menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Confidor - beukenhaag

Ga naar meest recente reactie

MrHolmes

MrHolmes

Hallo tuinliefhebbers

Ik heb zaterdag 28/4 mijn beukenhaag besproeid met confidor tegen beukenbladluis maar ik heb helaas een veel te hoge dosis toegediend. Nu ben ik bang dat mijn haag eraan gaat, kan ik halsoverkop nog iets verhelpen aan de situatie ? Nu, zondag 29/4 is er wel nog niets te zien...

Beste dank,
Geert
maandag 30 april 2007 - 02:40
Plantadvies

Plantadvies

Niet veel meer Geert. Goed sproeien met schoon water, zodat de haag er misschien nog bovenop komt.
maandag 30 april 2007 - 05:44
Fons

Fons

Met een bang hart afwachten, maar ik denk dat uw haag sterk genoeg is om dat te overleven.
In het vervolg zuiniger zijn met dat duur spul.
maandag 30 april 2007 - 06:20
sylvain

Sylvain

Niet meteen panikeren maar waarom confidor voor zo,n klein flesje 10euro als ge nu water vermengd met dreft of een ander afwasproduct en ge werkt meer bio als met confidor en je hebt heel goede resultaten 1liter water en een kleinscheutje afwasmiddel zowel voor de rozen als voor het zelfde welke plant met bladluis groetjes en daaagggg
maandag 30 april 2007 - 18:03
MrHolmes

MrHolmes

Dank u wel Sylvain, dat lijkt me inderdaad wel een goeie tip. Ik zal het zeker eens uitproberen.
Ook de andere tuinliefhebbers die me reeds een antwoord stuurden, wil ik reeds bedanken. Hopelijk valt het mee met mijn beukenhaag en zit ik binnen enkele dagen niet met een dode haag

Groetjes, Geert
maandag 30 april 2007 - 22:25
Esem

Esem

Em MrHolmes of scheurlock,
ik weet niet of er iemand in je gezin rookt,maar als je de sigarettenpeukjes in een emmer met een beetje water gooit en deze daarna filter en het water bij je zeepoplossing doet is je biosproeimiddel nog sterker tegen de bladluis.
Gr Esem,
dinsdag 1 mei 2007 - 01:45
deHaan

DeHaan

Je haag loopt geen gevaar.
Maar het milieu wel.
En je loopt het risico dat door de overdosering het middel niet werkt, of slechter.
dinsdag 1 mei 2007 - 05:32
jp

Jp

Ik wil niet betweterig doen, maar ... zeep of dreft is niet zo onschuldig als het lijkt (biologisch ?). Het zijn petrochemische produkten die vaak in hogere doses gebruikt worden om effect te hebben en lokaal evengoed vervuilend kunnen zijn.

De nicotine in tabak of peukjes is zelfs hoog giftig, niet alleen voor insecten, ook voor vogels, mens & dier ! Bovendien is de gebruikte dosis oncontroleerbaar hoog of laag.

Idem voor het bekende koperdraadje door de stam van bv. tomaten tegen ziekten. Nee, ik ben er geen fan van...
donderdag 3 mei 2007 - 17:54
jdcoster

Jdcoster

Je haag loopt geen gevaar.
Maar het milieu wel.
En je loopt het risico dat door de overdosering het middel niet werkt, of slechter.


Werkzame stof bij confidor is imidacloprid.
Imidacloprid is giftig voor bijen (veroorzaakt oriëntatie en gedragstoornissen)
Bijen verwerken soms de zoetstof die de bladluizen afscheiden tot bladhoning.
Er is overal in Europa spraak van het afsterven van bijenvolken zonder dat men een duidelijke oorzaak vindt.
Zonder bijen geen fruitoogst....
Dan moeten we fruit importeren ... uit landen waar we massaal het VERGIF dat hier al verboden werd blijven naar toe leveren ....
Moraal: "Bezint eer ge begint" of "Denkt alvorens te doen en al doende denkt dan nog"

vrijdag 4 mei 2007 - 03:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon