menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zwaluwenmuur met gemetselde plantkommen graag hulp

Pieke

Pieke

Nou, daar gaatie dan! Ik heb een leuk idee. Als dit gaat lukken wordt het iets moois.

Een van de muren is behoorlijk saai. Het is een bakstenen muur, rode steen. En ik heb een idee om er iets leuks van te maken. Ik zit te denken aan een soort zwaluwnestjes waarin dan planten kunnen. En een paar 'zwaluwnestjes' kunnen voor vogels zijn.

Idee een beetje als dit: (rest van de middag op zitten ploeteren).



Kan iemand helpen dit werkelijkheid te maken? Logeren kan hier (Amsterdam) en logies en natuurlijk onkosten worden vergoed en werk ook, als dat nodig is of gewenst. Laat het maar weten!

Allerlei Vragen ivm de Tuin

dinsdag 10 mei 2011 - 17:26
Pieke

Pieke

Wat een mooie potten, bedankt. Ik ga eens goed kijken. Het is wel meer iets voor op het terras.

Voor de zwaluwmuur bedoel meer iets dat echt 'gemetseld' lijkt. Desnoods iets waarvan het lijkt alsof er grasjes uitsteken of dat er hooistructuur in zit. Ik denk dat dit weer iets is waarvan iedereen gaat zeggen "Dat kan niet!"...

En het moet wel betaalbaar blijven he!

dinsdag 10 mei 2011 - 19:13
Rita1960

Rita1960

't is een mooi idee.. maar voor huiszwaluwen niet geschikt.. deze prefereren een nest op het oost-noord-oosten met een vrije uitvlieghoogte van minimaal 3 meter, liever nog een vrije uitvlieghoogte van tussen de 5 meter en nog hoger.

koolmezen, pimpelmezen willen er wel zitten.. maar het nest mag niet de hele dag in de zon hangen... dan wordt het toch echt te warm.. als je er soort afdak boven kunt maken is dat mooi..
oh ja, denk eens na over een mussenhotel...

en een nestje bijna op de grond voor het winterkoninkje..
en voor het roodborstje weet ik niet zo precies, maar volgens mij broedt die ook bijna op de grond..
( wel beter dat er dan geen katten aanwezig zijn)

misschien dat Birdwatcher nog meer ideeën heeft omtrent de vogeltjes die er wel kunnen/willen broeden...

succes,
Rita
dinsdag 10 mei 2011 - 21:00
Pieke

Pieke

@TuinFairy
Wat heerlijk he, zo'n reactie. Ik ga kijken wat ik ermee kan. Ik zou zo graag meer vogels in de tuin willen, het is zo saai zonder vogels. Ik heb alleen duiven, eksters, meesjes (gelukkig) en af en toe heb ik een roodborstje gezien en een keer een vlaamse gaai. Dat is het. Nee, dat is het niet: een maal landde er een eend op het dak. Maar dat is net genoeg!
Ja, wat een goed idee van de strootjes en dergelijke! Ik ga kijken hoe ik het voor elkaar kan krijgen.

@Rita
Ik hoop dat er echt meer tips komen. Misschien eh... kan Birdwatcher eens langskomen... En tips geven... De muur is wel op het zuiden. Pal zelfs Dus dat wordt te warm. Misschien dan op de muur er tegenover de huisjes maken. Dat wordt dan een vogelmuur! En de andere wordt een planten- en bloemenmuur.

Ik heb wel drie katten... Een van hen vindt vogels niet veel aan. Hij loopt er gewoon voorbij, hij wil gras.
De andere twee zijn echter Zeer Geinteresseerd. Wel blijven ze lief in de tuin. Behalve als ze ontsnappen, zucht... Maar eentje gaat aan het tuigje (da's hij die liever gras wil dan vogels).

Bedankt allemaal. Ik wacht af of er nog meer tips/hulp komt, spannend! Een fijne avond!
dinsdag 10 mei 2011 - 21:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon