menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De Keukenhof met de bloembollen in de grond

Ga naar meest recente reactie

Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

Beste TuinadviesForummers/sters,

Wij zijn afgelopen zondag naar Keukenhof geweest, waar voor de 35e keer de vereniging Groei en Bloei een bloembollenverkoop georganiseerd had.
Ook hebben wij de tuinen van Keukenhof bekeken, wat een verschil met het mooie voorjaar als er vele en vele bloembollen bloeien!
Toch had dit ook zijn bekoringen, men kon goed zien hoe de tuinmannen daar werkten.
Ze hadden er een tekening geplaatst, waar je kon zien hoe dit veld met bollen geplant moet worden.
Wij hebben er ook foto's van gemaakt, die wij u gaarne willen laten zien.

Dit is de tekening zoals de bollen de grond in moesten.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Zo ziet het er uit met de bollen zoals ze de grond in moeten!
[afbeelding verwijderd niet-https]

Uiteraard gaan wij zoals gewoonlijk elk jaar, ook in 2009 weer eeen kijkje nemen zeker als je nu gezien hebt wat de tuinmannen er allemaaal gedaan hebben.

Groetjes, Ger en Jeannette
maandag 20 oktober 2008 - 20:06
Jose47

Jose47

Hoi Jeannette,

Dit is ware kunst , prachtig zeg. k vermoed dat het ook een foto waard is als alle bollen opstaan ???

Bedankt dat je dit met ons wilt delen.

Groetjes
Josée
maandag 20 oktober 2008 - 20:09
kerstkind

Kerstkind

Da's interessant om te weten,
dat ze die bloembollen planten aan de hand van een tekening.

Ik neem aan dat er meerdere ontwerpen zijn? Want de Keukenhof
heeft toch een behoorlijke oppervlakte nietwaar?

groetjes José
maandag 20 oktober 2008 - 20:11
Jeannette1

Jeannette1

Ja Josée, hier stonden ook heel wat mensen te kijken met verwondering.
Want... nu moesten de tuinmannen nog de bollen planten, deze waren wel op z'n plaats gelegd, wat in onze ogen al een héél karwei was.
Uiteraard plaats ik weer een foto als de bollen in het voorjaar uitkomen!

Bedankt voor je reactie.

Groetjes, Jeannette
maandag 20 oktober 2008 - 20:13
Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

@Ja José, zo was het hele park met of zonder tekening maar wel met overal bollen OP de grond.
Op diverse plekken waren de tuinmannen wel bezig om de bloembollen te planten die daar op de grond lagen.
Morgenochtend komt er iemand voor mijn compuutje, want die heeft weer kuren (net als ik) hahaha
Daarna zal ik nog wel foto's plaatsen misschien wel in enkele collages.
Nu mijn buikgriepje even opwarmen met lekkere koffie door mijn manneke zelf gezet!

Groetjes, Jeannette
maandag 20 oktober 2008 - 20:18
LauraK

LauraK

Hallo Jeannette,

Heel erg leuk en leerzaam om te zien hoe er op de Keukenhof gewerkt wordt! Het zijn heel ingewikkelde
patronen om te zien; dus er is ook een hoop (ontwerp)werk aan te pas gekomen. Interessant om te
weten, en mooi om te zien hoe ze dit realiseren. Als je de bollen zomaar in de grond zou stoppen, zou
er van de afstand niets kloppen, terwijl nu goed te zien is hoe precies ze werken. Het resultaat zal dan
ook zeker gezien mogen worden.

Groeten van Laura.
maandag 20 oktober 2008 - 20:34
Rita1960

Rita1960

Hoi Jeanette,

Toch mooi om te zien hoe ze dat allemaal in 't GROOT doen.

groetjes,

Rita

Ben benieuwd naar het resultaat volgend jaar en ik hoop dat jullie een mooie dag hebben gehad!
maandag 20 oktober 2008 - 20:39
rialle

Rialle

Mooi hoor Jeannette, zo zien we ook eens hoe zoiets in z'n werk gaat.
Ik verheug me al op de foto van volgend voorjaar! Welke kleuren zouden ze genomen hebben?

Wat een snertweer hier trouwens vandaag! Ik hoop voor de medewerkers van Keukenhof dat het daar niet zo regent!! Lijkt me niets lekker om nu bollen te moeten planten !!

Groetjes Rialle
dinsdag 21 oktober 2008 - 09:37
schuurmans

Schuurmans

een beetje late reactie op het bericht van Jeannette. ook even een correctie wat betreft de organisatie van de bollenmarkt. Groei & Bloei is niet de organisator van deze markt dit doet Keukenhof zelf met een aantal bollenkwekers. Groei & Bloei is gewoon deelnemer aan de markt. ik mocht donderdag 16 okt. getuige zijn van het officiele planten van de laatste bollen van het mozaiek. voorstellende het vrijheidsbeeld in Amerika. dit nav. het 400 jarig samenwerkingsverband tussen Amerika en Nederland.
ik ben op een hoge trap geklommen en een foto gemaakt van het bollenpatroon zoals dat de grond in moet.
[ [afbeelding verwijderd niet-https]

daarna heb ik de foto ingekleurd zoals volgens de arrangeur van Keukenhof het uiteindelijk in april 2009 zou moeten gaan worden. ik ben zelf ook zeer benieuwd of er iets van klopt [afbeelding verwijderd niet-https]

grt
henk
zondag 26 oktober 2008 - 21:16
Jeannette1

Jeannette1

Hai Henk, bedankt voor het plaatsen van deze foto's en de correctie!
Volgende keer steek ik eerst mijn voelhorentjes uit bij jou!
Ook zouden wij een andere keer een keukentrapje mee kunnen nemen geloof ik, want deze foto's zijn duidelijker dan die van ons.
Ik neem aan, dat jij de foto later gemaakt hebt dan wij, want dat getal 400 staat er bij ons nog niet op.
Hopelijk hoeven wij niet te lang te wachten voor het lente is en de bollen uitkomen!

Groetjes, Jeannette
maandag 27 oktober 2008 - 09:24
schuurmans

Schuurmans

Jeannette,
het getal 400 heeft er maar 1 dag gelegen. en dat was donderdag 16 okt. dit was symbolisch het 400 jarig samenwerkingsverband tussen Amerika en Nederland. ik was bij deze gelegenheid aanwezig. hierbij nog een foto van het planten. links: een voorname Amerikaanse gezant, midden, een van de tuinlieden van Keukenhof en rechts de baas van Keukenhof. zo'n gelijkwaardige foto heeft ook in de Nederlandse dagbladen gestaan.

[afbeelding verwijderd niet-https]

grt
henk
maandag 27 oktober 2008 - 18:54
rialle

Rialle

Wat een mooie foto's Henk, en wat leuk dat je de mozaik al voor ons hebt ingekleurd!
Ik ben ook echt nieuwsgierig wat het gaat worden maar we zullen ons nog even moeten gedulden hè!

Jeannette, ik vind jou foto vanuit je karretje genomen ook echt iets hebben hoor! Het is helemaal duidelijk hoe het gemaakt is en je ziet de bloembollen ook zo mooi. Ben benieuwd naar je foto's van de lente..........

Groetjes Rialle
dinsdag 28 oktober 2008 - 08:51
Jeannette1

Jeannette1

@Hai Henk, bedankt voor je foto's en uitleg, op deze manier worden Ger en ik ook een beetje wijzer gemaakt.
Zonder bloemen maar met bollen, hadden wij Keukenhof ook nog nooit gezien, dus ook voor ons zeer leerzaam.

@Beste allemaal, neem maar van mij aan, dat wij een van de 1e zijn die het met echte bloemen gaan bekijken!!!
Zodat wij (misschien met Henk samen), vele mooie Keukenhof foto's kunnen plaatsen!

Fijn weekend gewenst,

Jeannette
zondag 2 november 2008 - 11:15
lisa

Lisa

Het is altijd mooi in de keukenhof om te zien hoe ze dit doch ieder jahr weer voor elkaar krijgen-petjes af,geen wonder dat veel mensen uit de hele wereld dit niet missen willen,

groetjes lisa
zondag 2 november 2008 - 13:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon