menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kippen

Ga naar meest recente reactie

lyne

Lyne

Hallo, Kan iemand mij een beetje raad geven in verband met kippenrassen die ik los kan laten lopen in de (sier)tuin zonder dat alles meteen omgewoeld wordt?
maandag 2 mei 2011 - 15:13
cetinel

Cetinel

ukkelse krielen ,mooie rustige kippetjes die niet alles omspitten....ze kunnen wel goed vliegen,dus vleugelpennen bijknippen van tijd tot tijd....
maandag 2 mei 2011 - 15:51
cee

Cee

Chabo's zouden zich ook uitstekend lenen om je siertuin te onderhouden zonder je planten zelf te laten sneuvelen. Met hun korte pootjes kunnen ze namelijk niet goed scharrelen! Je kan ze ook gewoon los laten lopen in je tuin.

In ieder geval geen legkip of mechelse koekoek, dat kan ik je nog meegeven! Wel leuk om een natuurlijke vormsnoei op struiken toe te passen, alles wordt tot op 1m hoog weggesnoeid, alee, gepikt! En de grond is kompleet kapot gescharreld!
maandag 2 mei 2011 - 16:27
lyne

Lyne

Bedankt allemaal
dinsdag 3 mei 2011 - 06:56
Polplastron

Polplastron

Persoonlijk heb ik Barnevelder krielen zitten. Die zitten meestal in een ren. Af en toe mogen ze eens door de tuin scharrelen: aan het gras doen ze op korte tijd geen schade, aan vaste beplanting ook niet, maar ze woelen wel hier en daar de grond rond. Kippen de hele tijd los laten lopen is volgens mij enkel realistisch op een groot stuk grond. Op een middelgrote tuin is het beter om ze maar eens af en toe los te laten.

Barnevelder krielen zijn mooie dieren die niet zo groot worden, redelijk makkelijk tam te maken zijn en die nog met regelmaat mooie eitjes leggen. Sier en nut in een keer dus.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Overigens is de haan geen Barnevelder. We hadden hem al voordat we andere kippen kochten. 't Is een rasloos dier, maar wel heel mooi en we zijn er erg aan gehecht.

Groeten,

Pol
dinsdag 3 mei 2011 - 13:59
lyne

Lyne

Hallo Pol, bedankt, dat is inderdaad wel een heel mooie haan, de kleuren doen mij zo denken aan die van een mandarijneendje
dinsdag 3 mei 2011 - 14:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon