menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Egeltjes

Ga naar meest recente reactie

ulanka

Ulanka


Hallo,
Gisterenavond stond de buurvrouw met een emmer voor onze poort en riep me bij haar, ik kon
al wel denken wat daarin te vinden zou zijn ...een egeltje ! Elke dag gaat ze zo een paar keer met
haar kleine hondje wandelen en die had dat beestje natuurlijk opgemerkt langs de graskant. Dus
...egeltje in een emmer gestoken en tot hier gebracht. Heb hier nu al 3 egels zitten in opvang in mijn
grote voliere die helemaal aangepast voor zulke gasten is ingericht. Boomstronken, strobalen enz.
waar ze zich veilig kunnen onder verstoppen.
Het beestje was helemaal uitgehongerd, want het is gretig beginnen eten aan het handvol katte-
brokken dat ik errond gestrooid had. Dus beestje gered !! ;o))
Deze morgen was het al lustig aan het rondhuppelen op zoek naar meer brokjes en heeft al direct
kennisgemaakt met de andere grote egels die er rondlopen.
Maar ... nog niet alles van het verhaal, een uurtje geleden zag ik onze jacks hevig met een "bal"
heen en weer sleuren, en toen viel mijn "euro", die bal was een egel !! Dus vliegensvlug ernaartoe
met emmer om erbovenop te zetten en het bange beestje naar veiliger oorden te brengen, bij de 3
andere in de voliere, hij is helemaal ok nu en gered !
Dus mijn dag is goed begonnen



Ulanka
maandag 4 september 2006 - 08:58
koen

Koen

Mooi !!

Wat doe je er dan verder mee? terug loslaten?

Grtz, Koen
maandag 4 september 2006 - 13:33
ines

Ines

Hehe Unlanka een egeltjesasiel....een piersing asiel

Ik heb een egel die netjes aan de poort staat te wachten tot hij uit de weide mag, sinds mijn
hond ook die weg gevonden heeft heb ik het diertje niet meer gezien. Het geblaf maakte hem
telkens zo aan het schrikken dat zijn kopje begon te schudden, ocharme dat beestje.
Ik vraag me af waar hij (of zij) gebleven is?
Misschien zit het bij U?
Grtjs,ines


maandag 4 september 2006 - 22:34
ulanka

Ulanka


Slecht nieuws, het kleine egeltje is gisterenavond gestorven , wat er mis mee was kon ik
niet zien natuurlijk, niet gekwetst of zo !! De grote die uit de hondemuil gered is, dat is nog even
afwachten.
Als het goed gaat mogen ze terug de natuur in, en anders blijven ze gewoon overwinteren hier
bij mij onder de boomstronken in de voliere, dat lukt heel goed en in de lente, als ze weer aan-
gesterkt zijn mogen ze buiten op vrijersvoeten !!

groetjes uit het egeltjesasiel
Ulanka
dinsdag 5 september 2006 - 07:34
hugo
dinsdag 5 september 2006 - 09:36
ulanka

Ulanka



Dat was lief en schattig Hugo, zo een lieve beestjes, zo klein had ik ze nooit
gezien !!

Bedankt voor de tip !!
Ulanka
dinsdag 5 september 2006 - 14:25
Merel

Merel

Wat zonde he Ulanka..... doodgaan het hoort gewoon bij het leven en toch geraken we er steeds van ondersteboven, zeker alst om kleintjes gaat, hopelijk gaat het met de grotere goed!

Groetjes Merel
dinsdag 5 september 2006 - 14:50
Adrienne

Adrienne

Jammer Ulanka, je hebt zo graag dat het goed gaat hé.

Hugo, ge zijt me toch een krakske da was weer fantastisch !!!
Ik had nog nooit zo'n kleine egeltjes gezien.

gtjs adrienne
dinsdag 5 september 2006 - 19:25
Bowie

Bowie

Schattig zo'n kleine egeltjes, voel je die stekels nog niet zo goed als ze zo klein zijn?
dinsdag 5 september 2006 - 22:13
ulanka

Ulanka



grote egel lag ook dood deze morgen !! Heb toch mijn best gedaan maar
het mocht niet baten !!

Ulanka
woensdag 6 september 2006 - 17:01
Merel

Merel

Ulanka, meer kan je niet doen dan je best!

Merel
woensdag 6 september 2006 - 22:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon