menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Langpootmug

Ga naar meest recente reactie

Ernas

Ernas

Hallo tuinliefhebbers,
Mogelijks een domme vraag, maar tot op vandaag heb ik nog GEEN enkele langpootmug gezien dit jaar. Weet iemand hoe dat komt ?? Vorige jaren zitten mijn ramen reeds vanaf september vol met deze vervelende insekten en dit jaar helemaal niets.
Beste groetjes, en dank bij voorbaat,
Erna
maandag 15 oktober 2007 - 09:44
semperfi

Semperfi

Hey, da's waar die Extra-Large muggen heb ik dit jaar niet gezien.
Dat zijn toch die grote muggen die schrikwekkend zijn voor kinderen, maar niet steken ???
Bob
maandag 15 oktober 2007 - 10:40
Pieter

Pieter

Ik heb er al gezien, maar dat is toch al een hele tijd geleden. Hun larven leven in het gras en misschien met de natte zomer zijn vele verdronken???
maandag 15 oktober 2007 - 10:52
hildavw

Hildavw

Inderdaad, ik denk niet dat ik er dit jaar ook al gezien heb.
Zelfs niet op plaatsen waar hoog gras staat, waar je ze meestal toch wel tegenkomt.
Misschien zijn we er vanaf ?

groetjes

hilda
maandag 15 oktober 2007 - 11:18
Ernas

Ernas

Hallo Bob,
Dat zijn inderdaad die grote muggen met heel lange poten, die de gewoonte hebben om op de ruiten te zitten, al het mogelijke doen om binnen te geraken om dan en iedereen de stuipen op het lijf te jagen met hun zenuwachtig gefladder. Ik moet er niet van hebben, maar toch mis ik ze, want ze horen nu eenmaal bij het begin van de herfst...

Pieter,
dat ideetje van de natte grond, daar had ik ook al aan gedacht, maar eigenlijk zijn er in de tuin best wel plekken waar de regen niet zoveel aankan, denk maar bv. onder grote bomen en struiken...
Het is wel de meest logische verklaring.

Beste groetjes,
Erna

maandag 15 oktober 2007 - 11:25
Bowie

Bowie

Hier heb ik er al heel wat gezien hoor. Misschien hangt het wel af van streek tot streek?
maandag 15 oktober 2007 - 11:55
Sandy

Sandy

Hoi allemaal,

ik heb hier toch al verschillende langpootmuggen gevangen en aan de spinnen gevoerd dus ... hier zitten er nog genoeg (regio lummen-diest). Gewone muggen daarentegen hebben wij bijna niet gezien, andere jaren moeten we altijd onze muggennetten gebruiken, maar dit jaar nog niet. Zou het nog komen ? Of hebben ze zonnigere oorden opgezocht ?

groetjes
Sandra
maandag 15 oktober 2007 - 13:02
Catgarden

Catgarden

Wij hebben evenveel muggen en langpootmuggen gehad als andere jaren (regio Oostende-Torhout).
maandag 15 oktober 2007 - 15:00
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Moet je eens in vilvoorde ( Belgie) vragen of ze dit jaar al muggen hebben gezien hahahahahah...wel geen langpootmug ..............misschien erger............'k weet niet of een langpootmug steekt?
Feitelijk niet om te lachen !!!!daar worden ze geteisterd door hele zwermen ( gisteren op het nieuws)
maandag 15 oktober 2007 - 17:56
Bowie

Bowie

Ja ook gezien op tv. Stel je voor dat je daar woont.
maandag 15 oktober 2007 - 22:12
an

An

hier zie ik ze ook nog steeds
gr an
maandag 15 oktober 2007 - 22:22
rombaft

Rombaft

Mijn collega is een visser, normaal gezien gaan die in het najaar achter rode larven, dit zijn de larven van de langpootmug.

Echter sinds vorig jaar en dit jaar van't zelfde zijn de rode larven niet meer te koop in de winkel omdat er gewoonweg geen meer te vinden zijn (althans niet in grote getallen), volgens de winkels een gevolg van de opwarming van de aarde.
dinsdag 16 oktober 2007 - 00:28
Sandy

Sandy

Hoi lysianthus,

Langpootmuggen steken niet ... dat zijn die grote met lange poten en grote vleugels, vrij langsaam. Die kleine venijnige schriele mugjes dat zijn degene waar je je voor moet beschermen !!!! Althans ik toch. Ik reageer allergisch op hun steken en krijg dan van die dikke bulten, soms mijn volledig been dat dikker wordt vanwege hun steken.
zaterdag 20 oktober 2007 - 08:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon