menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

GEEN 1 aprilgrap

Ga naar meest recente reactie

Jeannette1

Jeannette1

Beste Forummers/sters, dit is dus GEEN 1 aprilgrap, maar de onmenselijke waarheid.
Ik plaats hier even het emailtje dat mijn broer Rob gisteren stuurde.

Familie, vrienden en kennissen,

Vervolg hartklep operatie planning (1 april 2008)

Helaas is de operatie weer uitgesteld om reden van Intensive Care capaciteit.

Volgens het VU zijn er gisteren ook al 6 operaties uitgesteld om reden van IC capaciteit.

De gehele operatie planning in het VU is opgeschoven.

Wellicht wordt ik morgen gebeld voor opname op donderdag 3 april en operatie op vrijdag 4 april, hoewel het secretariaat hartchirurgie niet positief klonk.

Dus ik ga er van uit dat het deze week niet meer gaat gebeuren.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes, Rob

Hopelijk begrijpen jullie, dat wij allemaal geschokt zijn want Rob leeft er wel telkens naar toe.

Bedankt voor alle emailtjes etc., maar kan even niet op elk emailtje apart reageren!

Groetjes, Jeannette
woensdag 2 april 2008 - 10:51
Gerbra

Gerbra

Beste Jeanette en Ger

Ik ben hier sinds vandaag nieuw op dit forum.Ik ben al 1 jaar aan het kijken op de site van het bloemschikken.En geniet er elke keer weer van, wat een prachtige stukken. Bloemschikken is ook mijn grootste hobby geworden.
Vorige week ben ik ook gaan kijken bij het babbelforum en zag daar UW mail met het verdrietige verhaal van Uw broer .Nu was ik net weer aan het kijken en schrok erg van dat de operatie weer niet door gaat. De tranen sprongen me in de ogen. Ik ken jullie niet maar ik leef zeker met jullie allemaal mee.Ik wens jullie het allerbeste en beterschap ook met jullie zoon.

Groetjes Lucia.
woensdag 2 april 2008 - 11:09
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hallo Lucia,

Hartelijk welkom op dit forum!!

[afbeelding verwijderd niet-https]

De rode draad die ons verbind is de liefde voor de natuur maar daarnaast voelen we ons ook erg betrokken met elkaar zonder opdringerig te zijn.

@ Jeanette,

Wat erg voor jou en je broer, niet te geloven hé..................het gebeurt hier allemaal ver van ons bed maar als het je overkomt, denk ik niet dat het een sinecure is.
Nogmaals veel sterkte voor jullie.
Ondanks dat Laura antwoord heeft gekregen van Beervelde , heb ik dat nog niet , ik denk dat ze het moe werden dat er zoveel mailden spijtig en schandalig dat ze in zo een groot openbaar spel geen aangepast toilet hebben misschien hebben wij hen aan het denken gezet en komt er toch een.
Als ik er zelf uit ben , laat ik je iets weten betreft de thumbnails.
Hou je goed en tot hoors


woensdag 2 april 2008 - 11:36
Jeannette1

Jeannette1

Hai Lucia, in de 1e plaats wil ik je van harte welkom heten op dit geweldige, gezellige, menselijke, familiaire en zeer leerzame TuinadviesForum!!!

Ook wil ik je bedanken voor de hartverwarmende woorden, dit zal ons allen goed doen!

Mijn broer en schoonzus komen geregeld kijken op dit geweldige Forum, maar zijn nog niet in staat om zelf te reageren, wat begrijpelijk is.

Wat mijn broer betreft, die wacht al vanaf 2007 voor die operatie en dat het geregeld (om welke reden dan ook) uitgesteld wordt, doet hem zeker geen goed.

Zowel mijn broer als mijn schoonzus (die schat) kampen nu wel met het probleem dat zij aan het randje van alles zitten.

Wij allen bidden en hopen, dat dit nu de allerlaatste uitstel is geweest!

Onze zoon is inmiddels thuis en moet over 3 weken terugkomen, dan hoort hij ook de uitslag van alle kweekjes die zij in het ziekenhuis gemaakt hadden.

Op dit moment heeft hij minder en kortere en minder ernstige aanvalletjes, die absoluut géén kwaad meer kunnen maar wel erg akelig zijn uiteraard.

Met prednison en andere medicijnen gaat het op dit moment gelukkig iets beter met hem.

Hij hoeft gelukkig geen zuurstof meer toegediend te krijgen.

Nogmaals bedankt voor je lieve woordjes en blijf genieten van ons geweldige Forumteam!!! met al zijn hebbelijk- en onhebbelijkheden!

Groetjes, Jeannette
woensdag 2 april 2008 - 11:42
Jeannette1

Jeannette1

Hai Lysianthus, je was mij net een lettertje voor geloof ik!!!

Ik denk dat wij beiden gelijk aaan het typen waren, maar jouw vingertjes waren net iets sneller dan die van mij!!!

Inderdaad, ik blijf het vreemd vinden dat wij geen van allen een antwoord hebben gekregen vanuit Beervelde.

Laura schreef een emailtje en kreeg à la minuut een emailtje terug, wat hebben wij dan allemaal fout gedaan???

Blijft het treurig, dat het zo slecht gesteld is met de aangepaste toiletten ZOWEL IN BELGIË ALS IN NEDERLAND!!!

Voorlopig ben ik nog steeds bezig met allerlei instanties in Nederland, om informatie in te winnen wat de officiele maten etc. betreft.

Dit mede doordat enkele TuinFurmmers/sters hier om gevraagd hadden.

Maar helaas kennen ze bij ons alleen maar het afschuifsysteem geloof ik!!!

Ze sturen je namelijk van het kastje naar de muur!!! ZONDER RESULTAAT!!!

Nu dus maar even een nette brief naar de Minister van Gezondheid!!!

Ik kijk met smart uit naar je emailtje wat de foto's-thumpnails betreft.

Mocht je nu ook nog een gratis mooie fotowebsite weten voor mij, houd ik mij ook aanbevolen!!

Groetjes, Jeannette
woensdag 2 april 2008 - 11:56
LauraK

LauraK

Lieve Jeannette,

He bah, alweer zo'n verschrikkelijke domper voor je broer, je schoonzus en jullie allemaal.
Aan de ene kant is het maar goed dat ze geen risico nemen met de capaciteit van de IC,
maar aan de andere kant is het de zoveelste keer dat die (zware) operatie uitgesteld is.
En je daar elke keer weer mentaal op voorbereiden is ook niets...
Je zou bijna gaan overwegen je in het buitenland te laten opereren!
Ik hoop van harte dat de volgende datum ook echt doorgaat, en dat deze nare tijd
positief afgesloten kan worden. Heel veel sterkte voor jullie allemaal, en beterschap voor je broer!

Wat Beervelde betreft: ik had op hun site het vragenformulier ingevuld, en dus niet direct een
mailtje gestuurd. Misschien maakt dat verschil, of hebben jullie dat ook zo gedaan? Hoe dan ook,
het is en blijft onbeschoft om niet op mailtjes te reageren, en dat ze niet eens een toiletcabine
voor minder validen kunnen plaatsen vind ik op zijn minst bedenkelijk...

Groeten van Laura.

P.S. Voor een ander forum plaats ik mijn (katten)foto's altijd via http://www.shutterfly.com/ .
Het is dan wel geen eigen fotowebsite, maar je kan er wel een album aanmaken dat je kan delen
met anderen. Ze kunnen er dan zelf geen foto's plaatsen, maar wel jouw fotoalbum bekijken.
Onder de foto's is er ruimte voor je tekst. Misschien een tussenoplossing?
woensdag 2 april 2008 - 12:15
Jeannette1

Jeannette1

Lieve Laura, weer bedankt voor je steunende woorden!!!

Je mag het best geloven, wij allen putten toch ook kracht uit de reacties van alle Forumleden!!!

Hoe (vreemde mensen) zo met ons meeleven, maak je niet overal mee!!!

KURT!!! NOGMAALS BEDANKT VOOR JE GROTE HART!!!
DAT WIJ VEEL MOGEN PLAATSEN OP DIT GEWELDIGE TUINADVIESFORUM!!!

Wij hebben inderdaad een gewoon emailtje gestuurd denk ik!

Neemt niet weg, dat zelfs (gewone emailtjes) zeker beantwoord MOETEN worden!!!
Tot op heden hebben wij niets vernomen en dat zal denk ik ook niet meer gebeuren.

DAG BEERVELDE MET JE AARDIGE BARON!!!

(ik weet wel, dat hij dit zelf niet organiseerd, maar hij zal toch wel op de hoogte zijn van hetgeen op zijn landgoed gebeurd)!!!


Wat je fotoalbum betreft, ik wil een gewoon eenvoudige website hebben, voor mij alleen die ik dan kan linken in mijn website zoals ik alle fotosite's gelinkt heb.
Dit voor allerlei schitterende foto's, bloemen, planten, paddestoelen, vogels, maar ook leuke en hele aparte mooie en nette foto's!

Toch heel erg bedankt voor je tip!

Lieve groetjes, Jeannette
woensdag 2 april 2008 - 12:28
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

woensdag 2 april 2008 - 13:18
Jeannette1

Jeannette1

Hai Lysianthus, je gaat toch niet dement worden????????????????????????????

Enkele stukjes terug heb je namelijk hetzelfde geschreven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar..... ik neem het je niet kwalijk hoor, vergissen is menselijk en het zal mij ook wel eens gebeuren

Groetjes, Jeannette
woensdag 2 april 2008 - 13:54
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

hahahahaha ik vroeg het me zelf al af ik wou gewoon dat stom kruiske weer veranderen in "welkom" maar ik had in de plaats van ""wijzig" op de citeerknop gedrukt soms begin ik te twijfelen hoor maar zolang ik het niet besef wat niet weet, niet deert hé
woensdag 2 april 2008 - 14:04
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

hier zijn géén woorden meer voor Jeannette!!!

Ik kan jullie, en speciaal je broer, alleen maar veel moed toewensen om het allemaal te kunnen verwerken. En samen met jullie hopen dat het nu wèl vlug zal gebeuren!!

Van harte,
Martabish.
woensdag 2 april 2008 - 14:33
Tine

Tine

Jeanette, is het dan niet mogelijk dat je broer in een ander ziekenhuis geholpen kan worden? Ik heb, denk ik geluk gehad dat Karel, mijn man, binnen een maand nadat ontdekt was dat hij geopereerd moest worden, geholpen werd. Ik was zo blij dat we sinds een paar jaar zelf een thorax afdeling in Enschede hebben, anders had hij ook naar Utrecht of ergens anders gemoeten. Dat zou ik dus minder leuk gevonden hebben maar als zou blijken dat het bij ons te lang zou duren, dan zouden we toch gekozen hebben voor een operatie elders.
In ieder geval sterkte.

Tine
woensdag 2 april 2008 - 14:52
corrielat

Corrielat

Jezusmina Jeannette,

Je zou het er van aan je hart KRIJGEN als je het nog niet had,
Niet te geloven dat het allemaal gebeurt, maar ja, ze kunnen beter voorzichtig zijn,
maar het levert de patient wel extra stress op,
of dat nu positief is voor hem?
maar wat doe je eraan?
ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe.
woensdag 2 april 2008 - 16:41
minouke

Minouke

ik vind er geen woorden voor, zo absurt in elk geval veel sterkte voor de ganse familie
woensdag 2 april 2008 - 17:02
Jeannette1

Jeannette1

@ Lysianthus, geeft niet vrouwtje, als je maar blijft lachen, want ..... dat is het belangrijkste in het leven tegenwoordig!!!


Lieve mensen allemaal, Rob en Ineke wonen het grootste deel van het jaar in de Ardennen, maar omdat hij bijna nergens geholpen kon worden heeft zijn cardioloog voor de Vu Amsterdam gekozen.

Nu blijkt dat Nederland (het lijkt wel over aangepaste toiletten te gaan!), de Intensive Care afdelingen niet opgestapeld te liggen!

Of er is geen ruimte om voldoende te kunnen opereren, of er is niet genoeg ruimte op Intensive Care.

Zelf hebben wij de ervaring gehad met ons kindje, dat terwijl zij aan het beademingsapparaat lag er 1 teweinig was voor een ander kindje, dat met spoed in een helicopter naar Groningen gevlogen werd.
Daar aangekomen is het kindje toch overleden.

Mijn gedachten is dan... waarom niet iets meer van dit soort apparaten of afdelingen plaatsen en/of maken???

Men kan toch beter 1 of 2 plaatsen over hebben voor noodgevallen dan telkens iets tekort te komen???

Deze af/uitstellingen, doen geen mens goed, laat staan diegene die op een operatie wacht en er telkens opnieuw naar toe moet leven.

Gelukkig geeft dit stel de moed niet op, maar de moed is mij al bijna in de schoenen gezakt!!!

ALLEMAAL heel hartelijke dank voor het medeleven!!!

Wij allen hopen dan ook dat het verlossende telefoontje nu snel mag komen!!!

Lieve groetjes, Jeannette en familie
woensdag 2 april 2008 - 17:04
an

An

hoi jeannette en ger ik hoop ook voor je broer en zijn vrouw en voor jullie dat het verlossende telefoontje snel komt .

dit is gewoon niet normaal steeds uitstellen dan moeten ze geen datum noemen,
want zo leef je er elke keer naar toe met zijn allen vooral je broer en dan krijgt ie weer nul op recest
zo weet je noooit waar je aan toe bent

ik hoop dat het gauw voorbij is en dat je broer en zijn vrouw en jij en ger weer kunnen gaan genieten van de dingen om jullie heen

heel veel sterkte de komende tijd en dat je binnen nu en twee weken het echt achter de rug hebben

heel veel succes en sterkte
woensdag 2 april 2008 - 21:02
LauraK

LauraK

Lieve Jeannette,

Ik hoop van harte dat de operatie inmiddels achter de rug is!! Al een paar dagen mis ik jouw berichtjes
hier alweer, en hopelijk heeft dat niets ernstigs te betekenen. Ik brand in ieder geval een kaarsje voor
jullie allemaal!

Groeten van Laura.
dinsdag 8 april 2008 - 08:28
Jeannette1

Jeannette1

CITEER: maar als zou blijken dat het bij ons te lang zou duren, dan zouden we toch gekozen hebben voor een operatie elders. CITEER
@Tine, je dacht toch niet, dat zijn eigen cardioloog of Rob zelf zolang zouden wachten als er ergens anders wel een plaats was????? Helaas, dit is juist het euvel!, dit kan nergens anders gedaan worden!

Verder wil ik nogmaals iedereen heel hartelijk bedanken voor alle steun!

@Laura, helaas, nog steeds geen plaats op intensive care!
Wel zijn Rob en Ineke gelukkig dit weekend naar hun huis in barneux geweest, gisteren wéér terug naar Ilpendam om op een telefoontje te wachten.
HELAAS, WEER NIETS GEHOORD!!!
Bedankt ook voor het branden van de kaarsjes, dit geeft onze hele familie toch wel veel kracht ook al valt het niet mee.

Lieve groetjes, van een moedeloze Jeannette
dinsdag 8 april 2008 - 08:44
Jose47

Tekst aangepast

Jose47

Lieve Jeannette en Ger,

Wat lees ik daar : een moedeloze Jeannette.

Kop op hoor, laat je er niet onder krijgen, je bent zo'n sterk mens, al kan het voor de sterksten ook weleens teveel worden. Je hebt al heel veel meegemaakt en het is niet altijd gemakkelijk om telkens weer dat kopje omhoog te houden en verder te gaan.

Ik leef ook erg met je verhalen mee en hoop het allerbeste voor jou en je familie, hoop ook dat je niet meer te lang moet wachten op de resultaten van de onderzoeken van je zoon.

Wat je broer betreft : hij zal toch ook wel een 'spoedgeval' zijn. Zulke situaties kom je toch zelden tegen in België, als het heel dringend is krijgt het gewoon voorrang, wordt de operatie gewoon uitgevoerd, enkel bij transplantaties van organen moet je hier in belgië wel op een wachtlijst.
Dit telkens uit/af stellen is natuurlijk helemaal niet goed voor hem en voor de familie.
Ik hoop dat hij toch vlug geholpen kan worden.

Hier brand er deze avond ook zeker een kaarsje.

Veel sterkte.
Josée
dinsdag 8 april 2008 - 12:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon