menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gras zaaien

ruddy

Ruddy

Hallo,
In het weekend wil ik de omheining voor onze dieren gaan zetten nu is de vraag kan ik hier nog gras inzaaien.
1 perk voor de geiten en 1 perk voor de siereenden.
De geiten zou ik graag met weidegras inzaaien (groeit dit snel?). en dat van de eenden weet ik nog niet het mag stevig gras zijn en het hoeft niet teveel te groeien, maar wel blijven staan.
Kan het kwaad dat de dieren erover lopen als het ingezaaid is en hoelang duurt het vooraleer het begint te groeien.

Graag wat raad aub, dank u.
vrijdag 15 juni 2007 - 06:53
brompie

Brompie

Ruddy
Welk soort gras je moet hebben weet ik niet maar dat weten anderen wel, waar je wel rekening mee moet houden is dat een geit en ook andere dieren een aantal m2 nodig hebben om per dag af te grazen
een vriend van mij uit drenthe heeft zijn grasland in drie stukken verdeeld: een stuk om te grazen,tweede stuk krijgt rust en kan weer groeien,het derde stuk blijft doorgroeien voor hooi voor in de winter.
Geiten en eenden kunnen trouwens rustig door elkaar lopen hoor.
Ik weet niet of je al geiten hebt maar als je deze bijvoerd met brokken of biks dan hebben zij een rotgewoonte n.l geef je ze op vrijdagmorgen om 07:00 eten dan verwachten ze dat ook op zaterdag en zondag, geloof me je slaapt niet meer.
Succes en GRt Brompie
zondag 17 juni 2007 - 21:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon