menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaadjeslijst van Ridderspoor en Akelei

Ga naar meest recente reactie

Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

Beste Forummers/sters,

Het zaad is er nog niet, maar ik ben mij wel al aan het voorbereiden.
De zaadzakjes zijn al gemaakt, beter dan vorig seizoen (aldoende leert men)!
Vandaar dat ik vast een korte lijst gemaakt heb van de Blauwe Ridderspoor en van de Akelei.

Van de Ridderspoor, hebben wij maar één kleur blauw, is dus niet genummerd.
De Akelei hebben wij in 4 kleuren, die heb ik dus wel genummerd.

Mocht je zaad van een van deze plantjes willen hebben, stuur mij dan even met een pb.tje met: je naam, huisadres en het nummer of nummers van welke bloem je zaadjes wilt hebben.
Zodra de zaadjes er dan zijn en droog zijn, kan ik op mijn gemak deze zakjes vullen en opsturen!

Als er dan weer andere bloemen bijne zaadjes hebben doe ik weer hetzelfde en zet het weer op het Forum.
Ook kun je de URL van de zaadjes-topics bij jezelf opslaan, zodat je de lijsten altijd kunt raadplegen om te zien of je misschien toch zaadjes wilt hebben.

Blauwe Ridderspoor
[afbeelding verwijderd niet-https]

Nr.1 Gele Akelei Chrisantha
[afbeelding verwijderd niet-https]

Nr.2 Rood/witte Akelei Crimson Star
[afbeelding verwijderd niet-https]

Nr.3 Wit/rode Akelei Nora Barlow
[afbeelding verwijderd niet-https]

Nr.4 Witte Akelei Kristall
[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes, Jeannette
donderdag 12 juni 2008 - 19:45
Spuddy

Spuddy

Je mag 3 keer raden welke zaden ik graag zou ruilen
donderdag 12 juni 2008 - 20:24
kerstkind

Kerstkind

hoi Jeannette,

heb je een mailtje gestuurd.
Alvast bedankt he?
Jij krijgt van mij de blauw/paarse akelei, oke?

groetjes José
donderdag 12 juni 2008 - 20:38
Rita1960

Rita1960

Hallo Jeanette,

Mag ik wat zaad van de akeleien?

groetjes,

Rita
donderdag 12 juni 2008 - 21:13
Jeannette1

Jeannette1

Hai Spuddy, AAALLLLLLEEESSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat heb ik nu gewonen????????????????????

Jou had ik al bovenaan de lijst staan, al VOOR ik aan zaadjes dacht

Groetjes, Jeannette



@Hai José, heb je pb.tje ontvangen en beantwoord.

Ik heb je onder Spuddy op de lijst gezet!!!

Geef vanavond toch maar géén antwoord meer op het TuinadviesForum, alles draait nog in mijn maag.

NIET van de drank hoor!!!

Groetjes, Jeannette
donderdag 12 juni 2008 - 21:18
Spuddy

Spuddy

FOUT Jeannette!

Enkel de Akeleitjes

Jij staat trouwens ook al op mijn lijstje
donderdag 12 juni 2008 - 21:30
Jeannette1

Jeannette1

@Hai Rita, zou je dan je huisadres per emailtje/pb.tje naar mij toe willen sturen?
Dan komt het in orde zodra het allemaal droog is!

Groetjes, Jeannette



@Hai Spuddy, dat wist ik toch!!!
Maar... plagen mag, pesten niet!
Stuur jij ook even je huisadres naar mij toe?

Bedankt dat ik ook in je balboekje sta!!!

Groetjes, Jeannette
donderdag 12 juni 2008 - 21:40
Rita1960

Rita1960

Jeanette,

Heb je gemaild!

groetjes,

Rita
donderdag 12 juni 2008 - 21:49
Spuddy

Spuddy

Hier ook, mailtje verstuurd.
donderdag 12 juni 2008 - 23:45
dauwtrapper

Dauwtrapper

jeannette1 hoe kan ik je mailen c.q. een pb'tje sturen. Ik zou voor mijn zus graag een paar zaadjes willen hebben van de ridderspoor. Kun je me vertellen of die het op klei gaan doen. Mocht dat niet zo zijn, dan had ik graag een paar zaadjes voor mijzelf(heeel klein beetje plagen) want zij zit op vette zeeuwse klei en ik in limburg. Misschien dat ze dan vaker bij mij op bezoek komt, om te kijken naar die mooie ridderspoor
groet
dauwtrapper
zaterdag 14 juni 2008 - 11:59
Merel

Merel

Jeannette, wil jij je adres ff doorsturen naar mij, ben ook de envelopjes aant klaarmaken

Merel

zondag 15 juni 2008 - 04:08
Merel

Merel

Dauwtrapper, in een berichtje van Jeannette op de e-mailbutton klikken

Merel
zondag 15 juni 2008 - 04:10
dauwtrapper

Dauwtrapper

dank je wel merel, maar ik had het al gevonden. met gewoon proberen kom je heel ver.
goedenavond trouwens, hoe is het weer bij jullie aan de andere kant van de grote plas? Hier bewolkt, regenbuien en lage temperatuur. Beetje fris, maar goed voor de planten. Vraagje: zitten er bij jullie in de buurt ook slangen? En zo ja, kom je die vaak tegen b.v. in de tuin? Ik zie wel eens beelden op de tv dat er slangen onder de kruipruimte van de huizen (in amerika meestal zuidelijker dan dakota)zitten, vandaar mijn vraag.
groeten
Jan Paul
zondag 15 juni 2008 - 04:22
Merel

Merel

Goedenavond terug Dauwtrapper, hier vandaag warm en zonnig na weken regen en storm In de buurt (enkele uurtjes rijden )zeeeeer slecht weer, veel overstromingen en tornado's

Bij ons enkel onschuldige maar zeer mooie slangetjes die alst goei weer is lekker liggen te zonnen, meer in het westen van Zuid Dakota zit het vergeven van de ratelslangen, waar andere dieren nauwlijks kunnen overleven spelen zij de baas Veel schuifelen en lawaai maken helpt haha, stevige bottinne ook
wij hebben enkel grondeekhoorntjes en soms stinkdieren en wasberen onder ons huis

Merel
zondag 15 juni 2008 - 04:36
Jeannette1

Jeannette1

Beste mensen, tot nu toe zijn alle emailtjes en berichtjes goed aangekomen!

Ik heb iedereen op de lijst gezet en ben al druk in de weer.

Zodra het weer kan en mag, ben ik weer vaker op dit héérlijke TuinadviesForum te zien!!!

Lieve groetjes, Jeannette

p.s. Heb inmiddels ontdekt, dat Merel niet in Amerika woont zoals ik gedacht had.
zondag 15 juni 2008 - 23:02
annis

Annis

Jeannette als je nog zaden hebt van de Akelei Nora Barlow dan graag. Ik heb ook nog een aantal Akelei zaden voor je zal deze terzijner tijd even op het forum plaatsen. De soorten die ik heb zijn een A.Ruby port donker rood. A. black paars zwart en 2 rose soorten een dubbele en een enkele.
maandag 16 juni 2008 - 19:24
Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

Hai Annis, hahaha ik zat alles te typen op het regeltje om in te loggen!

Ik begin dus nu maar opnieuw!

Ik zal je op de zaadjeslijst erbij zetten, met de naam Nora Barlow!

Wil je dan A.U.B. je naam en huisadres even met een pb.tje of emailtje naar mij toesturen?

Wij houden ons aanbevolen voor ale zaadjes, omdat ons fruit er grotendeels uitgaat komend seizoen.

Vast heel erg bedankt!

Groetjes, Jeannette
maandag 16 juni 2008 - 19:49
annis

Annis

Jeannette ik heb je een P.M. gestuurd. Ik zie jouw adres ook wel verschijnen op mijn email.

Alvast bedankt
maandag 16 juni 2008 - 20:37
Jeannette1

Jeannette1

Hai Annis, ik heb je berichtje ontvangen, bedankt!

Groetjes, Jeannette
maandag 16 juni 2008 - 21:27
cetinel

Cetinel

hoi jeannette,mag je die akeleien dan direct zaaien,want die bloeien toch het jaar daarop?

ik zal nog es snuffelen tussen mijn eigen dingen om te zien wat ik eventueel nog voor je kan hebben,erg hoor dat ze zomaar alles komen pikken.......
voorlopig hier nog geen last van,maar bij mijn zus pikten ze wel de pompoenen van bij haar voordeur een paar jaar terug(sindsdien zet ze er geen meer)zal wel als soep geeindigd zijn......
dinsdag 17 juni 2008 - 08:45
Jeannette1

Jeannette1

Hai Cetinel, elke bloem of plant heeft een tijd, waarin je ze het beste kunt zaaien.

Zie de "Zaailijst op dit TuinadviesForum".

Maar, een mens is nu eenmaal eigenwijs en probeert uit alle macht de tijden te veranderen!

Wij zaaien eigenlijk het hele jaar door, binnen of in de kas (kleintje hoor) en de ene keer lukt het beter dan de andere keer.

Omdat je de stokroos ook nog wel kunt zaaien, denk ik dat het met de Akeleien ook zo is, want in de natuur (zonder zaadjes te verplaatsen ) zaaien zij zich toch ook op dit moment uit!

Je moet maar zo denken, zodra de plant zelf begint te zaaien met rijpe zaadjes, moet de mens het toch ook kunnen!

Wij doen het wel in diverse stadia, dus eigenlijk het hele jaar door (wel in potjes) als het lukt, dan in de kas verder en/of buiten plaatsen.

Zaai (verschiet) nooit al je zaadjes in 1 keer, maar bewaar wat zaad om het ook in een andere periode/en of manier te proberen.

Van het vorige seizoen heb ik nog wat Papaverzaad over, als je daar ook nog iets van wilt heben, geef dan even een gilletje!

Ik neem aan, dat jouw zus ook wel erg geshokkeerd was! KLAUWTJES afhakken zeg ik aldoor, maar dat vindt Ger niet zo mooi van mij!

Moeilijk om mij dan te beheersen!

Groetjes, Jeannette
dinsdag 17 juni 2008 - 09:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon