menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Chanou heeft kittens

Ga naar meest recente reactie

an

An

2 jaar terug lieten we chanou als kitten zien
en nu heeft ze zelf kittens
zondag 20 mei 2012 - 14:46
an

An

ze zijn vrijdag 18 mei 2012 geboren

Allemaal Beestjes

zondag 20 mei 2012 - 14:50
timtamtom

Timtamtom

aaaahhhhh zo snoezig! dat doet me denken aan mijn eigen kat, die heeft ook niet zo lang geleden een kitten gekregen
zondag 20 mei 2012 - 16:51
Esem

Esem

Wat een vertederend zicht.
Toch mooi zulke foto's.

Gr E.
zondag 20 mei 2012 - 19:05
LauraK

LauraK

Wat een ontzettend lief en vertederend plaatje! Chanou ligt er zo tevreden
bij, en de kittentjes ook, zo te zien...

Groetjes van Laura.
zondag 20 mei 2012 - 19:29
an
zondag 20 mei 2012 - 20:23
lentemode

Lentemode

Wat doen ze het allemaal goed !

Mensen die niet van katten houden, waren in hun vorig leven vast een muis.

Groetjes,
Mia
zondag 20 mei 2012 - 20:58
an

An

ben ik helemaal mee eens Mia
dit was wel een niet geplande dekking maar o zo welkom
zondag 20 mei 2012 - 21:05
lentemode

Lentemode

En waar gaan de jongen naartoe ?
zondag 20 mei 2012 - 21:20
an

An

waarschijnlijk naar kennisen 3 verschillende personen,

en de lapjes houden we zelf die gaat Chandi heten chan van chanou
en de di van diego het mannetje
dus samen vormt dat de naam Chandi
zondag 20 mei 2012 - 21:29
lentemode

Lentemode

Al een warme thuis besteld dus...

Helemaal vertederd,
Mia,
kattenmens.

(Je hebt kattenmensen en vogelmensen. Bij kattenmensen lopen hun eigen katten in de tuin, bij vogelmensen de katten van de buren.)

zondag 20 mei 2012 - 21:40
an

An

mijne lopen niet los in de tuin ,hoeveel katen heb jij
ik 1 nu 2 en een kat van mijn zoon
zondag 20 mei 2012 - 21:46
lentemode

Lentemode

Eentje, deze rosse hiernaast, ons Polleke.
zondag 20 mei 2012 - 21:49
an

An

is dat ook zo een deugeniet?
die rooie kater hier ook ,deuren open maken en zo
maandag 21 mei 2012 - 09:34
an

An

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=18&tid=32800&hl=chanou

hier op deze link kan je zien dat chanou een kitten was en nu heeft ze zelf kittens
maandag 21 mei 2012 - 11:09
lentemode

Lentemode

Hij is nu Senior en veel rustiger geworden...
Is al ver over de helft qua ingeschoten 'kattenlevens' door gevechten, verkeersongevallen, ...
Sprong vroeger op de deurklinken tot ze opengingen om zich een weg naar de verdieping te banen, naar mijn nieuw donskussen om op te slapen...
Ja, onze Pol vindt mij een nuttig huisdier.

Fijne week,
Mia
maandag 21 mei 2012 - 11:11
an

An

ja leuk he ik wordt er niet goed van ,
sloper af en toe gisteren al begang gekrabt vanwege dat ie niet bij Chanou kon en ik had pas behangen,
moet zo naar de winkel dus zet de deur maar vast met een touw/
jij ook een fijne week
gr an
maandag 21 mei 2012 - 11:17
Gehenna

Gehenna

Ach zo schattig!
Kleine piepende prutsebollekes. En straks ... wat een leven in huis!

Hier is helaas net een ramp gebeurd. Poes was zwanger en om een lang verhaal kort te houden, het jonkie (1 maar) was dood in haar baarmoeder en vrijdag is haar baarmoeder eruitgehaald.
Ze eet niet ze drinkt niet. Ze wast zich wel, zeker haar wonde, gaat naar de kattebak maar verder is ze heel depri.
Komt nog bij, poes was zwaar mishandeld en nu forceer ik haar om te drinken (ah ja) dus als ze mij ziet ... zit ze onder de kast. En straks geforceerd eten ook. Wat moet, moet helaas.
maandag 21 mei 2012 - 16:17
Pistachio

Pistachio

Ik had al geruime tijd af en toe een rost katje zonder thuis op bezoek. Nu vond ik hem er toch een beetje ziekelijk uitzien dus ben bij de dierenarts geweest. Bleek dat "hij" een hoogzwangere "zij" was .... slik. Ik kon dat katje zo niet de straat op sturen dus haar een warm nestje gemaakt in onze tweede slaapkamer. Ik mocht haar zondagavond naar een vrijwilliger van VZW Kat zoekt thuis brengen maar een uur voor vertrek, besliste ze om te bevallen ... er zijn na enkele spannende momenten (eerste kitten in stuitligging) 3 schitterende kittens geboren. Was voor mij de eerste keer dat ik zo'n bevalling live meemaakte. Ik hou ze nog een weekje bij en dan verhuizen ze naar het pleeggezin in de buurt van St Niklaas waar een goede thuis voor hen gezocht wordt. Ze zijn alledrie rost en hebben mijn hart al gestolen, de moeder trouwens ook want die is superlief (waarschijnlijk gedumpt omdat ze zwanger was ... grrrrrrr .....), ze was superdik van haar kittens maar veel te mager wegens gebrek aan eten. Zo blij dat ik haar kunnen helpen heb, wanneer houden mensen eens op met dieren zo te behandelen??

@gehenna
Was dat jouw poes of ook een vondeling?
maandag 21 mei 2012 - 16:48
Gehenna

Gehenna

Daar heb je dan goed aan gedaan
Er moesten veel meer mensen zo handelen.

Dat is de mijne.
Ik kon niet meer aanzien hoe er met dat beestje geleurd werd, de dierenbescherming stuurde z'n kat (zolang ze eten krijgen en een dak boven hun hoofd ...) en ik ben ze er zelf gaan weghalen. Zelfs haar huid was gescheurd door aan haar poten te trekken. Triestig hé.
Ik was eerst van plan haar bij haar positieven te laten komen en dan een goede thuis te zoeken maar gezien de gedragsproblemen maakte ze geen schijn van kans.
Dus is ze maar bij mij gebleven. Ik trek me van gedragsproblemen niet veel aan.
maandag 21 mei 2012 - 18:27
an

An

wat een verschrikking hoe mensen handelen,

dit was ook mijn eerste bevalling van een poes die ik mee maakte .
vond het eng (of het wel allemaal goed ging ) en spannend te gelijk
maandag 21 mei 2012 - 19:27
Gehenna

Gehenna

Meestal gaat het allemaal goed. Er bij zijn is al een hele hulp voor de poes, dan is ze gerustgesteld.
Leuk hé, zo'n nestje.
maandag 21 mei 2012 - 20:58
an

An

ja en ze groeien goed ,worden elke dag wat leefendiger meer lopen
straks met pijn in me hart gaan er 3 weg ze zijn allemaal zo lief
dinsdag 22 mei 2012 - 11:36
Gehenna

Gehenna

Dat is nog eventjes wachten. Ze moeten eerst je huis nog op stelten zetten en vazen en zo omverlopen
dinsdag 22 mei 2012 - 15:24
Pistachio

Pistachio

Goed gedaan Gehenna, ik kan ook geen dierenleed zien. En een gedragsprobleem vindt zijn oorzaak ook meestal bij de mensen hé. Fijn dat het beestje bij jou mag blijven! Ik heb de limiet bij drie rakkers hier in huis gesteld, maar het is verdomd moeilijk om de limiet aan te houden als je een hart voor dieren hebt.

Door omstandigheden blijven de moederpoes en kittens nog een paar dagen langer voor ze opgevangen worden door een pleeggezin ... ik krijg nu al een brok in mijn keel als ik aan het afscheid denk maar je kunt niet alle sukkelaars in huis nemen helaas. Vind het wel zalig zo kleine kittens in huis, ik hoop dat ze allemaal een goede thuis vinden.
dinsdag 22 mei 2012 - 16:08
Pistachio

Pistachio

Wat dierenbescherming betreft, ik vind het doodjammer dat er in België niet iets is zoals de RSPCA in Engeland, daar kan je 24/7 mensen bellen die gevallen van dierenmishandeling proberen oplossen. Die mensen zijn daar speciaal voor opgeleid en schakelen desnoods de politie in. Dan gaat het tenminste vooruit. Mensen die betrapt worden op verwaarlozing worden vervolgd.
dinsdag 22 mei 2012 - 16:16
an

An

ik heb met chanou nooit geen problemen gehad ,
met die rooie wel die opend deuren steelt me koffiemelk en nu mijn behang wat ik net behangen had maar voor de rest valt het wel mee.
dinsdag 22 mei 2012 - 16:16
Gehenna

Gehenna

Ah ja, koffiemelk ... klinkt bekend. Laat ons zeggen dat ik al een aantal jaren zwarte koffie drink.
Hier zitten er 2 die de deuren openen en ene die op het lichtknopje springt om het licht aan te doen. De klinken kan ik omdraaien maar het lichtknopje kan ik er niet afhalen hé
Er zit nog een witte die met alle kracht de knop van het toilet probeert van de muur te trekken, daar zit water achter hé ... Mijn schoon zwartgeschilderde dambordmuur naar de maan. Het zijn zwarte tegels met asymetrische witte strepen. Ik zal het maar design noemen, kunst
en zo vinden ze altijd wel iets nieuws uit. Als het niet het toiletpapier is dan is't iets anders. De muren aanvallen om dat vliegend lichtje te vangen bijvoorbeeld, de reflectie van de zon in voorbij rijdende autoruiten ...

Ons Molly heeft gegeten, niet veel maar het is een begin. En het was blikvoer, zo'n klein potje Gold met brokjes kip, heeft ze de helft van op en ze heeft nog een paar droge brokjes zitten knabbelen. Ze is ook knuffeltjes komen halen en moest ze in mij kunnen kruipen ze had het gedaan.
Dat komt dik in orde
dinsdag 22 mei 2012 - 23:59
Pistachio

Pistachio

Wij zijn aan het renoveren en mijn vriend beweert dat glasvezelbehang bestand is tegen kattenklauwen, daar geloof ik geen sikkepit van ... iemand ervaring mee??
Mijn zetels en houten meubels zijn al lang naar de haaien, maar ja, die zijn vervangbaar en mijn katten niet dus ... ik laat ze maar doen, als je je katten binnenhoudt moet je aanvaarden dat je huis hun speelterrein is, ze moeten zich toch kunnen uitleven. Enkel de slaapkamer mogen ze niet in omdat die nieuw gerenoveerd is.

Wat fijn dat Molly gegeten heeft en nog knuffelen ook! Waarschijnlijk is ze je enorm dankbaar Gehenna, geniet van elkaar!!!
woensdag 23 mei 2012 - 12:31
Gehenna

Gehenna

Glasvezelbehang ... laat het maar waar het is. Daar zitten schaduwkes op, en als ze 1 draadje te pakken krijgen ....
Ik had glasvezelbehang op m'n vorig adres. Maar de ene poes is de andere niet. Ik had er toen 3 die van mijn behang bleven maar de buurvrouw woonde eerst op mijn adres en haar 2 poezels vonden het fantastisch behang. Jaja, buurvrouw verhuisde maar de poezels kwamen altijd naar hun oude huis.

Molly is vandaag nog wat beter. Ze wou naar buiten en ben eventjes met haar op m'n arm door de tuin gelopen. Spinnen dat ze deed!
Zelf buitenlopen mag ze nog niet. Ik zou ni graag hebben dat ze een infectie oploopt in die wonde.
Ze is nu veel aanhankelijker dan ze ooit geweest is. Misschien word het wel een knuffeltjespoes, een schootligger
woensdag 23 mei 2012 - 21:04
Pistachio

Pistachio

Da's geweldig nieuws Gehenna, niets zaligers dan een aanhankelijke kat. Ik ga om het uur een half uur boven zitten bij de mama en haar kittens. Ze verlaat de kleintjes enkel om te eten, op de kattenbak te gaan en om even op mijn schoot te komen zitten ... smelt, smelt, smelt ... ik vind het ellendig dat ik haar niet kan houden, probeer zoveel mogelijk tijd met haar te spenderen (heb verlof genomen), weet nu al dat ik het niet droog zal houden als ze komende dinsdag vertrekt. Hoe doen ze het toch die katten, op zo korte tijd helemaal bezit nemen van je hart ...
donderdag 24 mei 2012 - 13:43
Gehenna

Gehenna

Ze zenden hypnotische telepathie signalen uit
Je danst al naar hun pijpen voor ze een kik gegeven hebben. Ze zitten in je buurt, doe hun magische BZZZZZZZZ, en HOPPA! Hun wil wordt voldaan

Hoe is het Chanou en de kittens? Fototje van de groeivorderingen?
donderdag 24 mei 2012 - 19:28
an
woensdag 30 mei 2012 - 09:53
bunnygarden

Bunnygarden

Mijn poes mag binnen en buiten, maar aluminiumpapier helpt om ze ergens van af te houden ,rugleuning.....bovenop een kast........

Kan je eens proberen ,even met een strook aluminiumpapier ritselen en zien hoe ze reageert.

Allemaal Beestjes

dinsdag 19 juni 2012 - 21:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon