menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Konijnen

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Ik wist niet goed waarheen met deze vraag, dus zet ik hem maar hier.

Onze 2 dochters hebben allebei een konijntje, die in een hok buiten in de tuin zitten. Nu wil ik graag een paar kippen, en had gedacht, omdat we niet zo'n hele grote tuin hebben, om de konijnen bij de kippen in de toekomstige ren te zetten. Maar ik ben bang dat de konijntjes zich onder de draad doorgraven.
Onder het hok waar ze nu in zitten hebben we gaas gemaakt omdat ze toch in het begin aanstalten maakten om te gaan graven. Wat ook natuurlijk is natuurlijk.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met konijnen in een kippenhok? En hoe doen jullie dat als ze gaan graven?

Groetjes Rialle

zondag 17 februari 2008 - 21:28
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

misschien kan je in het kippenhok ook gaas leggen op de grond

greetz Damy
zondag 17 februari 2008 - 21:35
rialle

Rialle

Dat is natuurlijk een mogelijkheid, maar of de kippetjes dan nog zo lekker kunnen scharrelen......dat geloof ik niet.

Bedankt voor het meedenken Damy.

Groetjes Rialle
zondag 17 februari 2008 - 21:41
LauraK

LauraK

Hallo Rialle,

Mijn zus had ook kippen bij konijnen gezet, en toen hebben de kippen de konijnen blind gepikt...
Kippen schijnen zelfs muizen te eten, als ze de kans krijgen, dus niet zulke lieve dieren als ze
misschien lijken. Uiteraard wil ik je niet afschrikken, maar een gewaarschuwd mens...

Groeten van Laura.
zondag 17 februari 2008 - 21:51
sylvain

Sylvain

Rialle ik zou de kippen en de konijntjes apart houden ik denk en ben er bijne zeker van dat laurak gelijk heeft dat gaat vechten .
umoet ook oppassen als je een kip niet te kort bij je ogen laten komen ze kunnen snel uit de hoek komen groetjes en dag

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 18 februari 2008 - 00:52
rialle

Rialle

Menen jullie dat nou dat kippen en konijnen bij elkaar niet goed gaat? Daar heb ik helemaal niet bij stil gestaan. Ik ben er automatisch helemaal van uitgegaan dat het wat vechten of pikken betreft geen probleem zou zijn. Ik maakte me meer zorgen over het graven.
Oh jee, nu ligt mijn plan in duigen!

Zijn er meer mensen met zulke slechte ervaringen? Of zijn er ook mensen waarbij het wel lukte?

Groetjes Rialle
maandag 18 februari 2008 - 09:47
LauraK

LauraK

Hallo Rialle,

Het is nog niet eens een kwestie van vechten, als wel van het natuurlijk pikgedrag van de kippen.
Als kind ben ik ook eens getuige geweest van een een stel kippen die cavia's in hun ogen probeerden
te pikken. Het was op een kinderboerderij, en een onverlaat had er zomaar cavia's in het weitje
gedumpt. Gelukkig waren de beheerders er snel genoeg bij, maar de beelden staan nog altijd
op mijn netvlies gebrand. Mijn zus was daar niet bij, anders had zij haar kippen en konijnen nooit
bij elkaar gezet. Ik vind het niet leuk om dit hier zomaar plompverloren neer te zetten, maar zou
het mezelf niet vergeven als jullie er door schade en schande wijs zouden worden. Om nog maar te
zwijgen over de pijn van de konijnen en het verdriet van jouw dochters...

Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om een ren in twee delen te maken, al ben je daardoor
wel dubbel zoveel ruimte kwijt.

Groeten van Laura.

P.S. Nu voel ik me wel een beetje schuldig dat ik jouw plan in de war stuur...
maandag 18 februari 2008 - 10:05
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Nee Laura, je moet je niet schuldig voelen hoor!
Ik ben juist blij dat je het verteld. Ik moet er niet aan denken dat Elsbeth en Sjonnie hun oogjes uitgepikt krijgen! En ik moet ook niet denken aan de gezichtjes en tranen met tuiten van onze dochters!!

Wel vraag ik me af of er misschien verschil in het karakter van verschillende rassen kippen is.
Ik kan me voorstellen dat het ene ras agressiever naar andere dieren is dan het andere ras. Maar daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten. Misschien is er iemand die hier verstand van heeft en mij hierin kan adviseren? Bestaan er rassen die echte "slobbers" zijn? Zeg maar de Golden Retriever onder de kippen ha ha?

Dank je Laura, dat je jou ervaringen met mij deelt!

Groetjes Rialle
maandag 18 februari 2008 - 11:29
Matabish

Matabish

ik vrees dat het niets te maken heeft met het "karakter" van de kippen hoor!
Zij pikken gewoon automatisch naar de oogjes omdat die glanzen en dat trekt hun aandacht!
Het is niet om de anderen kwaad te doen, maar het zijn nu éénmaal "kiekens" niewaar!

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes,

Matabish.
maandag 18 februari 2008 - 21:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon