menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bijklussen bij een tuinman

Ga naar meest recente reactie

bijjobke

Bijjobke

Beste Bezoekers en bezoeksters ,

al enkele jaren ( 4 ) heb ik een bijverdienste bij een tuinman , tuinaanlegger ....
Dit is natuurlijk als een bijverdienste , en niet als een fulltimejob .
Mijn vraag is of er onder jullie nog mensen zijn die dat doen , en zo ja wat zij er aan verdienen , waar daar begint het schoentje te wringen voor me.
Ik ben begonnen aan 8,75 €/ Hr , wettelijk ingeschreven ...., daarna 2 jaar later , kreeg ik 10 € / Hr ..
Via andere hoor ik echter veel hogere bedragen die ze krijgen ....
Natuurlijk weet ik ook dat me rekening houdt met ongeschoolde en geschoolde arbeiders maar in de praktijk merkt men daar niet veel aan , integendeel , ik heb geen enkel tuindiploma maar ik kan gerust mijn mannetje staan ...
Wie kan me helpen of raad geven aub want ik wil meer verdienen , wetende dat ik nu de helft wat ik verdien afgeef aan de belastingen ...
vrijdag 8 juni 2007 - 17:15
Plantadvies

Plantadvies

Waarom niet een opleiding volgen als hovenier? Dan heeft u wel dat papiertje. In mijn omgeving vragen ze 45 tot 50 euro per uur. Maar dat zijn inderdaad geschoolde mensen.
vrijdag 8 juni 2007 - 18:18
bijjobke

Bijjobke

zou ik kunnen idd , maar dit is niet mijn hoofdberoep hé , je kan zo blijven opleidingen volgen ...het gaat erom dat je waar krijgt voor je prestatie.....ik kan bv beter hagen scheren dan mijn werkgever ....en btw zelf heeft hij geen opleiding als hovenier ...
Ik zoek lotgenoten om een idee te krijgen wat zij krijgen als prestatie per uur , mag ook in het zwart zijn , we weten allen dat dit gebeurd .....
Hier vraagt men tss de 28 en 35 euro per uur aan de particulier .....wel amai 45 à 50 euro ....dan werk ik voor een hongerloon en ben ik beschaamd in de plaats van de werkgever die dat vraagt aan de klant , nu ja , ik blijf niet zo werken , want het is hard werken , voor 10 euro per uur , de helft afdragende aan de belastingen , wetende wat de werkgevers vragen aan de klanten ....blijft niks over , kan je beter thuis zitten in een luie zetel hé ...
Zijn er lotgenoten of werkgevers ?
mvg groeten
vrijdag 8 juni 2007 - 20:03
brompie

Brompie

Beste jobke
Als dit echt een bijbaan is en jij verder geen inkomsten hebt kan je volgens mij de loonbelasting terug krijgen.
Als je tien euro per uur krijgt denk ik dat dit voor een bijbaan redelijk is ook al is het zwaar werk, in de horeca ofzo zullen ze echt niet veel meer betalen.
Tot slot als jij een goeie heggenscheerder bent maak dan eens een praatje met de eigenaren van een heg.
Misschien kan je hem knippen zonder je baas verdien je allict meer
Grt Brompie
vrijdag 8 juni 2007 - 20:25
minouke

Tekst aangepast

Minouke

hier in Grimbergen hebben we verleden jaar een reclame in de bus gekregen : 25 € per dag om hagen te scheren maar de afval ruimde ze niet op dus alleen maar hagen snoeien

"wetende wat de werkgever vraagt aan de klant" Als werkgever moet je heel veel betalen aan sociale lasten verzekering en ed , ik ben 20 jr zelfst geweest en 1 verkoopster kostte aan mij toen (5jr terug) maandelijks 2500 €voor 35 u/week en hopen dat ze aanwezig was op drukke periodes. Het is allemaal zo rooskleurig niet hoor

groetjes
vrijdag 8 juni 2007 - 20:46
bijjobke

Bijjobke

Ja Minouke ,
is niet de bedoeling om zelfstandigen aan te vallen en ik weet dat er lasten zijn maar ik ga me ook niet krom werken voor vadertje staat en een zelfstandige rijk laten worden , er zijn lasten maar heus ook voordelen ....en ik ken je antwoord....zelfstandige worden ...wel ik denk erover na om dit te doen , dan vraag ik zelfde prijzen , kan ik ook veel inbrengen in belastingen ...trouwens al wat een zelfstandige betaalt kan ie inbrengen .....das het verschil ....maar ik wil daar geen discussie over ...
Gewoon horen wie ook wat bijklust in de tuinsector en wat zijn loon naar werken is .....
vrijdag 8 juni 2007 - 22:49
Plantadvies

Plantadvies

Daar zul je niet altijd een eerlijk antwoord op krijgen. Men gaat u echt niet vertellen dat zij zwart werken. U kunt terecht voor een cursus thuis en studeren in uw eigen tempo. Met een certificaat op zak kom u al heel ver. Wees trots op u zelf als iemand naar uw papieren vraagt en u deze dan kan tonen.
zaterdag 9 juni 2007 - 00:56
Limoncello

Limoncello

Enig idee waar men zo'n certificaat kan behalen? Ik heb al op http://www.nha.be gekeken maar zijn er nog andere instanties zoals deze?
zaterdag 9 juni 2007 - 03:24
deHaan

DeHaan

Zoek op een zoekmachine eens AOC in.
Hiervan zitten er verscillende in het land en die geven allerlei soorten onderwijs in het groen en de agrarische sektor.
zondag 10 juni 2007 - 02:04
Plantadvies

Plantadvies

Mail anders even, want ik mag hier geen reclame maken.
zondag 10 juni 2007 - 06:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon