menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bomen snoeien in de hoogte

nelson

Nelson

Beste
is het wettelijk mogelijk om verplicht te worden bomen die op of verder dan de wettelijke afstand tot de erfgrens staan te moeten/laten snoeien. Het gaat om gezonde inheemse bomen, kastanje, es, eik ,larix
zie ook topic "bomen snoeien van buren"

Groetjes
Nelson
zaterdag 14 juli 2012 - 11:25
Esem

Esem

Best navragen op de gemeente.
Er zijn soms wel eens betwistingen dat hoge bomen de zon wegneemt bij de geburen.

Zelf heb ik ooit geweten dat er een boom het loodje moest leggen nadat de buur gevraagd had, of beter geschreven had aan bevoegde instatie's dat de boom alle zonlicht wegnam bij hen in de tuin.!!!!!!!!!!
Raar maar waar.
Dus steek je licht even op bij de gemeente,want niet alle gemeente's hanteren de zelfde normen.

Gr E.
zaterdag 14 juli 2012 - 13:02
nelson

Nelson

Dank je wel E.
de grond waarop de bomen staan is kadastraal gezien "bosgebied "
Daarbij nemen de bomen niet alle licht weg, zelfs maar een klein gedeelte.immers op ongeveer 40 meter achter deze bomen staan min.30 meter hoge canada bomen.Hierdoor staan betwiste bomen zelfs in de schaduw. ik informeer bij de gemeente en bij bos en groen. Vooral triest is dat betrokken buur zonder overleg snoiet en vernielt.immers stiekem een boompje met 10cm stamdoorsnede op 80 cm hoogte afzagen kun je moeilijk snoeien noemen.ik wil eigenlijk vooral rust en het gevoel dat niemand mijn eigendom beschadigt. (zie topic "bomensnoeien bij de buren") en zeker geen slachtoffer worden van mijn totlerantie.
vriendelijke groeten
Nelson
zaterdag 14 juli 2012 - 13:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon