menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voor de laatste keer

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

Ik heb dit jaar vaak gedacht dit zal de laatste maaibeurt zijn, maar steeds groeide mijn gras weer aan, dus mijn hoop is nu,

VANDAAG DE LAATSTE MAAIBEURT?
woensdag 14 november 2007 - 08:49
lentemode

Lentemode

Dag corrielat,

HOOP DOET LEVEN !
En ook die HOOP bladeren groeit ...

Groetjes,
Mia
woensdag 14 november 2007 - 13:17
Esem

Tekst aangepast

Esem

De gazon geeft aan hoe goed we het wel hebben hier in Nederland en België zolang deze groeit is het niet koud.dus nog maar eens rijden zo ik zeggen Corrielat
Gr Eddy
woensdag 14 november 2007 - 16:40
minouke

Tekst aangepast

Minouke

CORRIE !!!! is me da verschieten .... ik dacht dat je bedoelde , dat het de laatste keer was dat je op het forum kwam ... weet ik veel ... de lotto gewonnen en ook naar Monaco of zoiets OEF het is maar het gras dat groeit
woensdag 14 november 2007 - 17:16
Esem

Esem

Nee minouke corrielat begint misschien zelf met een of ander tuinforum.

Gr Eddy,
woensdag 14 november 2007 - 18:44
corrielat

Corrielat

Ha Minoekske,

Ik moet er niet aan denken om de lotto te winnen, wist je dat er mensen zijn die na een grote geldprijs gek zijn geworden, oei ik ben al gek ZONDER geld
Maar wel gelukkig, en weg van het forum......voor geen geld.

En Esemmeke, ik ga echt geen eigen tuinforum beginnen,

Tegen tuinforem.be kan ik toch niet op, hier voeld iedereen zich thuis, dus..........

En er zijn al tuinforums genoeg, en er kan er maar een de beste zijn,

Dankzij onze Kurt.
woensdag 14 november 2007 - 20:43
Esem

Esem

Dat is waar corrietje,we zitten hier op een gezellig en leerrijk forum,waar we elkaar al zo een heel klein beetje kennen.
En waarvan we al enkele hebben mogen ontmoeten in de bosrand.
Het is al bijna een famillie geworden,hé moeke corrietje??
Nog een fijne dag verder want ik ga de tuin in nog wat bladeren oprijven of beter opharken.

Gr Eddy,
donderdag 15 november 2007 - 11:13
semperfi

Semperfi

Ja, da's feitelijk waar ; we kennen mekaar een beetje en meestal zonder elkaar gezien te hebben.
't Zou toch wel tof zijn als we allen eens zouden zouden trachten af te spreken , in de lente of zomer, op een tuinshow, een plantentuin, een expo, een happening met een terraske, een drankje en een babbeltje ... maar dan wel elk met een sticker met onze pseudoniem op.
Ik had even gedacht wat volk tegen te komen op te tuinexpo in Antwerpen, Kurt was daar, heel vriendelijk en interessant, maar wat andere leden erbij had gezellig geweest.
Besluit hier niet uit dat Kurt niet gezellig is hé !?

Effe nadenken mensen, moet te doen zijn !
Grutjes,
Bob
zaterdag 17 november 2007 - 16:43
hildavw

Hildavw

Semperfi,

Die tuinexpo in Antwerpen, is dat dit week-end, of is dat al lang voorbij ?
Dan hebben we weer iets gemist !

groetjes

Hilda
zaterdag 17 november 2007 - 17:50
Esem

Esem

Ja dat zou idd. moeten kunnen, maar het is niet zo simpel om iedereen die wenst mee te doen een cenraal punt te vinden om af te spreken.
En zijn leden die in Nederland wonen die ook graag op de afspraak willen zijn,en spreek je bv. af in de Ardenne ,dan is het niet te doen voor de mensen die aan de kust wonen,en spreek je bv af in de kuststreek,dan is het weer veel te ver voor onze Nederlandse vrienden.
Om ergens centraal te zitten zou het al bijna in de provincie Antwerpen moeten zijn en dan is het nog ver voor de Neerlandse leden.
Dit jaar nog was er afgesproken in den Bosrand, en als ik me niet vergis waren er maar 6 of 7 leden geweest.
Eigenlijk maar een zeer kleine opkomst is het niet?
Maar het was wel zeer gezellig om zo elkaar eens in levende lijve te kunnen ontmoeten en een gezellige babbel te kunnen doen.
Ik ben er altijd wel voor te vinden ,maar de vraag is waar??
In Limburg kan ook maar dan is het weer een heuse afstand voor de kustbewoners,anders konden we eens een bezoekje gaan brengen aan de nieuwe tuin en woonst van ons aller minouke.
't Is maar een hint hoor minouke.
Zijn er misschien nog mensen met een ideé??
Zo ja zullen we het wel lezen hier op dit topic;

Gr Eddy,
zaterdag 17 november 2007 - 18:18
corrielat

Corrielat

Of in Arendonk, dat is dichterbij voor mij
Of Lommel, ook goed
zaterdag 17 november 2007 - 18:39
hildavw

Hildavw

Eddy, zo'n samenkomst zou ik ook wel zien zitten, als alles meezit natuurlijk.
Want nadat ik jouw tuin bezocht had, was ik ook wel vast van plan van naar Den Bosrand te gaan, maar mijn gezondheidstoestand op dat moment liet het niet toe.
Vanavond zit ik trouwens thuis met dezelfde problemen, alhoewel ik eigenlijk op een feestje zou moeten zijn.

De kempen zou misschien ook een mogelijkheid zijn, misschien gekoppeld aan een kleine wandeling en een glas daarna in een of andere gelegenheid.

Maar het moet natuurlijk ook gemakkelijk te vinden zijn, want er zijn er hier die schijnbaar nogal wat problemen hebben om hun weg te vinden

We horen nog wel iets zeker van alle kandidaten ?
De voorstellen mogen komen !

groetjes

Hilda
zaterdag 17 november 2007 - 21:29
corrielat

Corrielat

Ha ha Hilda,

Problemen om de weg te vinden?????????

Zelfs met mijn tomtom (gekregen van mijn kinderen omdat ik altijd verloren rijdt),

lukt het mij nog om........ om fout te rijden,

hoezo de weg niet kunnen vinden
zaterdag 17 november 2007 - 21:34
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

Ja, ja,

wie het schoentje past,

trekt het aan hé

groetjes

Hilda


Ik denk ineens aan iets : op het forum zit iemand met een grote bostuin.
We kunnen daar misschien bijeenkomen.
Ik ga geen namen noemen, maar hij kan ook voor muziek zorgen
zaterdag 17 november 2007 - 21:39
corrielat
zaterdag 17 november 2007 - 21:43
Esem

Esem

Ik begrijp je Corrielat ,maar het moet ook haalbaar zijn voor de leden die aan in de kuststrek wonen,
zoals ik hiervoor al had geschreven.
Maar voorstellen zijn altijd welkom.
Hoe meer voorstellen des te meer kans we hebben om een goede lokatie te vinden.
Iets dat bekent is in de regio, waar het dan uiteindelijk zou kunnen doorgaan.
Kurt van jou verwachten we ook inspraak hoor.
Jij weet als geen ander waar er goede plaatsen en gelegenheden zouden kunnen zijn,en toch min of meer voor iedereen haalbaar zou moeten zijn(zij die wensen mee te doen uiteraard.)
Daarom al die wensen mee te doen aan de bijeenkomst, laat het weten.

Ps. Corrie, kan jij misschien de hoofdig van je topic veranderen in bv samenkomst, en de moderator van de tuinbabbel het topic vastpinnen???aub.
Dan is het misschien voor alle die wensen te reageren wat duidelijker.
Alvast bedankt.
Gr Eddy,
zaterdag 17 november 2007 - 22:49
kerstkind

Kerstkind

Hilda,

bedoel je mij misschien? Wij hebben inderdaad een bostuin.
Met voldoende ruimte en zouden ook in de gelegenheid zijn.
Alleen bij slecht weer moeten we dan uitwijken.

Maar Beringe is gelegen in Midden-Limburg en dus niet echt centraal.....

Ik denk dan ook dat je mij niet bedoelt.
Maar hou wel van zulke plannen.....


groetjes José
zondag 18 november 2007 - 00:13
corrielat

Corrielat

Hallo Esem,

Ik geloof niet dat ik zelf mijn topichoofd kan veranderen!
Misschien iemand van de moderators?,

Of misschien een nieuwe topic openen??

Dat lijkt mij beter omdat deze topic over grasmaaien gaat is het anders misschien te verwarrend.

zondag 18 november 2007 - 09:23
semperfi

Semperfi

Aan Hilda,

Tuinexpo Antwerpen was in februari dacht ik ... ik heb er nog spotgoedkope Hortensias gekocht die - alhoewel het koud was - direct de grond in mochten. I didn't know that !
Maar is dat evenement nu jaarlijks, of alle twee jaar ????

Grutjes,
Bob
zondag 18 november 2007 - 17:17
danny2

Danny2

hallo allemaal,

ik zou het al fijn vinden als iedereen ietsje meer van zijn gegevens op 'profiel' ingevuld had, en er een woonplaats was opgegeven.
Vooral als je iets wil ruilen of zo is wel handig om eerst even te kijken waar je vandaan komt.
Ook dus voor een samenkomst kan je al eens zien uit welke streek de meeste leden komen.

groetjes danny
zondag 18 november 2007 - 17:19
semperfi

Semperfi

Hallo alleen ( Danny )

Bij mij staat - buiten de maat van mijn schoenen - zowat alles erop.
Er zijn toch geen geheimen ?????
Bob
zondag 18 november 2007 - 17:32
corrielat

Corrielat

hallo allemaal,

ik zou het al fijn vinden als iedereen ietsje meer van zijn gegevens op 'profiel' ingevuld had, en er een woonplaats was opgegeven.
Vooral als je iets wil ruilen of zo is wel handig om eerst even te kijken waar je vandaan komt.
Ook dus voor een samenkomst kan je al eens zien uit welke streek de meeste leden komen.

groetjes danny


Ik heb dit in een eerdere topic ooit gevraagd, helaas zijn er nog leden die dit niet willen of durven,

Eigenlijk best jammer, het is ook leuk om te weten waar de rest woont,

Ook om afspraken te kunnen maken, omdat dan uiteindelijk blijkt dat het vanwege de afstand toch onmogelijk blijkt te zijn, alle moeite niet voor niets is geweest.

zondag 18 november 2007 - 21:46
Esem

Tekst aangepast

Esem

Ik ben het volledig met je eens corrielat,
Soms vragen mensen waar ze het een of ander kunnen vinden,maar als we niet weten van waar ze afkomstig zijn kunnen, we ook moeilijk een antwoord geven.
Want wat heeft iemand eraan als ze aan zee wonen of in Nederland en we geven een adres Bv ergens in Luik.
Te gek hé
Daarom de procinvie of gemeente is al voldoende.

Gr Eddy,



Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.

maandag 19 november 2007 - 11:06
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

aan Semperfi,
die tuinexpo in het voorjaar (of late winter) in Antwerpen is wel degelijk elk jaar.
Twee jaar geleden ben ik daar Kurt ook eens tegengekomen, of was het toch dit jaar ???
De tijd gaat zo snel !
(aanvulling van enkele minuten later, na het forum eens doorpluisd te hebben, het was inderdaad dit jaar !)

aan alle anderen,
de vraag om ten minste een streek te vermelden in je profiel, heb ik ook al meerdere geopperd, meer in het bepaald als iemand iets vroeg, dat streekgebonden is en dan toch nog niet in zijn of haar profiel iets meer uitleg geeft.

aan Kurt,
misschien kan het als een "verplicht" vak worden aangepast, zonder in detail te treden uiteraard, een provincie kan al voldoende zijn.

groetjes

Hilda (uit Edegem)
maandag 19 november 2007 - 14:11
minouke

Minouke

Hé ESEM ! nu pas lees ik je voortstel om bij mij iets te doen, daar ga ik mee akkoord hoor! ik heb daar ook al aan gedacht maar sorry het eerste jaar nog niet, want de tuin moet dit jaar gedaan worden + nog het huis dat 2 jaar zeker nodig zal hebben (tenminste) maar 2009 zou al kunnen ... nog niet af maar toch al tedoen hé om iets te organiseren zoals plantenruil of zo iets . Er zal toch een grote wei overblijven waar zo iets zou kunnen
maandag 19 november 2007 - 14:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon