menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grote potten

Ga naar meest recente reactie

groentje

Groentje

hallo,ik heb verschillende grote potten ,doen jullie die helemaal vol aarde of is er een alternatief?
En maken jullie die elk jaar opnieuw leeg?GROETJES
vrijdag 4 augustus 2006 - 08:35
Tomateboer

Tomateboer

Hallo,
normaal gezien word er een gietrand overgelaten.
zijn het zo'n grote potten?
grt
vrijdag 4 augustus 2006 - 09:09
hofknoeier

Hofknoeier

Als dit diepe potten zijn kan je deze opvullen door eventueel een plank te zagen die de doormeter heeft van het midden van de pot en deze erin plaatsen en daar dan je potgrond of eender wat op.
Of je kan gewoon je potten vullen met 2/3 zwarte grond en daar dan potgrond bovenop.
Het zal er maar aan liggen wat je in je potten wil zetten.
Ikzelf heb nl.de pot gebruikt waar mijn palmboom in stond (en die is echt wel groot zo een 100 a 120 liter schat ik)en hem zeker voor 3/4 gevuld met zwart zand,daar potgrond over en daar kerstomaten in geplant.


grts

Eddy
vrijdag 4 augustus 2006 - 21:12
Adrienne

Adrienne

Groentje,

Ik steek er vanonder een doos van creme glace in, verder aan de zijkanten aanvullen met kiezeltjes.
Daarop leg ik een gaasdoek, dan aanvullen met goeie potgrond en de plantjes erin zetten.
Wel zien dat je water vanonder nog weg kan hé !!
Ik zet ze op pootjes zo heb ik minder last van klein ongedierte zoals mieren.

grtjs adrienne
vrijdag 4 augustus 2006 - 21:56
ines

Ines

Hallo Groentje,
Ik steek in hele diepe potten een hele rij piepschuim bodems boven elkaar tot ik de gewenste hoogte
bereikt hebt dan een netje van sinaasappelen of van aardappelen dan de goede aarde met de plant
genoeg om een goede beworteling plaats te geven.
Ik haal niet ieder jaar alles terug uit om te vervangen dat is te veel werk voor mij maar ik stop
wel ieder jaar wat goede verse potgrond erin bovenop, pas als ik zie dat het echt nodig is haal ik
alles er terug uit om nieuwe aarde aan te vullen of te verplanten in een iets grotere pot.
Voor de eenjarigen haal ik alles terug uit en werp ik alles op de composthoop.
p.s. de piepschuim onderin de potten geeft een goede winterbescherming.
Grtjs,ines
vrijdag 4 augustus 2006 - 23:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon