menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spitten in moestuin

timtamtom

Timtamtom

Hoi misschien, heel misschien kennen jullie mij nog? Ik zat twee jaar geleden ook op dit forum, maar ben er sinds toen niet erg actief meer op beweest. Ik had het erg druk met school (ging niet helemaal lekker) maar nu net weer stukken beter gaat ben ik weer mee in de tuin bezig en misschien ookwel weer op dit forum:-P Dat zou ik in ieder geval wel heel leuk vinden.
Maar goed, mijn vraag was: ik heb thuis een klein moestuintje en wil er nu weer in gaan werken. Daarom heb ik twee grote zakken met compost gekocht om erdoorheen te spitten. Nou stond er op de zak dat ik de toplaag van de grond niet moest mengen met de onderste laag, anders dan breng ik de humusgraad van de toplaag omlaag, maar ik weet eigenlijk helemaal niet hoe ik dat dan zou moeten doen... Zouden jullie mij kunnen uitleggen hoe ik dan kan zorgen dat ik die lagen niet vermeng en hoe ik het beste de compost erdooor kan doen?

Groetjes Tim
(nu inmiddels 14 jaar )
zaterdag 2 maart 2013 - 12:55
braze

Braze


Hoi Tim .

eerst de toplaag afsteken en op zij leggen en dan een steek diep maar dat mag

natuurlijk ook minder/meer zijn dat is aan jouw .

later kan je de toplaag er weer boven op leggen dat is een methode die

ik ooit eens kreeg mee kreeg .


MvG


Braze .
zaterdag 2 maart 2013 - 15:22
Pieter2

Pieter2

Moestuin onkruidvrij maken, resterende gewassen oogsten, gewasresten weghalen. Toplaag (10-15cm) los maken, compost erover en die mengen met de toplaag. Klaar.

zaterdag 2 maart 2013 - 19:43
timtamtom

Timtamtom

Ok, bedankt allebei! Ik denk dat het nu wel moet lukken
zondag 3 maart 2013 - 09:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon