menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Herhaalde e-mails

Ga naar meest recente reactie

Tine

Tine

Ik krijg soms dezelfde e-mails binnen met een tijdsbestek van een paar uur. Vandaag bv kreeg ik 8 mails binnen die hetzelfde waren in twee uur tijds. Mijn box raakt op die manier wel overvol.

Tine.
donderdag 15 juni 2006 - 15:13
Tomateboer

Tomateboer

Daarom dat ik het heb uitgeschakeld grt
donderdag 15 juni 2006 - 15:32
Tine

Tine

Ik heb dit pas sinds vandaag. Nu weer 5 dezelfde e-mails binnen gekregen in een tijdsbestek van een half uur. Gaat dit automatisch en is er soms iets op hol geslagen?

Tine.
donderdag 15 juni 2006 - 17:16
andre

Andre

Hier is het juist anders krijg geen emails

andre
donderdag 15 juni 2006 - 17:17
Tomateboer

Tomateboer

Heb je al Kurt of iemand anders kunnen bereiken?
grt
donderdag 15 juni 2006 - 17:35
andre

Andre

Ja, maar antwoord voor het propleem niet, krijg wel email binnen van het oude forum en dit is eigenaardig begin stillaan op mijn moreel tewerken

andre
donderdag 15 juni 2006 - 18:20
kurt

Kurt

Andre,

Karel had vandaag niet echt tijd voor het forum. Hij zal er binnenkort wel eens naar kijken. Ik ga het zelf ook nog eens herbekijken.

Sorry voor het ongemak.
Misschien worden ze op voorhand door jouw mailbox weggefilterd??? Heb je weet van strenge mailbeveiliging op uw mailbox?

Kurt
vrijdag 16 juni 2006 - 00:12
marleen

Marleen

ja andré,
sebiet worden de mails van het tuinforum voor spam aanzien!
gr marleen
vrijdag 16 juni 2006 - 09:53
focus

Focus

De mensen die herhaaldelijke dezelfde mailtjes krijgen, dat is wellicht geen fout maar een mailtje waarin staat dat je een nieuw bericht hebt op een topic die door jouw werd gemaakt.

Laat me even verduidelijken
er zijn 3 mogelijkheden om mails te krijgen via het forum:
1. een persoonlijk bericht van iemand anders op het forum
2. een mail van het systeem dat zegt dat je een nieuw bericht hebt op een topic door jou gestart
3. een mail van het systeem dat zegt dat er een reactie is op jouw reactie op een topic van iemand anders

in geval 1 ligt het volledig aan de verzender van de mail wat je krijgt en hoe vaak.

in geval 2 is er per antwoord in een topic die door jouw wordt geopend een nieuw bericht.
start u een topic en daar komen op 1 dag 15 berichtjes onder, dan zal jij logischerwijs 15 mailtjes ontvangen hebben

in geval3 krijgt u maar 1 mailtje. bijvorobeeld :
persoon A start een topic, persoon b reageert, persoon c ook, en u als persoon D geeft als derde uw antwoord. als daarna nog een 4de persoon zal reageren dan krijgt u een mailtje (met als onderwerp : nieuw antwoord op uw antwoord), stel dat er dan een 5de persoon terug een antwoord geeft zal u hierover geen mailtje meer krijgen.

het probleem van andre (die geen mailtjes blijkt te krijgen) heeft hiermee niets te maken.
logisch geredeneerd : als bij andere mensen de mailtjes worden verstuurd is dat ook zo bij andre.
wellicht heeft het inderdaad te maken dat de mailbox van andre de mailtjes van het forum aanziet als spam of ongewenste post.
gelieve daarvoor uw instellingen van uw mailbox te gaan bekijken.

groetjes
karel
vrijdag 16 juni 2006 - 11:40
Tine

Tine

Ik begrijp de uitleg die je hebt gegeven maar wat ik niet begrijp is dat ik soms wel 10 exact dezelfde mails binnen krijg die 1 'a 2 minuten na elkaar worden verzonden. Ik moet nu echt heel vaak mails verwijderen omdat mijn mailbox te vol kan raken. Hoe kom ik van deze overmaat aan mails af??

Tine.
vrijdag 16 juni 2006 - 12:03
focus

Focus

als er een vertraging (door de server) optreedt kan het gebeuren dat mailtjes van enkele uren plots in 1 keer worden doorgestuurd (hier heb ik geen vat op)
dan krijg je er uiteraard een aantal tegelijk.

als je de mailtjes liever niet krijgt dan kan je die gaan uitschakelen in "mijn profiel"
E-mail na bericht op eigen topic (aan of uit)
E-mail na bericht op eigen bericht (aan of uit)
E-mailberichten van andere gebruikers (aan of uit)


mailtjes is gemakkelijk voor mensen die weinig op het forum actief zijn (en dus zelden een berichtje plaatsen, die vinden het fijn om een mailtje te krijgen dan gaan ze direct kijken naar het forum, waar ze anders gewoon zouden vergeten dat ze een berichtje hebben gepost)

voor meer actieve leden zou ik aanraden om de mailtjes gewoon uit te schakelen.
als je dan toch vaak op het forum komt zal je ongeveer wel weten wie wat en waar heeft geschreven, zodat je geen mailtjes nodig hebt om dat op te volgen.

groetjes
karel
vrijdag 16 juni 2006 - 12:07
Tine

Tine

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb nu de e-mails uitgeschakeld en kan dus met een gerust hart volgende week op vakantie gaan.

Tine.
vrijdag 16 juni 2006 - 12:13
andre

Andre

Hier is ales ook in orde gekomen. Kan nu emails ontvangen en verzenden. Dank zij de hulp van Karel en Kurt .Waarvoor dank ..Groetjes andre
vrijdag 16 juni 2006 - 14:12
nientje

Nientje

ha andré, dat zijn 2 straffe mannen hé die k'tjes
nientje
vrijdag 16 juni 2006 - 17:11
Markie

Markie

Ik krijg geen mailtjes,
E-mail na bericht op eigen topic staat aan (de andere opties ook),
en ik gebruik geen spamfilter.
donderdag 22 juni 2006 - 12:16
andre

Tekst aangepast

Andre

Markie.

ik had daarin ook last van tot ik de gouden tip kreeg van Karel en dat was het volgende als je een e mail adres heb van telenet hebben die zelf een spamfilter dus dat moet je eens nakijken en gewoon
uitschakelen en propleem is opgelost

Groetjes andre
donderdag 22 juni 2006 - 17:03
kurt

Kurt

Het klopt Andre dat vele mensen die hier problemen mee hebben of hadden in 95 % van de gevallen gebruikers waren van een [email protected] mailadres. Uiteraard zijn er ook nog andere mailservers die dezelfde spamfilters gebruiken
en dan maar schieten op de pianist
Mvg,
Kurt
donderdag 22 juni 2006 - 20:43
andre

Andre

Gelukkig was het maar met los kruid.

Groetjes andre
donderdag 22 juni 2006 - 21:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon