menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vervolg Hartklepoperatie.

Ga naar meest recente reactie

Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

Beste Forummers/sters, wordt niet boos, maar dit is tot later het laatste bericht over mijn broer Rob, hij heeft het er zeer moeilijk mee en ik kan van ons niets anders melden.
Ger en ik hebben vandaag na dit bericht in niet zulk fijn weer, langs de boulevard in Scheveningen gelopen om alle narigheid van ons weg te laten waaien.

Het was nooit zo mijn bedoeling om dit op het TuinadviesForum te bespreken, maar omdat ik van diverse personen een emailtje kreeg (héél lief bedoeld), dacht ik het op deze manier te kunnen uitleggen, omdat een ieder apart te emailen mij teveel werk was.

Vervolg hartklep operatie planning (26 maart 2008)

Familie, vrienden en kennissen,

Vanmorgen ben ik door het VU ziekenhuis gebeld inzake de definitieve afspraak voor de opname en operatie.
Dat was een bevestiging van verleden week, waarbij ik donderdag 27 maart om 09:00 uur mij zou dienen te melden bij de afdeling opname hartchirurgie en de operatie op vrijdag 28 maart ging plaatsvinden.

Twee uur later werd ik weer gebeld door het VU met de mededeling dat er twee spoedgevallen tussen waren gekomen waardoor mijn afspraak uitgesteld diende te worden.

Tot nader order wordt ik gebeld voor de definitieve afspraak op dinsdag 1 april, wordt ik opgenomen op woensdag 2 april, en zal de operatie op donderdag 3 april plaatsvinden.

In theorie kan het een en ander wederom door spoedgevallen uitgesteld dienen te worden. (1 april ????)

Rob Vermaas

Ja, mijn broer heeft gelijk, men zou aan een 1 aprilgrap gaan denken mits het niet zo serieus was!

Groetjes, Ger en Jeannette
woensdag 26 maart 2008 - 19:48
LauraK

LauraK

Lieve Jeannette,

Waarom zou er iemand boos worden? We leven juist allemaal zo met jullie en je familie mee!
Als er boos geworden moet worden, dan is het wel om het uitstel van de operatie, lijkt me.
Wat een tegenslag zeg, voor jullie allemaal. Je ondergaat niet voor je plezier zo'n operatie,
maar je leeft er wel naar toe. Als er dan uitstel volgt, ben je eigenlijk weer terug bij af.
Ik hoop voor jullie allemaal dat het op 3 april wel doorgaat, en dat je broer er geweldig van
op zal knappen. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en het allerbeste toe.

Warme en lieve groetjes van Laura.
woensdag 26 maart 2008 - 20:04
cetinel

Cetinel

tjee jeannette...ik leef met jullie mee hoor! en hopelijk komt er inderdaad niks meer tussen,is al stressegenoeg zonder dat extra wachten ook zou ik zo denken...
heel veel sterkte ,en beterschap gewenst voor je broer!!!!
woensdag 26 maart 2008 - 20:47
cornelia

Cornelia

heel veel sterkte en de groeten van mij aan jullie broer



cornelia
woensdag 26 maart 2008 - 21:09
annis

Annis

Jeannette en Ger ik wens jullie veel sterkte en hoop dat het niet weer wordt verschoven en wens je broer ook veel sterkte en beterschap.
woensdag 26 maart 2008 - 21:53
an

An

hoi jeannette
boos doen wij hier niet op het form
wat een tegen valler he dat wachten,terwijl je al zo in spanning zit voor zo'n grote operatie,
hopen dat ze het nu niet weer uitgaan stellen ik wens je broer heel veel beterschap en dat ie er zeker van mag opknappen en weer genieten kan .
en jeannette en ger heel veel sterkte met je je broer en dat het straks maar gauw achter de rug is die operatie

heel veel sterkte en beterschap

liefs an
donderdag 27 maart 2008 - 13:19
krissie

Krissie

Hey Jeannette en Ger ,
waarom zouden wij nu boos worden ?
Eerder triestig worden we ervan ,
ik kan begrijpen dat het steeds uitstellen
en blijven afwachten ,bij iedereen die er mee te maken
heeft zwaar begint door te wegen .
vooral voor uw broer ,maar als hij zo 'n sterk karakter
heeft als jij Jeannette komt alles wel goed .
heel veel sterkte aan gans de familie ,
en dat uw volgend bericht goed nieuws mag zijn .
sterkte ,en de groetjes van
krissie
donderdag 27 maart 2008 - 13:45
Kent

Kent

Heel veel sterkte en het allerbeste voor je broer - hopelijk kan de operatie dan volgende week toch doorgaan zodat hij zich binnenkort weer beter voelt

Gr. Rita
donderdag 27 maart 2008 - 22:12
Jeannette1

Jeannette1

Lieve Forummers allemaal, mede namens mijn broer Rob, mijn schoonzus Ineke en Ger wil ik jullie allemaal heel hartelijk bedanken voor deze hartverwarmende woorden!!!

Het valt echt niet mee, als je in de Ardennen bent en telkens weer naar Nederland moet omdat je geopereerd zou worden en je dan na 1 telefoontje weer terug naar de Ardennen kan.

Gelukkig hebben zij ook nog een flat in Ilpendam bij Purmerend, zodat zij altijd in de buurt van de kinderen en kleinkinderen kunnen zijn als daar iets aan de hand zou zijn.

Nu blijven zij in Ilpendam totdat het officiele telefoontje komt dat Rob nu echt naar Amsterdam
(VU-Ziekenhuis) moet.

Nogmaals allemaal bedankt voor jullie lieve woorden en brandende kaarsjes!!!

Lieve groetjes, Jeannette
vrijdag 28 maart 2008 - 18:56
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Beste Jeanette,

Jouw verhaal doet ons nog maar eens beseffen hoe goed we het hebben als we gezond zijn.
We voelen het als vanzelfsprekend aan maar het is het zeker niet, het leven is zo fragiel.
Veel sterkte voor jou en je familie gewenst.
[afbeelding verwijderd niet-https]



PS: Weet je wat ik een leuk idee zou vinden Jeanette? als het einderlijk zover is, verwittig jij ons dan en als je dan het adres van het ziekenhuis +kamernumer hier zet, kunnen we je broer allemaal een steuntje geven en hem met zoveel mogelijk een kaartje sturen.
zaterdag 29 maart 2008 - 12:52
Jeannette1

Jeannette1

Lieve Forummers/sters allemaal, gaarne wil ik mede namens Rob, Ineke, Ger en mijzelf héél erg hartelijk bedanken voor al die steuntjes in onze rug!!!

Mijn schoonzus begrijpt niet, dat vreemde mensen zo met hun meeleeft en zij zijn er dan ook echt dankbaar voor.

Ook zal ik op verzoek van Lysianthus het adres en kamernummer van het ziekenhuis opgeven als het zo ver is!

Ik weet zeker, dat mijn broer Rob, daar erg content mee is en ze dan boven het bed hangt, zodat iedereen ze kan zien.

Want zeg nu zelf, mannen zijn/lijken toch altijd nog kinderen!

Groetjes, Jeannette

p.s. Mocht je mij enige dagen NIET op dit krankzinnige geweldige fijne TuinadviesForum zien, onze zoon is met een ernstige astmaanval opgenomen in het ziekenhuis.
Daar zullen wij wel veel vertoeven en onze schoondochter opvangen.

(roept u maar, wat kan er nog meer bij???????????????????)
MAAR.....WIJ ZIJN NIET EN WORDEN OOK NOOIT ZIELIG!!!!!!!!!!
zaterdag 29 maart 2008 - 16:18
annis

Annis

Jeannette ook dat nog erbij. Nou ik wens jullie en je zoon en schoondochter veel sterkte toe.
zaterdag 29 maart 2008 - 16:29
Jeannette1

Jeannette1

Dank je wel Annis, wat FOUTEN van artsen niet kunnen doen!

Onze zoon had van zijn huisarts 2 soorten medicijnen gekregen voor de benauwdheid van zijn astma, die absoluut (dit volgens het ziekenhuis) NIET bij elkaar kunnen en dat behoort elke huisarts te weten.

Deze fout had zelfs zijn dood kunnen betekenen, nu krijgt hij elk uur of half uur als dat nodig is, zuurstof toegediend en heeft direct andere medicijnen gekregen.

Deze huisarts is dus wel afgedaan, dat begrijp je wel.

Op dit moment gaat het gelukkig iets beter en wij gaan vanmiddag naar hem toe.

Nu is hij tenminste in goede handen, maar schrikken was het wel even!!!

Groetjes, Ger en Jeannette
zondag 30 maart 2008 - 10:26
annis

Annis

Ja, dat geloof ik graag dat dit schrikken is. Tegenwoordig worden zoveel fouten gemaakt dat je soms bang bent om je medisch te laten behandelen. Fijn om te horen dat het al wat beter gaat en wens hem maar beterschap.
zondag 30 maart 2008 - 11:19
LauraK

LauraK

Lieve Jeannette,

Ze zeggen wel eens: ieder huisje zijn kruisje, maar jullie krijgen de hoeveelheid van een hele woonwijk
over je heen! Bewonderenswaardig hoe jullie ermee omgaan, je er doorheen weten te slaan en tóch
zo positief weten te blijven. Petje af voor jullie!

Ongelooflijk dat een arts zo'n fout maakt als bij jullie zoon! Wat ik ook niet begrijp is dat de apotheek
hier niet heeft ingegrepen. Alles gaat tegenwoordig per computer, en de combinaties van medicijnen
die elkaar niet verdragen -en dus heel schadelijk voor de gezondheid zijn, of zelfs levensbedreigend!!-
staan daar gewoon in. Een dubbele fout dus, niet alleen van de huisarts, maar ook van de apotheker.
Hopelijk knapt jullie zoon gauw op, en maken jullie zoiets nooit meer mee.

Ik hoop ook dat je broer nu zeker op 3 april geopereerd kan worden, zodat ook dit hoofdstuk afgesloten
kan worden en er weer met een 'schone lei' begonnen kan worden. Heel veel sterkte voor jullie allemaal!

Lieve en warme groeten van Laura.
maandag 31 maart 2008 - 08:37
Jeannette1

Jeannette1

Lieve Laura, dank je wel voor de hartverwarmende woorden!!!

Als wij niet positief zouden blijven, zou er NIEMAND meer op ons kunnen steunen.

Helaas wordt hier ook wel eens misbruik van gemaakt, denk maar eens aan dat kleine manneke.

Inderdaad, de Apotheek is er net zo schuldig aan, maar wat de fouten van deze arts betreft, daar hebben wij vroeger ook mee te maken gehad.

Een vriend van onze zoon zijn moeder is onlangs overleden door OOK een fout van dezelfde huisarts.

Wij hebben altijd gezegd, dit is een sportarts en kan en mag absoluut geen patiënten meer behandelen, maar wie houdt hem tegen???

Hopelijk grijpt nu dit goede ziekenhuis eens in, als leek begin je bijna niets tegen de grote heren, denk maar aan schiphol en mijn voorgoed slechtblijvende pink.

Maar lieve Laura, dit soort dingen maken mij niet alleen verdrietig, er is o.a. ook nog zoiets als beleefdheid, vele Forumsters hebben een email gestuurd naar Beervelde, ikzelf heb er zels 3 gestuurd met de vraag, of er een aangepast toilet aanwezig is.

Ik denk, als je de honderdduizend aan ze vraagt, dat je direct antwoord krijgt, maar onze vraag is tot op heden nog steeds NIET beantwoord. LEVE ALLE BARONNEN EN BEERVELDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moeten wij dan nu naar een rechter om een fatsoenlkijk antwoord te krijgen???

Had ik eindelijk de kans om meerdere Forummers/sters te ontmoeten, gaat dit ook weer over, want als er geen aangepast toilet is, kan ik er absoluut niet heen.

Zels zo'n instelling als MEE, die over héél Nederland verspreid zit, geeft geen goede antwoorden en wijst telkens naar hun website, waar zelfs een bijdehand paard NIETS kan vinden!!!

Soms maken dit soort tegenwerkingen mij wel erg droevig en halen het vertrouwen in de mensheid UIT MIJ!

Het is door dit enorm fijne en menslievende TuinadviesForum, dat ik nog wat vertrouwen in mensen heb, anders had ik mijzelf geen hoop meer gegeven om 130 jaar te worden.

Hopende op betere tijden,

Lieve groetjes, Ger en Jeannette
maandag 31 maart 2008 - 09:47
LauraK

LauraK

Lieve Jeannette,

Alhoewel ik zelf niet naar Beervelde ga (en al die forumleden niet zal ontmoeten), heb ik er net ook
maar eens een e-mailtje tegenaan gegooid bij de baron. Zowel in het Nederlands als in het Frans,
misschien dat die arrogante aristocraat dat wél begrijpt en zich verwaardigt een antwoord te
geven. Belachelijk hoe jij (en alle anderen hier die al gemaild hebben) genegeerd worden.
Ik hoop dat je het niet erg vind, maar heb ook een oproepje geplaatst op Marktplaats hierover.
Uiteraard laat ik het weten als ik iets hoor hierover.

Warme groeten van Laura.
maandag 31 maart 2008 - 10:31
Jeannette1

Jeannette1

Héél lief Laura, dank je wel voor je medewerking!

Ik wilde Kurt hier niet mee belasten, omdat ik weet hoe druk hij het heeft!

Nogmaals bedankt en laten wij hopen, dat het nu een keertje helpt!

Lieve groetjes, Jeannette
maandag 31 maart 2008 - 11:27
LauraK

Tekst aangepast

LauraK

Lieve Jeannette,

Zojuist heb ik wel direct antwoord gekregen vanuit Beervelde, maar helaas is het geen goed bericht, lees maar:

" Geachte mevrouw,

Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat er geen invalidentoiletten beschikbaar zijn.
Met vriendelijke groeten,

Patricia Braeckman, Park van Beervelde."

Wat een teleurstelling, zeg! Ik had het graag anders gezien voor je, meis!

Groeten van Laura.
maandag 31 maart 2008 - 11:38
Jeannette1

Jeannette1

Hai Laura, dit is niet alleen een hele grote teleurstelling, maar zelfs een grote KLAP voor mij!

Mijn hoop had ik gevestigd op een positief (ook al was het nog zo laat gekomen) antwoord uit Beervelde.

Dit in deze tijd, terwijl er grote cabines te huur zijn met aangepast toilet!

Maar, dat zal voor de BARON wel te duur zijn, houdt hij NIET genoeg over van de standopbrengst!!!

Zielig, deze goede man moet toch ook leven en wil zelfs iets OP zijn brood hebben.

Je zou BIJNA gaan wensen dat dit soort mensen een poosje in een rolstoel moeten doorbrengen om te weten en aan de lijve te ondervinden wat dit betekend!!!

MAAR, IK BEGRIJP überhaupt niet, hoe het komt dat jij als enige WEL een antwoord gekregen hebt???

Ik had net een behoorlijk stukje op mijn homepage gezet!

Voor de liefhebber/ster te lezen op http://www.jeannettesstek.nl/

Helaas, niet alleen voor mij een teleurstelling, maar ook voor Ger en de Forummers/sters die ons ook wilden ontmoeten.

Zal ik dan maar afspreken, dat als ik mijn 130e verjaardag ga vieren, ik een krankzinnig groot feest ga geven en jullie ALLEMAAL uitnodig???

Sorry lieve Laura, jij wordt bedankt voor ALLES, maar ik moet nu stoppen voor ik echt SARCASTISCH ga worden.

Knuffels, Jeannette
maandag 31 maart 2008 - 12:37
LauraK

LauraK

Lieve Jeannette,

Waarom ik wel een antwoord heb gekregen (en meteen ook!) en jullie allemaal niet, snap ik ook totaal
niet! Ik had de vraag gewoon via de site van Beervelde gesteld, en binnen een half uur had ik daar
dus al een antwoord op. Misschien dat iemand anders het ook nog een keer kan proberen om te zien
of ze nu blijven antwoorden?

Mijn oproepje op Marktplaats heeft tot nu toe één reactie opgeleverd: iemand adviseerde om op de
site van het Park van Beervelde te kijken om daar het telefoonnummer van het koetshuis te krijgen.
Volgens degene die mij mailde, worden er normaal party's gehouden, en zou het daar te vragen zijn.
Ik laat die advertentie op Marktplaats voorlopig nog even staan, wie weet wat het nog oplevert!

Lieve meid, ik betreur het ontzettend dat ik zo'n vervelend bericht voor jullie had...

Lieve en warme groeten van Laura.
maandag 31 maart 2008 - 12:55
Jeannette1

Jeannette1

Lieve Laura, bedankt voor ALLES dat je voor mij gedaan hebt, jij kan er ook niets aan doen, maar ik word er zo snel troosteloos van en word dan vaak sarcastisch!

Zeker niet voor jou bedoeld, maar voor de personen in Beervelde, maar dat begreep je wel hoop ik.

Mocht iemand open tuinen weten, die eventueel dicht bij een bejaardenhuis, of ziekenhuis zijn waarschuw mij dan maar, want daar zijn ALTIJD aangepaste toiletten.

Nogmaals bedankt en ik hoop, dat de bel zowel in Nederland als in België eens gaan rinkelen!!

Lieve groetjes, Jeannette met een huilend hartje
maandag 31 maart 2008 - 13:33
LauraK

LauraK

Lieve Jeannette,

Graag gedaan hoor, en uiteraard begrijp ik dat je irritatie niet tegen mij gericht is, maar wel tegen
alle oelewappers die er niet aan denken dat minder valide mensen ook graag eens ergens heen gaan,
en dan net zo goed naar de wc moeten kunnen gaan als ieder ander!

Wat misschien wel interessant zou kunnen zijn, zijn de tuinen van Appeltern, niet ver bij Nijmegen
vandaan. Ik ben daar vorig jaar met een vriendin heen geweest, en voor zover ik me kan herinneren
was het park rolstoelvriendelijk. Ik heb meteen maar even een mailtje gestuurd met de vraag of ze ook
ruime (!) toiletvoorzieningen hebben voor invaliden. Alhoewel mijn vriendin en ik voornamelijk aan
het kletsen waren, hebben we toch enorm genoten van al die schitterende voorbeeldtuinen.
Voor zover je het nog niet zou kennen: http://www.appeltern.nl/cms/home.html
Zodra ik meer weet over invalidentoiletten aldaar, laat ik het meteen weten.

En kop op, hè meid, we leven allemaal met je mee!
(En ik ben niet vergeten dat dit topic eigenlijk over de operatie van je broer gaat, hoor!
Mijn excuses dus voor het afdwalen.)

Lieve groeten en een warme knuffel van Laura.
maandag 31 maart 2008 - 13:52
LauraK

LauraK

Wow! Terwijl ik dit berichtje schrijf, heb ik al een mailtje terug uit Appeltern! Goed nieuws:

"Geachte mevrouw,



Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij zijn goed rolstoeltoegankelijk en hebben in ons hoofdgebouw, niet bij de reguliere toiletten, maar bij onze zogenoemde Bernhardhal (o.a. feestzaal) een groot invalidentoilet.

Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest, heel graag tot ziens in ons park,



Met vriendelijke groet,



De Tuinen van Appeltern



Margo ten Brake"



maandag 31 maart 2008 - 13:55
Jeannette1

Jeannette1

Lieve Laura, ik ben toch wel heel erg blij, dat er ook nog mensen bestaan als jij!!!

Vroeger gingen wij altijd enige keren per jaar naar "Groot Stokkert", toen nog het Vakantie verblijf voor Reumapatiënten in Wapenveld.

Daar gingen wij zeker in de maand juni heen, omdat er dan Natuurweken waren.

Dit was nog eens een geweldige tijd, op die manier hebben wij vele tuinen in Nederland kunnen bezoeken!

Waaronder ook Appeltern, Mien Ruys etc. andere namen weet ik niet meer zo uit mijn hoofd.

Helaas zijn dit soort vakanties véél en véél duurder geworden, zodat wij er géén gebruik meer van kunnen maken.

Het was een hotel, bungalows en appartementen, allerlei opgeleid personeel en een warmwaterbad met liftje etc.

Ook was er vaak ROMANTISCH zwemmen, waar ik toen nog antieke badpakken voor heb kunnen maken!

Zal wel eens een foto plaatsen, als ik dan maar géén ruzie met Ger krijg!

Hopelijk vind ik ooit nog eens iemand, die mij kan vertellen hoe ik een fotowebsite kan maken waar je de kleine fotootjes aanklikt zodat je ze groter kunt bekijken.

Ik heb het al vaker gevraagd op dit Forum, maar daar heeft helaas niemand op gereageerd.

Want dan zou ik pas gelukkig zijn en al onze schitterende foto's op een mooie website kunnen plaatsen,
mits voor alle ogen geschikt uiteraard.

Toch wil ik jou nogmaals bedanken Laura, voor ALLES dat je voor mij doet en gedaan hebt!!!

Lieve groetjes, ook namens Ger,

Jeannette
maandag 31 maart 2008 - 14:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon