menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nieuwsbrief artikel kippen in de tuin

Lino

Lino

Ik kan niet akkoord gaan met deze tekst:
http://www.tuinadvies.be/kippen_tuin.htm
Het voedsel:
Wat je zeker moet weten wanneer men dieren aanschaft is wat de dieren eten.
De meeste mensen denken dat je met graan de kippen voedert. Niets is minder waar.
Graan wordt bij mij matig gegeven, dit doe ik 1 keer per dag een handje vol.
Als basisvoer wordt hier legkorrel gegeven, men denkt dat dit is om de kippen te forceren met de leg. Neen,het is een voeder waar alles in zit wat een kip nodig heeft, met natuurlijk een kleine stimulans naar de leg toe. Als
zondag 2 december 2012 - 14:01
minouke

Minouke

weer iets bijgeleerd

ik geef ook veel tafelrestjes, zout gebruik ik heel weinig nog, maar vetten (rest van saus bv) en pikant wel.
zondag 2 december 2012 - 14:52
Roeli

Roeli

Mijn kippen liepen altijd los ( overdag dan ) en kregen eigenlijk nooit legkorrel. Dat aten ze toch niet. Ze hadden de hele tuin tot hun beschikking en werden gevoerd met kippengraan. De dieren waren nooit ziek, en gingen op een gegeven ogenblik dood van ouderdom.

gr. Roeli
zondag 2 december 2012 - 16:47
erice

Erice

Ik heb twee kippen, nee ik moet zeggen ik heb nu nog een kip.
Zij zitten in een ren mat nachthok dat 's nachts wordt afgesloten maar konden overdag ook loslopen in een stuk tuin waar rhododendrons en lage struikjes staan. Helaas is er een aangevallen, denk ik, want ik vond hem bloedend liggen en de ander was weggekropen onder de heggen.

Half maart komt er weer een vriendinnetje bij. Een is zo alleen.
Maar ze kregen bij mij wat legkorreltjes die ze niet lekker vonden dus de vogels aten het meestal op, verder lopen ze hele dag rond te pikken in de grond en af en toe krijgen ze wat havermout en in de zomer wat yoghurt. Verder wat sla of boerenkool.

Restjes van wat aardappel en soms zelfs wat spaghetti vinden ze heerlijk... ook de saus. Dus een kleine hoeveelheid kan volgens mij geen kwaad.

Een handje graan krijgen ze tegen de avond.
woensdag 13 februari 2013 - 12:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon