 72jaar daarom weet ik maar al te goed hoe u zig voelt hoor ik wens je heel veel sterkte toe

Tuinbabbel

zaterdag 15 augustus 2009 - 19:00
LauraK

LauraK

Ook als je er niet bent, denken we aan je, hoor meis!

Dubbel verdriet nu dus voor je: het zal ook raar zijn dat beide ouders er nu niet
meer zijn. Het overlijden van je vader roept ook weer verdriet om je moeder op;
hopelijk kan je het op den duur een plaatsje geven, en slijten de scherpe kanten
van het verdriet.

Ik wens je veel sterkte toe!
Hartelijke groeten van Laura.
zaterdag 15 augustus 2009 - 21:07
kerstkind

Kerstkind

Hoi Rialle,

ook ik kan het heel goed begrijpen hoor.
Nu met het overlijden van je vader, besef je dat je géén thuishaven
meer hebt.
Een vreemd gevoel dat een hele tijd nodig heeft om een plekje te geven.

Maar neem vooral rustig de tijd om te rouwen. Het is zoals Laura zegt,
op den duur slijten de scherpe kantjes en blijven de mooie herinneringen.

Wij, van het forum denken aan jou.
[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes José
zaterdag 15 augustus 2009 - 21:16
an

An

hoi Rialle
ik ken het gevoel van je ik verloor eerst mijn vader(71jaar) zat in mijn kraamtijd van mijn middelste kind en had een loopertje van 3.
en 3 jaar later verloor ik mijn moeder(65 jaar) heb om beide niet kunnen rouwen,kreeg de kans er niet voorwegens 2 kleine kinderen (en wegen onbegrip van bepaalde pers.)

heb het door die omstandigheden niet goed kunnen verwerken.
in mei overleed mijn broer de eerste van de kinderen en nu heb ik het bewuster mee gemaakt . dan toen ,dit raakte mij ook heel zwaar misschien wel meer als toen (mis mijn beide ouders nog steeds en het is nu 20 jaar geleden van mijn vader en 17 jaar van mijn moeder ,en 2 1/2 maand terug van mijn broer.)

Wil je alleen maar zeggen Meis je staat er niet alleen voor hoe oud ze ook zijn het zijn je ouders waar je ziels veel om geeft ,die gaan toch niet dood maar als de tijd daar is dan is het verschrikkelijk ook al denk je op dat moment dat je het wel aan kan ,maar als er iemand van je naaste die heel dicht bij je staat is het gevoel van pijn verschrikkelijk.
net zowel als ze zeggen als de laatste van je ouders overlijd is dat de navelstreng nu echt door is geknipt (met andere woorden je kan niet terug naar je ouders om raad je te vragen nu moet je het echt allen doen)

wil je 1 ding mee geven nu is je hart vol pijn maar het slijt langzaam
maar het gemis blijft.
Gelukkig heb je nog je herinderingen waar je aan terug kan denken en je foto's
al laat je daarbij een traan is niet erg want het is en blijft gewoon verschrikkelijk.

Heel veel sterkte en hou je taai,je red het wel.
heel veel lieve groeten An
zaterdag 15 augustus 2009 - 23:58
Jose47

Jose47

Hallo Rialle, ik lees ook nu pas dit bericht. Veel sterkte, ook voor je familie.

Tuinbabbel

zondag 16 augustus 2009 - 12:08
Tine

Tine

Rialle, ik voel je verdriet maar ook de dankbaarheid dat verder lijden hem is gespaard. Heel veel sterkte jou en jouw familie toegewenst.

Tine
zondag 23 augustus 2009 - 01:13
charelke

Charelke

Veel sterkte toegewenst en gecondoleerd met het grote verlies....ik ben net uit verlof en lees het nu pas...mijn vader was er 57 toen hij plots stierf in het bos....ik had hem nog zoveel willen vragen.
Hou je goed hoor meisje en tot lees .
Charelke uit Ham
maandag 24 augustus 2009 - 09:45
cetinel

Cetinel

ook ik wens je veel sterkte in deze moelijke tijd..
dinsdag 25 augustus 2009 - 04:59
icequeen

Icequeen

Rialle, ik lees de berichten nu pas.
Gecondoleerd met dit grote verlies, ik wens jouw en je familie veel sterkte toe.

donderdag 27 augustus 2009 - 07:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon