menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De winter lijkt voorbij rozen lopen uit. Daar is de lente

Ga naar meest recente reactie

piet1

Tekst aangepast

Piet1

Ongelooflijk wat de natuur kan. Vandaag zie ik dat al heel veel rozenstruiken uitlopers hebben, die ik normaal in de maand maart verwacht. Het kan niet anders of de lente begint morgen en de winter is voorbij. Ik zal dringend in de groententuin moeten gaan werken, en beginnen zaaien. Jammer dat bij ons in de zandstreek de grond nu klets nat is, anders zou ik het ook nog gaan doen.



zondag 20 januari 2008 - 11:18
Tine

Tine

Het gekke is dat ik ook nog een enkele roos in bloei heb zien staan.

Tine
zondag 20 januari 2008 - 12:49
yeline

Yeline

Hallo Tine, Ik heb ook nog een roos in bloei


grtjs Yeline

zondag 20 januari 2008 - 13:54
svoffel

Svoffel

Hallo,

Lees dat iedereen al met de lente kriebels zit.
Inderdaad, mijn rozen waren ook al uitgelopen en ik heb ze vandaag gesnoeid.
Wist niet goed wat te doen maar ja, als het zo zacht blijft is het in maart/april te laat om te
snoeien want dan staan de knoppen er toch al in ....
Hopelijk overleven ze het goed mijn troetelkindjes.

ciao

Simone
zondag 20 januari 2008 - 14:01
yeline

Yeline

Ik wacht toch nog een beetje om te snoeien.

grtjs Yeline
zondag 20 januari 2008 - 14:10
PIRREWIET

Tekst aangepast

PIRREWIET

wachten met de rozen snoeien ook al lopen ze nu al uit .
als deze uilopers nu afvriezen is er nog niets aan de hand want er zijn nog voldoende slapende ogen .
maar als je de rozen nu snoeit zal je de slapende ogen stimuleren om open te gaan .
en dan heb je een jaar weinig of geen rozen .denk erom februarie en maart kan het nog flink winteren het is natuurlijk niet te hopen.(het scheelt natuurlijk in je portemonee met die dure energie prijzen van tegenwoordig).
mvg pirrewiet
zondag 20 januari 2008 - 14:27
lisa

Lisa

hier lopen de rozen ook volop uit, snoeien is niet aan te raden want je weet maar nooit de
volgende koude nacht zal zeker nog komen ,

groetjes lisa
zondag 20 januari 2008 - 14:37
sunjet

Sunjet

laat de lente maar komen
voormij heeft dat depri weer lang genoeg geduurt

de lente de zon de frisse bloemen geur laat maar komen
zondag 20 januari 2008 - 15:30
Sandy

Sandy

Ja hier ook, ik kon het niet laten en heb de voortuin opgekuist, inclusief het snoeien van de rozen. Maar niet alleen die komen al uit, er zijn er nog een aantal. En ik zag ook al de bladeren van mijn amberboompje klaarzitten!!! Nu maar hopen dat het niet meer gaat vriezen wat dan is het om zeep !

groetjes
Sandra
zondag 20 januari 2008 - 16:11
Angelo

Angelo

heb ook al wat rozen gesnoeid, ze lopen volop uit, en ook de gebroken hartjes zijn daar.
zondag 20 januari 2008 - 21:25
cetinel

Cetinel

tja...tis nog maar januari maar de vingers kriebelen toch hoor!!
alleen kan ik voorlopig nog niet veel meer doen dan wat struiken en zo te planten want we zijn nog volop aan het bouwen.
ondertussen heb ik hier wel al een heuse "meeneemtuin" bijeengespaard in grote(sommige héle grote potten)van planten die ik ginder wil aanplanten en reeds heb aangeschaft....
het merendeel zit binnen in de veranda(wat natuurlijk géén gezicht is)sommige zitten buitten,
de fruitboomkes staan ginder wel al op hun plaats...
zit hier met een grote camelia(2,5 meter hoog) die ik ook wil meenemen,maar die moet in de voortuin komen en daar is het nu nog niet mogelijk te planten...nu zit ik te dubben of ik die ook zal overplaatsen in een grote kuip of niet??achtereen gaan de knoppen zwellen...gewoon laten staan en na de bloei op de juiste plaats zetten is best denk ik.
heb al een paar sierpepertjes gezaaid binnen..
kijk steeds de zadencatalogussen door en hoe meer ik kijk hoe hebberiger ik word
ik wil vanalles,maar dat gaat ook allemaal zomaar niet...
hopelijk krijgen we niet plots te maken met vriesweer...
maandag 21 januari 2008 - 00:56
minouke

Minouke

artikel gevonden over rozen op tuinadvies, nu rozen snoeien is te vroeg

http://www.tuinadvies.be/rozen_januari.htm
woensdag 23 januari 2008 - 07:23
svoffel

Svoffel

Ja, die tuinkriebels, we zijn met velen die het te pakken heeft.
En ja, het is te vroeg om te snoeien, maar t'is gedaan en als het echt begint te vriezen leg ik mijn rozenkindjes wel een vliezeke over de oortjes .
Hoop natuurlijk dat het zo zacht blijft, heb even gekeken op internet, in Malaga is het al 20c° en waar mijn dochter woont helemaal in het zuiden tegen te Portugese grens is het al 17C°.

Wat zou ik daar nu graag rondlopen om naar al het groen te kijken.

woensdag 23 januari 2008 - 22:38
hildavw

Hildavw

Hier in de straat staan in verschillende voortuintjes stamrozen.
En die hebben al bloemen van vorige zomer en bloemen nog steeds door !
vrijdag 25 januari 2008 - 16:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon