menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Op zoek naar insect-proof tuinhuis en afsluiting

Ga naar meest recente reactie

Ikke2

Ikke2

Dit weekend wordt mijn tuinhuis afgebroken omdat het sterk aangetast is door huisboktor. Er moet nu natuurlijk iets anders in de plaats komen en ik zie het niet zitten om hier een nieuwe voedselbron te zetten voor die beesten. Daarnaast moet er ook een afsluiting komen. Wie heeft er ervaring?

- is een tuinhuis in PVC een goed alternatief? Hoe zit het met de condens in zoiets?
- wie heeft ervaring met afsluiting uit kunststofplanken of uit composietmateriaal?
- bestaan er ook tuinhuisjes in een dergelijk materiaal dat er uit ziet als hout?
- is geïmpregneerd hout 100% bestand tegen insectenvraat?
- is hardhout 100% bestand tegen insectenvraat?

Alvast bedankt voor jullie tips!
vrijdag 16 juli 2010 - 14:59
Ikke2

Ikke2

Mmm ... zo'n "sleurhut" lijkt me toch niet zo handig voor het stallen van fietsen en het opbergen van tuingereedschap...

Welke soort hardhout is dat dan in jou tuin? En hoe lang staat het er al? Waar heb je jou tuinhuisje gekocht en was het betaalbaar?

Ik heb al wat research gedaan op het internet en ik heb iemand gevonden in Tielt die tuinhuisjes zet in meranti-hardhout en dat tegen een betaalbare prijs. Maar volgens de info die ik vond is meranti eigenlijk niet zo super duurzaam. Iemand ervaring?
dinsdag 20 juli 2010 - 15:49
Ikke2

Ikke2

Is maranti nog iets anders dan meranti???
dinsdag 20 juli 2010 - 16:43
Jorg

Jorg

Is een tuinhuisje van steen een idee (zelf metselen of laten doen)?
dinsdag 20 juli 2010 - 17:09
Ikke2

Ikke2

Heb mij die vraag ook al gesteld. Maar ik heb in de verste verte geen idee wat een stenen tuinhuis kost. Bovendien weet ik niet of ik dat hier zomaar mag zetten. Heb ik daar geen bouwvergunning voor nodig?
dinsdag 20 juli 2010 - 17:55
Jorg

Jorg

Ik ga medio volgend jaar een tuinhuis bouwen. Nog niet verdiept in de prijzen, maar het moet steen worden (ivm onderhoud). Als je een restant stenen op de kop kunt tikken ben je zeker goedkoper uit, helemaal als je zelf kunt metselen en bouwen . Moestuin
dinsdag 20 juli 2010 - 22:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon