menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Forumaanpassingen van vandaag

Ga naar meest recente reactie

kurt

Kurt

Beste,

Zoals eerder gezegd was onze webmaster deze week terug uit verlof zodat hij nog enkele aanpassingen kon doorvoeren die we de voorbije week ontdekten.

1. knop van alles markeren als gelezen onderaan elke rubriek.

2. de bloemetjes van vroeger kwamen terug ipv de pijltjes waardoor het voor leden met kleurenblindheid beter te volgen is

3. als je nu een bericht post moet je NIET meer aanvinken of je op de hoogte wil blijven van antwoorden. Dit staat nu automatisch aangevinkt en moet je uitvinken indien je geen opvolgberichten wil ontvangen per mail

4. mail verzenden via profiel bleek niet goed te werken (zou nu bij iedereen moeten werken)

5. bij de profielinstellingen werd een extra veldje voorzien waar je uw eigen website kan opgeven met een werkende link

6. bij firefoxgebruikers zou de "naar beneden" knop het nu wel moeten doen

7. tekst is terug in het zwart (vind ik toch beter leesbaar op een witte achtergrond)

8. nieuwe leden zijn verplicht hun provincie aan te duiden, waardoor het makkelijker wordt bij het aanbieden of ruilen van planten,...

9. zoeken via de zoekfunctie gaat stukken sneller

10. wie met HTML kan werken, kan ineens html-codes in de berichten plaatsen en posten (maak bv uw tekst op in bv. frontpage en plak die in uw tekstbericht)

11,... zijn oplossingen voor de moderatoren achter de schermen waardoor het allemaal makkelijker te modereren is.

Naast de oude getrouwe instellingen en de nieuwigheden die het forum versnellen en gebruiksvriendelijker maken zijn er ook enkele (2) zaken die er bij het vorige forum wel nog waren maar nu niet meer te zien zijn:

1. Citeerknop (tot spijt van velen en tot geluk van sommige moderatoren die telkens mochten ingrijpen) Bij het citeren verscheen er een code. Dat ging vlot, maar vele gebruikers begonnen te prutsen en te wissen aan die codes met als gevolg dat de hele topic uit zijn haak raakte en er niet meer op gereageerd kon worden vooraleer een moderator er de fout kon uit puzzelen. De voorbije week merkten we op dat citeren op iemand ook vlot kan door die persoon zijn tekst eerst te kopiëren en dan eerst in uw antwoordvak te plakken. Velen drukken voor het plakken eerst nog eens op de cursieftoets en na het plakken nogmaals om het citeren af te sluiten.
Je kunt ook gewoon citeren door @Kurt en dan uw bericht te plaatsen

2. de digitale handtekening die telkens onder de tekst kwam van de gebruiker.
Sommigen plaatsten daar zodanig veel in dat het soms niet meer mooi was om een topic te volgen. Daarom is er in de profielinstellingen een plaatsje bijgekomen waar de gebruiker meer info over zichzelf kan schrijven en een plaats waar hij zijn homepage kan plaatsen.

Dit zijn denk ik de belangrijkste aanpassingen.

Mvg,
Kurt
dinsdag 6 januari 2009 - 20:50
jumperke

Jumperke

Kurt en Webmaster,
1000X bedankt voor het veranderen van de pijltjes!
Voor mij was het ontzettend moeilijk om het verschil in kleur te zien door mijn kleurenblindheid, daarom, bedankt!

jerko
dinsdag 6 januari 2009 - 21:21
Lysianthus

Lysianthus

Dank je wel Kurt.
Het ziet er allemaal prima uit !

Hartelijke groetjes

Lysianthus
dinsdag 6 januari 2009 - 21:22
kurt

Kurt

[afbeelding verwijderd niet-https]... dat brengt mij tot een eventuele tussenoplossing voor de "citeer" functie ...
Zou deze ook niet onder de vorm van een ikoontje te implementeren zijn ? ttz bij het aanklikken van een te maken ikoontje "citeer" hiernaast zou het codepaar voor start/stop citeren gewoon in het antwoord/posting venster verschijnen (aka geplakt worden) op de plaats waar de cursor staat ... ? [afbeelding verwijderd niet-https]


Dat lijkt me een heel goed idee. Ik mail het door naar de webmaster.

[afbeelding verwijderd niet-https]Nog een schoonheidsfoutje ... terwijl ik dit venster zit in te vullen via "antwoord" zie ik dat de teksten naast de ikoontjes hier links van het venster niet correct uitgelijnd zijn ttz de ikoontjes sluiten niet mooi aan zodat de tekst er tussen kruipt ...[afbeelding verwijderd niet-https]

Wellicht ben jij een firefox-gebruiker, want hier bij mij staat alles netjes naast het bijhorende icoontje. Zie hieronder een printscreen van wat ik nu op mijn scherm zie:

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik geef het eveneens door aan de webmaster.

Bedankt voor de tips. Dit komt iedereen ten goede
Mvg,
Kurt
dinsdag 6 januari 2009 - 22:14
lentemode

Lentemode

't Wordt hier nog es SUPERDELUXE forumvieren !
Waarvoor mijn bewonderende DANK !

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes,
Mia
woensdag 7 januari 2009 - 10:57
kurt

Kurt

[afbeelding verwijderd niet-https]Het forum heeft nog een curieus schoonheidsfoutje en dat is de schijnbaar willekeurige ruimte/spatie die achter sommige antwoorden verschijnt ... (zie foto) ... vreemd genoeg verspringt deze lege ruimte als men een "page refresh" doet in de browser .. is dit ook FireFox gerelateerd ?[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik vermoed dat je een google-adsblokker gebruikt waardoor je geen mooie, nuttige google-sponsorblokjes ziet waar je nu kille, lege ruimtes ziet

Dat lijkt me dus geen programmeerfout en is ook niet firefox-gerelateerd.

Mvg,
Kurt
woensdag 7 januari 2009 - 19:38
focus

Focus

Kurt,

het citeren lijkt nu ook wel te werken

1. Citeerknop (tot spijt van velen en tot geluk van sommige moderatoren die telkens mochten ingrijpen) Bij het citeren verscheen er een code. Dat ging vlot, maar vele gebruikers begonnen te prutsen en te wissen aan die codes met als gevolg dat de hele topic uit zijn haak raakte en er niet meer op gereageerd kon worden vooraleer een moderator er de fout kon uit puzzelen. De voorbije week merkten we op dat citeren op iemand ook vlot kan door die persoon zijn tekst eerst te kopiëren en dan eerst in uw antwoordvak te plakken. Velen drukken voor het plakken eerst nog eens op de cursieftoets en na het plakken nogmaals om het citeren af te sluiten.
Je kunt ook gewoon citeren door @Kurt en dan uw bericht te plaatsen


en hier zou het moeten gedaan zijn met citeren.
woensdag 7 januari 2009 - 20:08
focus

Focus

zoeken op het forum is in tegenstelling tot vanmiddag wel snel

het betrof een programmafoutje (zoals er wellicht nog enkele zullen opduiken...)


woensdag 7 januari 2009 - 20:10
focus

Focus

blabla
woensdag 7 januari 2009 - 20:19
focus

Focus

megablabla
woensdag 7 januari 2009 - 20:21
focus

Focus

ik ben nog steeds aan het testen...
woensdag 7 januari 2009 - 20:24
kurt

Kurt

Persoonlijk vind ik dat een beetje verwarrend omdat ik denk/dacht dat dit de procedure was om te zeggen dat men een antwoord richt, specifiek aan een bepaalde persoon ? meestal in relatie tot meerdere antwoorden in een posting .. ja toch ?

Ik vermoed dat het zo is zoals je had bedoeld.
Dus weer iets in orde he.

Mvg,
Kurt
woensdag 7 januari 2009 - 20:49
focus

Focus

dat gaan we even bekijken...
vrijdag 9 januari 2009 - 17:44
focus

Focus

de fout lijkt verdwenen.
dank u parodias
vrijdag 9 januari 2009 - 17:44
schuurmans

Schuurmans

En jullie hebben ook nog verstand van planten en bloemen, knap hoor. petje af

grt
henk
zaterdag 10 januari 2009 - 17:52
Rita1960

Rita1960

Thanx, Focus voor alle goede aanpassingen! Petje af.

Maar 'k ben heel benieuwd of het hondje van je avatar een jonge Jack Russel is.

groetjes,

Rita
maandag 12 januari 2009 - 19:22
focus

Focus

ja hoor, tjobo is een jack russel, hij wordt ondertussen bijna drie jaar.
het is er eentje met een zachte vacht (meeste jacks hebben kort en hard haar)


[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 12 januari 2009 - 19:43
schuurmans

Schuurmans

mooie hond, wel uit de buurt blijven van zo'n rij witte tanden.
een jonge krokodil zo er misschien nog jaloers op zijn.

grt
henk
maandag 12 januari 2009 - 20:49
Rita1960

Rita1960

@ Henk S,
Nee hoor, niet uit de buurt blijven. Als ze willen bijten steek dan je hand volledig in hun bekske, ze kunnen dan helemaal niets meer en dan heel hard uitfoeteren en je hebt er geen last meer van
BTW; ben nait een echte fan van deze honden sinds er aine in steert van't peerd ging hangen. Op 't peerd wor ik op zat!
Peerd nait bliede en sloag erop, 't hondie janken en 't boasie boos. Jammer dan en vuer je't weet, ben je ook je kippen kwiet en je katt'n ook
Zie hebt de oren voor sier an de kop, lustern ho moar!

Of te wel ik heb bewondering voor diegenen die deze kleine jachthondjes goed kunnen opvoeden en africhten!
Miene hond'n hebt veul grotere tand'n in de bek, moar bent africht en blieft van de katten af!

groet'n

Rita

maandag 12 januari 2009 - 21:41
schuurmans

Schuurmans

Rita,
dacht eerst dat het de Zuid Afrikaans taal was, samen met mijn vrouw zijn we toch tot de conclusie gekomen dat het ergens in Nederland gesproken wordt.
wel leuk, houdt het forum fris.
grt
henk
maandag 12 januari 2009 - 21:59
Rita1960

Rita1960

't is Grunnings

En.. er gaat niets boven Groningen!

maandag 12 januari 2009 - 22:39
schuurmans

Schuurmans

Martintorn,

grt
henk
dinsdag 13 januari 2009 - 14:45
schuurmans

Schuurmans

sorry Parodias, ik zal me inhouden.

grt
henk
dinsdag 13 januari 2009 - 15:24
Rita1960

Rita1960

@ Henk,

Da's d' Oale Griese.

dinsdag 13 januari 2009 - 15:25
schuurmans

Schuurmans

Rita,
zo te zien is het maar beter dat ik het op z'n Brabants hou.

grt
henk
dinsdag 13 januari 2009 - 15:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon