menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Water geven op vakantie

Ga naar meest recente reactie

Vlekken

Vlekken

Hallo,
hierbij ben ik op zoek naar een oplossing voor als ik met vakantie ben en niemand vind voor water te geven aan mijn moestuin. Deze toch nog water kan krijgen en liefst zonder aankopen te doen. Ik heb gelezen dat je een fles omgekeerd in de boden moet stoppen en de bodem ervan afknippen en er water ingieten en het werkt. Maar hoeveel flessen ? En zijn er nog andere simpele manieren ? Alvast bedankt !
zaterdag 26 juni 2010 - 14:38
printemps

Printemps

Ik denk dat je beter je groenten wat gewoon maakt dat ze met minder moeten toekomen,toch in volle grond
Om welke groenten gaat het ??
Gewoonlijk gieten we enkel na de aanplant en daarna niet meer
Als je giet maken de planten wortels aan de oppervlakte en bij niet gieten trekken de wortels naar onder zelf water zoeken

mvg
zaterdag 26 juni 2010 - 16:24
Vlekken

Vlekken

Het is een zandgrond , en het zou water moeten hebben voor een week heb ze net geplant moet ik ze elke dag water geven want nu is het toch steeds warm tegen de 30° Groetjes nico
zaterdag 26 juni 2010 - 20:05
Vlekken

Vlekken

@ printemps het gaat om wortelen en radijzen. Heb ze vandaag geplant maar dus ik zou ze de eerste week water geven en daarna niet meer ? Groetjes nico
zaterdag 26 juni 2010 - 20:07
berenice

Berenice

ofwel gewoon het verlof aanpassen aan de groenten of
de groenten aan 'tverlof
groenten tuin en verlof gaan niet samen
sorry
grts bernice
zaterdag 26 juni 2010 - 22:57
Vlekken

Vlekken

het zit namelijk zo ik ben nog een jonge tuinier en ouders zijn gescheiden en zit in co-ouderschap en daarmee dat ik nie altijd ben waar de tuin is Mvg nico
zaterdag 26 juni 2010 - 23:06
Polplastron

Polplastron

Voeg een relatief dikke laag compost toe in de vorm van een mulchlaag. Dit zal de vochtigheid van de grond bevorderen. Ik doe dat hier ook voordat ik op vakantie ga en dat werkt echt goed!
zondag 27 juni 2010 - 11:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon