menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onverklaarbaar voor mij

Ga naar meest recente reactie

ines

Ines

Het moest allemaal zo vlug...in de tuin nog bezig zie ik een zonsondergang, ik schrok..vlug..fototoestel gaan halen, het juiste beeld kiezen en inzoomen...wat denkt U ervan?
[afbeelding verwijderd niet-https]
Wie kan dit verklaren?
woensdag 12 december 2007 - 19:47
hugo

Hugo

is waarschijnlijk een luchtspiegeling,, komt door verschillende temperaturen van de luchtlagen

groetjes
woensdag 12 december 2007 - 19:53
ines

Ines

Hoi Hugo het enige dat ik weet is dat de rode zon de echte zon was!
Dit was natuurlijk iets wat ik nog nooit zag. ik dacht al wat staat er nu te gebeuren.
woensdag 12 december 2007 - 19:59
kerstkind

Kerstkind

Nou Ines,

ik vind dit toch wel een unieke foto hoor!
Da's nog eens geluk hebben.
Heel mooi....

groetjes José
woensdag 12 december 2007 - 20:47
ines

Ines

Hoi José eigenaardig hé dacht met het moment zelf dat ik een UFO zag boven de zon
woensdag 12 december 2007 - 20:49
yeline

Yeline

Hallo,

Is die foto buiten of binnen genomen? Hebben zoiets dergelijks ook al gehad als we van binnen een foto nemen van de morgenzon(weerkaatsing glas)

grtjs Yeline
woensdag 12 december 2007 - 20:56
corrielat

Corrielat

Wauw Ines,
Wat het ook was, het is een foto om in te lijsten,
ik zou willen dat ik hem gemaakt had, ben dus wel een beetje jaloers he,
woensdag 12 december 2007 - 21:01
minouke

Minouke

Subliem! ! je moet niet zo ver gaan voor een fata morgana tezien hé
woensdag 12 december 2007 - 21:03
ines

Ines

De foto is buiten genomen met bibberhanden, misschien komt het daardoor
Rare natuur, gezichtsbedrog, wie weet wat zien we nog eigenlijk NIET allemaal.
woensdag 12 december 2007 - 21:18
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ines, ik kan alleen maar zeggen SUBLIEM!!!

Ik vind het hoe dan ook een hele aparte en schittereende foto!!!

Bedankt voor het plaatsen van de foto!

Groetjes, Jeannette
woensdag 12 december 2007 - 21:46
an

An

hoi ines
wat of hoe
het is gewoon een schitterende,prachtige ,unieke gave helemooie foto
woensdag 12 december 2007 - 21:47
Fons

Fons

Vandaag toch zon gezien al was het op het forum, hier ter plaatse de ganse dag bewolking zonder ook maar een zonnestraal.
woensdag 12 december 2007 - 21:49
corrielat

Corrielat

Fonske,

Bij jou loopt het zonnetje heel de dag door je huis he,
woensdag 12 december 2007 - 21:56
an

An

bij jou toch ook corrielat
jij bent toch ook het zonnetje
woensdag 12 december 2007 - 22:34
jdcoster

Jdcoster

Als ik zoiets zie komt het meestal van de wijn, maar het is een foto, dus dat kan het ook niet zijn dan.
woensdag 12 december 2007 - 23:09
yeline

Yeline

Het is een prachtige foto,ik zou hem inkaderen

grtjs Yeline
woensdag 12 december 2007 - 23:55
Lilian

Lilian

Prachtige foto Ines dit is echt uniek, ik zou deze zeker inkaderen!
Zoiets heb ik nog nooit gezien, proficiat.

groetjes lilian
donderdag 13 december 2007 - 09:48
ines

Ines

Bedankt hoor voor t'lof hé aan allen, ik zie hier wel meer eigenaardigheden en zal er op letten deze meer op foto vast te leggen. Voor wie interesse heeft voor natuurverschijnselen, de "orbs" zijn volgende week aan de beurt. (ondertussen blijven die zaadzakjes hier liggen bij gebrek aan tijd he )
donderdag 13 december 2007 - 10:20
rialle

Rialle

Ooooooh, wat een apart verschijnsel!! En wat een geluk dat je het op tijd gezien hebt.
Ik vraag me af hoe die zonsondergang verder verlopen is. Zag je tot het einde 2 zonnen?

Proficiat met zo'n schitterende ervaring die je ook nog geweldig op de foto hebt gekregen!!

Groetjes Rialle
donderdag 13 december 2007 - 10:21
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Wat zijn "orbs"?? Ik ben erg geinterresseerd in natuurverschijnselen maar van orbs heb ik nog nooit gehoord.

Groetjes Rialle
donderdag 13 december 2007 - 10:23
ines

Ines

Het vervolg is te zien op mijn site, ik kon hier maar een fotooke plaatsen omdat ik de rest van de foto's bewerkt had .
donderdag 13 december 2007 - 10:24
ines

Ines

Orbs t'ja weet ik eigenlijk niet goed, in ieder geval vliegende verschijnsels die altijd spelen met mijn hond buiten. Soort lichtgevende bollen.
donderdag 13 december 2007 - 10:25
rialle

Rialle

????????

Lichtgevende bollen die met je hond spelen?
Neem het me niet kwalijk maar ik heb geen idee. Ik ga eens googlen.

Groetjes Rialle
donderdag 13 december 2007 - 10:47
rialle

Rialle

Nou, dat is reuze interessant vind ik!
Heb veeeeeeeeel foto's gevonden van "orbs", en ook uitleg.
Ik had er nog nooit van gehoord, en heb er dus ook nog nooit een gezien.

Ik ben reuze nieuwsgierig!!! En bij jou spelen die "orbs" met jou hond? Vind je dat dan geen vreemd verschijnsel?
En hoezo komen de orbs dan volgende week?

Sorry hoor voor al die vragen maar mijn interesse is totaal gewekt.
Ik heb zoiets van: dat wil ik ook zien!!
Kun je er niet eens een foto van maken?

Jij ziet wel fantastische dingen bij jou in de buurt zeg!!

Groetjes Rialle
donderdag 13 december 2007 - 11:16
ines

Ines

Verleden jaar vond ik het prachtig om enkele fotookes te nemen na een verse sneeuwbui, zoals altijd loopt mijn hond met me mee of voor me uit. Ik doe een rondgang en neem daarbij enkele foto's ondertussen, mijn aandacht ging al direkt naar mijn hond die aan het spelen was met ...Niets! Ze ruikt aan... NIETS,ze springt omhoog en naar de zijkant en is nieuwsgierig naar iets....
Ik dacht bij mezelf mijn hond komt niet goed of ....Ondertussen nam ik wat foto's niets vermoedende. Mijn hond ging gevaarlijk doen ...dicht bij de vijverrand, iets wat ze nooit doet!

s'Avonds bekeek ik de foto's en zag dat de hond op de foto aan het spelen was met lichtbollen die hem zowat in het water lokten! Ik dacht al hier is iets niet pluis. De foto's begon ik te controleren en dacht dat het sneeuwvlokken waren die ergens ronddwarelden maar het sneeuwde niet, misschien ergens een pluis op de lens maar ook dat was het niet want alle foto's daarna waren zuiver. Toen ben ik gaan zien op het net of daar iets te lezen viel over lichtbollen en inderdaad blijkbaar zijn er nog anderen die dit gezien hebben...Iedere keer komt dit rond de vijver en rond bomen en planten errond. Op foto's verder dan pakweg 10 meter is er niets meer te bespeuren.
Eigenaardig dingen...ik hoop van zodra de sneeuw gevallen is ik daar weer een aantal fotookes kan van nemen, ik zit in ieder geval klaar om dit weer en nu bewust vast te leggen en hier te tonen.
donderdag 13 december 2007 - 11:40
rialle

Rialle

Wauw, te gek!!
Maar gaat het dan sneeuwen volgende week dat jij zegt de orbs komen volgende week? Denk je dat het met de sneeuw te maken heeft?
Ik ben heeeeel benieuwd naar eventuele foto's.
En..........ik ga mijn ogen beter open houden. Dat doe ik toch al maar nu dan nog een beetje meer!
Zoals je al hogerop in de topic zegt: "wat zien we eigenlijk allemaal niet?"

Ik ben er nog niet achter gekomen op mijn surf-tocht door internet of men deze orbs alleen op de foto of ook met het blote oog heeft gezien. De meeste informatie is in het engels en dat leest niet zo soepel. Dus het duurt een beetje langer, maar ik kom er wel achter.

Groetjes Rialle
donderdag 13 december 2007 - 12:16
ines

Tekst aangepast

Ines

Nee Rialle die foto's zijn van verleden jaar maar ik ben op zoek...ze komen eraan hoor!
En die bollen zijn niet te zien met het blote oog maar mijn hond zag ze wel (?)
donderdag 13 december 2007 - 23:19
corrielat

Corrielat

Echt weer iets om naar uit te kijken wat je tevoorschijn zal TOVEREN,

ik kan niet wachten
donderdag 13 december 2007 - 23:54
ines

Ines

Pffft ik vind ze niet direkt terug en de pc ook niet, het zal voor morgen worden denk ik...en geloof me ze staan er op (de lichtbollen met mijn hond)
Wie is nieuwsgierig? hi
donderdag 13 december 2007 - 23:57
ines

Tekst aangepast

Ines

Ja, gevonden ik zet er een paar nogal groot dan kunnen kenners eens op onderzoek gaan naar dit rare fenomeen en mij eens uitleggen met welke speeltjes mijn hond bezig was
[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Het sneeuwde niet en de lens was niet vuil. Een vijftal foto's voor en een 5 tal erna was alles zuiver en geen bollen meer te zien.



vrijdag 14 december 2007 - 00:18
corrielat

Corrielat

Natuurlijk zal dit verklaarbaar zijn, maar wie durft???
vrijdag 14 december 2007 - 00:34
ines

Ines

Ja en waarom zag mijn hond ze en ik niet?
Waarom op alle foto's die ik nam na elkaar op die plaats en op andere plaatsen niet?
vrijdag 14 december 2007 - 00:44
corrielat

Corrielat

Er is meer tussen hemel en aarde,
vrijdag 14 december 2007 - 00:51
annis

Annis

Prachtige foto's Ines. Ja, wat zal het zijn normaal is overal wel een verklaring voor ,maar welke.
vrijdag 14 december 2007 - 08:38
rialle

Rialle

Oh Ines, wat een fantastische foto's!! En zo duidelijk ook. Vooral de laatste is geweldig.

Op internet gaan de meningen uiteen van iets buitenaards tot paranormale zaken. Maar echt een verklaring is er niet voor. Wat wel vaststaat is dat het niets met reflectie te maken heeft.
Met het blote oog zou men ze niet kunnen waarnemen, alleen op foto's komen ze te voorschijn, net als bij jou Ines.
Maar het vreemde is dat jou hond ze wel zag en er zelfs mee speelde! Over dit gegeven ben ik nog niets tegengekomen op internet. Maar dat vind ik nu juist zo interessant, want dat is het bewijs dat het niets met de fotocamera te maken heeft! ( bij zoiets denkt men nog wel eens dat het wel trucage zal zijn, wat bij ufo foto's nogal eens het geval is).

Ja, het is maar wat je geloofd, maar ik weet voor mezelf dat er inderdaad meer is tussen hemel en aarde.
En dit orbs-fenomeen vind ik hier echt een bewijs voor. Dieren hebben sowieso een sterker 6e zintuig dan mensen.

Groetjes Rialle
vrijdag 14 december 2007 - 11:22
ines

Ines

Ik wacht met spanning tot het weer gesneeuwd heeft, dan doe ik weer hetzelfde en hopelijk staat er iets op maar dan nog duidelijker, ik weet in ieder geval op welke plaats en we zien wel hé...ik zorg voor een heleboel foto's. Ik weet niet wat het is. Misschien komt er iemand op het forum die hier iets meer kan over schrijven. Er is nog een foto waar een bol mijn hond naar de vijver lokte en als ik keek lag daar een dode vis in mijn hond wilde de bol pakken ...was eigenlijk bang dat mijn hond in de vijver zou vallen en heb hem dan maar weggelokt. Ik zoek de foto eens op maar denk dat ik die al bewerkt heb voor op mijn site...
vrijdag 14 december 2007 - 17:47
rialle

Rialle

Hoi Ines,

Ik vroeg me af of je nog orbs hebt gezien. Of je hond misschien?
Jammer dat niemand op het forum iets van orbs weet, of er ook ervaring mee heeft.


Groetjes Rialle
dinsdag 8 januari 2008 - 14:31
ines

Ines

Hoi Rialle nee niets meer gezien behalve mijn man die zeer weigerachtig stond tegenover dit voorval.
Met de Kerst ging mijn man enkele sfeerbeelden fotograferen op de markt in Waregem en wat denkt U bij nazicht van de foto's ja een massa lichtbollen, mijn man was onder de indruk van wat er te zien was op de foto's. Ik was niet mee die avond dus heb ik niet geprutst hé aan het toestel (dat dacht hij vroeger... ) nu ziet hij het zelf. Nog eens toevoegen dat ze niet te zien zijn met het blote oog tenzij een wazige vlek precies of er zit een vuiltje op Uw oog en schemering. U kunt ze dus niet afwachten om te fotograferen, ze zijn er of helemaal niet. Wat wij overdag fotografeerden heeft mijn man nu in de avond ik weet niet of dit dan hetzelfde is., blijft eigenaardig. Zal eens de foto's terug zoeken.
dinsdag 8 januari 2008 - 14:42
rialle

Rialle

Ja dat zou me wel interresseren, foto 's van 's avonds.

Ha ha, nu heeft je man het zelf gezien! Dat vind ik een goeie !!

Ik kijk tegenwoordig op iedere foto die wij maken. Ook de oede foto's kijk ik door maar tot op heden nog niets ontdekt.

Groetjes Rialle
dinsdag 8 januari 2008 - 15:37
ines

Ines

Mijn man heeft alle foto's die hij die avond genomen heeft leeg gemaakt uit de mappen, hij dacht dat ze toch totaal waardeloos waren t'ja daar staan we dan te blinken hé Zouden de wetenschappers ook zo reageren als ze geen sluitende uitleg kunnen geven over iets (kop in het zand dan maar?
woensdag 9 januari 2008 - 19:48
rialle

Rialle

Wat zonde van die foto's! Mannen!!
En inderdaad, er worden heeeeeeel veel koppen in het zand gestoken. Er lopen heel wat struisvogels rond hoor!
Ach ja, nieuwe keer nieuwe kans he......

Groetjes Rialle
zaterdag 12 januari 2008 - 23:04
ines

Ines

We wachten af....ik weet niet of er nog sneeuw zal komen, gisteren was het hier 10 graden....
de opwarming van de aarde gaat sneller dan ze verwachten zeker?
zondag 13 januari 2008 - 12:13
enzy

Enzy

Prachige foto van de zonsondergang !!
zondag 13 januari 2008 - 14:36
ines

Ines

Danke Enzy
zondag 13 januari 2008 - 21:43
sylvain

Sylvain

Ines dat zijn foto,s om naar een wedstrijd mee tegaan ze zijn prachtig.
Maarzou u niet gaan denken om naar de Limburg te verhuizenmet al die verschijningen in west vlaanderen .
Hou u maar te goei vast aan Henry als gebuiten komt want we gaan u anders missen groetjes en dag

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 16 januari 2008 - 17:10
ines

Ines

Hoi Sylvain blij U te horen...hm nee ik ga niet verhuizen, nu nog niet...
En ik ben niet bang hoor laat ze maar komen
woensdag 16 januari 2008 - 17:39
minouke

Minouke

zou het kunnen dat het toch sneeuwvlokjes zijn die van de takken afvallen?
zaterdag 19 januari 2008 - 07:58
ines

Ines

Hoi Minoeke nee dat kan niet, waar mijn hond aan de vijver staat, staan geen bomen en die grootste op de foto waar mijn hond niet bij staat dat zou nogal een sneeuwvlok zijn in grootte (met die kleuren in...) hoe is het te verklaren dat er op de volgende foto's helemaal niets meer te zien is waar wel bomen stonden, het is raar tot nu toe heb ik nog geen andere foto's waarop de licht...te zien zijn. Het heeft nog niet gesneeuwd hé en het zal er niet meer van komen denk ik.
zondag 20 januari 2008 - 17:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon